Ik vlieg meer dan 200.000 km per jaar en heb ook regelmatig met vertragingen te maken. Opvallend is dat geen enkele maatschapij melding maakt van de rechten die u heeft bij vertragingen.
Momenteel heb ik een compensatie klacht lopen tegen KLM ivm met een vertraging van meer dan 3 uur door een technisch mankement aan het toestel, heb eerst geheel volgens het boekje een klacht ingediend bij KLM zelf, die werd geheel volgens verwachting afgewezen. Mijn vervolg stap was een klacht indienen bij het IVW. Het IVW heeft de klacht nu in behandeling en dat gaat minimaaal 6 maanden duren tot er een uitspraak komt. Als deze uitspraak gunstig uit pakt dan schakel ik mijn rechtsbijstand in en ga met deze uitspraak naar de rechter.
Heb de zaak bewust niet aan de geschillencomissie voorgelegd omdat deze commissie de schijn tegen heeft nogal partijdig te zijn ten faveure van de maatschapijen.
Door de nogal botte houding van KLM ben ik nu overgestapt naar een maatschapij die service nog in een hoog vaandel heeft staan; Singapore Airlines
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vertraging vliegtuig
Re: Vertraging vliegtuig
elsnipos schreef:Ik vlieg meer dan 200.000 km per jaar en heb ook regelmatig met vertragingen te maken. Opvallend is dat geen enkele maatschapij melding maakt van de rechten die u heeft bij vertragingen.
Momenteel heb ik een compensatie klacht lopen tegen KLM ivm met een vertraging van meer dan 3 uur door een technisch mankement aan het toestel, heb eerst geheel volgens het boekje een klacht ingediend bij KLM zelf, die werd geheel volgens verwachting afgewezen. Mijn vervolg stap was een klacht indienen bij het IVW. Het IVW heeft de klacht nu in behandeling en dat gaat minimaaal 6 maanden duren tot er een uitspraak komt. Als deze uitspraak gunstig uit pakt dan schakel ik mijn rechtsbijstand in en ga met deze uitspraak naar de rechter.
Heb de zaak bewust niet aan de geschillencomissie voorgelegd omdat deze commissie de schijn tegen heeft nogal partijdig te zijn ten faveure van de maatschapijen.
Door de nogal botte houding van KLM ben ik nu overgestapt naar een maatschapij die service nog in een hoog vaandel heeft staan; Singapore Airlines
Met alle respect waar gaat dit nog over, ach arm 3 uur 4uur 5 uur 6 uur uur vertraging, het zei zo, en maar klagen, als je zo consequent bent kun je beter naar huis gaan en niet instappen, maar kans op reisvergoeding, nee instappen en achteraf gaan zzzz
Re: Vertraging vliegtuig
Met alle respect waar gaat dit nog over, ach arm 3 uur 4uur 5 uur 6 uur uur vertraging, het zei zo, en maar klagen, als je zo consequent bent kun je beter naar huis gaan en niet instappen, maar kans op reisvergoeding, nee instappen en achteraf gaan zzzz [/quote]
Volgens mij betrof het bij mij een vraag en geen klacht. 'Waar heb je recht op bij vertraging?' Een beetje nederlander snapt dan dat dit een vraag is en geen klacht. Als je vervolgens een brief naar de vliegmaatschappij stuurt met dezelfde vraag, blijft het nog steeds een vraag. Waar maak jij je druk over en zeer jammer dat er mensen zoals jij zijn zijn die zo op een vraag op dit forum reageren.
Daarnaast ben ik van mening dat wij al genoeg aan regels en wetten gebonden zijn. Laat dit nou ook maar eens voor anderen gelden en zich daarna gedragen. Het maakt dus geen donder uit of de vertaging dan 3, 4, 5, 6, 7, 8..... uur duurt. Voor al deze zaken gelden regels en laat de maatschappijen zich daar maar aan houden!
Volgens mij betrof het bij mij een vraag en geen klacht. 'Waar heb je recht op bij vertraging?' Een beetje nederlander snapt dan dat dit een vraag is en geen klacht. Als je vervolgens een brief naar de vliegmaatschappij stuurt met dezelfde vraag, blijft het nog steeds een vraag. Waar maak jij je druk over en zeer jammer dat er mensen zoals jij zijn zijn die zo op een vraag op dit forum reageren.
Daarnaast ben ik van mening dat wij al genoeg aan regels en wetten gebonden zijn. Laat dit nou ook maar eens voor anderen gelden en zich daarna gedragen. Het maakt dus geen donder uit of de vertaging dan 3, 4, 5, 6, 7, 8..... uur duurt. Voor al deze zaken gelden regels en laat de maatschappijen zich daar maar aan houden!
Re: Vertraging vliegtuig
Volgens mij betrof het bij mij een vraag en geen klacht. 'Waar heb je recht op bij vertraging?' Een beetje nederlander snapt dan dat dit een vraag is en geen klacht. Als je vervolgens een brief naar de vliegmaatschappij stuurt met dezelfde vraag, blijft het nog steeds een vraag. Waar maak jij je druk over en zeer jammer dat er mensen zoals jij zijn zijn die zo op een vraag op dit forum reageren.ed2810 schreef:Met alle respect waar gaat dit nog over, ach arm 3 uur 4uur 5 uur 6 uur uur vertraging, het zei zo, en maar klagen, als je zo consequent bent kun je beter naar huis gaan en niet instappen, maar kans op reisvergoeding, nee instappen en achteraf gaan zzzz
Daarnaast ben ik van mening dat wij al genoeg aan regels en wetten gebonden zijn. Laat dit nou ook maar eens voor anderen gelden en zich daarna gedragen. Het maakt dus geen donder uit of de vertaging dan 3, 4, 5, 6, 7, 8..... uur duurt. Voor al deze zaken gelden regels en laat de maatschappijen zich daar maar aan houden![/quote]
vandaar de massale aanhang voor PVV blonde Wilders
Re: Vertraging vliegtuig
Financiële compensatie:
De vaste vergoedingen per passagier zijn als volgt:Vluchten van minder dan 1.500 kilometer en een afwijking van de geplande aankomsttijd van minder dan 2 uur € 125,-
Vluchten van minder dan 1.500 kilometer en een afwijking van de geplande aankomsttijd van meer dan 2 uur € 250,-
Vluchten van meer dan 1.500 kilometer binnen de E.U. en alle overige vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer met een afwijking van de geplande aankomsttijd van minder dan 3 uur € 200,-
Vluchten van meer dan 1.500 kilometer binnen de E.U. en alle overige vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer met een afwijking van de geplande aankomsttijd van meer dan 3 uur € 400,-
Vluchten van meer dan 3.500 kilometer met een afwijking van de geplande aankomsttijd van minder dan 4 uur € 300,-
Vluchten van meer dan 3.500 kilometer met een afwijking van de geplande aankomsttijd van meer dan 4 uur € 600,-
Daarnaast geldt dat de maatschappij een informatieplicht heeft. Deze wordt gecontroleerd en gehandhaaft door de inspectie van ministerie Verkeer & Rijkswaterstaat conform het handhavingkarter. Hier kan je dus ook een klacht indienen m.b.t. ontbrekende voorlichting.
Een claim kan je zelf direct indienen bij de maatschapppij of je kan gebruik maken van een instelling zoals EUclaim. Orienteer je voor vertrek over het hoe en wat en neem deze informatie mee op reis in de handbagage.
De vaste vergoedingen per passagier zijn als volgt:Vluchten van minder dan 1.500 kilometer en een afwijking van de geplande aankomsttijd van minder dan 2 uur € 125,-
Vluchten van minder dan 1.500 kilometer en een afwijking van de geplande aankomsttijd van meer dan 2 uur € 250,-
Vluchten van meer dan 1.500 kilometer binnen de E.U. en alle overige vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer met een afwijking van de geplande aankomsttijd van minder dan 3 uur € 200,-
Vluchten van meer dan 1.500 kilometer binnen de E.U. en alle overige vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer met een afwijking van de geplande aankomsttijd van meer dan 3 uur € 400,-
Vluchten van meer dan 3.500 kilometer met een afwijking van de geplande aankomsttijd van minder dan 4 uur € 300,-
Vluchten van meer dan 3.500 kilometer met een afwijking van de geplande aankomsttijd van meer dan 4 uur € 600,-
Daarnaast geldt dat de maatschappij een informatieplicht heeft. Deze wordt gecontroleerd en gehandhaaft door de inspectie van ministerie Verkeer & Rijkswaterstaat conform het handhavingkarter. Hier kan je dus ook een klacht indienen m.b.t. ontbrekende voorlichting.
Een claim kan je zelf direct indienen bij de maatschapppij of je kan gebruik maken van een instelling zoals EUclaim. Orienteer je voor vertrek over het hoe en wat en neem deze informatie mee op reis in de handbagage.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Vertraging vliegtuig
ik ben het met henri 42 eens...
(ja ik heb nu door dat je de boel ook wel eens loopt te stangen )
en ook met de laatste...
wij moeten ons in de reisbranche aan onze regels houden,zoals geboekt is betalen...enz enz enz enz enz..kan nog wel ff doorgaan...
dan moeten zei dat ook en het wettelijk,dat ze moeten compenseren sinds een aantal jaar,dus het is geen zeuren maar recht!
en het was niet eens klagen maar een vraag en vragen mag zeer zeker altijd...toch?
alleen wij ned pikken alles maar...
(ja ik heb nu door dat je de boel ook wel eens loopt te stangen )
en ook met de laatste...
wij moeten ons in de reisbranche aan onze regels houden,zoals geboekt is betalen...enz enz enz enz enz..kan nog wel ff doorgaan...
dan moeten zei dat ook en het wettelijk,dat ze moeten compenseren sinds een aantal jaar,dus het is geen zeuren maar recht!
en het was niet eens klagen maar een vraag en vragen mag zeer zeker altijd...toch?
alleen wij ned pikken alles maar...