LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegtickets.nl: reis annuleren

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
peterzyxw
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2012 19:35

Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door peterzyxw »

Onlangs heb ik een vliegreis, geboekt bij vliegtickets.nl, voor 6 personen moeten annuleren. Het bedrag dat in 1e instantie zou worden terugbetaald klopt niet want ook van de luchthavenbelasting, brandstoftoeslag enz. wordt 50% ingehouden. Verschil: zo'n € 1.000.
Nadien heb ik ruim 10 e-mails gestuurd waar nooit een fatsoenlijk antwoord op komt. Men verwijst, als je aanhoudt, naar de 'customer service' voor klachten (wachttijd 2-3 weken) en de vliegtuigmaatschappij (wachttijd 2-4 weken; ik krijg van dezelfde maatschappij al antwoord na één dag), stuurt voorwaarden toe die al lang niet meer van toepassing zijn, kortom saboteert de communicatie maximaal met als enig doel -zoals het op mij overkomt- mij in opperste radeloosheid achter te laten.
Consumentenbond geeft aan dat ik volledig in mijn recht sta.
Ik kan mij echt NIET voorstellen dat ik de enige ben die dergelijke ervaringen heeft met deze handelswijze van vliegtickets.nl !?

Travelo
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:26

Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door Travelo »

Beste peterzyxw,

in veel gevallen worden niet alle taxen gerestitueerd van een geannuleerd ticket. Dit wordt bepaald door de betreffende airline. De brandstoftoeslag is de hoogste tax en is bij vele airlines niet terug te krijgen. Bij intercontinentale vluchten kan de brandstoftoeslag best rond de EUR 1000,- zijn voor 6 personen.

Ik zeg niet dat bovenstaand het geval is, maar het zou het verschil verklaren.
Daarin zou vliegtickets.nl duidelijk moeten communiceren naar klanten ( lees: u )
en zorgen voor een correcte afwikkeling.

Ik heb zelf geen ervaringen met dit bedrijf overigens..

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ook ik heb geen ervaringen met dit bedrijf maar het lijkt me voor hen een kleine moeite u even een gespecificeerde rekening toe te sturen van de kosten die ze inhouden.

Stuifke
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2012 14:17

Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door Stuifke »

Ik heb recent ook met vrienden een vakantie geboekt bij Vliegtickets.nl, vliegend met SmartWings, van Schiphol naar Budapest..
Alles betaald, rond de € 1000,- voor 6 tickets.
Nu hebben ze onze vliegtickets geannuleerd, omdat SmartWings niet meer vliegt tussen Schiphol en Budapest.. Het gevolg: 3 tot 6 maanden wachten op teruggave geld!

Het lijkt me sterk dat dit zou mogen?! Iemand tips voor vervolgstappen?
Onderstaand de mail die ik heb gekregen waarin ik op de hoogte ben gebracht van het annuleren van onze vlucht.

Geachte heer Stuivenberg,

De luchtvaartmaatschappij heeft de vluchten van Amsterdam naar Budapest en visa versa gestaakt. Deze kunnen ook niet worden vervangen door de maatschappij door andere vluchten. Daarom hebben wij voor u een restitutie aangevraagd van uw ticketprijs.

Het zal uiterlijk 3 tot 6 maanden duren voor u het geld van het ticket retour ontvangt op de rekening of creditcard waarmee u de boeking in eerste instantie heeft voldaan.

Graag vernemen wij van u of wij u kunnen helpen met het boeken van een nieuwe reservering.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Candy Ariens
Medewerker E-commerce
Vliegtickets.nl

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door troyair »

Stuifke schreef:Ik heb recent ook met vrienden een vakantie geboekt bij Vliegtickets.nl, vliegend met SmartWings, van Schiphol naar Budapest..
Alles betaald, rond de € 1000,- voor 6 tickets.
Nu hebben ze onze vliegtickets geannuleerd, omdat SmartWings niet meer vliegt tussen Schiphol en Budapest.. Het gevolg: 3 tot 6 maanden wachten op teruggave geld!

Het lijkt me sterk dat dit zou mogen?! Iemand tips voor vervolgstappen?
Onderstaand de mail die ik heb gekregen waarin ik op de hoogte ben gebracht van het annuleren van onze vlucht.
Ja, dit mag helaas. Een luchtvaartmaatschappij heeft normaal gesproken tot 12 weken de tijd om tickets te restitueren. Daarnaast kan de luchtvaartmaatschappij zelf nog afwijken daarvan.
Dit maakt niet uit of je het ticket hebt geboekt via een externe partij of rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij zelf.

Stuifke
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2012 14:17

Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door Stuifke »

Lekker crimineel dan!
Moeten we dus wachten op ons geld, terwijl we al weer nieuwe tickets moeten boeken (die bijna € 100,- duurder zijn p.p.) omdat anders onze vakantie misschien niet eens door kan gaan op deze manier :?

Bedankt voor je reactie in ieder geval

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door troyair »

Stuifke schreef:Lekker crimineel dan!
Moeten we dus wachten op ons geld, terwijl we al weer nieuwe tickets moeten boeken (die bijna € 100,- duurder zijn p.p.) omdat anders onze vakantie misschien niet eens door kan gaan op deze manier :?

Bedankt voor je reactie in ieder geval
Graag gedaan... tis niet het leukste antwoord die ik kan geven, maar ja :|
Ik moet dagelijks aan mensen vertellen dat ze maanden moeten wachten voordat ze hun geld kunnen terug zien........ niet de leukste kant van mn werk

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door b767-300er »

wat is wel de leuke kant dan?
Vraag me af wat je doet dan.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Vliegtickets.nl: reis annuleren

Ongelezen bericht door troyair »

b767-300er schreef:wat is wel de leuke kant dan?
Vraag me af wat je doet dan.
Ik werk nu voor een travel agent, daarvoor altijd al in de toerisme gezeten op Schiphol en in Amsterdam.
Het is nooit leuk om mensen te vertellen dat ze maanden op hun geld kunnen wachten omdat de airliner nou eenmaal zn tijd neemt, of dat ze hun tickets van een paar duizend euro kwijt zijn vanwege een foutieve naam bijvoorbeeld. De leuke kant..... tjah, je moet er van houden om in de toerisme te werken, maar er zijn zoveel redenen :wink:

Gesloten