LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met arke fly business class

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door Gast »

wie heeft ervaring met arke fly business class.
stoelbreedte en verzorging op vluchten binnen europa

Gast

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door Gast »

Vertraging geldt voor het hele vliegtuig, dus ook voor business class. Vaak overboekt en downgrade naar tourist class zonder restitutie van betaalde meerkosten.

paramarc
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 17:12

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door paramarc »

De Business class van ArkeFly schijnt geweldig te zijn, mijn ouders hebben gisteren nog in die business class van ArkeFly gevlogen.

De hele vlucht eten en drinken als je dat wilt, de stewardess komt regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is en of er wensen zijn, een eigen tv schermpje met vele films, documentaires en de allerlaatste vluchtinfo (waar bevindt het vliegtuig zich, wat is de vlieghoogte en vliegsnelheid). Ook stoelen die bijna horizontaal kunnen en een voetensteun zodat de beentjes ook de lucht in kunnen.

Het is dus behoorlijk luxe, en per enkele reis betaal je 49 euro extra(vind ik persoonlijk niet duur voor business class).

Als je 49 euro te veel vindt schijn je voor 10 euro (dacht ik) comfort class te kunnen boeken, je krijgt dezelfde service als in de tourist class, alleen heb je extra beenruimte.

zoebier
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:42

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door zoebier »

Ik heb van vrieden gehoord dat de Arkefly business class niks moet voorstellen. Je krijgt maar een paar keer iets te drinken (zelfs in plastic bekertjes wat niet hoort in business) , eten was stelde niks voor en kleine porties. Stoelen maar een paar centimeter breder en beenruimte nog steeds erg minimaal (je kan maar een beetje bewegen) Ik dacht business class voor weinig geld wil ik wel maar met 4 personen was het toch bijna 400 euro en dat was het niet waard. Als je kijkt naar andere luchtvaartmaatschappijen en je ziet dat business class vaak 800-900 euro extra per enkele reis kost weet je dat arkefly business niet veel kan voorstellen. Als je business class hoort denk je heel wat maar als ik deze klasse een naam zou moeten geven was het meer economy-plus class.

jilles
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:55

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door jilles »

wat is nu waar of niet waar.
ik denk dat de ervaring van die ouders het beste is.
by the way, ik ben de gast die de vraag stelde

Sebastiaan79
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2005 12:04

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door Sebastiaan79 »

Ik heb zelf business class gevlogen naar de Dominicaanse Republiek vorige week. Het was echt super! Net voor de start kregen we een glaasje champagne. Qua beenruimte was het super, je kan gewoon voor elkaar langs lopen. Er zijn 12 business class stoelen waarvoor 1 stewardess beschikbaar is, drank en eten is goed verzorgt en genoeg.
Zeker een aanrader voor lange vluchten.

Conclusie : volgende keer weer business class.

Opm. De comfort class van Arke-Fly is trouwens ook al een hele verbetering qua beenruimte.

jilles
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:55

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door jilles »

bedankt voor jullie reacties.
Paramarc, waar vlogen je ouders naar toe ?
ben benieuwd of de service naar griekenland hetzelfde is.
vlieg op 1 september.

paramarc
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 17:12

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door paramarc »

Ze vlogen naar Kos, het vliegtuig maakte een tussenlanding in Kreta. Dus naar Kos en Kreta heb je in ieder geval business class :D

stess
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:20

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door stess »

Ik werk voor arke fly en ik zal het even uitleggen.

De business class van arke fly is niet te vergelijken met de business class van een lijndienst. Dat is ook niet zo bedoelt. De beenruimte is erg goed en je kan inderdaad voor elkaar langs lopen. De stoelen zijn erg breed. Op Europa vluchten is alle drank inbegrepen en krijg je een maaltijd. De andere pasagiers moeten alles betalen. Op intercontinentale vluchten krijg je een iets uitgebreidere service maar je betaalt ook weer iets meer. (je krijgt bijvoorbeeld een voorgerecht en keuze uit 2 maaltijden.)

Als jullie vragen hebben stel ze maar!

jilles
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:55

Re: wie heeft ervaring met arke fly business class

Ongelezen bericht door jilles »

thnx Stess,
helemaal duidelijk

Gesloten