LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde hotel geboekt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ReisMeis

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Na het lezen van de diverse bijdragen van Bionicus denk ik het verhaal zo ongeveer te begrijpen. Wat ik echter niet begrijp is de twijfel die voor vertrek reeds bestond niet is omgezet in een bezoekje aan / telefoontje naar het reisburo want daarmee was wellicht het hele probleem voorkomen.

Het resultaat -achteraf- is nu dat er een welles/nietes situatie zal ontstaan want probeer maar eens hard te maken dat daadwerkelijk de verkeerde accommodatie is geboekt. Immers, verkregen is de accommodatie waarvoor betaald is en die keurig op de bevestiging stond, dus op dit punt kan het reisburo weinig verweten worden. De aanstaande reiziger is namelijk ook gehouden de bevestiging en reisbescheiden te controleren en eventuele afwijkingen terstiond te melden.

En ja, dat Bionicus de hostess precies kon vertellen hoe de kamer er uit moest zien is een aardig feit maar heeft verder geen enkele waarde. Ergens in de zeer kleine lettertjes staat namelijk dat de plaatjes in de gids ter illustratie dienen en geen deel uitmaken van de reisovereenkomst; aan de plaatsjes kunnen dus geen rechten worden ontleend.

Het kan best zijn dat de reisadviseuse wat verkeerd heeft gedaan maar volgens mij is hier toch sprake van een soort van miscommunicatie (Bionicus dacht het juiste geboekt te hebben en dat dacht de reisadviseuse ook; het ging alleen wel om verschillende accommodaties!) en het zal dan ook lastig zijn om hier iets te "claimen". Een lichtpuntje: als er op de bevestiging stond "Stella Dunas Jandia Resort" zonder verdere aanduiding van de accommodatie, dan valt er wel degelijk een punt van te maken omdat de verschillende onderdelen van het complex allen een eigen naam hebben.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Ik begrijp er nog weinig van hoor, in de prijsbijlage staan toch ook de verschillende kamers en verschillende prijzen opgeschreven. Ook daaraan had meneer kunnen zien dat er verschil zou kunnen zijn.
Idd slecht van het reisburo maar het wordt zo wel moeilijk, een welles-nietes verhaal helaas... Maar als het reisburo op uw inschrijfformulier de aanduiding 4-sterren hotel heeft genoteerd en ook op uw voucher staat dat dan zijn zij in gebreke gebleven en moet u op grond daarvan een kalcht indienen. Succes.

Nadine

Ongelezen bericht door Nadine »

@ Ramon; dat weet ik ook, maar er zit altijd een verschil in de naam. Neem het Casa Marina in Sosua, Dom. Rep; daar heb je ook een 3 en een 4 sterren deel, maar dat is wel opgesplit in Reef en Beach. Zo zijn er inderdaad andere voorbeelden.

En inderdaad, het Stella is een begrip. Maar in de brochure staat duidelijk welke accmodatie onder welke kwaliteit valt.

Maar waar hebben we het nu over? Ze zien een aanbieding die ze willen hebben er komen op de prijs naar het reisbureau. Daar ontdekken ze dat het om vier sterren zou gaan en gaan af op een plaatje. Maar ze kunnen wel gebruik maken van alle faciliteiten van het hele complex. Dus alleen de kamer was niet wat ze hadden verwacht. En die verwachting kwam dus echt van een plaatje!!! En dan verwachten dat het reisbureau ervoor opdraait?

Sorry hoor, volgens mij is dat de omgekeerde wereld.
En het reisbureau kan er niets aan doen dat jullie voor het regelen een week (!!!) nodig hebben en dan nog niet gaan genieten volgens mij.

Bionicus

Ongelezen bericht door Bionicus »

jullie snappen het nog niet helemaal geloof ik....
laat maar zitten als niemand de moeite neemt mijn verhaal goed en aandachtig te lezen

bedankt voor de wel serieuze reacties

Nadine

Ongelezen bericht door Nadine »

Excuses dat wij de draad kwijt zijn. Wellicht komt dat dat jouw verhaal nogal wat tegenstrijdigheden bevat. In een van je eerste berichten meld je namelijk het volgende:

Nou we kwamen daar voor een luxe vakantie in een 4 sterrenhotel, met een lift, niet hoeven lopen voor je eten, airco en een bad...

In een later bericht schrijf je dit:
ik had op de d-reizen site een aanbieding gezien
met die aanbieding ben ik naar de d-reizen winkel gegaan
omdat er alleen hotel bij stond wilde ik wel weten wat voor hotel

Dus ben je nou voor advies gegaan of ben je met een accomodatie binnen gekomen? Dat maakt nogal en wezelijk verschil. Kom jij met een hotel, dan wordt dat voor je geboekt en ligt de fout bij jezelf.
Kom jij voor advies, dan had de reisadviseuse beter moeten opletten.

Maar nogmaals, wij lezen wel goed, jij bent niet zo duidelijk!

Gesloten