LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
lucm
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2006 14:51

Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door lucm »

Wij hebben net met KLM een reisje naar de andere kant van de wereld gemaakt. Mijn zoon is daar 2 jaar geworden. We hebben heen een half/enkele reis baby ticket gehad en terug een half/enkel kinder ticket. De prijs is dan 50% van 99E + 50% van 950E + belasting.
Op de terugreis gaf het systeem 5 tickets voor mij, mijn vrouw, mijn dochter ieder 1 en voor mijn zoon 2 (1 x baby en 1 x kind). Dit leek er al een beetje op bij de reservering op het web. Bij het overstappen gebeurde het zelfde. Het incheck personeel ter plaatse gaf aan dat mijn zoon bij aanvang van de reis een baby was en er nooit 2 losse enkele reizen geboekt hadden moeten worden. Dit wilde ik ook niet en bij het boeken heb ik ook stellig aangegeven dat hij volgens mij als baby heen en terug gaat. (maarja, die jongen moest toch mee.....)

In het theoretische geval zou het volgens klm zo kunnen zijn dat je voor een vlucht Amsterdam - Hong Kong het baby tarief moet betalen, en omdat je een dag later aan komt en je kind dan 2 jaar is geworden, de aansluitende vlucht naar bv nieuw zeeland een kinder ticket moeten betalen.

Zijn er mensen met kennis van de materie of die uitsluitsel kunnen geven?

Wat mij betreft gaat KLM het verschil terug betalen! Een brief is onderweg...

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door weelden22 »

ik weet het wel zeker op het moment dat uw hier boekt geld het tarief voor een baby en dat geld ook voor terug let dan wel op het het heeft bij uw op schoot moeten ziten en er mag daat zowel op de heen als de terug vlucht niet tebetalen
het is dus weer eens een grap van de klm
veel sterkte met het terug hallen van uw geld

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Bij eigenlijk alle reizen die je via internet boekt wordt gevraagd hoe oud het kind op vertrekdatum is.
In dit geval 1 jr.
Nergens wordt gesproken over de mogelijkheid dat een kind jarig is in de reistijd en dus onder een ander tarief zou kunnen vallen.
In mijn ogen hadden jullie kunnen volstaan met een babyticket.

Volgende keer toch maar via de KLM (of een reisbureau) boeken.
Had een hoop geld gescheeld.

Succes, Lieske

nogood
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2006 07:25

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door nogood »

bij een aantal maatschappijen geldt, indien het kind 2 wordt tijdens de reis dient al het kindertarief betaald te worden - dit geldt echter niet voor alle maatschappijen.
Een baby heeft echter geen recht op een stoel en een kind van 2 wel. Als de vlucht behoorlijk vol is zal het niet meevallen met een kind van 2 op je schoot te moeten zitten.

lucm
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2006 14:51

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door lucm »

Voor de goede orde, ik heb gebeld met KLM reserveringen om te boeken en niet via het web geboekt. Had ik maar via het web geboekt, dan had ik idd een baby ticket geboekt. Met de boekingscode, kun je via het web in de reservering kijken. Toen was al zichtbaar dat er vijf personen op de reservering stonden. Dit heb ik ook gemeld, maar werd niets mee gedaan/kreeg ik geen goed antwoord op.

idd. als baby heeft hij geen recht op een stoel en daarom had ik ook een stoel gevraagd achter een schot waar ook een wiegje kan hangen. Dan heb je voor beide kinderen wat meer ruimte.

dank voor jullie reacties

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door Shareena »

Wij hebben hetzelfde met een reisje naar Turkije.. Kind is op de vertrekdatum 1 jaar, dus ik hoef alleen maar voor een baby te betalen! Er staat ook meestal in de reispapieren dat de datum van vertrek geldt voor de leeftijd van het kind/baby!

nicoline teesing
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2006 11:43

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door nicoline teesing »

Ik heb ook nog wel een vraag. Ik ben hoogzwanger en verwacht in april mijn eerste kindje. Nu wil ik eind mei/begin juni op vakantie gaan naar Spanje met Transavia. Mijn kind is dan ongeveer anderhalve maand oud. Waarom moet ik betalen voor mijn kind als ik zelf mijn kind bij mij moet dragen? Dit schrijft Transavia:

Voor baby’s (0 tot 2 jaar) geldt een babytarief van 10 euro per enkele reis. Een volwassene mag in verband met veiligheidsvoorschriften maximaal met 1 baby reizen. Voor elke baby moet een volwassene meereizen in de leeftijd van 16 jaar of ouder. Een baby kan uitsluitend op schoot worden vervoerd. Alleen als er een aparte stoel is gekocht voor de baby voor het tarief van een volwassene is er plaats voor een MaxiCosy, goedgekeurd door ANWB of TNO. Een autostoel of reiswieg is vanwege afmeting en vliegveiligheid niet toegestaan. transavia.com heeft geen wiegjes, babybaskets of babycots aan boord.

Dus is dan mijn vraag: waar betaal ik voor? Ik mag geen extra spullen meenemen in de handbagage, ik mag geen kinderwagen meenemen, dus waarom dan toch betalen? Is het vanwege eventuele overlast van een eventueel huilende baby? Misschien is het ook mijn eerste en weet ik dit gewoon nog niet, maar € 10,- per enkele reis voor een baby die ik zelf moet dragen vind ik een beetje zonde van mijn geld. Misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft of mij het een en ander kan uitleggen.

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door Beer2 »

Ja KLM heeft je flink geflest. Zolang een baby voor de reis aanvangt geen 2 is geworden dan betaald die gewoon het baby tarief. Dat is geldig op zowel losse ticket als complete vakanties. Zo schrijven officieel de regels voor. Dus in dit geval had de klm nooit de terugreis een toeslag mogen berekenen. Advies terugclaimen die handel.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door Dutchie »

De baby krijgt een instapkaart, moet worden geregistreerd op de passagierslijst etc. Dit kost ook geld.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En blerende kinderen kunnen (weet ik uit ervaring) je vlieg en vakantieplezier aardig vergallen. Dus ik vind het niet zo vreemd dat je er extra voor moet betalen.

nogood
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2006 07:25

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door nogood »

ja, kinderen kosten geld en dat begint al bij vliegen. 10 euro is echt bespottelijk goedkoop, vlieg maar eens een lijndienstvlucht, dan betaal je 10% van het volwassene tarief en op sommige maatschappijen betaalt de baby ook veiligheidstoeslag.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

dilbert heeft weer eens slecht geslapen. Altijd een afwijkende mening, zonder deze serieus te onderbouwen.

Er staat niets over huilende kinderen in de wetgeving, dus ik zie niet in waarom die extra daarvoor zouden moeten betalen. Jij krijgt toch ook gen korting, omdat jij tijdens een vlucht je snufferd niet eens open trekt?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door Jonjo »

Uit ervaring weet DILBERT dat het vliegplezier en het vakantieplezier danig verstoort kan worden door blerrende kinderen. Als deze kinderen nu voor de volle prijs meegaan en toch blerren, wordt jouw vlieg of vakantiegevoel dan NIET verstoort? Volgens mij hoort bij jou te staan GESTOORT.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door gerland »

Blèren of stil zijn, wat maakt het uit

Ze worden vervoerd!
De dienst wordt verleend.
Nicole, volgens mij is betalen voor deze dienst volstrekt normaal.

De prijs van 10 euro maakt dat het nog spotgoedkoop is ook.
Wat wil je nog meer?

Groet,
Gerland

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door eeliane »

Het ligt er aan of het een retourvlucht betreft dus al zodanig geboekt of dat het 2 enkele reisjes zijn.
Normaal geldt de uitvliegende/vertrek dag als maatstaf voor de leeftijd. Dus als het kind op de heenreis nog onder de 2 is dan betaal je voor de retourvlucht, ook al wordt het kind tijdens je vakantie 2, de babyprijs.
Als de terugreis wordt geboekt als een enkele reis zoals bijvoorbeeld bij de los te boeken lijndienstvluchten, tja dan heeft de heenreis niets te maken met de terugreis, want je betaalt 2 enkele reizen en moet het kind voor de terugreis extar betalen. Je bent wel met hen heengevlogen maar dat had net zo goed met iemand anders kunnen zijn, de terugreis hoort niet meer zoals in een retourvlucht bij de heen reis.

Ozzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2006 17:29

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door Ozzz »

Wat een armoede. Kind meenemen en toch nog 10 Euro moeten betalen. Mevrouw, als U geen 10 Euro meer over heeft voor uw kind, had u daar dan niet aan moeten denken voordat u op vakantie ging? Of mischien zelfs voordat u aan kinderen dacht.
Ik zal het U nog sterker vertellen. Het kind draagt per dag meer af aan luiers, aan eten, het draagt kleding en over een paar jaar moet het naar school, ookal niet gratis. In wat voor een land leven we eigenlijk ?

Kan iemand die mevrouw even uitleggen dat de KLM (of willekeurig welke maatschappy) geen cent winst maakt up die 10 Euro van U ?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Wat betaal je voor een baby die kind wordt

Ongelezen bericht door eeliane »

Die mevrouw moet toch maar eens in haar koffer kijken, geen kleertjes voor de baby meegenomen??
En de buggy/kinderwagen , ook niet???
Baby staat geregistreerd als meegaand passagier, voor deze handeling moet worden betaald. Dat alle passagiers van een vliegtuig geregistreerd zijn is sowieso verzekeringstechnisch verplicht. Dus de baby is bekend, tja en dat kost geld, naam staat in de computer en er wordt dus rekening meegehouden. Voor niets gaat de zon op, lekker thuis blijven en niet meer vliegen dan...

Gesloten