LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegtickets.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Iloneee

Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Iloneee »

Anderhalve week geleden heb ik contact gehad met vliegtickets.nl om onze vlucht naar lombok om te boeken (dit ivm aardbevingen). Toen werd mij verteld dat er tot nu toe alleen een negatief reisadvies is t/m 31 aug en dat dan bekend werd of deze verlengd wordt. Het zou ons op dat moment dan ongeveer €500,- extra kosten om onze tickets om te boeken naar Bali, dit was met omboekingskosten incl. Vandaag belde ik nogmaals om te kijken wat de stand van zaken is. Ze vertelde mij toen dat het negatieve reisadvies verlengd is tot 31 oktober. Wat dus betekende dat ik geen omboekingskosten hoef te betalen. Toen ik zei dat ok dit wilde doen vertelde de dame mij dat dit dat €500,- zou kosten. (Huh!) ik vroeg hoe dit kon, toen zei ze dat het tariefverschil omhoog gegaan is, maar als ik kijk op hun site bieden ze deze vlucht aan voor €716,-. Wij hebben €730,- betaald voor onze tickets. Haar antwoord was, ja maar nu wil iedereen omboeken, dus hebben we minder tickets beschikbaar.... Ik was gewoon perplex!!!! Geen idee wat ik nu moet doen. Ik voel me echt belazerd!

Moneyman

Re: Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iloneee schreef:Anderhalve week geleden heb ik contact gehad met vliegtickets.nl om onze vlucht naar lombok om te boeken (dit ivm aardbevingen). Toen werd mij verteld dat er tot nu toe alleen een negatief reisadvies is t/m 31 aug en dat dan bekend werd of deze verlengd wordt. Het zou ons op dat moment dan ongeveer €500,- extra kosten om onze tickets om te boeken naar Bali, dit was met omboekingskosten incl. Vandaag belde ik nogmaals om te kijken wat de stand van zaken is. Ze vertelde mij toen dat het negatieve reisadvies verlengd is tot 31 oktober. Wat dus betekende dat ik geen omboekingskosten hoef te betalen. Toen ik zei dat ok dit wilde doen vertelde de dame mij dat dit dat €500,- zou kosten. (Huh!) ik vroeg hoe dit kon, toen zei ze dat het tariefverschil omhoog gegaan is, maar als ik kijk op hun site bieden ze deze vlucht aan voor €716,-. Wij hebben €730,- betaald voor onze tickets. Haar antwoord was, ja maar nu wil iedereen omboeken, dus hebben we minder tickets beschikbaar.... Ik was gewoon perplex!!!! Geen idee wat ik nu moet doen. Ik voel me echt belazerd!
Hetbis toch logisch dat die tickets duurder worden als ze populairder worden?

Janssen1

Ongelezen bericht door Janssen1 »

Iloneee schreef:Anderhalve week geleden heb ik contact gehad met vliegtickets.nl om onze vlucht naar lombok om te boeken (dit ivm aardbevingen). Toen werd mij verteld dat er tot nu toe alleen een negatief reisadvies is t/m 31 aug en dat dan bekend werd of deze verlengd wordt. Het zou ons op dat moment dan ongeveer €500,- extra kosten om onze tickets om te boeken naar Bali, dit was met omboekingskosten incl. Vandaag belde ik nogmaals om te kijken wat de stand van zaken is. Ze vertelde mij toen dat het negatieve reisadvies verlengd is tot 31 oktober. Wat dus betekende dat ik geen omboekingskosten hoef te betalen. Toen ik zei dat ok dit wilde doen vertelde de dame mij dat dit dat €500,- zou kosten. (Huh!) ik vroeg hoe dit kon, toen zei ze dat het tariefverschil omhoog gegaan is, maar als ik kijk op hun site bieden ze deze vlucht aan voor €716,-. Wij hebben €730,- betaald voor onze tickets. Haar antwoord was, ja maar nu wil iedereen omboeken, dus hebben we minder tickets beschikbaar.... Ik was gewoon perplex!!!! Geen idee wat ik nu moet doen. Ik voel me echt belazerd!
Het is wel een bericht over andere landen, maar ook voor jou geldt hetzelfde.

https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... bij-onrust

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Janssen1 schreef:Het is wel een bericht over andere landen, maar ook voor jou geldt hetzelfde.
Wat geldt dan volgens u voor TS op basis van dit summiere artikel van de Consumentenbond?
Ik kan het niet linken aan de situatie van TS. Zo te zien is er bij TS bovendien geen sprake van een geboekte (georganiseerde) reis, maar slechts van een geboekt vliegticket.

Het openingsbericht roept sowieso vragen op.
Van wie is bijvoorbeeld dat 'negatief reisadvies' afkomstig waarvoor zelfs een bepaalde einddatum wordt genoemd?
Is dit een advies dat vliegtickets.nl zelf heeft geformuleerd en hanteert?

'Negatief reisadvies' is geen term die wordt gehanteerd door het Ministerie van Buitenlandse Zaken dat veiligheidssituaties van landen beoordeelt en reisadvies geeft. MinBuZa gebruikt kleurcodes voor reisadviezen.
Geel betekent: let op veiligheidsrisico; oranje betekent: alleen noodzakelijke reizen; rood betekent: niet reizen.
Op dit moment is alleen in het noorden van Lombok kleurcode oranje van toepassing. Voor de rest van Lombok geldt kleurcode geel (die geldt overigens voor nagenoeg geheel Indonesië). Het vliegveld van Mataram (hoofdstad Lombok) ligt in het gele gebied.
Reisadviezen van MinBuZa gelden vanaf het moment van publicatie tot nader order. Ze worden dus bij publicatie niet voorzien van een einddatum.
Verder van belang zijn mogelijk de besluiten van de Calamiteitencommissie van het Calamiteitenfonds.
Er is door deze commissie weliswaar een calamiteit vastgesteld naar aanleiding van de aardbeving op 5 augustus voor Lombok, Gili Eilanden en omgeving en er is ook een zgn. uitkeringsvatbare situatie vastgesteld. Deze is echter op 30 augustus 2018 geëindigd.
Ik denk daarom dat de (on)mogelijkheden voor TS volledig worden geregeerd door de voorwaarden van de overeenkomst die hij met vliegtickets.nl dan wel door de coulance die vliegtickets.nl bereid is te betrachten: wel of niet mogen omboeken?, wel of geen omboekingskosten moeten betalen?, wel of niet een meerprijs betalen voor de nieuwe tickets? Op basis van de informatie van TS is niet te concluderen dat hier iets niet klopt. Omboeken is overigens een eigen keuze, geen verplichting.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 03 sep 2018 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Janssen1

Ongelezen bericht door Janssen1 »

tttlocke schreef:
Janssen1 schreef:Het is wel een bericht over andere landen, maar ook voor jou geldt hetzelfde.

Wat geldt dan volgens u voor TS op basis van dit summiere artikel van de Consumentenbond?
Ik kan het niet linken aan de situatie van TS.

Dan gewoon het hele bericht lezen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Janssen1 schreef:
tttlocke schreef:

Ik kan het niet linken aan de situatie van TS.
Dan gewoon het hele bericht lezen.
Dat deed ik en daarom stelde ik de vraag.
Ik snap het, u ziet zelf ook het verband niet tussen deze gemakzuchtig gedeelde link en de bijdrage van TS. Duidelijk.

Gesloten