LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

hallo briegus

dit is toch echt te gek voor woorden he of niet ?
heb ook das je goed recht en red mijn vakantie ingeschakeld van sbs6 en die mailden me als er meerdere reacties bij hun binnen kwamen van gedupeerde maakte ze er een tv uitzending van

willen dus alle gedupeerde even een mailtje sturen naar das je goed recht en red mijn vakantie

SAMEN STAAN WE STERK !!!!!

briegus
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2009 14:28

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door briegus »

Dag ROYKE,

Ik heb direkt gereageerd naar "Das Je Goed Recht en naar Red Mijn Vakantie". Beiden heb ik een mail gestuurd. Ik ga het afwachten welke omroep hier heil in ziet. Publiciteit zullen ze hierdoor zeker krijgen.

roosie17
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 19:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door roosie17 »

Wij hebben ook gemaild naar das je goed recht en red mijn vakantie!

Vrijdagavond gaan we naar een rechtswinkel kijken wat zij voor advies hebben. De directeur heeft ons namelijk donderdagavond 9 juli ook beloofd dat we ons geld terug zouden krijgen als we het schadeformulier, boekingsbevestiging en bewijs van betaling zouden sturen. Ook vertelde hij ons dat we een nieuwe vakantie konden boeken.

Vandaag hebben wij hem aan de telefoon gehad en hij heeft ontkend dat hij dit tegen ons heeft gezegd. We zaten met vier mensen om de tafel en stond op handsfree. We hebben het dus alle vier gehoord.

We moeten contact met elkaar blijven houden zodat we op de hoogte blijven van eventuele vorderingen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door sjoegel »

Lekker voordelig all inclusive naar Turkije ! Jongen, jongens wat zijn jullie beetgenomen. In ieder geval sterkte want dit gun je niemand.

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Ik heb een vrijdag een afspraak met een advocaten kantoor en die vroeg al of er meerdere gedupeerden waren omdat je dan sterker staat.
Ik wacht even vrijdag af en hou jullie op de hoogte.

Ik heb ook gevraagd hoe we dit het beste kunnen aanpakken hoe een gezamelijke advocaat te gebruiken en hoop vrijdag meer te weten te komen.

Ik kan dan jullie het adres geven van mijn advocaat zodat je je daar ook kunt aanmelden mss.

Als iemand verdere vorderingen heeft hoor ik dat graag anders sluit ik me daar bij aan.

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

hou me aanbevolen miertje
SAMEN STAAN WE STERK !!!!!!!

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Hoi Royke, ik hou jullie op de hoogte.

Heb trouwens net ook naar "red mijn vakantie" en "Da's je goed recht" gemailt.

goi
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:37

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door goi »

Had vorige week, al een mail uit gedaan naar, tros opgelicht, red mijn vakantie, ombudsman, tros radar, groeten van max. Zelfs de politie gebeld om aangifte te doen van oplichting, zij verwees mij door naar juridisch loket, en vond dat wel een heeeeel makkelijk antwoord van de SGR! Graag hoor ik als we gezamelijk stappen kunnen ondernemen, omdat we allen in het zelfde schuitje zitten.

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Hallo,

Ik heb ook naar alle programma's gemaild. Ik krijg wel vaak het zelfde antwoord. Ik vind dat er iemand op moet staan die het lef heeft om te zeggen dit kan niet hier moeten we een oplossing voor vinden.
Dus als er een advocaat is die hier wel iets in ziet dan doen wij graag mee!!! Misschien zien we nog iets terug van onze 5400.00 euro.

Groet Doelen

nick1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 14:50

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door nick1984 »

Hallo allemaal,
Ik heb het forum zitten lezen en ik zie een hoop bekende verhalen.
Ons is ook toegezegd dat we ons geld terug zouden krijgen we hoefden hier alleen maar even een formulier in te vullen en deze te sturen naar SGR. Dan zou het geld binnen 3 werkdagen op onze rekening staan...
Nadat we genoten hadden van een heerlijke vakantie kwamen we terug en zagen we een brief van SGR op de mat liggen met de mededeling dat we ons geld niet terug kregen omdat we geboekt hadden op 21 december 2008.
We hebben dezelfde dag SGR gebeld en daar werden we van het bekende kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk kregen we Dhr. Debets zelf aan de telefoon. We vertelde hem dat we hem al eerder aan de telefoon hadden gehad op zijn mobiele nummer en dat hij ons het advies gaf een nieuwe reis te boeken en dat we het geld binnen enkele dagen terug hadden. Maar hij ontkende dat te hebben gezegd. En zei dat hij ons niet verder kon helpen.
De volgende dag heb ik DAS gebeld en die gaf het advies via internet melding hiervan te maken. Dit was vandaag.
Ook heb ik het naar Omroep Max, Red mijn vakantie, Das je goed recht gemaild.
Door Omroep Max werd ik gelijk terug gebeld en die hebben maandag opnames over Golden Tours en vroegen of ik bij de opnames wilde komen.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen. Zodra ik weer wat hoor dan zal ik het hier in het forum vermelden.
Groeten Nick

Cees Venderbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 16:26

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Cees Venderbos »

Volgens mij is er op z'n minst sprake van grove nalatigheid van de kant van de SGR:

1.
Zij hebben (volgens mij) nooit gewaarschuwd dat Golden Toers
wegens wanbetaling niet meer aangesloten is. Indien de SGR dit niet verzuimd had (volgens mij is dat een morele verplichting) hadden deze mensen waarschijnlijk geen reis bij Golden Toers geboekt.

2. De SGR had er op toe moeten zien dat Golden Toers het logo van de SGR van hun website af hadden gehaald. De SGR had dit zonodig via een kortgeding met dwangsom af kunnen dwingen. Beetje gemakkelijk om te zeggen dat de klanten zelf maar moeten controleren of een bedrijf echt lid is van de SGR.

3.
Toen de SGR in januari 2009 Golden Toers weer geaccepteerd heeft had men dit alleen mogen doen als Golden Toers ook de premie over de periode dat zij geen lid waren had betaald.
Dan waren de mensen die in goed vertrowuen bij Golden Toers geboekt hebben in ieder geval verzekerd geweest.

De SGR heeft in totaal 3 x verzuimd om aan haar (morele) verplichtingen te voldoen en naar mijn mening (ik ben geen rechtsgeleerde) dus wel degelijk verplicht de gedupeerden schadeloos te stellen.

Het is toch van de zotte als je als consument bij elke trasnactie na moet gaan of een leverancier echt aangesloten is bij een garantiefonds.

Als dit massaal gedaan gaat worden zijn die instanties (zoals de SGR) nooit meer telefonisch bereikbaar.

Lijkt er meer op dat de SGR een manier gevonden heeft om niet uit te hoeven te betalen m.a.w. ze blijven liever op hun centen zitten dan aan (morele) verplichtingen te voldoen.

Voor de goede orde, ik ben geen gedupeerde.

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Hoi Nick,

Heb je een reisboek liggen met het vignet van de SGR en ANVR (anders kan ik je die wel mailen).
Vandaag nog met de SGR gebeld en nu vertelde ze dat ze dagelijks gecontroleerd hadden op het gebruik van het SGR logo in de tijd dat ze niet aangesloten waren en ze vertelde dat Golden Tours zich hier strikt aan heeft gehouden wat vind je daar van! Ik ben wel heel blij dat Max er maandag aandacht aan besteed.

Ik heb zelf afgelopen vrijdag bij hart van nederland in de vroege editie mijn verhaal kunnen doen. Helaas hebben ze alleen mijn verhaal laten zien en alle verwijten naar het SGR zijn eruit geknipt.

groet Doelies

nick1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 14:50

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door nick1984 »

We hadden via de site geboekt dus we hadden geen brochure van golden tours als je me die wilt mailen graag.
Op de boekingsbevestiging stonden de logo's niet vermeld maar daar had ik toen niet echt opgelet omdat we ervan uitgingen dat ze aangesloten waren.
Onderaan de boekingsbevestiging staat wel dat de voorwaarden van ANVR gelden, wat gelijk in houdt dat ze aangesloten zijn bij SGR(volgens de site van ANVR)
Groeten Nick

thefox
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2009 20:56

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door thefox »

Ook wij hebben de brief van het SGR ontvangen dat zij niet uitkeren. Wij hebben op 5 januari een voorboeking gemaakt met een aanbetaling aan Golden Tours. Mocht de voorboeking niet akkoord zijn dan zouden wij ons geld retour ontvangen of het zou verrekend worden met eventueel een andere boeking.op 21 januari 2009 zijn wij gebeld dat de boeking definitief kon worden geboekt. Op 22 januari hebben wij dan ook de definitieve boeking ontvangen.

Nu krijgen wij van het SGR te horen, omdat we op 5 januari een betaling aan Golden Tours hebben gedaan we geen recht hebben op de SGR garantie regeling.

Ik heb vandaag contact gehad met de rechtsbijstand. Deze sturen morgen een brief naar het SGR met de mededeling dat het SGR met bewijzen moet komen.

Mocht de rechtsbijstand niets voor ons kunnen betekenen, dan gaan we gewoon verder rechten, maar het liefst met meerdere gedupeerde.

We kunnen ook met meerdere gedupeerde langs gaan bij het SGR, zodat ons meer duidelijkheid wordt gegeven over deze hele stinkende zaak.

HET SGR EN GOLDEN TOURS MAG HIER NIET MEE WEG KOMEN. :evil: :!: :!:

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

hoi thefox

wil graag meegaan naar het sgr
even verhaal halen ja

briegus
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2009 14:28

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door briegus »

Dag medelezers,

Ik wil jullie ook graag kenbaar maken dat er ook op REISREVUE een forum bestaat. Ook hier komen div reactie binnen. Het valt mij op dat men op diverse forums zit.

Ook ik heb een stukje bij reisrevue gezet. Wijs elkaar erop dat er meerdere forum zijn, zodat we met velen toch bij elkaar kunnen komen mocht een jurist of een publieke omroep er aandacht aan wil schenken.

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Hoi Nick,

Als ik je email adres kan krijgen dan scan ik het maandag op werk even in en mail ik het je direct toe. Ik hoop echt dat hier iets positiefs uitkomt ben wel toe aan goed nieuws.

Groet

nick1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 14:50

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door nick1984 »

Hallo doelen,
Mijn e-mail adres is [email protected].
Als je het zou willen inscannen en mailen heel graag.
Alvast bedankt
Groeten Nick

roosie17
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 19:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door roosie17 »

Zijn er bij meerdere mensen datums verwisseld?
Bij ons namelijk wel!

Bij de eerste boekingsbevestiging staat bij ons een andere datum dan de bevestiging die wij na betaling in juni hebben gekregen. Bij de tweede staat namelijk 22 januari als boekingsdatum.
Een ding is zeker: golden tours is niet zuiver geweest!

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

hoi roossie
bij ons ook het geval ja
wij hebben de 22e geboekt ( klopt ook ) maar golden tours heeft bij annuleringsverzekering de 15r gezet
daarom keert sgr niet uit
wie doet nu eerst annuleringsverz en dan pas reis boeken ?????
kan toch niet

Gesloten