LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
babydutch
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:56

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door babydutch »

Ja de kleine lettertjes - natuurlijk kan elke bedrijf een paar kleine lettertjes plaatsen die zegt dat de prijs op de site niet altijd goed is. Waarom hebben ze een website met boekingsfunctie als de informatie niet goed is? Om mensen in te lokken om een hogere prijs te betalen - fraude in mijn ogen.

Har

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door Har »

Monatoet,


Heb jij garantie op de tent ?, zie kleine letters.

Frankrijk is prachtig, waar wil je naar toe gaan ?.

Natuurlijk heeft D Reizen gelijk, jij maakt je overmatig druk over een onmogelijke prijsopgave. ( typefout)

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door FG1 »

Waar mensen werken worden ook weleens fouten gemaakt. Bekijk het ook eens van de positieve kant: D-reizen geeft de fout toe, en geeft de klant een bloemenbon als blijk van excuus.

Ik vind dat de klacht goed is opgelost door D-reizen!

Monatoetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 13:40

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door Monatoetje »

Ten eerste is het bijna vanzelfsprekend dat elk bedrijf dat handelt in verzekeringen/ reizen/ webshop e.d. op het bv. internet, een clausule in de kleine lettertjes heeft staan, waarin in staat dat er niet verantwoordelijk voor foute bedragen ect. is. Dit is natuurlijk om zich in te dekken voor bv. misboekingen e.d., wat overigens een hele normale gang van zaken is.

Maar dat houdt natuurlijk niet in, dat men zich altijd kan beroepen op de kleine lettertjes en de kwestie zodoende hiermee wil afdoen. Je moet je uiterste best doen om zorg te dragen voor de juiste informatie, want men gaat van deze informatie uit en koop in dit geval de reis op de gelezen info. Nu ben ik ook van mening, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt aangezien niemand perfect is!

En ja, toen wij deze reis boekten wisten wij eigenlijk al dat het niet klopte, je kan niet voor dat geld, die week, in zo'n mooi park zitten! Maar als echte "zuinige" Hollanders waarschijnlijk hoopten wij op een mazzeltje en door de mazen van de wet te vallen zodat de boeking doorging voor dat geld. Nu kan je waarschijnlijk gaan vragen, waarom zo'n ophef als je het voor die tijd waartschijnlijk al wist? Nou, gelukkig zijn wij financieel in staat om andere vakanties te boeken voor veel meer geld, stel dat je dit nou niet bent en je vind toch nog een mazzel reisje naar Frankrijk wat wel binnen je budget ligt en kan ik me voorstellen en dit echt een hele teleurstellig is als je reis niet doorgaat voor die prijs maar voor 500 eur er bovenop! Daarbij blijf ik erbij dat het gedeeltelijk een vorm van misleiding is.

D-reizen neemt een x aantal prijzen van toeristiek (onafhankelijke organisatie) over, aangezien ze zelf niet in staat zijn om vele duizenden reizen handmatig in te voeren. Als er een fout wordt gemaakt bij toeristiek, komt men er bij D-reizen er vaak pas achter als er een boeking is gemaakt en de reis moet worden ingeboekt bij de desbetreffende reisoprganisatie.

D-reizen heeft in mijn ogen de situatie correct opgelost en die bloemenbon........was niet nodig, maar wel erg aardig. Het belangrijkste staat in de brief en dat is excuses voor het handelen van de nikswetende medewerkster van D-reizen waardoor mijn haren rechtover eind van zijn gaan staan en mij tot recalsitrant gedrag heeft aangezet!

Tent kopen? Het zal wel loslopen met de garantie hoor! Aangezien alle garanties netjes bewaard worden in een map komt die van de tent er vanzelf bij en mocht er iets zijn dan kloppen we gewoon bij het desbetreffende bedrijf aan. Dit is overigens de eerste keer in mijn leven dat ik beklag heb gedaan over het een of ander bij een bedrag.
De reis? Die gaat naar de Camarque in zuid Frankrijk en op de terugweg gaan we naar de Ardeche toe.

babydutch
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:56

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door babydutch »

Gelukkig ben je nu tevreden, maar als het altijd zo is dat de dreizen site valse prijzen heeft dan vind je dat niet oneerlijk? Ik wel. Als de prijs die er op staat nooit te boeken is dan is dat fraude.

Monatoetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 13:40

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door Monatoetje »

Ja, ik blijf erbij dat "foute" bedragen op een willekeurige website voor een bepaald product een vorm van misleiding zijn. Als consument zie je het artikel voor de prijs die erbij vermeld staat, net zoals bij de reclame die door de brienvebus valt en dan maak je de keuze of je dat bedrag voor dat product wil uitgeven.

In ons geval, wilden wij de accomodatie voor het bedrag dat erbij stond omdat wij natuurlijk de afweging hebben gemaakt of wij dat ervoor wilden betalen hoe duur of goedkoop het ook is. En als dan blijkt dat het veel duurder is dan het bedrag waarvoor ik geboekt heb, tja....dan voel je wel een beetje bedrogen! En ja, een kleine verhoging accepteer ik wel, maar geen verhoging van 500 eur.

Kortom, de zaak is afgedaan en ik ben er content mee dat D-reizen haar excuses heeft aangeboden.

Gesloten