LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Hallo,
gaarne zouden wij in kontakt komen met medepassagiers die ook afgelopen vrijdag 8 Okt. naar huis zouden vliegen met de OR362 van 17.15 uur vanuit Curacao naar Amsterdam, teneinde ervaringen en info te kunnen uitwisselen omtrent de klachtafhandeling met de firma Arkefly.
Voor de niet medepassagiers, wij vertrokken dus pas 40 uur later op Zondagmorgen 10 Oktober om 08.30 am.
Volgens div schadeclaiminstanties hebben wij recht op een schadevergoeding maar krijg het idee dat dit niet bij deze firma opgaat als ik op diverse forums het relaas van andere(lees eerdere) gedupeerden lees.
Dus gaarne kontakt.
gaarne zouden wij in kontakt komen met medepassagiers die ook afgelopen vrijdag 8 Okt. naar huis zouden vliegen met de OR362 van 17.15 uur vanuit Curacao naar Amsterdam, teneinde ervaringen en info te kunnen uitwisselen omtrent de klachtafhandeling met de firma Arkefly.
Voor de niet medepassagiers, wij vertrokken dus pas 40 uur later op Zondagmorgen 10 Oktober om 08.30 am.
Volgens div schadeclaiminstanties hebben wij recht op een schadevergoeding maar krijg het idee dat dit niet bij deze firma opgaat als ik op diverse forums het relaas van andere(lees eerdere) gedupeerden lees.
Dus gaarne kontakt.
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Sow Arkefly is weer lekker bezig!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 okt 2010 14:30
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Ik zat ook in dit toestel. De ervaring met Arkefly is me ontzettend tegen gevallen. 2 dagen ellende!
Het was heerlijk op super-club resort Breezes in Curaçao. De koffers gepakt en we werden keurig met een luxe bus opgehaald. Deze moesten we zelf via het resort vastleggen. Het is vrijdag, het weekend begint. Nog een laatste blik en daar gaan we voor onze terugreis. Behoorlijk lang, negen uur vliegen. Maar we hebben veel na te praten onderweg over Curaçao dus dat schiet dan wel op. We krijgen nog een sms: We halen jullie morgenavond om 19.15 op. Voor de voorstelling van Mark Marie Huijbrechts. Daar hadden we niet meer aan gedacht. Dat komt mooi uit. We vertrekken vrijdag en komen zaterdagochtend om 9.30 aan op schiphol. Dat wordt een gezellige zaterdagavond.
Aangekomen op het vliegveld gaan de koffers uit de bus en begint het lange wachten bij de incheckbalie. Gelukkig niet meer sjouwen met die koffer. Vervolgens de paspoortcontrole en door de scanpoortjes. Een uur ben je dan verder en dan kan je nog eens 2 uur wachten in de vertrekhal voordat we aan boord gaan. Even wat eten en de laatste guldens opmaken. Dat lukte heel goed. Nog precies 1 gulden over. Die bewaren we als souvenir. We zien het vliegtuig al staan en we mogen aan boord. Ieder wordt welkom geheten aan boord door de gezagsvoerder. De piloot en de bemanning is er helemaal klaar voor. Wij zitten op de 8e rij van het grote vliegtuig. De veiligheidsvideo wordt al afgedraaid en het vliegtuig begint langzaam vooruit te komen. Vervolgens stopt deze. “Zo”, zeggen we tegen elkaar.” Die staat er klaar voor”. De piloot neemt het woord: “Het grondpersoneel heeft nog een laatste veiligheidscontrole, en daarna hopen we te gaan vliegen”. Mooi op tijd, het is 17.15 maar het vliegtuig blijft staan. Vervolgens gaat het vliegtuig weer richting de “gate”. Er blijkt een onderdeel te zijn wat vervangen moet worden. Na een half uur neemt de gezagsvoerder weer het woord: “Helaas blijkt het onderdeel (het gaat om een buisje van het verwarmingselement) wat vervangen moet worden hier niet aanwezig te zijn. Dit onderdeel moet nu worden overgevlogen vanuit Amsterdam. We kunnen voorlopig niet vertrekken. Waarschijnlijk morgen om deze tijd. Voor ieder zal een hotel worden geboekt en vervoer er naar toe”. We moeten blijven zitten en krijgen nog een warme maaltijd. Hier heb ik nu totaal geen zin in, en iedereen baalt. We stappen uit om de koffers te halen en lopen naar een desk toe om een hotel toegewezen te krijgen. We bellen naar het thuisfront dat we een dag later zullen komen. Schoonmoeder maken we blij met de kaartjes voor Mark Marie. Via taxi’s rijden we daar naar toe. In de taxi ontstaat een melige situatie en we kunnen het goed vinden met een koppel uit Woerden en een koppel uit Bergen op Zoom. We komen aan in het luxe 5 sterren HaÏt hotel. Het is inmiddels half 11 en we gaan met z’n zessen aan de bar zitten. De schrik is groot als we zien dat onze pilsjes 5 dollar per stuk kosten. De gepinde 50 gulden zijn niet genoeg en we pinnen het bedrag aldaar. We hebben begrepen dat we het bonnetje moeten bewaren. Zoals alle andere onverwachte uitgaven vanaf dit moment. Het is duidelijk te zien welke mensen er in het hotel aanwezig waren en wie de nieuwe gasten zijn. Korte broeken, shirts, tatoos en slippers zijn ze daar niet gewent. Het personeel amuseert zicht kostelijk.
De volgende ochtend gaan we even lekker zwemmen tot er bericht komt dat we worden opgehaald naar de luchthaven. Om 13.00 worden we opgehaald want om 17.15 zal het vliegtuig vertrekken. Zoals verwacht. Taxi’s halen ons weer keurig op. We pakken met z’n zessen gezamenlijk een taxi en hebben het gezellig. De lange wachttijd bij het inchecken valt mee, we gaan naar de paspoortcontrole en door de scanpoortjes. Het luchthavenpersoneel komt ons al aardig bekent voor. Dan is het weer wachten in de vertrekhal. Op het informatiebord staat vermeld: Amsterdam 17.15 – on time gate: daar staat niets. Dat vinden mensen vreemd. Om 16.45 worden veel mensen onrustig want we zien nog steeds geen vliegtuig aan de gate. Ook de bemanning van ons toestel is nog niet gesignaleerd. En waar zijn de mensen van ArkeFly? Een stem uit de speakers spreekt: Wil iedereen rustig blijven? Om 17.15 krijgen jullie informatie. Veel mensen twijfelen of ze nog met dit toestel durven te vliegen want er is duidelijk iets mis mee. Om 17.15 komt er een man richting de balie. Aan zijn gezicht te zien heeft hij geen goed nieuws. Hij neemt de microfoon: Dames en heren, het onderdeel is inmiddels geplaatst. Er is een test gedaan met het toestel. Deze test blijkt negatief. Voor vervoer naar hotels zal worden gezorgd want we zullen vandaag wederom niet vertrekken. Veiligheid voor alles. Helaas reageert niet iedereen hierop begripvol. De man krijgt van alles over zich heen. De man is aangeslagen. Het meisje uit Woerden barst in huilen uit.Sommige mensen boeken hun vlucht bij Martin Air, daar zijn namelijk nog 20 plekken vrij in het vliegtuig. Hopeloze mensen die in Nederland een begrafenis hebben krijgen hierbij uiteraard voorrang. Twee Tilburgse dames zien de humor er wel van in. Misschien zien we Willem Alexander en Maxima wel. Zij zijn vandaag ook geland op Curacaou om op 10-10-2010 het historische feit te vieren dat vanaf die dag het land niet meer bij de Nederlands Antillen hoort. Een donkere jongen huilt. Hij heeft de vlucht geboekt om het weekend bij zijn Nederlandse vriendin te zijn. Daarna moest hij weer terug. Na maanden haar te hebben gemist kon hij haar dit weekend weer zien maar nu heeft de vlucht voor hem geen zin meer. In december ziet hij haar pas weer. Andere mensen moeten wat regelen voor het werk op maandag. Dat probleem, hebben wij gelukkig niet. Komende week is het nog vakantie voor ons. De koffers worden weer opgehaald. En even later zitten we weer in een taxi. Twee jongens en twee meiden uit Vechel en Zijtaart zitten ook in de taxi en dankzij de vrolijke taxichauffeur raken we snel in een melige stemming. We zitten weer in het HaÏt hotel. Het is 21.00 en we krijgen een pizza. Heerlijk uit de oven gebakken. Het thuisfront wordt weer gebeld dat we nog niet vertrekken vanuit Curaçao. Waarschijnlijk gaat de vlucht de volgende ochtend plaats vinden. We kunnen vanaf 4.00 gebeld worden. Anders gaan we later. Met een Caribische band (waarbij het lijkt dat de muziek op te lage toeren wordt afgespeeld) genieten we van een biertje. Het koppel uit Woerden zien we niet meer. Het zal hun gelukt zijn om via Martin Air terug te vliegen. Na twee pilsjes gaan we op tijd richting onze kamer. Het bonnetje van de drankjes bewaren we uiteraard.
Om 4.00 hebben we zelf onze wekker gezet. We worden niet gewekt. Om 4.30 ga ik kijken hoe de zaken er voor staan. In de lobby is iedereen druk bezig met uitchecken. Dus ik loop terug en wij pakken ook onze koffers. Ondertussen worden we gebeld of we al klaar staan. We komen eraan. De taxi’s staan al klaar. De meeste mensen zijn cynisch of we nu daadwerkelijk zullen gaan vertrekken. Bij de luchthaven aangekomen begint voor de derde keer het inchecken. We zien een medewerkster van ArkeFly staan en ook de bemanning zien we in de ruimte staan. Dat ziet er al beter uit dan gisteren. Het vliegtuig blijkt 100% in orde te zijn. Snel door de bagagescan. De paspoortcontrole gelooft het allemaal wel, en het personeel ziet ons inmiddels ook als goede bekende. In de vertrekhal zien we de twee Tilburgse dames staan. Ze zaten niet in het luxe HaÏt hotel, maar in een hotel midden in het centrum. Over de brug hebben ze Maxima en Willem Alexander gezien. Vandaag is de ceremonie. Het is zondag 10 – 10 – 2010 We mogen eten en gaan om 7.30 aan boord van het vliegtuig. De gezagsvoerder doet zijn praatje en biedt de welgemeende excuses aan. De veiligheidsvideo wordt weer getoond. De piloot neemt het woord met wederom excuses en belooft ons om deze keer op te stijgen. De veiligheid komt voorop. Het is 8.00 wanneer we de motoren voelen draaien. We gaan rijden. Steeds sneller en ik krijg een zucht van verlichting door mijn lichaam wanneer we omhoog gaan. De vlucht verloopt spoedig. Negen uur vliegen stelt nu niets meer voor. Om 11.00 landen we op schiphol. We stappen uit en hebben onze bagage vrij snel. Maar treinen naar Eindhoven rijden niet meer. Wat doen we nu? We pakken een taxi. Want nu willen we echt zo snel mogelijk weer thuis zijn. “295 euro”, zegt de taxichauffeur. Wij gaan akkoord, maar we willen natuurlijk wel een bonnetje.
Het was heerlijk op super-club resort Breezes in Curaçao. De koffers gepakt en we werden keurig met een luxe bus opgehaald. Deze moesten we zelf via het resort vastleggen. Het is vrijdag, het weekend begint. Nog een laatste blik en daar gaan we voor onze terugreis. Behoorlijk lang, negen uur vliegen. Maar we hebben veel na te praten onderweg over Curaçao dus dat schiet dan wel op. We krijgen nog een sms: We halen jullie morgenavond om 19.15 op. Voor de voorstelling van Mark Marie Huijbrechts. Daar hadden we niet meer aan gedacht. Dat komt mooi uit. We vertrekken vrijdag en komen zaterdagochtend om 9.30 aan op schiphol. Dat wordt een gezellige zaterdagavond.
Aangekomen op het vliegveld gaan de koffers uit de bus en begint het lange wachten bij de incheckbalie. Gelukkig niet meer sjouwen met die koffer. Vervolgens de paspoortcontrole en door de scanpoortjes. Een uur ben je dan verder en dan kan je nog eens 2 uur wachten in de vertrekhal voordat we aan boord gaan. Even wat eten en de laatste guldens opmaken. Dat lukte heel goed. Nog precies 1 gulden over. Die bewaren we als souvenir. We zien het vliegtuig al staan en we mogen aan boord. Ieder wordt welkom geheten aan boord door de gezagsvoerder. De piloot en de bemanning is er helemaal klaar voor. Wij zitten op de 8e rij van het grote vliegtuig. De veiligheidsvideo wordt al afgedraaid en het vliegtuig begint langzaam vooruit te komen. Vervolgens stopt deze. “Zo”, zeggen we tegen elkaar.” Die staat er klaar voor”. De piloot neemt het woord: “Het grondpersoneel heeft nog een laatste veiligheidscontrole, en daarna hopen we te gaan vliegen”. Mooi op tijd, het is 17.15 maar het vliegtuig blijft staan. Vervolgens gaat het vliegtuig weer richting de “gate”. Er blijkt een onderdeel te zijn wat vervangen moet worden. Na een half uur neemt de gezagsvoerder weer het woord: “Helaas blijkt het onderdeel (het gaat om een buisje van het verwarmingselement) wat vervangen moet worden hier niet aanwezig te zijn. Dit onderdeel moet nu worden overgevlogen vanuit Amsterdam. We kunnen voorlopig niet vertrekken. Waarschijnlijk morgen om deze tijd. Voor ieder zal een hotel worden geboekt en vervoer er naar toe”. We moeten blijven zitten en krijgen nog een warme maaltijd. Hier heb ik nu totaal geen zin in, en iedereen baalt. We stappen uit om de koffers te halen en lopen naar een desk toe om een hotel toegewezen te krijgen. We bellen naar het thuisfront dat we een dag later zullen komen. Schoonmoeder maken we blij met de kaartjes voor Mark Marie. Via taxi’s rijden we daar naar toe. In de taxi ontstaat een melige situatie en we kunnen het goed vinden met een koppel uit Woerden en een koppel uit Bergen op Zoom. We komen aan in het luxe 5 sterren HaÏt hotel. Het is inmiddels half 11 en we gaan met z’n zessen aan de bar zitten. De schrik is groot als we zien dat onze pilsjes 5 dollar per stuk kosten. De gepinde 50 gulden zijn niet genoeg en we pinnen het bedrag aldaar. We hebben begrepen dat we het bonnetje moeten bewaren. Zoals alle andere onverwachte uitgaven vanaf dit moment. Het is duidelijk te zien welke mensen er in het hotel aanwezig waren en wie de nieuwe gasten zijn. Korte broeken, shirts, tatoos en slippers zijn ze daar niet gewent. Het personeel amuseert zicht kostelijk.
De volgende ochtend gaan we even lekker zwemmen tot er bericht komt dat we worden opgehaald naar de luchthaven. Om 13.00 worden we opgehaald want om 17.15 zal het vliegtuig vertrekken. Zoals verwacht. Taxi’s halen ons weer keurig op. We pakken met z’n zessen gezamenlijk een taxi en hebben het gezellig. De lange wachttijd bij het inchecken valt mee, we gaan naar de paspoortcontrole en door de scanpoortjes. Het luchthavenpersoneel komt ons al aardig bekent voor. Dan is het weer wachten in de vertrekhal. Op het informatiebord staat vermeld: Amsterdam 17.15 – on time gate: daar staat niets. Dat vinden mensen vreemd. Om 16.45 worden veel mensen onrustig want we zien nog steeds geen vliegtuig aan de gate. Ook de bemanning van ons toestel is nog niet gesignaleerd. En waar zijn de mensen van ArkeFly? Een stem uit de speakers spreekt: Wil iedereen rustig blijven? Om 17.15 krijgen jullie informatie. Veel mensen twijfelen of ze nog met dit toestel durven te vliegen want er is duidelijk iets mis mee. Om 17.15 komt er een man richting de balie. Aan zijn gezicht te zien heeft hij geen goed nieuws. Hij neemt de microfoon: Dames en heren, het onderdeel is inmiddels geplaatst. Er is een test gedaan met het toestel. Deze test blijkt negatief. Voor vervoer naar hotels zal worden gezorgd want we zullen vandaag wederom niet vertrekken. Veiligheid voor alles. Helaas reageert niet iedereen hierop begripvol. De man krijgt van alles over zich heen. De man is aangeslagen. Het meisje uit Woerden barst in huilen uit.Sommige mensen boeken hun vlucht bij Martin Air, daar zijn namelijk nog 20 plekken vrij in het vliegtuig. Hopeloze mensen die in Nederland een begrafenis hebben krijgen hierbij uiteraard voorrang. Twee Tilburgse dames zien de humor er wel van in. Misschien zien we Willem Alexander en Maxima wel. Zij zijn vandaag ook geland op Curacaou om op 10-10-2010 het historische feit te vieren dat vanaf die dag het land niet meer bij de Nederlands Antillen hoort. Een donkere jongen huilt. Hij heeft de vlucht geboekt om het weekend bij zijn Nederlandse vriendin te zijn. Daarna moest hij weer terug. Na maanden haar te hebben gemist kon hij haar dit weekend weer zien maar nu heeft de vlucht voor hem geen zin meer. In december ziet hij haar pas weer. Andere mensen moeten wat regelen voor het werk op maandag. Dat probleem, hebben wij gelukkig niet. Komende week is het nog vakantie voor ons. De koffers worden weer opgehaald. En even later zitten we weer in een taxi. Twee jongens en twee meiden uit Vechel en Zijtaart zitten ook in de taxi en dankzij de vrolijke taxichauffeur raken we snel in een melige stemming. We zitten weer in het HaÏt hotel. Het is 21.00 en we krijgen een pizza. Heerlijk uit de oven gebakken. Het thuisfront wordt weer gebeld dat we nog niet vertrekken vanuit Curaçao. Waarschijnlijk gaat de vlucht de volgende ochtend plaats vinden. We kunnen vanaf 4.00 gebeld worden. Anders gaan we later. Met een Caribische band (waarbij het lijkt dat de muziek op te lage toeren wordt afgespeeld) genieten we van een biertje. Het koppel uit Woerden zien we niet meer. Het zal hun gelukt zijn om via Martin Air terug te vliegen. Na twee pilsjes gaan we op tijd richting onze kamer. Het bonnetje van de drankjes bewaren we uiteraard.
Om 4.00 hebben we zelf onze wekker gezet. We worden niet gewekt. Om 4.30 ga ik kijken hoe de zaken er voor staan. In de lobby is iedereen druk bezig met uitchecken. Dus ik loop terug en wij pakken ook onze koffers. Ondertussen worden we gebeld of we al klaar staan. We komen eraan. De taxi’s staan al klaar. De meeste mensen zijn cynisch of we nu daadwerkelijk zullen gaan vertrekken. Bij de luchthaven aangekomen begint voor de derde keer het inchecken. We zien een medewerkster van ArkeFly staan en ook de bemanning zien we in de ruimte staan. Dat ziet er al beter uit dan gisteren. Het vliegtuig blijkt 100% in orde te zijn. Snel door de bagagescan. De paspoortcontrole gelooft het allemaal wel, en het personeel ziet ons inmiddels ook als goede bekende. In de vertrekhal zien we de twee Tilburgse dames staan. Ze zaten niet in het luxe HaÏt hotel, maar in een hotel midden in het centrum. Over de brug hebben ze Maxima en Willem Alexander gezien. Vandaag is de ceremonie. Het is zondag 10 – 10 – 2010 We mogen eten en gaan om 7.30 aan boord van het vliegtuig. De gezagsvoerder doet zijn praatje en biedt de welgemeende excuses aan. De veiligheidsvideo wordt weer getoond. De piloot neemt het woord met wederom excuses en belooft ons om deze keer op te stijgen. De veiligheid komt voorop. Het is 8.00 wanneer we de motoren voelen draaien. We gaan rijden. Steeds sneller en ik krijg een zucht van verlichting door mijn lichaam wanneer we omhoog gaan. De vlucht verloopt spoedig. Negen uur vliegen stelt nu niets meer voor. Om 11.00 landen we op schiphol. We stappen uit en hebben onze bagage vrij snel. Maar treinen naar Eindhoven rijden niet meer. Wat doen we nu? We pakken een taxi. Want nu willen we echt zo snel mogelijk weer thuis zijn. “295 euro”, zegt de taxichauffeur. Wij gaan akkoord, maar we willen natuurlijk wel een bonnetje.
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Johanbeijens, wat vervelend voor jullie en alle andere mensen,maar u verhaal leest zo goed wat kan u het mooi vertellen.En ik begrijp nu helemaal wat er gebeurd is.
Hoop dat jullie zeker vergoed gaan worden voor de overlast en vertraging.
Hoop dat jullie zeker vergoed gaan worden voor de overlast en vertraging.
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
betrteft het hier om de phahx de 767-300
ik weet wel dat er een toestel leeg is terug is gekomen zonder pagagiers
deze is gelijk de hangar in gereden om dat deze een storing had aan een van de motoren en dat deze is vervangen en naar een dag weer is vertroken
maar een storing aan de verwarming dat geloof ik niet zo
maar zo wie zo heeft uw meer als 3 uur zelf 40 uur vertraging gehad
dan heeft uw recht op terug gaven kijk even op eu claim
laat even weten hoe het is afgelopen
ik weet wel dat er een toestel leeg is terug is gekomen zonder pagagiers
deze is gelijk de hangar in gereden om dat deze een storing had aan een van de motoren en dat deze is vervangen en naar een dag weer is vertroken
maar een storing aan de verwarming dat geloof ik niet zo
maar zo wie zo heeft uw meer als 3 uur zelf 40 uur vertraging gehad
dan heeft uw recht op terug gaven kijk even op eu claim
laat even weten hoe het is afgelopen
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Beste Jolanda77 kun jij mij ook vertellen wanneer deze lege kist is teruggekomen?
Men heeft nl ook verteld dat wij met het vliegtuig wat zaterdagmorgen op Curacao zou landen, 's middags weer naar nederland zouden gaan, maar eenmaal op het vliegveld aangekomen zaterdagmiddag stond er geen Arke-plane aan de gate en alleen het "kapotte"toestel voor de hangar. Dus wij vinden het vreemd dat er maar 1 toestel was, want de mensen die dus regulier op zaterdagmiddag naar huis zouden gaan waren ook al aangesproken en werd hun verteld dat zij pas maandagmiddag zouden vliegen. Vreemde zaak.
Men heeft nl ook verteld dat wij met het vliegtuig wat zaterdagmorgen op Curacao zou landen, 's middags weer naar nederland zouden gaan, maar eenmaal op het vliegveld aangekomen zaterdagmiddag stond er geen Arke-plane aan de gate en alleen het "kapotte"toestel voor de hangar. Dus wij vinden het vreemd dat er maar 1 toestel was, want de mensen die dus regulier op zaterdagmiddag naar huis zouden gaan waren ook al aangesproken en werd hun verteld dat zij pas maandagmiddag zouden vliegen. Vreemde zaak.
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
deze kist is in de loop van zaterdag morgen aangekomen
en gelijk naar de hangar gebracht en zaterdag avond vertroken
deze had een probleem met een onderdeel in de motor ik weet wel dat deze is vervangen dit heb ik gehoord van monteurs die er mee bezig waren
en dat hij in de loop van zaterdag avond is vertroken
maar ik kan uw wel zeggen dat de 767 van het oude bedrijf airholland waren en arke deze heeft overgenomen
en dat deze vervangen gaan worden door de 767 van een dochter bedrijf
in afwachting van de komst van de 787 als deze kisten er zijn dan gaan de 767 er uit
en gelijk naar de hangar gebracht en zaterdag avond vertroken
deze had een probleem met een onderdeel in de motor ik weet wel dat deze is vervangen dit heb ik gehoord van monteurs die er mee bezig waren
en dat hij in de loop van zaterdag avond is vertroken
maar ik kan uw wel zeggen dat de 767 van het oude bedrijf airholland waren en arke deze heeft overgenomen
en dat deze vervangen gaan worden door de 767 van een dochter bedrijf
in afwachting van de komst van de 787 als deze kisten er zijn dan gaan de 767 er uit
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Wij vertrekken overmorgen voor 4 weken naar Australië met het gezin en het is niet te hopen dat we met dit toestel vliegen.jolanda77 schreef:deze kist is in de loop van zaterdag morgen aangekomen
en gelijk naar de hangar gebracht en zaterdag avond vertroken
deze had een probleem met een onderdeel in de motor ik weet wel dat deze is vervangen dit heb ik gehoord van monteurs die er mee bezig waren
en dat hij in de loop van zaterdag avond is vertroken
maar ik kan uw wel zeggen dat de 767 van het oude bedrijf airholland waren en arke deze heeft overgenomen
en dat deze vervangen gaan worden door de 767 van een dochter bedrijf
in afwachting van de komst van de 787 als deze kisten er zijn dan gaan de 767 er uit
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
sorry maar arkefly vliegt niet op dat land
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
We vliegen via London en stappen daar over.jolanda77 schreef:sorry maar arkefly vliegt niet op dat land
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Willy.T schreef:We vliegen via London en stappen daar over.jolanda77 schreef:sorry maar arkefly vliegt niet op dat land
Vanaf London vliegen we Qantas en naar London gewoon KLM.
We hebben weleens moeten wachten en vanuit het raam zag je de onderhoudstechnicus sleutelen.Mijn vrouw werd toen wat angstig en dat zullen wel meer mensen ondervinden bij het zien van een monteur die nog aan het sleutelen is bij wijze van spreken.
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Sorry Jolanda, maar ik vind dat je dit soort dingen niet moet posten als je er niet absoluut zeker van bent; de PHAHX is zaterdag naar Cuba en Mexico gevlogen en zondag de reguliere Curacao vlucht. Er heeft geen enkel vliegtuig van Arkefly in een hangar gestaan dit weekend, en het toestel waar de topicstarter mee teruggekomen is heeft meteen daarna een vlucht naar de Domenicaanse republiek gedaan, en heeft dus niet ter reparatie gestaan na aankomst in Amsterdam. Ook is er afgelopen weekend geen toestel zonder passagiers binnengekomen.
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Ik heb ook op deze vlucht gezeten, maar ik vind wel dat ArkeFly er goed aan heeft gedaan om ons nog een extra nacht te geven. Liever klagen over de situatie dan helemaal niet meer kunnen klagen omdat je in de oceaan bent gestort...
Kijk, ze hadden ons niet naar het vliegveld moeten sturen terwijl het vliegtuig nog niet getest was.
Ik ga vanavond de EU claim indienen, 600 euro per passagier vergoeding. Er gaat ook een brief naar ArkeFly, met de bonnetjes en meer kunnen we niet doen. Veiligheid staat voorop en ik heb heerlijk geslapen en genoten in het Hyatt!
Kijk, ze hadden ons niet naar het vliegveld moeten sturen terwijl het vliegtuig nog niet getest was.
Ik ga vanavond de EU claim indienen, 600 euro per passagier vergoeding. Er gaat ook een brief naar ArkeFly, met de bonnetjes en meer kunnen we niet doen. Veiligheid staat voorop en ik heb heerlijk geslapen en genoten in het Hyatt!
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Wat een ellende met Arkefly.
We zijn zelf maandagmiddag uit Aruba teruggevlogen, ook vlucht OR362 (uiteindelijk omgedoopt tot OR 366), originele vertrekdatum zondag 10-10-2010. Wij zijn maar 18 uur later vertrokken en als reden werd bij ons verteld dat de airco van het vliegtuig kapot was...
We zouden om 18:00 vertrekken en om 23:00 kregen we te horen dat het vliegtuig niet meer zou vertrekken. We mochten een nachtje in het holliday-inn slapen, na het Riu Palace een echte afknapper! Om 11:00 's ochtends zouden we meer informatie krijgen over een nieuwe vertrektijd.
's Ochtends werden we echter al om 7:30 uit ons bed gebeld met de mededeling dat we binnen een half uur klaar moesten zijn om naar het vliegveld te worden gebracht. Ontbijt lukte dus niet meer... Op het vliegveld aangekomen hadden we nog eens ruim 2 uur vertraging omdat men vergeten was voldoende eten mee te nemen vanuit Curacau
Na alle verhalen over technische mankementen stond er gelukkig een nagenoeg nieuw vliegtuig voor ons klaar zodat we ons op de terugweg wel veilig voelden.
Uiteindelijk zijn we midden in de nacht aangekomen (3:00) en hebben we ook een taxi teruggepakt omdat we te kapot waren om nog met de trein te gaan. Een en al doffe ellende dus.
In het vliegtuig zaten mensen uit Curacau die net zoals jullie ook 40 uur vertraging hadden (2 dagen later dus!). Daarnaast was er ook nog een groep mensen die op de heenreis ook al 9 uur vertraging hadden en pas na 2 dagen hun koffers hebben gekregen. Al met al geen goede reclame voor Arkefly.
De crew op de terugvlucht was erg aardig en deed hun best om ons aan alle kanten te helpen. Samen met een mogelijke schadevergoeding helpt dit wel iets maar de 2 dagen ellende die we hebben gehad is met geld alleen niet goed te maken.
Ik hoop maar dat Arkefly snel actie onderneemt (extra vliegtuigen?) om toekomstige reizigers een dergelijk lot te besparen.
We zijn zelf maandagmiddag uit Aruba teruggevlogen, ook vlucht OR362 (uiteindelijk omgedoopt tot OR 366), originele vertrekdatum zondag 10-10-2010. Wij zijn maar 18 uur later vertrokken en als reden werd bij ons verteld dat de airco van het vliegtuig kapot was...
We zouden om 18:00 vertrekken en om 23:00 kregen we te horen dat het vliegtuig niet meer zou vertrekken. We mochten een nachtje in het holliday-inn slapen, na het Riu Palace een echte afknapper! Om 11:00 's ochtends zouden we meer informatie krijgen over een nieuwe vertrektijd.
's Ochtends werden we echter al om 7:30 uit ons bed gebeld met de mededeling dat we binnen een half uur klaar moesten zijn om naar het vliegveld te worden gebracht. Ontbijt lukte dus niet meer... Op het vliegveld aangekomen hadden we nog eens ruim 2 uur vertraging omdat men vergeten was voldoende eten mee te nemen vanuit Curacau
Na alle verhalen over technische mankementen stond er gelukkig een nagenoeg nieuw vliegtuig voor ons klaar zodat we ons op de terugweg wel veilig voelden.
Uiteindelijk zijn we midden in de nacht aangekomen (3:00) en hebben we ook een taxi teruggepakt omdat we te kapot waren om nog met de trein te gaan. Een en al doffe ellende dus.
In het vliegtuig zaten mensen uit Curacau die net zoals jullie ook 40 uur vertraging hadden (2 dagen later dus!). Daarnaast was er ook nog een groep mensen die op de heenreis ook al 9 uur vertraging hadden en pas na 2 dagen hun koffers hebben gekregen. Al met al geen goede reclame voor Arkefly.
De crew op de terugvlucht was erg aardig en deed hun best om ons aan alle kanten te helpen. Samen met een mogelijke schadevergoeding helpt dit wel iets maar de 2 dagen ellende die we hebben gehad is met geld alleen niet goed te maken.
Ik hoop maar dat Arkefly snel actie onderneemt (extra vliegtuigen?) om toekomstige reizigers een dergelijk lot te besparen.
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
PS: Mocht je van Arke geen reactie op claims krijgen zou je je eigen rechstbijstandverzekering of onderstaande optie kunnen proberen:
http://www.flightclaimservice.nl/
Heb hier van vrienden wel goede ervaringen over gehoord, maar zelf nog neit opgedaan. Hoop ook dat het niet nodig is!
http://www.flightclaimservice.nl/
Heb hier van vrienden wel goede ervaringen over gehoord, maar zelf nog neit opgedaan. Hoop ook dat het niet nodig is!
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Hoi Gargamel,
Goh lullig om te horen dat jullie ook zoveel vertraging hebben gehad, hoop wel dat Arke eenieder schadeloos stelt want als je zo alles even optelt is dit een behoorlijke schadepost voor ze. Je zou ook eens bij "vliegervaringen moeten kijken"wat voor reacties je daar krijgt.
Groetjes Henk
Goh lullig om te horen dat jullie ook zoveel vertraging hebben gehad, hoop wel dat Arke eenieder schadeloos stelt want als je zo alles even optelt is dit een behoorlijke schadepost voor ze. Je zou ook eens bij "vliegervaringen moeten kijken"wat voor reacties je daar krijgt.
Groetjes Henk
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Hallo, ook wij (4 personen) hebben in totaal 42 uur vertraging gehad afgelopen weekend. WIj zouden op zaterdagavond via een directe vlucht naar nederland gaan. Gingen uiteindelijk maandagavond, via Aruba terug naar Nederland.
Wij hebben trouwen EUCLAIM ingeschakeld, omdat wij via een formulier van Arkefly begrepen dat er geen claim ingediend kon worden. Mocht je meer willen weten.....just ask me!!
Wij hebben trouwen EUCLAIM ingeschakeld, omdat wij via een formulier van Arkefly begrepen dat er geen claim ingediend kon worden. Mocht je meer willen weten.....just ask me!!
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
Hallo,
Ook wij hebben gevlogen met de bewuste vlucht. We hebben net een schrijven van Arkefly ontvangen dat er niet vergoed gaat worden.
Ze verschuilen zich achter de EU-Verordening nr. 261/2004 hoe een luchtvaartmaatschappij moet handelen. Werkelijk schandalig.
Ze weten nl wel beter. Je hoeft maar ergens Arkefly te roepen en alle "bellen gaan rinkelen".
Zijn er meer mensen die een dergelijke brief met uitspraak hebben ontvangen?
Wij laten het er zeker niet bij zitten...
uit Rijswijk
Ook wij hebben gevlogen met de bewuste vlucht. We hebben net een schrijven van Arkefly ontvangen dat er niet vergoed gaat worden.
Ze verschuilen zich achter de EU-Verordening nr. 261/2004 hoe een luchtvaartmaatschappij moet handelen. Werkelijk schandalig.
Ze weten nl wel beter. Je hoeft maar ergens Arkefly te roepen en alle "bellen gaan rinkelen".
Zijn er meer mensen die een dergelijke brief met uitspraak hebben ontvangen?
Wij laten het er zeker niet bij zitten...
uit Rijswijk
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
vertragingen van meer dan 5 uur kun je declareren bij je annuleringsverzekering!
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13
Re: vertraging Arkefly OR362 d.d. 8 Oktober 2010
@ spanje01
Voor iemand die zegt zelf een reisburo te hebben ben je slecht op de hoogte van de dekking van bijvoorbeeld een annuleringsverzekering.
Voor iemand die zegt zelf een reisburo te hebben ben je slecht op de hoogte van de dekking van bijvoorbeeld een annuleringsverzekering.
Bij de annuleringsverzekering kan je alleen om een vergoeding verzoeken bij vertraging op de heenreis (in dit geval gaat het toch echt om de terugreis!) en alleen als deze vertraging méér dan 8 uur is!vertragingen van meer dan 5 uur kun je declareren bij je annuleringsverzekering!