LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bijdij
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2010 11:18

Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door bijdij »

Hallo,

Op 21 juli 2010 heb ik een vakantie geboekt bij D Reizen naar hotel Limak Lara in Turkije van 6 september tot 13 september 2010. Ik heb dan ook op 21 juli 2010 een bevestiging ontvangen van D Reizen dat de reis geboekt was voor mij, mijn vrouw en dochter van net 1,5 jaar. Ik en mijn vrouw hadden dit hotel uitgezocht omdat de standaard kamers erg ruim waren en dit een redelijk nieuw hotel was.

De ruime kamers was voor ons zeker de overweging om hotel Limak lara te boeken aangezien onze dochter rond een uur of 8 a 9 uur in de avond zeker op bed moet liggen en wij als ouders dan aangewezen zijn op de kamer. In de reis bevestiging stond aangegeven dat D Reizen de reis geboekt had bij Dutch Travel International.

Op 24 augustus 2010 werd ik gebeld door D Reizen Leeuwarden, dat het hotel Limak lara overboekt was en wij onze vakantie daar dus ook niet konden genieten. Er werd ons gelijk een ander hotel aangeboden en wel IC Green Palace, dit ook gelegen in Lara. Ik heb toen aan de betreffende medewerker aangegeven dat ik het erg vervelend vind om naar een ander hotel te moeten. De medewerker gaf aan dat dit een gelijk waardig hotel was en we dit konden accepteren of ons geld kosteloos terug konden krijgen. Ik heb aangegeven dat ik toch erg graag op vakantie wilde en het nog erg moeilijk wordt een ander passend hotel te vinden voor dezelfde prijs, aangezien we nog maar 2 weken voor vertrek zaten. Ik heb toen gelijk aan de medewerker gevraagd hoe ruim de standaard kamers waren ten opzichte van die van Limak lara. Zij kon gelijk aan de telefoon wel bevestigen dat de standaard kamers van IC green palace niet zo ruim waren als die van Limak lara. Hierop heb ik gelijk gemeld dat ik daar niet mee akkoord zou gaan en ze voor ons kosteloos maar een ruimere kamer moeten gaan zoeken. Dit zou ze gaan voorleggen aan DTI en hierop terug komen.

Vervolgens krijg ik op 25 augustus 2010 het volgende mailtje van D Reizen: DTI heeft zelf geen familiekamers en andere alternatieven meer beschikbaar er is nu een verzoek ingediend bij het hotel of zij een familiekamer voor u kunnen reserveren, daarnaast is er een verzoek ingediend bij de lokale agent in Turkije om ook eventuele andere alternatieven te zoeken.
Omdat ik wil weten waar ik aan toe ben heb ik vervolgens gevraagd hoe lang het kon gaan duren voordat we zekerheid hebben hierop werd geantwoord: Er is vanmorgen en begin van de middag weer een herinnering naar Turkije verzonden, dat het moet spoed behandeld moet worden.

Ik hoop dan ook vandaag daar meer over te weten, maar helaas zijn we hierin afhankelijk van het hotel en lokale agent in Turkije. Het enige wat we vanuit hier op dit moment kunnen doen is herinneringen blijven sturen, zodat ze het ook daadwerkelijk zo snel mogelijk oplossen.

Hierop heb ik vervolgens niets meer gehoord, het is nu 30 augustus 2010 een week voordat we zouden vertrekken.

Kan iemand mij advies geven mbt wat te doen, ik heb namelijk voor deze reis een reisverzekering afgesloten, en een parkeerplaats geboekt op schiphol. En het ergste is eigenlijk dat ik in onzekerheid zit of mijn vakantie wel door gaat of niet, ik en mijn vrouw kunnen onze vakantie niet even opschuiven en dan later ergens anders heen gaan.

Graag ontvang ik advies van deze of gene in dit.

Alvast bedankt.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door sprookje »

Dit klinkt mischien raar maar naar gelijkaardige ervaringen vroeger heb ik het als volgt opgelost.Aan de receptie van het hotel heb ik 10 euro tussen mijn papieren gestoken met de uitdrukkelijke vraag om een mooie grote kamer.Wij hebben toen een suite gekregen waar nog een zwembad inkom.Ok het kost je tien euro maar zeker proberen!
Toch een goede en deugddoende vakantie toegewenst.
groetjes
Laatst gewijzigd door sprookje op 31 aug 2010 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door sjoegel »

Inderdaad. Zelf handen uit de mouwen :D . Wees inventief. Niet iedereen kan altijd alles voor U regelen. Het leven zit vol uitdagingen. U ziet alles als een probleem. Met deze instelling zal het leven U nog zwaar vallen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sjoegel schreef:Inderdaad. Zelf handen uit de mouwen :D . Wees inventief. Niet iedereen kan altijd alles voor U regelen. Het leven zit vol uitdagingen. U ziet alles als een probleem. Met deze instelling zal het leven U nog zwaar vallen.
Wat een belachelijke opmerking zeg.
Je kan lezen dat TS echt met de handen in het haar zit !
Extra grote kamer geboekt omdat de kleine op tijd moet slapen, kan dat heel goed begrijpen.

Het is tenslotte een BETAALDE vakantie !
Waar de mensen hard hebben voor moeten sparen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door G7 »

Inderdaad chocomelk, wat een sukkels hierboven zeg. Als je niets te melden hebt, hou dan je handen van je toetsenbord af. :evil:

Ik vind dit werkelijk geen manier van D-reizen, danwel DTI. Als ze je nu niet de geboekte kamer kunnen geven, is dat hun probleem en niet het jouwe, bijdij. Laat ze er maar achteraan gaan, want in Lara staan genoeg hotels (sommige nog wel beter) die wel die kamers kunnen aanbieden en als ze dan duurder zijn, is dat voor rekening van DTI. Per slot van rekening had je al een bevestiging.

Ik zou zeggen, laat het er niet bij zitten en ik hoop echt dat het toch goed komt en dat jullie toch nog op vakantie kunnen. Laat het tegen die tijd even weten.
Succes. :wink:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat zal het leven jullie zwaar vallen wanneer je overal een probleem van maakt ! :D

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door G7 »

sjoegel schreef:Wat zal het leven jullie zwaar vallen wanneer je overal een probleem van maakt ! :D
Ja... we zullen het aan jou geven of in de put gooien, hebben we er ook niets aan. Maakt geen verschil.

Ach ja, je hebt werkpaarden en luxe paarden he en bij die laatste zul jij wel horen sjoeger, anders praatte je niet zo. Dat jij nu toevallig een paar duizend euro geen probleem vind, wil niet zeggen dat wij dat allen ook zo vinden.

Maargoed, als jij erbij komt, gaat het gelijk weer nergens over dus.
On topic blijven graag. Hier is de TS niet mee geholpen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beste G7,

De bewering als dat ik een luxepaard zou zijn werp ik verre van mij. Mijn vakantie was erg simpel. Het geheim van een geslaagde vakantie is van zo min mogelijk mensen afhankelijk zijn. Gekke landen als turkije dient men te mijden. Gisteren "red mijn vakantie" gezien en voor mij nooit turkije. Wat een armoe.

Heb je een kind dan is de makkelijkste en goedkoopste vakantie met de auto, in mijn geval een meer dan 10 jaar oud beestje van een bekend zweeds merk in sublieme staat met hoge druk turbo, 0-100 in 7.1 seconden en vollederen bekleding.

Mooi huis gehuurd met zwembad voor een appel en een ei van een kennis van een kennis via internet. 2 weken aan de bijna Spaanse kust voor een huur van 700 euro. Eten kook je zelf en af en toe buiten de deur.

Zo hou je alles in eigen hand en ben je niet afhankelijk van assistentes van stagiares in de o zo beruchte reiswereld.

Je eigen auto, in mijn geval een (bla-bla), op de vakantiebestemming geeft je het gevoel van vrijheid waarvoor je tenslotte op vakantie gaat ! Van files heb je geen last wanneer je niet als de grote kudde op zaterdag vertrekt.

Kern van mijn verhaal, loop eens niet achter de massa aan en houd je lot in eigen hand. Het scheelt veel stress. Het leven is te kort om te laten vergallen door stress. Zoek het daarom ook niet op.

Een zeer gelukkig mens :D

bijdij
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2010 11:18

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door bijdij »

Hallo lui

Graag ontvang ik advies ipv jullie je eigen ongezoute mening hier neer te zetten. Het is nu namelijk zover dat de reis geanulleerd is omdat D-reizen geen passend alternatief kan bieden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door sjoegel »

Opgelost ! :D

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door sjoegel »

Netjes gedaan van D-reizen. Wat niet kan dat kan niet. Nu op zoek naar iets anders.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door tennis »

bijdij schreef:Hallo lui

Graag ontvang ik advies ipv jullie je eigen ongezoute mening hier neer te zetten. Het is nu namelijk zover dat de reis geanulleerd is omdat D-reizen geen passend alternatief kan bieden.
Als je hier een topic schrijft, dan moet je verwachten, dat iemand zijn mening geeft.
Er zijn ook mensen, welke hun reisverslag hier neerzetten, om aan te tonen, dat zij volwassen zijn. :lol:
Maar dit terzijde.
Als de reis is geannuleerd, kan je dan nu niet ergens bij een andere aanbieder een reis boeken?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door G7 »

bijdij schreef:Hallo lui

Graag ontvang ik advies ipv jullie je eigen ongezoute mening hier neer te zetten. Het is nu namelijk zover dat de reis geanulleerd is omdat D-reizen geen passend alternatief kan bieden.
Opgelost dus en nu op zoek naar iets anders en als je goed zoekt, is er nog genoeg.

Ik wens jullie alsnog een hele fijne vakantie. Ik hoop dat het lukt!

Ennehh..... sjoeger..... zo als jij jou vakantie omschrijft, wordt ik al moe bij het lezen ervan. Vakantie is:
Deur achter je dicht trekken.
Met de auto of trein naar Schiphol.
Naar, als het kan, een fijn 4 of 5 * All Inncl. hotel in b.v. Spanje of Turkije. ( of elders )
Je eigen lekker laten verwennen.
Iedere dag een heerlijk buffet voorgeschoteld krijgen.
Iedere dag aan het zwembad/zee liggen en nergens aan hoeven denken. ( wat moeten we nu weer eten en dergelijke?)
Terrasje pakken en een beetje shoppen hier en daar.
Misschien zo nu en dan een excursie.
Na zoveel dagen laat je je weer ophalen en gaat zonder zorgen ( b.v. of de auto het wel blijft doen op de lange terugreis, hitte, jengelende kids) weer op weg naar huis. :lol:

Ach ja..... ieder zijn/haar ding he!! :wink:

Topic kan sluiten, want het probleem is voor zover opgelost.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Een overboeking is nooit leuk om mee te maken. Gelukkig wordt het vaak wel goed opgelost; vaak komt men in een betere accommodatie dan het overboekte.
De afwikkeling van het reisbureau en DTI is volgens het boekje; behalve dan dat u 5 dagen niets van hen hoorde. Dat is niet netjes.

Ik begrijp dat u uw betaalde reissom terug ontvangt/ontvangen heeft.
Als ik u was, zou ik gewoon weer op zoek gaan naar een fijne vakantie.

Enne... reacties waar zinloze opmerkingen in gemaakt worden.... gewoon overslaan en niet (teveel) aan ergeren.

Succes.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door dia »

Volgens mij is de vakantie zowat overal gedaan en zal er best nog plaats zijn in verschillende hotels.Nu kan je je voordeel doen met lastminutes en hou je mischien mog extra geld over.
Ga snel naar een ander reisbureau en mischien hebben zij nog wel plaats in hotel Limak Lara in Turkije via een andere touroperator.
En anders een ander leuk hotel.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bijdij schreef:Hallo lui

Graag ontvang ik advies ipv jullie je eigen ongezoute mening hier neer te zetten. Het is nu namelijk zover dat de reis geanulleerd is omdat D-reizen geen passend alternatief kan bieden.
Kijk eens voor een last minute, weet niet of je vlak bij een vliegveld woont maar loop daar anders eens binnen, tig reisbureau's langs elkaar.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door sprookje »

En anders nu op zoek naar een mooie kamer met een groot terras, kunnen jullie s'avonds lekker buiten zitten met een glaasje en ben je toch in de buurt als de kleine wakker wordt.
In ieder geval succes

puppie57
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2010 15:13

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door puppie57 »

gelukkig zijn er genoeg last minutes momenteel, zeker voor turkije en zeker voor een betaalbare prijs, ben zelf nl op zoek dus kom genoeg tegen.
Het is vervelend als je overboekt bent maar helaas kan de touroperator daar niets aan doen het is het hotel wat de kamers dubbel verkoopt. Vaak krijgt de reisorganisatie de schuld maar dat is dus niet reeel. Heb zelf jaren op de een afdeling van een touroperator gewerkt om deze problemen op te lossen en het is niet makkelijk. Beter dat de reis geannuleerd wordt dan dat je in een kamer zit waar je je ergert en helemaal niets aan je vakantie hebt. Nu kunt u zelf nog zoeken en vergelijken. Wens u toch een hele fijne vakantie toe!

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

aanrader ben er geweest
maren beach in alanya
zeer grote slaapkamer denk 9 bij 3
woonkamer met keuken.badkamer
alles simpel maar zeer schoon
geboekt bij sunweb en jiba heeft hem ook
ik ben geweest in juni en betaalde 239 euro voor 10 dagen
zit niet in het drukke gedeelte
vlak bij het strand ,net achter de boulevard
kijk is op
www.zoover.nl
voor de beoordelingen

Jan Dedomsteniet
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:16
Locatie: Rijsel (F)

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door Jan Dedomsteniet »

Ben het volledig oneens met de heer Sjoegel, maar een ding noemt hij bij de kern:
...en ben je niet afhankelijk van assistentes van stagiares in de o zo beruchte reiswereld.
Bravo!

Gesloten