LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Visum India
Re: Visum India
Mijn reis was in 2014 en zag daar deze aanbieding.....
Wist niet de normale prijs en ook niets van Visa...
Was ook nauwelijks tijd voor maar hoorde achteraf dat ze enkele eruit pikken die zonder visa reisden.
Krijg de indruk dat het geld belangrijker was dan Visum.
Bemanning vertelde achteraf dat het wel vaker gebeurde maar zij weten niet waar geboekt en of ze alle papieren hebben....
Ik vermoede dat het ruim $1500,- per persoon was, maar weet het niet zeker!
Wist niet de normale prijs en ook niets van Visa...
Was ook nauwelijks tijd voor maar hoorde achteraf dat ze enkele eruit pikken die zonder visa reisden.
Krijg de indruk dat het geld belangrijker was dan Visum.
Bemanning vertelde achteraf dat het wel vaker gebeurde maar zij weten niet waar geboekt en of ze alle papieren hebben....
Ik vermoede dat het ruim $1500,- per persoon was, maar weet het niet zeker!
-
Het voordeel van een cruise is dat je alle tijd van de wereld hebt om al je avonturen en ervaringen op dit forum te zetten...stofzuigertje schreef:Ik betaalde $1800,- voor 4 personen en wist niets van Visa....
Een persoon gepakt en die betaalde hoofdprijs.
Als ik het had geweten waren we alle 4 wel aan boord gebleven... veel armoede gezien en stank gesnoven....
Voor $450,- per persoon deze last aanbieding geboekt en er was voldoende ruimte....
Als het klopt, ik weet niets van €1900,- of vroegboek en zo... niet via Stip maar plaatselijke kantoortje in de haven.....
Bangladesh was leuker...!
Maar ik snap het punt van de topicstarter wel. Wie wil er nu betalen voor iets wat je niet nodig hebt? De planning was om helemaal niet van boort te gaan in India, dus dan is een visum niet nodig zou je denken. En toch mocht hij bij gebreke van een visum niet mee. Dus dan toch maar een visum gekocht, en dat bleek dus niet echt nodig te zijn, Althans, een e-ticket was voldoende geweest. En niet alleen dat, het is ook de frustratie van het heen en weer geslingerd worden tussen kastjes en muren, dat komt er denk ik ook nog bij.
Als je naar ziekenhuis moet wegens plotselinge ziekte zonder visa... daarom eisen ze het vaak.
Eerst een visum regelen met de ambulance klaar staat... een boot is geen ziekenhuis!
Wel vreemd dat ik zonder probleem op laatste moment kon boeken en binnen kwartiertje vertrok het bootje....
Ik maakte met waar kan ik nu voordelig naar toe een wereld reis... en kwam niet verder dan Brussel.... maar naar huis gegaan na ruim 4 maanden!
NS is duurder dan Brussel aan loket zag ik achteraf.....
Eerst een visum regelen met de ambulance klaar staat... een boot is geen ziekenhuis!
Wel vreemd dat ik zonder probleem op laatste moment kon boeken en binnen kwartiertje vertrok het bootje....
Ik maakte met waar kan ik nu voordelig naar toe een wereld reis... en kwam niet verder dan Brussel.... maar naar huis gegaan na ruim 4 maanden!
Ik vrees dat je in den verre door een wartaalwesp bent gestoken. Of door het hele nest.stofzuigertje schreef:Als je naar ziekenhuis moet wegens plotselinge ziekte zonder visa... daarom eisen ze het vaak.
Het punt is niet of een visum nodig was of niet. Blijkbaar was dat nodig, maar werd er niet streng gecontroleerd.
Het probleem is dat TS niet juist is voorgelicht over welk type visum voldoende was. Dat blijkt duidelijk uit de te late reactie dat een e-visum toch voldoende was.
Die fout heeft geld gekost en het is niet onredelijk om de veroorzaker van de fout te laten betalen.
De vraag is alleen of TS kan bewijzen dat ze oorspronkelijk verkeerde informatie hebben gekregen als dit alleen via de telefoon is gegaan.
Het probleem is dat TS niet juist is voorgelicht over welk type visum voldoende was. Dat blijkt duidelijk uit de te late reactie dat een e-visum toch voldoende was.
Die fout heeft geld gekost en het is niet onredelijk om de veroorzaker van de fout te laten betalen.
De vraag is alleen of TS kan bewijzen dat ze oorspronkelijk verkeerde informatie hebben gekregen als dit alleen via de telefoon is gegaan.
Goed gezien. De hele discussie hier wordt vertroebeld, mede door TS, door het wijzen naar andere passagiers 'die niet in de problemen kwamen' terwijl ze kennelijk niet of andere visa hadden. Dat is eigenlijk niet relevant, omdat het helemaal niets bewijst.Meint schreef:Het punt is niet of een visum nodig was of niet. Blijkbaar was dat nodig, maar werd er niet streng gecontroleerd.
Niet mee eens.Meint schreef: Het probleem is dat TS niet juist is voorgelicht over welk type visum voldoende was. Dat blijkt duidelijk uit de te late reactie dat een e-visum toch voldoende was.
De onjuiste voorlichting zit 'm in de tegenstrijdige informatie.
Welk bewijs heeft u dat de in tweede instantie verstrekte informatie, de juiste was, en dat er in eerste instantie sprake was van een 'fout'? En niet omgekeerd?
Kortom welk visum was nu eigenlijk vereist?
Als je online gaat zoeken bij verkeersbureau van een bepaald land zie je de Visa en ook demogelijkheden en vaak met gelijk de prijzen.
Ik had hier aan de kade geen tijd voor en achteraf vond ik diverse mogelijkheden en tarieven.
Helaas ontbrak het boete tarief en wat er dan kan gebeuren......
Ik had hier aan de kade geen tijd voor en achteraf vond ik diverse mogelijkheden en tarieven.
Helaas ontbrak het boete tarief en wat er dan kan gebeuren......
Ik ga ervan uit dat de laatste informatie die TS kreeg juist is omdat dit ook hetgene is dat de ambassade heeft gemeld. Het lijkt me redelijk logisch dat deze relevante instantie weet hoe het zit.
Het gaat er hierbij niet alleen om wat noodzakelijk is om een land binnen te komen (of om een haven aan te doen). Het gaat er ook om wat een reisorganisatie als eis stelt. Ik kan mij voorstellen dat een reisorganisatie bijvoorbeeld er zeker van wil zijn dat iedereen een visum heeft en dat ze dit alleen kunnen nagaan bij een fysiek visum en niet bij een elektronisch visum. In dat geval kan ik mij voorstellen dat de reisorganisator het fysieke visum als eis stelt voor de reis, ondanks dat een elektronisch visum voldoende is om het land binnen te komen.Meint schreef:Het punt is niet of een visum nodig was of niet. Blijkbaar was dat nodig, maar werd er niet streng gecontroleerd.
Wat daarbij ook nog kan is dat de reisorganisator (of de cruise maatschappij) op een gegeven moment de eisen versoepelt. Als bijvoorbeeld per 1 januari de eisen versoepelen, dan kan het zijn dat er in november nog werd gemeld dat een fysiek visum noodzakelijk is, terwijl dat in januari niet meer nodig is. En dat er dus bij een reis na januari ook mensen zonder visum op de boot zitten.
Een reisbureau geeft aan dat Visum verplicht is met info hoe je kunt, niet of dit goedkoopste is......
Zelf even Verkeersbureau India opzoeken en je vind meer.
Ik was dom en had geluk dat ze andere pakte.
Zelf even Verkeersbureau India opzoeken en je vind meer.
Ik was dom en had geluk dat ze andere pakte.