LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegtijden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jadalo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2007 22:09

vliegtijden

Ongelezen bericht door jadalo »

Ik vraag mij af waarom ik nog ooit vroeg ga boeken. Wanneer je vroeg boekt heb je geen idee hoe laat je vertrek en aankomsttijden zijn. We hebben het nu al voor de derde keer op rij dat we vroeg hebben geboekt (december) en de meest beroerde vliegtijd krijgen.
We zijn net terug van Rhodos (reis van Neckermann geboekt bij D-reizen) waarbij we zowel op de heen als op de terugvlucht de laatste vlucht hadden van die dag (helaas hadden we ook bij beide vluchten vertraging dus dat betekende midden in de nacht aankomen).
Zowel op de heen als ook op de terugreis vlogen er die zelfde dag vele vliegtuigen van Transavia en MartinAir van en naar Rhodos met passagiers van Neckermann.
Als je laat boekt heb je de mogelijkheid om je reis aan te passen aan vluchten met fatsoenlijke tijden, omdat dan alle vluchten bekend zijn, als je vroeg boekt is er nog niets bekend van de vluchten.
Aangezien alle touroperators willen dat je zo vroeg mogelijk boekt vind ik dat ik dan ook de eerste keuze zou moeten krijgen op welk tijdstip ik vlieg.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: vliegtijden

Ongelezen bericht door roro25 »

het heeft met verschillende factoren te maken:

Hoeveel reizen worden er verkocht?
Hoeveel vliegtuigen moeten daarvoor worden ingezet?
Met welke maatschappij heeft de reisorganisatie een overeenkomst?

En hierna redelijk ad random

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: vliegtijden

Ongelezen bericht door MLF »

Ik boek meestal 8 maanden van te voren en de vlucht heen is meestal vroeg
Nu kan er ook niets veranderen, er gaat maar 1 vliegtuig per week (nou ja, tegenwoordig 2)

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: vliegtijden

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Lijndienst boeken = vaste tijden. Maar dat kost weer meer he.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: vliegtijden

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je boekt voor een dag, zonder tijden heb je geen rechten!

Verder worden reizen met tijden vaak vlak van te voren vaak veranderd, dus laat boeken is ook geen garantie, tenzij het laatste week is, dus extra voordelig!

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: vliegtijden

Ongelezen bericht door Ballie »

Vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Dus of je nou vroeg of laat boekt maakt niets uit, de tijden kunnen altijd veranderen.

Gesloten