LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gezinvanvier
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2014 23:06

Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door Gezinvanvier »

Wij gaan volgend jaar in mei naar Portugal, de vlucht boeken we zelf.
Heeft iemand een goede site met tips waar ik vooral goed op moet letten bij het boeken van een vlucht? "Addertjes onder het gras" zoals onverwachte extra kosten op het laatste moment kom ik liever niet tegen...
Ik heb nog nooit een vlucht geboekt, dus ik heb echt geen idee. Ben al aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer. De één lijkt goedkoop, maar is het uiteindelijk niet, een ander is weer fors duurder.
Ik ben er nu vroeg bij, en hoop dus op een mooie betaalbare prijs.

Tips zijn welkom.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarschijnlijk kun je het beste zoeken op http://www.skyscanner.nl

Hier nog tips van Tros Radar (2011):
http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... ts-boeken/


Ryanair zou ik persoonlijk mijden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door dhc »

Denk niet dat je al voor mei 2015 kan boeken....

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door stfwlk »

Dit kan handig zijn voor het zoeken van een vlucht
https://www.google.com/flights/

Tip voor het boeken: zorg in ieder geval dat de naam op je ticket 100% overeenkomt met de naam op je paspoort. Logisch zou je denken, maar je zou er stom van staan hoeveel mensen extra moeten betalen omdat ze hun roepnaam invullen of hun naam fout spellen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:Denk niet dat je al voor mei 2015 kan boeken....
Jawel hoor, zelfs tot 15 mei 2015.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door sjohie »

Let er op dat de namen op de tickets matchen met die op de ID-bewijzen en/of paspoorten. Bij meerdere voornamen alleen de eerste invullen, en geen roepnaam. Elk kind moet een eigen ID bewijs hebben. Kom royaal op tijd bij inchecken, en let op de kilogrammen aan bagage per persoon. En als je met 2 verschillende maatschappijen heen en terug vliegt, op extra kilo's die bij de een wel kunnen en de ander niet. Bij Arkefly kan je extra kg's kopen door comfort-class te boeken, maar bij een terugvlucht met bijvoorbeeld Transavia is die mogelijkheid er niet. Klinkt logisch, maar vorig jaar zag ik 2 dames een enorme rel trappen omdat ze terug elk 8kg overgewicht mochten bijbetalen, à 10 euro/kg

Gezinvanvier
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2014 23:06

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door Gezinvanvier »

Bedankt voor de nuttige tips!
Dat van die namen wist ik bv al niet eens, en mijn roepnaam is totaal anders dan de naam op mijn ID kaart.
Ik ga weer verder zoeken m.b.v. alle info.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wees ontspannen. :D Veel vrouwen met vakantiestress zijn onuitstaanbaar. :cry: Veel huwelijken stranden door vakantiestress en de emotionele uitbarstingen die daarop volgen. Mannen gaan over het algemeen wat meer ontspannen om met deze materie.
Het kan vaak geen kwaad, zeker bij de eerste keer, om wat rustgevende tabletjes te slikken.
Ik spreek uit ervaring.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Goed lezen voordat je op "OK" drukt scheelt al heel veel. De meeste problemen die je langs ziet komen worden veroorzaakt door verkeerde aannames en niet goed lezen. Ik heb nog nooit een boekingssite gezien waar niet alle informatie werd gegeven.

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gezinvanvier schreef:Wij gaan volgend jaar in mei naar Portugal, de vlucht boeken we zelf.
Heeft iemand een goede site met tips waar ik vooral goed op moet letten bij het boeken van een vlucht? "Addertjes onder het gras" zoals onverwachte extra kosten op het laatste moment kom ik liever niet tegen...
Ik heb nog nooit een vlucht geboekt, dus ik heb echt geen idee. Ben al aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer. De één lijkt goedkoop, maar is het uiteindelijk niet, een ander is weer fors duurder.Ik ben er nu vroeg bij, en hoop dus op een mooie betaalbare prijs.

Tips zijn welkom.
Probeer eens het volgende. Ga zelf een vlucht zoeken. Bekijk wat de totale kosten, lees alle hier gegeven tips door en bepaal de prijs. Ga dan eens naar een reisburo en vraag wat de kosten en voorwaarden daar zijn. Laat je daar voorlichten en bepaal dan of je voor je gevoel beter af bent door het zelf te doen (en dat betekent niet alleen goedkoper...). Als dat zo is, boek dan de vlucht(en) die je wil zelf.

Als vergelijking het volgende. Er is een reden, dat ik mijn auto voor onderhoud naar een garage breng. Ik heb daar namelijk geen verstand van.....

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door sjohie »

Let ook even op vinkjes bij reis- of annuleringsverzekeringen. Bij sommige E-bookers staan die default op aan, en krijg je bij de-selecteren allerlei alarmerende berichten dat reizen zónder verzekeringen onnodige risico's met zich meebrengt etc. Los afsluiten is vaak goedkoper, mocht je dat soort verzekeringen willen.

En uiteraard boeken bij de bekendere sites, die aangesloten zijn bij de ANVR en SGR. Twijfel je daarover? Klik dan op de ANVR/SGR logo's en kijk waar je op uitkomt. Als dat niet de eigen pagina van de ticket-club of touroperator is op de site van zeg de ANVR, dan er met een grote boog omheen lopen. Het plaatje van zo'n logo op een site zetten is kinderspel, maar zegt verder nog niks. :wink:

Overigens zou ik zoals al gesuggereerd ook eens nadenken over het inschakelen van een reisbureau, in het geval van bijvoorbeeld D-reizen is dat feitelijk een verlengstuk van de website, en verschillende prijzen niet echt noemenswaardig. Dan ben je dus ontzorgd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door Har06 »

Paspoort koffer en C C meenemen en eventueel je partner

Voor de rest is alles eenvoudig te doen, bij een internet bedrijf kun je ook met vragen terrecht

jwmpeters
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014 19:20

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door jwmpeters »

Om een goedkope vlucht te boeken raadpleeg eerst Lowcostairlines.nl; de meeste vluchten t/m. 1e helft 2015 zijn in een overzicht te zien. Wantrouw airlines die het allergoedkoopst zijn, maar pas in de loop van de boeking allerlei bijkomende kosten geven, zoals Ryanair. Is qua klantgerichtheid een van de slechtste, ook wanneer er van hun kant uit een annulering plaatsvindt. Weet dat de vrije handbagage bij Wizzair niets voorstelt en dus apart berekend wordt. Goede, overzichtelijke maatschappijen zijn o.a. Air Berlin, Transavia, Germanwings, Air Baltic.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door Har06 »

jwmpeters schreef:Om een goedkope vlucht te boeken raadpleeg eerst Lowcostairlines.nl; de meeste vluchten t/m. 1e helft 2015 zijn in een overzicht te zien. Wantrouw airlines die het allergoedkoopst zijn, maar pas in de loop van de boeking allerlei bijkomende kosten geven, zoals Ryanair. Is qua klantgerichtheid een van de slechtste, ook wanneer er van hun kant uit een annulering plaatsvindt. Weet dat de vrije handbagage bij Wizzair niets voorstelt en dus apart berekend wordt. Goede, overzichtelijke maatschappijen zijn o.a. Air Berlin, Transavia, Germanwings, Air Baltic.

??? Met Ryan Air loop je ook geen buil, tickets kopen en voldoende koffergewicht

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gezinvanvier schreef:Bedankt voor de nuttige tips!
Dat van die namen wist ik bv al niet eens, en mijn roepnaam is totaal anders dan de naam op mijn ID kaart.
Ik ga weer verder zoeken m.b.v. alle info.
Veel mensen denken goedkoop uit te zijn wegens zgn vroegboekkorting. Ze weten niet dat ze flink genaaid worden. Vanaf een paar weken voor de vlucht wordt de maatschappij zenuwachtig. Alleen als de vlucht flink vol zit kan ze geld verdienen. Dus gaan de prijzen dan rap omlaag. Een volgeboekte vlucht is beter dan een half lege vlucht.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:
Gezinvanvier schreef:Bedankt voor de nuttige tips!
Dat van die namen wist ik bv al niet eens, en mijn roepnaam is totaal anders dan de naam op mijn ID kaart.
Ik ga weer verder zoeken m.b.v. alle info.
Veel mensen denken goedkoop uit te zijn wegens zgn vroegboekkorting. Ze weten niet dat ze flink genaaid worden. Vanaf een paar weken voor de vlucht wordt de maatschappij zenuwachtig. Alleen als de vlucht flink vol zit kan ze geld verdienen. Dus gaan de prijzen dan rap omlaag. Een volgeboekte vlucht is beter dan een half lege vlucht.
onjuist :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Waar moet je op letten bij het boeken van een vlucht?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
Gezinvanvier schreef:Bedankt voor de nuttige tips!
Dat van die namen wist ik bv al niet eens, en mijn roepnaam is totaal anders dan de naam op mijn ID kaart.
Ik ga weer verder zoeken m.b.v. alle info.
Veel mensen denken goedkoop uit te zijn wegens zgn vroegboekkorting. Ze weten niet dat ze flink genaaid worden. Vanaf een paar weken voor de vlucht wordt de maatschappij zenuwachtig. Alleen als de vlucht flink vol zit kan ze geld verdienen. Dus gaan de prijzen dan rap omlaag. Een volgeboekte vlucht is beter dan een half lege vlucht.
Klopt niet. Als ik voor mijn werk een last minute ticket boek, zijn die zoveel duurder dat ik eerst op een vrij hoog managementniveau toestemming moet vragen en goed moet onderbouwen waarom ik zo laat boek.

Gesloten