LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vliegtickets.nl: reis annuleren
Vliegtickets.nl: reis annuleren
Onlangs heb ik een vliegreis, geboekt bij vliegtickets.nl, voor 6 personen moeten annuleren. Het bedrag dat in 1e instantie zou worden terugbetaald klopt niet want ook van de luchthavenbelasting, brandstoftoeslag enz. wordt 50% ingehouden. Verschil: zo'n € 1.000.
Nadien heb ik ruim 10 e-mails gestuurd waar nooit een fatsoenlijk antwoord op komt. Men verwijst, als je aanhoudt, naar de 'customer service' voor klachten (wachttijd 2-3 weken) en de vliegtuigmaatschappij (wachttijd 2-4 weken; ik krijg van dezelfde maatschappij al antwoord na één dag), stuurt voorwaarden toe die al lang niet meer van toepassing zijn, kortom saboteert de communicatie maximaal met als enig doel -zoals het op mij overkomt- mij in opperste radeloosheid achter te laten.
Consumentenbond geeft aan dat ik volledig in mijn recht sta.
Ik kan mij echt NIET voorstellen dat ik de enige ben die dergelijke ervaringen heeft met deze handelswijze van vliegtickets.nl !?
Nadien heb ik ruim 10 e-mails gestuurd waar nooit een fatsoenlijk antwoord op komt. Men verwijst, als je aanhoudt, naar de 'customer service' voor klachten (wachttijd 2-3 weken) en de vliegtuigmaatschappij (wachttijd 2-4 weken; ik krijg van dezelfde maatschappij al antwoord na één dag), stuurt voorwaarden toe die al lang niet meer van toepassing zijn, kortom saboteert de communicatie maximaal met als enig doel -zoals het op mij overkomt- mij in opperste radeloosheid achter te laten.
Consumentenbond geeft aan dat ik volledig in mijn recht sta.
Ik kan mij echt NIET voorstellen dat ik de enige ben die dergelijke ervaringen heeft met deze handelswijze van vliegtickets.nl !?
Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren
Beste peterzyxw,
in veel gevallen worden niet alle taxen gerestitueerd van een geannuleerd ticket. Dit wordt bepaald door de betreffende airline. De brandstoftoeslag is de hoogste tax en is bij vele airlines niet terug te krijgen. Bij intercontinentale vluchten kan de brandstoftoeslag best rond de EUR 1000,- zijn voor 6 personen.
Ik zeg niet dat bovenstaand het geval is, maar het zou het verschil verklaren.
Daarin zou vliegtickets.nl duidelijk moeten communiceren naar klanten ( lees: u )
en zorgen voor een correcte afwikkeling.
Ik heb zelf geen ervaringen met dit bedrijf overigens..
in veel gevallen worden niet alle taxen gerestitueerd van een geannuleerd ticket. Dit wordt bepaald door de betreffende airline. De brandstoftoeslag is de hoogste tax en is bij vele airlines niet terug te krijgen. Bij intercontinentale vluchten kan de brandstoftoeslag best rond de EUR 1000,- zijn voor 6 personen.
Ik zeg niet dat bovenstaand het geval is, maar het zou het verschil verklaren.
Daarin zou vliegtickets.nl duidelijk moeten communiceren naar klanten ( lees: u )
en zorgen voor een correcte afwikkeling.
Ik heb zelf geen ervaringen met dit bedrijf overigens..
Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren
Ook ik heb geen ervaringen met dit bedrijf maar het lijkt me voor hen een kleine moeite u even een gespecificeerde rekening toe te sturen van de kosten die ze inhouden.
Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren
Ik heb recent ook met vrienden een vakantie geboekt bij Vliegtickets.nl, vliegend met SmartWings, van Schiphol naar Budapest..
Alles betaald, rond de € 1000,- voor 6 tickets.
Nu hebben ze onze vliegtickets geannuleerd, omdat SmartWings niet meer vliegt tussen Schiphol en Budapest.. Het gevolg: 3 tot 6 maanden wachten op teruggave geld!
Het lijkt me sterk dat dit zou mogen?! Iemand tips voor vervolgstappen?
Onderstaand de mail die ik heb gekregen waarin ik op de hoogte ben gebracht van het annuleren van onze vlucht.
Geachte heer Stuivenberg,
De luchtvaartmaatschappij heeft de vluchten van Amsterdam naar Budapest en visa versa gestaakt. Deze kunnen ook niet worden vervangen door de maatschappij door andere vluchten. Daarom hebben wij voor u een restitutie aangevraagd van uw ticketprijs.
Het zal uiterlijk 3 tot 6 maanden duren voor u het geld van het ticket retour ontvangt op de rekening of creditcard waarmee u de boeking in eerste instantie heeft voldaan.
Graag vernemen wij van u of wij u kunnen helpen met het boeken van een nieuwe reservering.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Candy Ariens
Medewerker E-commerce
Vliegtickets.nl
Alles betaald, rond de € 1000,- voor 6 tickets.
Nu hebben ze onze vliegtickets geannuleerd, omdat SmartWings niet meer vliegt tussen Schiphol en Budapest.. Het gevolg: 3 tot 6 maanden wachten op teruggave geld!
Het lijkt me sterk dat dit zou mogen?! Iemand tips voor vervolgstappen?
Onderstaand de mail die ik heb gekregen waarin ik op de hoogte ben gebracht van het annuleren van onze vlucht.
Geachte heer Stuivenberg,
De luchtvaartmaatschappij heeft de vluchten van Amsterdam naar Budapest en visa versa gestaakt. Deze kunnen ook niet worden vervangen door de maatschappij door andere vluchten. Daarom hebben wij voor u een restitutie aangevraagd van uw ticketprijs.
Het zal uiterlijk 3 tot 6 maanden duren voor u het geld van het ticket retour ontvangt op de rekening of creditcard waarmee u de boeking in eerste instantie heeft voldaan.
Graag vernemen wij van u of wij u kunnen helpen met het boeken van een nieuwe reservering.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Candy Ariens
Medewerker E-commerce
Vliegtickets.nl
Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren
Ja, dit mag helaas. Een luchtvaartmaatschappij heeft normaal gesproken tot 12 weken de tijd om tickets te restitueren. Daarnaast kan de luchtvaartmaatschappij zelf nog afwijken daarvan.Stuifke schreef:Ik heb recent ook met vrienden een vakantie geboekt bij Vliegtickets.nl, vliegend met SmartWings, van Schiphol naar Budapest..
Alles betaald, rond de € 1000,- voor 6 tickets.
Nu hebben ze onze vliegtickets geannuleerd, omdat SmartWings niet meer vliegt tussen Schiphol en Budapest.. Het gevolg: 3 tot 6 maanden wachten op teruggave geld!
Het lijkt me sterk dat dit zou mogen?! Iemand tips voor vervolgstappen?
Onderstaand de mail die ik heb gekregen waarin ik op de hoogte ben gebracht van het annuleren van onze vlucht.
Dit maakt niet uit of je het ticket hebt geboekt via een externe partij of rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren
Lekker crimineel dan!
Moeten we dus wachten op ons geld, terwijl we al weer nieuwe tickets moeten boeken (die bijna € 100,- duurder zijn p.p.) omdat anders onze vakantie misschien niet eens door kan gaan op deze manier
Bedankt voor je reactie in ieder geval
Moeten we dus wachten op ons geld, terwijl we al weer nieuwe tickets moeten boeken (die bijna € 100,- duurder zijn p.p.) omdat anders onze vakantie misschien niet eens door kan gaan op deze manier
Bedankt voor je reactie in ieder geval
Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren
Graag gedaan... tis niet het leukste antwoord die ik kan geven, maar jaStuifke schreef:Lekker crimineel dan!
Moeten we dus wachten op ons geld, terwijl we al weer nieuwe tickets moeten boeken (die bijna € 100,- duurder zijn p.p.) omdat anders onze vakantie misschien niet eens door kan gaan op deze manier
Bedankt voor je reactie in ieder geval
Ik moet dagelijks aan mensen vertellen dat ze maanden moeten wachten voordat ze hun geld kunnen terug zien........ niet de leukste kant van mn werk
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren
wat is wel de leuke kant dan?
Vraag me af wat je doet dan.
Vraag me af wat je doet dan.
Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren
Ik werk nu voor een travel agent, daarvoor altijd al in de toerisme gezeten op Schiphol en in Amsterdam.b767-300er schreef:wat is wel de leuke kant dan?
Vraag me af wat je doet dan.
Het is nooit leuk om mensen te vertellen dat ze maanden op hun geld kunnen wachten omdat de airliner nou eenmaal zn tijd neemt, of dat ze hun tickets van een paar duizend euro kwijt zijn vanwege een foutieve naam bijvoorbeeld. De leuke kant..... tjah, je moet er van houden om in de toerisme te werken, maar er zijn zoveel redenen