LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VakantiXperts

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
vanasselt
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2009 19:44

VakantiXperts

Ongelezen bericht door vanasselt »

Voor ons de allerlaatste keer geboekt bij VakantieXperts,in Julireis geboekt naar Turkye hotel Boulevard in Alanya,een heel slecht advies gegeven daar we later erachter kwamen dat er voor dit bekend stond dat het eten ronduit slecht is zie Zoover.
Het appartement was ronduit vies en hebben dit gemeld daar is niets aangedaan.Het eten was niet te eten en al na de eerste dag hadden we beide darmklachten constante diaree en hebben niets kunnen ondernemen ,daar niet meer iets gegeten.
Bij thuiskomst meerdere keren naar de huisarts geweest en bleek het om een ernstige voedselvergiftiging te gaan.
In een persoonlijk gesprek ons beklag gedaan en ook schriftelijk ons relaas verteld,nu schuiven ze het af op Neckerman om er onderuit te komen ,maar de reis is geboekt en betaald bij VakantieXperts in Ermelo.
Steeds al we zelf contact opnemen krijg je hetzelfde verhaal de klacht ligt niet aan hun,en men reageerd verder zelf nergens op ook na herhaaldelijk schrijven.Na 4 maande hulp gezocht bij de rechtsbijstand en die gaan het eerst aankaarten bij de geschillencommissie en anders komt er een vervolgprocedure.
Al met al een verpeste vakantie ,geld kwijt een hoop narigheid en je voelt je bedrogen,een waardeloze reisorganisatie!

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: VakantiXperts

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

U heeft uw reis geboekt bij een VakantieXpert-reisbureau.
Dit reisbureau is net als alle reisbureaus een bemiddelaar tussen vakantieganger en reisorganisatie, in dit geval Neckermann.
Het reisbureau heeft in uw opdracht (ik neem aan in overleg) een hotel in Turkije geboekt bij Neckermann Reizen.
Neckermann is de organisatie die het hotel heeft gecontracteerd en niet VakantieXperts.
Het is daarom de logische weg dat uw klacht naar Neckermann Reizen moet en niet door het reisbureau opgelost kan worden.

Heeft u ter plaatse uw beklag gedaan bij de reisleiding van Neckermann?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: VakantiXperts

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Roosje1957 schreef: Het is daarom de logische weg dat uw klacht naar Neckermann Reizen moet en niet door het reisbureau opgelost kan worden.
Zo logisch vind ik dat eigenlijk niet. In principe heeft TS een overeenkomst met het reisbureau en wie het reisbureau aanwijst om de reis uit te voeren, is voor TS minder relevant. Dit is een overeenkomst tussen reisbureau en touroperator en daarin is de klant in principe geen partij.

De reiziger dient wel ter plekke te klagen zodat er nog mogelijkheden gezocht kunnen worden om het op te lossen.

@vanasselt,
U kunt ook eens informatie inwinnen bij juridisch loket of consuwijzer.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: VakantiXperts

Ongelezen bericht door Juist ja »

Emmy75 schreef:
Roosje1957 schreef: Het is daarom de logische weg dat uw klacht naar Neckermann Reizen moet en niet door het reisbureau opgelost kan worden.
Zo logisch vind ik dat eigenlijk niet. In principe heeft TS een overeenkomst met het reisbureau en wie het reisbureau aanwijst om de reis uit te voeren, is voor TS minder relevant. Dit is een overeenkomst tussen reisbureau en touroperator en daarin is de klant in principe geen partij.

De reiziger dient wel ter plekke te klagen zodat er nog mogelijkheden gezocht kunnen worden om het op te lossen.

@vanasselt,
U kunt ook eens informatie inwinnen bij juridisch loket of consuwijzer.
Hoe kan je nou als reisbureau verantwoordelijk zijn voor een reis waarbij je op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op de uitvoering ervan? Dat is vreemd toch?

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: VakantiXperts

Ongelezen bericht door troyair »

Juist ja schreef:
Emmy75 schreef:
Roosje1957 schreef: Het is daarom de logische weg dat uw klacht naar Neckermann Reizen moet en niet door het reisbureau opgelost kan worden.
Zo logisch vind ik dat eigenlijk niet. In principe heeft TS een overeenkomst met het reisbureau en wie het reisbureau aanwijst om de reis uit te voeren, is voor TS minder relevant. Dit is een overeenkomst tussen reisbureau en touroperator en daarin is de klant in principe geen partij.

De reiziger dient wel ter plekke te klagen zodat er nog mogelijkheden gezocht kunnen worden om het op te lossen.

@vanasselt,
U kunt ook eens informatie inwinnen bij juridisch loket of consuwijzer.
Hoe kan je nou als reisbureau verantwoordelijk zijn voor een reis waarbij je op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op de uitvoering ervan? Dat is vreemd toch?
Klant heeft een reis geboekt en betaald bij een reisbureau, maar de reis zelf wordt uitgevoerd door een (andere) touroperator.
In de eerste instantie moet de klant dan ter plekke bij de uitvoerende touroperator zijn.
Achteraf kan de klant bij het reisbureau, de verkopende partij, zijn beklag doen.
Als service zou het reisbureau de klant iig kunnen bij staan en/of de klacht kunnen overnemen en zelf deponeren bij de uitvoerende partij ( de touroperator).
Echter, uit eindelijk is in dit geval vrijwel altijd de touroperator aansprakelijk, en niet het reisbureau als verkopende.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: VakantiXperts

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Juist ja schreef: Hoe kan je nou als reisbureau verantwoordelijk zijn voor een reis waarbij je op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op de uitvoering ervan? Dat is vreemd toch?
Hoe kan mediamarkt (bijvoorbeeld) verantwoordelijk zijn voor de garantie-afhandeling van de kapotte TV terwijl deze op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op de kwaliteit van de TV? Of als ik een (hoofd)aannemer aanneem voor de verbouwing van mijn huis en een van zijn onderaannemers verprutst het. Dan moet ik als consument toch ook bij de hoofdaannemer zijn..

Is dat niet precies hetzelfde ? En toch vinden we het bij de TV en de aannemer wel normaal en bij een reis niet. Dan vind ik pas vreemd.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: VakantiXperts

Ongelezen bericht door Juist ja »

Emmy75 schreef:
Juist ja schreef: Hoe kan je nou als reisbureau verantwoordelijk zijn voor een reis waarbij je op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op de uitvoering ervan? Dat is vreemd toch?
Hoe kan mediamarkt (bijvoorbeeld) verantwoordelijk zijn voor de garantie-afhandeling van de kapotte TV terwijl deze op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op de kwaliteit van de TV? Of als ik een (hoofd)aannemer aanneem voor de verbouwing van mijn huis en een van zijn onderaannemers verprutst het. Dan moet ik als consument toch ook bij de hoofdaannemer zijn..

Is dat niet precies hetzelfde ? En toch vinden we het bij de TV en de aannemer wel normaal en bij een reis niet. Dan vind ik pas vreemd.
Dat is zeker vreemd, daar heb je gelijk in. Maar feit blijft wel dat zowel bij de Mediamarkt, bij de hoofd aannemer als bij het reisbureau de afspraken vooraf duidelijk zijn en de klant daarmee akkoord is gegaan. En dus heeft achteraf klagen over wie waar verantwoordelijk voor is geen zin. Bij het boeken van een reis zijn de afspraken heel duidelijk; de touroperator voert de reis uit en is hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering daarvan, niet het reisbureau.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: VakantiXperts

Ongelezen bericht door G7 »

Juist ja schreef:
Emmy75 schreef:
Juist ja schreef: Hoe kan je nou als reisbureau verantwoordelijk zijn voor een reis waarbij je op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op de uitvoering ervan? Dat is vreemd toch?
Hoe kan mediamarkt (bijvoorbeeld) verantwoordelijk zijn voor de garantie-afhandeling van de kapotte TV terwijl deze op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op de kwaliteit van de TV? Of als ik een (hoofd)aannemer aanneem voor de verbouwing van mijn huis en een van zijn onderaannemers verprutst het. Dan moet ik als consument toch ook bij de hoofdaannemer zijn..

Is dat niet precies hetzelfde ? En toch vinden we het bij de TV en de aannemer wel normaal en bij een reis niet. Dan vind ik pas vreemd.
Dat is zeker vreemd, daar heb je gelijk in. Maar feit blijft wel dat zowel bij de Mediamarkt, bij de hoofd aannemer als bij het reisbureau de afspraken vooraf duidelijk zijn en de klant daarmee akkoord is gegaan. En dus heeft achteraf klagen over wie waar verantwoordelijk voor is geen zin. Bij het boeken van een reis zijn de afspraken heel duidelijk; de touroperator voert de reis uit en is hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering daarvan, niet het reisbureau.
Daarom boek ik al jaren niet meer bij een reisbureau, maar via internet bij de reisorganistie zelf. Dan ben ik er zelf verantwoordelijk voor en loopt het een keer niet zo als het hoort of als je verwacht, los ik het zelf wel op met de organisatie. Is ons gelukkig zelden overkomen.

Gesloten