LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weekendtoeslag?!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
schuiltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2011 21:26

Weekendtoeslag?!

Ongelezen bericht door schuiltje »

Ik zit even mijn vakantiedocumenten door te lezen voor onze vakantie naar tenerife voor a.s. maandag. We komen vrijdag weer terug dus even een midweekje er tussenuit.
Nu zie ik op de factuur "weekendtoeslag" staan!!!! Het is maar 6 euro, maar dit is toch gek.
Ik heb Arke gebeld en die vertellen dat het niet om een weekendtoeslag gaat maar om een toeslag omdat er meer mensen die dag vliegen komt er een toeslag...
Ik was er stil van, denken mensen echt dat anderen zulk domme teksten geloven.
Ik mag voor Arke hopen dat er elke dag meer mensen dan alleen wij bij hun aan boord stapt, dat zou dus betekenen dat er voor elke dag weekendtoeslag gerekend wordt.
Je voelt je dan weer vrij machteloos als je zo'n telefoniste aan de lijn hebt die: "Helaas niet voor u kan doen, het spijt me"...

Arke, Arke, moet je echt op deze manier je geld verdienen :?

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Weekendtoeslag?!

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Bij veel, zo niet iedere touroperator betaal je weekend toeslag.
Bij vetrek in het weekend.
Dit is een heel normale toeslag.
Als je die 6 euro niet wilt betalen vertrek dan op een doordeweekse dag.
Maar dan niet zeuren dat de reis eventueel duurder kan zijn!

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: Weekendtoeslag?!

Ongelezen bericht door Biscuit »

Je zou toch denken dat je die weekend toeslag niet hoeft te betalen, omdat ze "blij" mogen zijn dat ze niet met lege stoelen hoeven te vliegen... Nu ben ik niet bekend met vliegen, maar dit is het eerste wat er in mij opkomt.




Even off-topic: zo vind ik de "vanaf" prijzen ook erg misleidend, waardoor ik nooit met een vliegtuig op vakantie ga. Ik heb liever dat er een fixed-price gemeld wordt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Weekendtoeslag?!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

schuiltje schreef:Ik zit even mijn vakantiedocumenten door te lezen voor onze vakantie naar tenerife voor a.s. maandag. We komen vrijdag weer terug dus even een midweekje er tussenuit.
Nu zie ik op de factuur "weekendtoeslag" staan!!!! Het is maar 6 euro, maar dit is toch gek.
Ik heb Arke gebeld en die vertellen dat het niet om een weekendtoeslag gaat maar om een toeslag omdat er meer mensen die dag vliegen komt er een toeslag...
Ik was er stil van, denken mensen echt dat anderen zulk domme teksten geloven.
Ik mag voor Arke hopen dat er elke dag meer mensen dan alleen wij bij hun aan boord stapt, dat zou dus betekenen dat er voor elke dag weekendtoeslag gerekend wordt.
Je voelt je dan weer vrij machteloos als je zo'n telefoniste aan de lijn hebt die: "Helaas niet voor u kan doen, het spijt me"...

Arke, Arke, moet je echt op deze manier je geld verdienen :?
U legt de term 'meer mensen' wel erg creatief uit.
Natuurlijk vliegen er ook op dinsdag meer mensen dan alleen u en de uwen.
Maar het is nu eenmaal een statistisch gegeven dat er op vrijdag, zaterdag en zondag (het weekeinde) méér mensen vliegen dan doordeweeks.
Snapt u hem zo wel?

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Weekendtoeslag?!

Ongelezen bericht door Zante »

Het is hetzelfde als hoog- en laagseizoen. In juli betaal je bijvoorbeeld 700 euro voor een reis terwijl je eind mei voor dezelfde reis 400 euro betaald..

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Weekendtoeslag?!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Het is uiteindelijk een kwestie van vraag en aanbod. In periodes dat niet iedereen vakantie heeft, levert een lagere prijs nog altijd meer op dan leegstand op lege stoelen.

Bovendien kijken velen vaak primair naar de goedkoopste prijs. Een aantal Vliegmijen en touroperators wil dan concurreren op prijs en dan moet je ineens gaan bijbetalen voor allerlei dingen. Bij een prijsverchter als ryanair moet je dan ineens voor alles betalen zoals je koffer en je drankje of je maaltijd. Daar maken ze dan ook de winst op. Het is dan ook pas echt voordelig als je dat allemaal niet doet.

Wel een beetje sneaky om dat dan met een bedragje als 6 euro te doen, want 99,8% neemt zich niet de moeite er wat aan te doen. Uiteindelijk is het wel je eigen keuze. Je kiest ervoor te gaan vliegen, je kiest voor reis x en dus vliegmij y.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Weekendtoeslag?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

VioletPrue schreef:U legt de term 'meer mensen' wel erg creatief uit.
Natuurlijk vliegen er ook op dinsdag meer mensen dan alleen u en de uwen.
Maar het is nu eenmaal een statistisch gegeven dat er op vrijdag, zaterdag en zondag (het weekeinde) méér mensen vliegen dan doordeweeks.
Snapt u hem zo wel?
Dat laatste betwijfel ik, op de vrijdag na. Ik reis vaak op zaterdag terug naar huis en vertrek vaak op zondag omdat de tickets dan goedkoper zijn. De extra kosten voor een hotelovernachting wegen op tegen de goedkopere tickets, dus het verschil is substantieel.

peewie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2011 00:02

Re: Weekendtoeslag?!

Ongelezen bericht door peewie »

Choco2009 schreef:Bij veel, zo niet iedere touroperator betaal je weekend toeslag.
Bij vetrek in het weekend.
Dit is een heel normale toeslag.
Als je die 6 euro niet wilt betalen vertrek dan op een doordeweekse dag.
Maar dan niet zeuren dat de reis eventueel duurder kan zijn!
Goed lezen!!! TS vertrekt op maandag en komt terug op vrijdag.

Gesloten