LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegmaatschappij Ryan Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
corhansink

Vliegmaatschappij Ryan Air

Ongelezen bericht door corhansink »

Ik heb vandaag voor 2 personen een vlucht geboekt bij Ryan Air.
Totaalbedrag Euro 267,72. Daarbij komen nog kosten ad Euro 20,00.
Oké.
Je krijgt een opsomming van de kosten en dan wordt gevraagd om betaling via bijv. een creditcard.
Ik heb mijn creditcardnummer ingetoetst. Alles was in orde en toen ontving ik de bevestiging.
Tot mijn verbazing was het betaalde bedrag Euro 20,00 hoger dan het bedrag dat ik op het scherm had voor ik mijn creditcard gegevens invulde, dus ineens euro 307,72.
Wat nu precies de extra kosten zijn kan ik niet achterhalen.

Dat kan toch niet zomaar.

meniles

Re: Vliegmaatschappij Ryan Air

Ongelezen bericht door meniles »

2 x 10e voor het betalen met een creditcard...

NiekieGee

Re: Vliegmaatschappij Ryan Air

Ongelezen bericht door NiekieGee »

Hallo,

nou, hier kan ik over meepraten....vlucht al een paar keer bekeken, ivm in de gaten houden van beschikbaarheid. Eerst accomodatie geboekt, toen klaar om de vlucht te boeken....alles ingevuld, valt de site weg..even wachten, site weer online, ik doe alles opnieuw is de vlucht ineens duurder...hé hoe kan dat nu?? Maar goed...toch geboekt was in totaal 30 euro duurder, 10tje de man. Toen verder met koffers en dergelijke, komen er ook weer kosten bij, per koffer per persoon. Maar goed, dat wisten we. Inderdaad ook met creditcard betaald, het zou een bedrag zijn van 255 euro, staat op de betalingsbevestiging ineens 30 euro meer, dus 285 euro ipv 255 euro.

Grmbl...hoe kan dat nu weer, in totaal dus 60 euro duurder uit dan oorspronkelijk gedacht...Hoor ik van een vriend die heel veel boekt het volgende verhaal: als je vanaf je pc vaker kijkt op een en dezelfde vlucht, dan is je IP adres bekend. Boek je vanaf dat IP adres wordt de vlucht ineens duurder. Die vriend van mij kijkt altijd op de ene pc, en boekt op een andere, hij had al een paar keer gehad dat hij duurder uit was en nu dus niet.

Dat van die creditcardkosten is ook asociaal, want je kunt toch bij hun alleen maar betalen met creditcard??

Riekt een beetje naar oplichting als je het mij vraagt. Je boekt iets, denkt dat je alle kosten op een rijtje hebt (luchthavenbelastingen, check-in kosten, bagagekosten) en nóg lukt het ze om er een toeslag bij te frommelen :( .
'
Ik was er gisteravond (toen heb ik geboekt) even niet zo lekker van, bahbah.

Gesloten