LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte royal class toeslag

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

Gisteren kreeg ik een mooie brochure in de brievenbus. Met reisjes naar Spanje er in. Hele aantrekkelijke reisjes.

Toen zag ik iets, wat volgens mij niet meer mag; verplichte toeslagen.

Er waren toeslagen voor
1. reservering: 20 euro per boeking
2 administratie kosten: 10 euro per persoon
3: verplichte royal class toeslag: 57 euro

Dan wordt zo'n reisje toch een stuk minder interessant.

Mag dit toch nog zo maar?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door G7 »

Wat ik hiervan begrepen heb, geld dat alleen voor complete vliegreizen.

Trouwens.... kijk in die folder a.u.b. eerst of ze SGR aangesloten zijn, anders kun je bij problemen met de firma, naar je geld fluiten.

Ook wil ik hierbij ook nog wel zeggen, dat ik het een vreemde gang van zaken vind dat je.... en adm. kosten.... en reserveringskosten moet betalen. Meestal is dat 1 bedrag en niet p.p., maar per boeking.

Ook vind ik € 57 voor een royalclassstoel extreem duur. Bij de gerenomeerde bus en touroperators ( Solmar, Rekro, Boosten) is het hooguit € 25 tot € 30 p.p.

RC wordt tot nu toe altijd nog apart vermeld en is inderdaad verplicht.

Zou de folder nog maar eens goed doornemen. Om welke maatschappij gaat het eigenlijk?

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

ik moet na kijken welke maatschappij. Zit op mijn werk en folder ligt thuis. Zag wel zowel het SGR en het ANVR logo prijken. Dus wat dat betreft zit het wel goed.

Ik erger me daar suf aan, die verplichte toeslagen. Zucht.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door G7 »

Dan zou ik het alsnog even controleren op de sites van srg en anvr. Vooral de SGR is zeer belangrijk. Je hebt het hier kunnen lezen met de firma Touplan die wel het logo op zijn websites ( toen nog terecht ) en folder had staan en na later bleek een tijdje uit de SGR was gezet en velen zijn daardoor nu gedupeerd.

Dus ga naar www.sgr.nl en typ de firmanaam in en kijk of ze daadwerkelijk aangesloten zijn. Zo ook eventueel www.anvr.nl

Zo niet, niet boeken is mijn advies.

Als dat alles wel klopt, kun je er gerust boeken, maar ben het met je eens dat het ook nu weer mooier lijkt dan het is, qua prijs, door al de extra's die er nog bij komen. Ik zou zeggen, neem eens een kijkje op de site van Solmar en je zult zien, dat je een stuk voordeliger uit bent.

En anders.... veel succes ermee en wie weet, een fijne vakantie. 8)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door G7 »

Even wat recht zetten. Het ging natuurlijk om de firma Golden Tours die een tijdje uit de SGR gezet was en niet Tourplan. Wat verder niets meer toevoegd hier, want beide zijn failliet en heeft niets met busreizen te maken, maar wilde het toch even recht zetten. Hierbij dus!!!!

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door geengast »

Ook nog even wat rechtzetten: ANVR is altijd belangrijker dan SGR. ANVR regelt de kwaliteit, de aansprakelijkheid, de mogelijkheid om naar een Geschillencommissie te gaan, het voeren van voorwaarden (niet-ANVR touroperators mogen die voorwaarden niet voeren), het reizen met Keurmerk bussen etc. etc.

SGR regelt enkel en alleen het geld bij faillissementen. Maar als u het geld niet had, had u de reis toch ook niet kunnen boeken?

ANVR zorgt ervoor dat alles volgens de regeltjes wordt uitgevoerd, niet SGR!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, die mening heb ik dus niet. Heb ooit ANVR nodig gehad, voor een mislukte reis en ze hebben echt geen re*t voor ons gedaan.

Trouwens en zijn touroperators die wel degelijk met keurmerk bussen rijden zonder lid te zijn van ANVR.

En dat argument dat als je het geld er niet voor had, had je ook niet kunnen boeken, slaat natuurlijk ook nergens op. Zou niet graag eerst hebben moeten betalen en dan na een faiilisement er achter moeten komen dat ik en mijn geld kwijt ben en geen vakantie heb, velen malen erger vind, dan die hele ANVR.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door geengast »

Tja G7, ieder zijn eigen keuze. Ik kijk eerst naar het ANVR logo, dan weet ik trouwens ook zeker dat de touroperator ook bij de SGR in, want dat kan niet anders.
De consumentenbond doet overigens ook enkel zaken met de ANVR! Samen hebben ze de reisvoorwaarden opgesteld. Als u nu zegt dat u geen boodschap aan reisvoorwaarden heb, tja dan...

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door G7 »

Nouja, van die consumentenbond ben ik ook al geen fan van, dus zitten we behoorlijk op een andere lijn.

En van de TS hebben we ook niets meer gehoord, dus waar maken we ons druk om. :wink:

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: Verplichte royal class toeslag

Ongelezen bericht door A.Storm »

:lol:

het ANVR regelt de voorwaarden van boeken, de rechten en plichten van de reiziger en de reisorganisatie.


het SGR regelt dat vooruitbetaalde reisgelden veilig zijn gesteld.

Ik vind lidmaatschap van het SGR ook belangrijker dan de voorwaarden van het ANVR.

Maar aangezien de meeste mensen niet de moeite nemen onder welke voorwaarden zij een reis boeken (en dat kun je hier op dit forum vaak teruglezen!) denk ik dat je, als gewone consument, maar beter voor veilig gaan en altijd boeken bij een organisatie die lid is van het ANVR.

Gesloten