LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
fridel1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2010 13:44

verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door fridel1956 »

mijn moeder van 86 jaar komt iedere keer met spulen van meer dan 1000 euro thuis .waar ze niest mee doet .ook vitamine zegen dat je er gezond van wordt mijn moeder loopt bij een arts voor dementie ik heb al zo vaak spulen terug gestuurd. houd dit nooit op. vind het heel erig dat die oude mensen zo van hun geld af komen nu heeft ze ook een pasje van hun wand zij willen haar wel als klant hebben. en ze krijg weekkelijks nieuwe aan aanbiedingen van hun .

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door stekel »

Ga eens wat vaker bij je moeder langs om koffie te drinken.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door seconds-out »

fridel1956 schreef:mijn moeder van 86 jaar komt iedere keer met spulen van meer dan 1000 euro thuis .waar ze niest mee doet .ook vitamine zegen dat je er gezond van wordt mijn moeder loopt bij een arts voor dementie ik heb al zo vaak spulen terug gestuurd. houd dit nooit op. vind het heel erig dat die oude mensen zo van hun geld af komen nu heeft ze ook een pasje van hun wand zij willen haar wel als klant hebben. en ze krijg weekkelijks nieuwe aan aanbiedingen van hun .
Iemand die al aan het dementeren is zou tegen zichzelf beschermd moeten worden wat betreft dit soort "reisjes".
De busreisjes zijn een noodzakelijk kwaad om de verkoopdemonstraties in "alle rust" te kunnen laten geschieden...
Niemand kan weg tijdens de show..:lol:

Maar ja..
Blijkbaar is je moeder nog zo goed dat ze zichzelf kan opgeven voor dit soort reisjes en kan ze ook nog haar financieen zelf beheren.
Hoop dat je moeder wel beseft dat dit soort busreisjes alleen maar in stand gehouden kan worden door mensen die zich makkelijk laten bedriegen.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ga inderdaad eens vaker langs bij je moeder of laat ze handelings onbekwaam verklaren. Je kan niet kklagen over iets waarbij ze zichzelf heeft opgegeven en tegen waarschijnlijk hele goedkope prijzen een dagtrip krijg aangeboden en dat ze dan een verkoop demo krijgt voorgeschoteld.

Ze heeft zichzelf opgegeven en dan ook zelf spullen verkocht. Ik zeg niet dat die verkoop praktijken goed zijn, maar jij ben zelf in staat om dit te voorkomen als je zegt dat je moeder dementered is. Ik ga er vanuit dat ze er niet alleen naar toe zal gaan.

fridel1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2010 13:44

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door fridel1956 »

ik vind het erig te horen dat ik meer koffie moet gaan drinken bij mijn moeder .
weet jij hoe vaak ik bij haar ben heel wat uren .bij wat ik nog ga werken. en het is niet alleen voor mijn moeder maar zeker ook voor al die oude mensen . waar hun geld wordt af getrofelt.ik vind het gewoon gemeen ben je daar al eens bij geweest . daar ben je niet tegen op gewassen.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Dat is gewoon heel simpel. Ze moeten gewoon neit mee met zulke busreisjes. Ik ga er vanuit dat ze zichzelf hebben opgegeven niet met een busje bij elke bejaardenhuis langs gaan en dat die bejaarden gaan ontvoeren. Als ze al in een bejaarde tehuis zit, dan moet je gewoon aangeven dat ze niet met zulke reisjes mee mogen. Maar anders, het is tenslotte haar eigen geld , toch?

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door stekel »

Er zijn ook veel dagtripjes per bus zonder die verkoopdemonstraties,maar die zijn wat duurder,uiteindelijk is uw moeder dan toch goedkoper uit.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door VioletPrue »

fridel1956 schreef:ik vind het erig te horen dat ik meer koffie moet gaan drinken bij mijn moeder .
weet jij hoe vaak ik bij haar ben heel wat uren .bij wat ik nog ga werken. en het is niet alleen voor mijn moeder maar zeker ook voor al die oude mensen . waar hun geld wordt af getrofelt.ik vind het gewoon gemeen ben je daar al eens bij geweest . daar ben je niet tegen op gewassen.
Ik zal u niet gaan zeggen dat u maar vaker naar uw moeder toe moet gaan, want ik weet inderdaad niet wat u allemaal al voor haar doet.
Sowieso lijkt het mij loodzwaar om een dementerende moeder te verzorgen.
Dus mijn respect voor u.
Maar het enige wat u in deze situatie zou kunnen doen, is de hele administratie en dus ook de post van uw moeder over te nemen.
U zou alle post op uw adres kunnen laten bezorgen, dat uw adres haar postadres wordt.
Aangezien u aan een dementerend iemand niet kunt uitleggen dat deze reisjes enkel dienen als verkoopstunt, zult u haar dit uit handen moeten nemen.
Extra belastend uiteraard, maar straks zit uw moeder zonder geld en bent zowel u als zij verder van huis.
Heel veel sterkte ermee.

pipo2010
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2010 20:01

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door pipo2010 »

mensen leg u klachten over dit soort bus reisjes neer bij de CONSUMENTEN AUTORITEIT onderbouw u klacht en vernoem hier bij ook de namen van de verkopers en hun bedrijf

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

pipo2010 schreef:mensen leg u klachten over dit soort bus reisjes neer bij de CONSUMENTEN AUTORITEIT onderbouw u klacht en vernoem hier bij ook de namen van de verkopers en hun bedrijf
heb je geen compleet adres hiervan????

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door VioletPrue »

inekevanvliet schreef:
pipo2010 schreef:mensen leg u klachten over dit soort bus reisjes neer bij de CONSUMENTEN AUTORITEIT onderbouw u klacht en vernoem hier bij ook de namen van de verkopers en hun bedrijf
heb je geen compleet adres hiervan????
Kom nou, ik neem aan dat u dit toch wel even kunt googlen?
U beschikt over internet!

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Heet van de pers:

Misschien heeft u het al gelezen, vandaag zijn deze verkooppraktijken het voorpaginanieuws en nog 2 pagina' s gewijd in het Algemeen Dagblad. (AD).
Nu is het hopen dat er een einde aan mag komen want het is wel tot de bodem uitgezocht las ik.
Woorden zijn hier op de forums denk ik nauwelijks meer nodig.

Voor de mensen die niet het AD hebben de volgende site:

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... sjes.dhtml

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door Henri42 »

Goedkope busreizen met verkooppraktijken is wettelijk toegestaan,misschien met de senioren mee gaan?

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door knabbab »

Misschien kan je ,je moeder onder curitele laten stellen dan worden alle aankopen teniet gedaan.Weet niet in welk stadium van dementie je moeder verkeerd.Heb je ook een casemaneger dementie ,die kunnen je goed adviseren.Wens je heel veel sterkte het is zwaar om als mantelzorger te werken voor je moeder.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Henri, nu moet ik toch even reageren.
Deze verkoopdemonstraties via busreizen zijn op deze manier absoluut niet wettelijk toegestaan want deze verkopers storen zich totaal niet aan de wetsregels. Niet voor niets zijn er door de Consumentenautoriteit al drie busorganisaties met verkoopdemonstratie dit jaar ernstig beboet.
Ook kun je momenteel al je klachten neerleggen bij hen en heeft Consuwijzer hier zelfs speciale sites voor geopend. Zij zijn ook al aangepakt door de reclamecodecommissie omdat zij onder valse voorwenselen via uitnodigingen mensen lokken en totaal niet de producten zijn wat ze je wijsmaken, zoals bv. Tempurmatrassen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door Henri42 »

Lucy ooit zo,n busreis gemaakt ???, iedereen staat vrij om NIETS te kopen

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Waarom denk je dat er dan zoveel duizenden vooral oudere mensen intrappen? Omdat ze urenlang als het ware gehersenspoeld worden en geen nee meer kunnen of durven zeggen. De mensen denken dat ze een Tempur-matras kopen zoals deze lui zeggen maar het is een nepmatras gevuld met schuimplastic en wasemkapvulling. Heb je enig idee hoeveel oude mensen er 's morgens vroeg voor niets op de bus staan te wachten die niet op komt dagen of al vol is?
Ja, ik/we hebben inderdaad verschillende reisjes moeten ondernemen om te weten hoe ze in elkaar steken zodat we weten waarover we het hebben.
Waarom zijn ze er dan in heel Europa mee bezig en zijn er strafrechtelijke onderzoeken naar? Maar ja, als men dit nog goed praat, dan heeft het ook weinig zin om te reageren. Al bijna 3000 reacties op je naam staan is ook niet niks.
Henri, een advies, probeer je eerst eens in deze materie te verdiepen!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door VioletPrue »

@ Lucy: je hebt zelf al een onderwerp over dit soort reisjes geopend, wat al 2 pagina's lang is.
Als je nu ook nog oudere topics naar boven gaat bumpen, enkel om dubbele berichten te plaatsen, is dat erg irritant.
Want drie keer dezelfde bijdrage posten is gewoon spammen.
En erg onnodig.

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door knabbab »

Wel handig dan voor nieuwe leden die niet heel ver terug in de tijd lezen :lol: Maar nu snap ik inmiddels ook waarom het krantenartikel uit het bericht van 15 oktober van Lucy niet meer bestaat ....gewoon te oud.Bovendien zie ik dat het bericht van de t.s geplaatst is op 30 mei 2010 wellicht is het probleem allang opgelost.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: verkoopdemonstraties tijdens busreisjes

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Violet ik begrijp je opmerking niet helemaal, maar je wilt zeggen dat ik geen recht heb om een belangrijke melding op meerdere forums te plaatsen en moet me volgens jou alleen bij mijn eigen forum houden? Dit noem jij spammen?
Ik vermoed dat je weinig anders te doen hebt.
Het is wel heel opvallend dat mensen met twee tot drieduizend reacties altijd zo fel reageren, vooral als het om trieste zaken gaat.

Knabbab: het is een artikel wat gisteren 15 oktober 2011 geplaatst is in het Algemeen Dagblad, zelfs op de voorpagina en nog 2 extra pagina' s eraan gewijd.
Ik zal voor jou nog speciaal de site van het AD geven, dan moet je bij 'zoeken' verkoopreisjes typen, dan kun je een klein gedeelte lezen van de voorpagina
met de naam Ouderen geplukt bij foute verkoopreisjes.
http://www.ad.nl/

Gesloten