Verhoging kosten Micazu verhuurders
Verhoging kosten Micazu verhuurders
Zijn er hier mensen die een huis verhuren via de site Micazu en dit jaar een verplichte abonnement wijziging hebben ontvangen waardoor je nu 3 of 4 x zo veel moeten betalen aan commissie?
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 jul 2022 11:31
Re: Verhoging kosten Micazu verhuurders
Forumlid Jablan is goed op de hoogte van websites voor de verhuur van vakantiehuizen. Hij gaat vast nog reageren.
Re: Verhoging kosten Micazu verhuurders
Dank je, Erthanax.
Sietze76, Micazu heeft op Facebook een eigen groep voor verhuurders. Via de helpdesk krijg je toegang, mocht dat nog niet het geval zijn.
De abonnementswijziging is eind 2021 gecommuniceerd en na heftig protest deels teruggedraaid. De bedoeling was, dat alle verhuur via het commissiemodel zou gaan (geen boeking = geen kosten) en later behielden bestaande verhuurders de optie van een jaarabonnement.
Uit je vraag begrijp ik, dat je kort voor verlenging bent en nu verrast door het hogere bedrag, wat je moet betalen over de afgelopen periode.
Daar is helaas niets aan te doen.
Tips voor de toekomst:
Voor eigenaren/verhuurders: Bepaal eerst je vaste en variabele kosten van het huis en reken uit wat je minimum opbrengst moet zijn. Stel daarna je eigen seizoensprijzen vast. Als laatste stap verhoog je de prijzen met de commissie en eventuele BTW van de bemiddelaar.
Voor iedereen: blijf weg van bemiddelaars, die zelf de prijzen bepalen of een idioot hoge commissie vragen of betalingen via de eigen bank laten lopen. Bij zulke accommodaties is de prijs/kwaliteitverhouding totaal zoek. Een krottenkoning zou jaloers zijn op dit model.
Het gaat bijvoorbeeld om HomeAway/Expedia en om alle bedrijven, waar Oyo bij betrokken is, dit zijn onder andere Airbnb, Belvilla, Novasol.
Ondanks de wijzigingen is Micazu nog steeds een van de betere sites, voor gasten en voor verhuurders, vanwege de vele filters en het directe contact.
Booking.com is ook goed bezig, maar bureaucratisch bij de afhandeling van klachten.
Als laatste wil ik Natuurhuisje noemen, die hangt er een beetje tussen in. Niet super goed, niet super slecht, wel betrouwbaar om via te verhuren of om te boeken.
Sietze76, Micazu heeft op Facebook een eigen groep voor verhuurders. Via de helpdesk krijg je toegang, mocht dat nog niet het geval zijn.
De abonnementswijziging is eind 2021 gecommuniceerd en na heftig protest deels teruggedraaid. De bedoeling was, dat alle verhuur via het commissiemodel zou gaan (geen boeking = geen kosten) en later behielden bestaande verhuurders de optie van een jaarabonnement.
Uit je vraag begrijp ik, dat je kort voor verlenging bent en nu verrast door het hogere bedrag, wat je moet betalen over de afgelopen periode.
Daar is helaas niets aan te doen.
Tips voor de toekomst:
Voor eigenaren/verhuurders: Bepaal eerst je vaste en variabele kosten van het huis en reken uit wat je minimum opbrengst moet zijn. Stel daarna je eigen seizoensprijzen vast. Als laatste stap verhoog je de prijzen met de commissie en eventuele BTW van de bemiddelaar.
Voor iedereen: blijf weg van bemiddelaars, die zelf de prijzen bepalen of een idioot hoge commissie vragen of betalingen via de eigen bank laten lopen. Bij zulke accommodaties is de prijs/kwaliteitverhouding totaal zoek. Een krottenkoning zou jaloers zijn op dit model.
Het gaat bijvoorbeeld om HomeAway/Expedia en om alle bedrijven, waar Oyo bij betrokken is, dit zijn onder andere Airbnb, Belvilla, Novasol.
Ondanks de wijzigingen is Micazu nog steeds een van de betere sites, voor gasten en voor verhuurders, vanwege de vele filters en het directe contact.
Booking.com is ook goed bezig, maar bureaucratisch bij de afhandeling van klachten.
Als laatste wil ik Natuurhuisje noemen, die hangt er een beetje tussen in. Niet super goed, niet super slecht, wel betrouwbaar om via te verhuren of om te boeken.