LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegtijden Onur Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mootje

vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Mootje »

Wij vertrekken 24 mei as naar Kusedase met Onur Air als charter en als
touroperator OAD.

Nu is mijn vraag, wij hebben nog nooit met onur gevlogen, wat zijn ongeveer de vliegtijden. Vroeg of laat dat maakt in principe niet uit.
We hebben kontakt gehad met Oad, maar die geven de vliegtijden pas 21 dagen voor vertrek.

De reden dat ik het wil weten is vanwege de oppas voor de kinderen en hond, zodat we niet hoeven te vliegen en te rennen.

Monique

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry hoor maar dan kun je beter thuis blijven.

gaste

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door gaste »

vliegtijden van charters zijn pas 3 weken voor vertrek bekend en dan nog onder voorbehoud, soms komt er nog een wijziging een dag voor vertrek - wat je kunt doen is kijken op www.schiphol.nl op dezelfde dag dat je ook vliegt en zien hoe de vluchttijd thans is, maar dat is geen enkele garantie

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

EEn dag voor je gaat laat je de oppas komen voor kinderen en hond
En als je terug komt dan kan de oppas weer naar huis.Wat een vreende vraag ,Als wij weg gaan is er voor mijn dieren opvang besproken. Een dag voor vertrek breng ik ze weg en een dag na thuiskomst halen we ze weer op naar huis.Je hebt nog nooit met onur gevlogen dan weet je toch wanneer je gaat en terug komt.Stel je vraag eens opnieuw en duidelijk.B.v Ik vertrek vroeg in de ochtend maar dat zie ik pas als we de tickets op kunnen halen bij het bureau.Daar staan de tijden in van vertrek en terugkomst.Wachten dus en het komt goed.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Zover ik het weet vliegen Turkse vliegmaatschappijen pas later op de dag vanaf Schiphol.
Voorzover ik heb begrepen komt dat omdat dergelijke Turkse charters vanuit hun thuisbasis (Turkije) vertrekken, dus 's-morgens vroeg (= tevens jouw vertrektijd bij terugkomst). Het toestel komt dan tegen of net na de middag aan op Schiphol.
Dit houdt dan dus in dat je rekening zou kunnen houden met een vertrektijd vanaf Schiphol ergens in de middag.
Nederlandse charters vertrekken ook vaak heel erg vroeg (bijv. vanaf 05.00 uur) vanaf Schiphol, om vervolgens weer 's-middags of 's-avonds laat terug te keren.
Hou teletekst maar eens een tijdje bij. Kun je ongeveer inschatten hoe dat straks verloopt. Let wel: hiermee is niet gezegd dat dat straks in jouw geval ook zo is, danwel altijd zo gaat.
Maar vaak zie je dat voor een bepaalde bestemming het hele seizoen gevlogen wordt volgens een van tevoren vastgesteld schema. Ze hebben dan meestal het hele seizoen voor die dag ook hetzelfde vluchtnummer. Bijv. heen HV123 en terug HV124.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Als je met Onur vliegt, hou er dan maar rekenig mee, laat hier weg, vroeg daar terug. 2 dagen verlies.

Niet altijd, maar vaak wel! Vorig jaar zelf van Enschede vertrokken om ongeveer 12 uur en s'morgens ( s'nacht op dus ) heel vroeg weer terug. Dus viel enigzins nog mee!

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Vertrek vanuit Amsterdam tussen 10.00 en 12.00 of 20.00-22.00 en tel daar bijna 5 uur bij voor de aankomsttijd (het is daar 1 uur later).

Aankomst in Amsterdam tussen 09.00 en 11.00 of 19.00-21.00 en haal daar 3 uur vanaf voor de vertrektijd (+ de transfertijd en 2 uur vantevoren op het vliegveld).

Let wel, dit is het meest voorkomende schema.

Mirandaatje

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Mirandaatje »

Beiden keren dat ik met Onur Air heb gevlogen vertrok ik pas laat op de dag....!!!!

Kittie

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Kittie »

Ja, dat is echt balen! En terug dan?

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Meeste charters gaan vroeg terug, dan kunnen ze het vliegtuig 's avonds weer op weg sturen naar een andere bestemming.
Met Transavia heb ik ook 2 dagen verspeeld. Om 19.45 vanuit NL vertrokken, om 5 uur 's morgens vanuit Kreta weer terug

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Met Transavia heb ik ook 2 dagen verspeeld. Om 19.45 vanuit NL vertrokken, om 5 uur 's morgens vanuit Kreta weer terug
Dat hebben wij juist steeds andersom met Kreta (2x per jaar). Vroeg weg en laat terug, zeker als je in het schema blijft van 8 of 15 dagen vakantie (zelfde aankomstdag en vertrekdag). Hebben wij steeds geluk gehad...

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Ook met Transavia? Nou da's zeker boffen dan!

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Transavia vliegt nooit om 05.00 terug vanaf een vakantiebestemming.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Goed lezen is moeilijk hè?

Jan11

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Jan11 »

Hallo,

Vorig jaar mei hebben wij met een turkse maatschappij gevlogen en vertrokken we van Schiphol om ongeveer 20.15 (ben je je eerste dag al kwijt) en terug vertrokken we om ongeveer 16.30 (maar door transfer werden we al om 13.00 opgehaald bij hotel). Misschien een tip voor anderen: probeer zo dicht mogelijk te boeken bij een plaats bij het vliegveld (antalya of bodrum bijv). Als je bijv naar Side gaat, reken dan om bijna 2 uur transfer, mits je het geen probleem vindt!

Alvast fijne vakantie!

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Transavia vliegt nooit om 05.00 terug vanaf een vakantiebestemming.

Gek, want wij zaten toch echt in een Trans kist...

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Op te terugweg van Kreta? Om 5 uur in de ochtend? :?:

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

YUP, (5 uur nederlandse tijd, 6 uur Griekse tijd) we werden om 3 uur bij het appartement opgehaald, 4 uur inchecken en 6 uur take off.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

We zijn vele jaren op Kreta geweest maar nog nooit zo vroeg teruggegaan.En eldersin griekenland ook nooit gebeurt. Van uit die landen vertrek je noo zo vroeg.Misschien heeft u het gedroomd!!!!!

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Dus of 1 dag korter, of juist 1 dag langer?

Je gaat laten we zeggen, op dindag hier om 5 uur in de ochtend weg en vertrekt een week later om 5 uur in de ochtend ook weer op dindag of op woensdag?

Als op dinsdag terug, verlies 1 dag.
Als op woensdag terug, winst 1 dag.

Gesloten