LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers
Re: wie heeft ervaring met golden toers
iedereen de publiciteit opzoeken !!
hart van nederland
das je goed recht
red mijn vakantie
enz enz enz
met zijn alle tegen de sgr dan gaan ze wel door de knieen ( hopelijk )
hart van nederland
das je goed recht
red mijn vakantie
enz enz enz
met zijn alle tegen de sgr dan gaan ze wel door de knieen ( hopelijk )
Re: wie heeft ervaring met golden toers
NIEKVANT!!!!!
Maak je niet druk om dit soort mensen als geengast deze zitten er gewoon om de boel op te N**ien gewoon triest evenals die Dia die heeft ook de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Gewoon niet op reageren deze mensen hebben zeer waarschijnlijk geen gevoel in hun donder en lachen zich kapot omdat dit jullie is overkomen.
Ze zijn het niet waard.
Maak je niet druk om dit soort mensen als geengast deze zitten er gewoon om de boel op te N**ien gewoon triest evenals die Dia die heeft ook de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Gewoon niet op reageren deze mensen hebben zeer waarschijnlijk geen gevoel in hun donder en lachen zich kapot omdat dit jullie is overkomen.
Ze zijn het niet waard.
Re: wie heeft ervaring met golden toers
CHIEF!!!!!!!!!!!!!!
Schijnbaar DE manier om hier mensen aan te spreken? Dit forum is gemaakt voor een discussie. Dat betekend dat je ook open moet staan voor andere meningen/opvattingen die eens niet in jou straatje passen.
Ik heb wel even de moeite genomen om dit topic door te lezen en ik vrees dat de gedupeerden hier weinig tot niets van gaan halen, hoe jammer ook.
Golden tours is failliet, daar kunnen jullie niets meer halen. Punt.
Een aantal boekingen zijn in een periode gedaan waarin GT geen connectie had met het SGR. Ondanks dat voerden zij wel dit logo of zat dit logo op de al reeds verstuurde reisfolders e.d.. Wiens fout is dit?
SGR of GT? Ik denk dat dit zeer duidelijk een fout van GT is. Voor de SGR is het onmogelijk binnen kort tijdsbestek te controleren wie hun logo voert en wie niet. Hoevaak zijn er wel geen garages die een ANWB logo voeren terwijl ze nooit lid zijn geweest. Is de ANWB dan ook aansprakelijk als er een conflict rijst met zon garage?
Gaan we daarom, omdat er bij GT toch niets te halen valt, dan maar de zondebok verplaatsen naar SGR? Dat lijkt mij niet correct. Als er woede heerst, dan kun je die het beste uiten bij GT. Alleen jammer dat daar niemand meer aansprakelijk gesteld kan worden. Maar dan je woede verplaatsen naar de SGR klinkt meer als een heksenjacht.
Gaat de SGR betalen? Nee liever niet natuurlijk. Welk bedrijf (met name verzekeraars) betaald wel graag enorme schadevergoedingen uit?
Verder heeft het weinig zin voor bijvoorbeeld een Royke om maar te gaan schreeuwen dat je er wel langs gaat. Mochten jullie een rechtszaak aan gaan spannen, dan worden deze feiten direct tegen jullie gebruikt. Graag wijs ik hier even op het Trendy Laarzen verhaal waar alle posts ook zijn doorgespit en gecontroleerd op waarheid en/of bedreiging. Dit soort opmerkingen doen het niet goed in de rechtszaal. Met dat soort opmerkingen kan hij voor iedereen de zaak verpesten voordat ie al is aangespannen.
Als jullie slim zijn: spreek een dag met elkaar af, alle gedupeerden bij elkaar. Kies een woordvoerder of aanspreekpunt van deze groep. Neem 1 gezamenlijke advocaat en kijk wat rechtsgeldig de mogelijkheden zijn. De rest van Nederland zal dit aan zijn reet roesten immers, hun vakantie is wel goed gegaan. Media opzoeken heeft dan ook weinig zin.
Succes.
Schijnbaar DE manier om hier mensen aan te spreken? Dit forum is gemaakt voor een discussie. Dat betekend dat je ook open moet staan voor andere meningen/opvattingen die eens niet in jou straatje passen.
Ik heb wel even de moeite genomen om dit topic door te lezen en ik vrees dat de gedupeerden hier weinig tot niets van gaan halen, hoe jammer ook.
Golden tours is failliet, daar kunnen jullie niets meer halen. Punt.
Een aantal boekingen zijn in een periode gedaan waarin GT geen connectie had met het SGR. Ondanks dat voerden zij wel dit logo of zat dit logo op de al reeds verstuurde reisfolders e.d.. Wiens fout is dit?
SGR of GT? Ik denk dat dit zeer duidelijk een fout van GT is. Voor de SGR is het onmogelijk binnen kort tijdsbestek te controleren wie hun logo voert en wie niet. Hoevaak zijn er wel geen garages die een ANWB logo voeren terwijl ze nooit lid zijn geweest. Is de ANWB dan ook aansprakelijk als er een conflict rijst met zon garage?
Gaan we daarom, omdat er bij GT toch niets te halen valt, dan maar de zondebok verplaatsen naar SGR? Dat lijkt mij niet correct. Als er woede heerst, dan kun je die het beste uiten bij GT. Alleen jammer dat daar niemand meer aansprakelijk gesteld kan worden. Maar dan je woede verplaatsen naar de SGR klinkt meer als een heksenjacht.
Gaat de SGR betalen? Nee liever niet natuurlijk. Welk bedrijf (met name verzekeraars) betaald wel graag enorme schadevergoedingen uit?
Verder heeft het weinig zin voor bijvoorbeeld een Royke om maar te gaan schreeuwen dat je er wel langs gaat. Mochten jullie een rechtszaak aan gaan spannen, dan worden deze feiten direct tegen jullie gebruikt. Graag wijs ik hier even op het Trendy Laarzen verhaal waar alle posts ook zijn doorgespit en gecontroleerd op waarheid en/of bedreiging. Dit soort opmerkingen doen het niet goed in de rechtszaal. Met dat soort opmerkingen kan hij voor iedereen de zaak verpesten voordat ie al is aangespannen.
Als jullie slim zijn: spreek een dag met elkaar af, alle gedupeerden bij elkaar. Kies een woordvoerder of aanspreekpunt van deze groep. Neem 1 gezamenlijke advocaat en kijk wat rechtsgeldig de mogelijkheden zijn. De rest van Nederland zal dit aan zijn reet roesten immers, hun vakantie is wel goed gegaan. Media opzoeken heeft dan ook weinig zin.
Succes.
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Waar hebben we het over er zit zat in die pot, de schade die de Goldentours boekers hebben is rond de 250.000 euro.
http://www.nu.nl/economie/2056250/sgr-h ... d-zat.html
http://www.nu.nl/economie/2056250/sgr-h ... d-zat.html
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Het gaat er niet over wat IN die pot zit, het gaat erom van wie dat geld is!!!
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Het is idd een discussie forum en iedereen mag hier zijn mening uiten, da's maar goed ook. Maar al de gedupeerden waren in de veronderstelling bij een ANVR/SGR aangesloten reisburo te hebben geboekt, immers golden tours bestond al 13 jaar en voerde als zodanig ook altijd de logo's. Is die man van de consumetenbond dan ook naief toen hij zei dat deze mensen gewoon dr geld terug moesten krijgen ????
Je mag ons naief noemen en alles wat je wilt het maakt mij niet uit.
Het ligt bij de advocaat en die zal het verder afwikkelen. En het lijkt mij dat als de advocaat er niks in ziet dat hij dat ook kenbaar maakt en ik neem aan dat die ook niet naief is.
Je mag ons naief noemen en alles wat je wilt het maakt mij niet uit.
Het ligt bij de advocaat en die zal het verder afwikkelen. En het lijkt mij dat als de advocaat er niks in ziet dat hij dat ook kenbaar maakt en ik neem aan dat die ook niet naief is.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09
Re: wie heeft ervaring met golden toers
O ja geengast het geld is ook zeker niet van jou want de afgelopen 10 jaar heeft niemand meer betaald aan SGR.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Voor de mensen die collectief mee willen doen kreeg ik onderstaande informatie nog binnen van de advocaat.
Geachte mevrouw Van Loon,
U kunt aan de andere gedupeerden doorgeven dat er vooralsnog geen kosten aan verbonden zijn. De aanmelding is vrijblijvend en begin september zullen deze mensen nader geïnformeerd worden.
Mvg
Fanny Donders
PS:
SGR heeft in haar garantieregeling staan dat de consument verplicht is zijn aanspraak op SGR geldend te maken uiterlijk binnen twee maanden nadat Golden Tours failliet is gegaan (zie artikel 5 van de SGR Garantieregeling). Ik raad daarom ook elke gedupeerde aan zich toch ook tot SGR te wenden om in ieder geval deze termijn veilig te stellen. Het is raadzaam een kopie van het verzoek te bewaren met daarop de datum wanneer de claim is ingediend.
Geachte mevrouw Van Loon,
U kunt aan de andere gedupeerden doorgeven dat er vooralsnog geen kosten aan verbonden zijn. De aanmelding is vrijblijvend en begin september zullen deze mensen nader geïnformeerd worden.
Mvg
Fanny Donders
PS:
SGR heeft in haar garantieregeling staan dat de consument verplicht is zijn aanspraak op SGR geldend te maken uiterlijk binnen twee maanden nadat Golden Tours failliet is gegaan (zie artikel 5 van de SGR Garantieregeling). Ik raad daarom ook elke gedupeerde aan zich toch ook tot SGR te wenden om in ieder geval deze termijn veilig te stellen. Het is raadzaam een kopie van het verzoek te bewaren met daarop de datum wanneer de claim is ingediend.
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Ik ben helemaal niet ongevoelig en vind het heus wel erg voor de mensen die hun centen kwijt zijn.
Toch is het zo dat de sgr een soort verzekring is en als je die niet betaalt hebt dat je dan niets terug krijgt.
Om dan meteen mensen te klasseren als gevoeloos is ook een teken van domheid.
En ik betaal nog altijd 2,50 voor het calaniteitenfonds is dat dan niet de sgr.
Toch is het zo dat de sgr een soort verzekring is en als je die niet betaalt hebt dat je dan niets terug krijgt.
Om dan meteen mensen te klasseren als gevoeloos is ook een teken van domheid.
En ik betaal nog altijd 2,50 voor het calaniteitenfonds is dat dan niet de sgr.
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Dat het SGR niet uitkeert als een organisatie niet aangesloten is, vind ik logisch. Het geval van GT vind ik toch anders. Ze waren wel aangesloten maar zijn 5 weken eruit gezet. Moet je dat de consument aanrekenen dat ze dat niet wisten? SGR had de boekhouding met de gemaakte boekingen in de schorsingsperiode gewoon moeten controleren toen ze GT weer toelieten. Dan was er een hoop leed bespaard gebleven. Daarom vind ik dat SGR in dit uitzonderingsgeval gewoon moet betalen! En nee, ik ben geen GT gedupeerde...
Re: wie heeft ervaring met golden toers
DIA !!!!!!!!
Speciaal voor jou de link
Daar gaat je tweevijftig dus naar toe
Dit heeft dus niets te maken met SGR want daar betaald geen klant meer aan sinds 1999 dat potje zit al vol.
http://www.calamiteitenfonds.nl
Speciaal voor jou de link
Daar gaat je tweevijftig dus naar toe
Dit heeft dus niets te maken met SGR want daar betaald geen klant meer aan sinds 1999 dat potje zit al vol.
http://www.calamiteitenfonds.nl
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Dag mensen,
Ik heb naar aanleiding van het schrijven van MIERTJE 70, ook een mail verstuurd naar het advocaten kantoor DONDERS. Ik wacht nu met spanning af wat het bericht in september van de advocaat m.v van Loon zal zijn. Ik wil hierbij ook nog even opmerken dat de mensen die wat negatief aan het reageren zijn , (zovan het is eigen schuld), het niet echt begrijpen dat dit een uitzonderlijk geval is van in totaal max 250 gedupeerden. Mensen houdt hiermee op en als dat niet gebeurd, laat dan de mensen die het echt aangaat er niet meer op reageren. Dat zal uiteindelijk het beste zijn. Ik heb echter ook eerder al gevraagd of het al bekend is of de mensen die in de bewuste 5 weken hadden geboekt en al in Turkije zaten wel al de kosten van de SGR hebben gekregen, of dat ze alsnog moeten betalen. Er heeft maar één iemand op gereageerd. Dus nogmaals weet iemand dit, of gaat de advocaat daar ook achter aan. Dit is ook echt belangrijk om te weten.
Nou groetjes en veel geluk de aankomende tijd.
BRIEGUS
Ik heb naar aanleiding van het schrijven van MIERTJE 70, ook een mail verstuurd naar het advocaten kantoor DONDERS. Ik wacht nu met spanning af wat het bericht in september van de advocaat m.v van Loon zal zijn. Ik wil hierbij ook nog even opmerken dat de mensen die wat negatief aan het reageren zijn , (zovan het is eigen schuld), het niet echt begrijpen dat dit een uitzonderlijk geval is van in totaal max 250 gedupeerden. Mensen houdt hiermee op en als dat niet gebeurd, laat dan de mensen die het echt aangaat er niet meer op reageren. Dat zal uiteindelijk het beste zijn. Ik heb echter ook eerder al gevraagd of het al bekend is of de mensen die in de bewuste 5 weken hadden geboekt en al in Turkije zaten wel al de kosten van de SGR hebben gekregen, of dat ze alsnog moeten betalen. Er heeft maar één iemand op gereageerd. Dus nogmaals weet iemand dit, of gaat de advocaat daar ook achter aan. Dit is ook echt belangrijk om te weten.
Nou groetjes en veel geluk de aankomende tijd.
BRIEGUS
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Ik ben dan wel geen gedupeerde ( maar vind dit wel heel erg) en zal me verder ook niet meer in deze discussie mengen, maar wil jullie toch allemaal wel even een hart onder de riem steken en wil hierbij zeggen.... mensen, laat het er niet bij zitten. Help elkaar aan info waar nodig.
Ik zal dit draadje verder als belangstellende volgen.
Zet 'm op Miertje 70 en de anderen. Go for it !!!!
Succes ermee.
Ik zal dit draadje verder als belangstellende volgen.
Zet 'm op Miertje 70 en de anderen. Go for it !!!!
Succes ermee.
Re: wie heeft ervaring met golden toers
hoi annemarietje66
gisteren helaas niets gezien bij hart van nederland
gisteren helaas niets gezien bij hart van nederland
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jul 2009 15:05
Re: wie heeft ervaring met golden toers
jaa.snap er niets van,misschien vannavond!!
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Ik heb net ook allle gegevens doorgemaild naar de advocaat.
Heb das je goed recht en red mijn vakantie nog maar eens gemaild, je weet maar nooit.
We gaan ervoor!!!
Heb das je goed recht en red mijn vakantie nog maar eens gemaild, je weet maar nooit.
We gaan ervoor!!!
Laatst gewijzigd door doelen op 08 aug 2009 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: wie heeft ervaring met golden toers
GEDUPEERDE :::
DAS JE GOED RECHT
RED MIJN VAKANTIE
BEIDE WACHTEN OP MAILTJES VAN GEDUPEERDE !!!!!
ZOEK AUB DE PUBLICITEIT OP
SAMEN STAAN WE STERK !!
DAS JE GOED RECHT
RED MIJN VAKANTIE
BEIDE WACHTEN OP MAILTJES VAN GEDUPEERDE !!!!!
ZOEK AUB DE PUBLICITEIT OP
SAMEN STAAN WE STERK !!
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Gedupeerde weten jullie dat er in Belgie ook mensen zijn die in die periode een vakantie hebben geboekt, ik vond onderstaant artikel.
http://www.gva.be/antwerpen/turnhout/fa ... rator.aspx
http://www.gva.be/antwerpen/turnhout/fa ... rator.aspx
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Ik heb een opmerking over het bedrijf Golden Tours wat onlangs failliet is verklaard:
Ik heb zelf 2 jaar voor Golden Tours gewerkt als hostess (2007-2008) en heb regelmatig meegemaakt dat ze hun klanten slecht behandelden/afzetten.
Vooral deden ze vaak aan vluchtwijzigingen.. ipv Bodrum - Amsterdam de tickets omboeken naar Antalya - Amsterdam of nog erger Dalaman - Brussel, omdat dit voor Golden Tours goedkoper was. Laat de toeristen maar uren in de bus zitten voor het transfer. Ook mensen met beperkingen en gezinnen met kinderen moesten soms wel tot 7 uur langer in de bus zitten en dan moesten ze ook nog vliegen.
Er zijn maar weinig mensen die ze aanklaagden daarover, omdat er nou eenmaal in de ANVR voorwarden staat dat vluchtwijzigingen mogen mits er een geldige reden is.... helaas hadden ze geen geldige reden, maar was er niemand die er is dieper op in ging.
Ook met eigen personeel gingen niet goed op... te laat uitbetalen.. geen huis vegroeding en terugreis wijzigen of zelf laten betalen. k heb genoeg personeel zien komen en gaan.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ze het verdienen om failliet te zijn. Helaas bestaat hun restaurant Casa di Mamma bij Hoofddorp nog wel...
Pas maar op dat je daar niet belazerd wordt.
Ik heb zelf 2 jaar voor Golden Tours gewerkt als hostess (2007-2008) en heb regelmatig meegemaakt dat ze hun klanten slecht behandelden/afzetten.
Vooral deden ze vaak aan vluchtwijzigingen.. ipv Bodrum - Amsterdam de tickets omboeken naar Antalya - Amsterdam of nog erger Dalaman - Brussel, omdat dit voor Golden Tours goedkoper was. Laat de toeristen maar uren in de bus zitten voor het transfer. Ook mensen met beperkingen en gezinnen met kinderen moesten soms wel tot 7 uur langer in de bus zitten en dan moesten ze ook nog vliegen.
Er zijn maar weinig mensen die ze aanklaagden daarover, omdat er nou eenmaal in de ANVR voorwarden staat dat vluchtwijzigingen mogen mits er een geldige reden is.... helaas hadden ze geen geldige reden, maar was er niemand die er is dieper op in ging.
Ook met eigen personeel gingen niet goed op... te laat uitbetalen.. geen huis vegroeding en terugreis wijzigen of zelf laten betalen. k heb genoeg personeel zien komen en gaan.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ze het verdienen om failliet te zijn. Helaas bestaat hun restaurant Casa di Mamma bij Hoofddorp nog wel...
Pas maar op dat je daar niet belazerd wordt.
Re: wie heeft ervaring met golden toers
Misschien dat jij 250.000 euro niet zoveel geld vind, maar de meesten onder ons wel. Beetje een domme opmerking natuurlijk, maar goed.Chief
Geplaatst op 07 Aug 2009 17:34 door Chief
--------------------------------------------------------------------------------
Waar hebben we het over er zit zat in die pot, de schade die de Goldentours boekers hebben is rond de 250.000 euro.
http://www.nu.nl/economie/2056250/sgr-h ... d-zat.html
De vraag is ook niet OF het SGR het kan betalen, de vraag is WIE ervoor moet opdraaien. Anders kunnen we net zo goed zeggen dat er in het potje van Bos nog genoeg geld zit en het daar maar uit moeten halen. Dan is het eind een beetje zoek natuurlijk.
Veer99
Geplaatst op 07 Aug 2009 19:40 door Veer99
--------------------------------------------------------------------------------
Dat het SGR niet uitkeert als een organisatie niet aangesloten is, vind ik logisch. Het geval van GT vind ik toch anders. Ze waren wel aangesloten maar zijn 5 weken eruit gezet. Moet je dat de consument aanrekenen dat ze dat niet wisten? SGR had de boekhouding met de gemaakte boekingen in de schorsingsperiode gewoon moeten controleren toen ze GT weer toelieten. Dan was er een hoop leed bespaard gebleven. Daarom vind ik dat SGR in dit uitzonderingsgeval gewoon moet betalen! En nee, ik ben geen GT gedupeerde...
Zo maak je het wel heel makkelijk. Dat er iets neit goed is gegaan ben ik zeker met je eens. De grote vraag alleen is: wie is er schuldig. Als je er goed naar kijkt heeft GT haar klanten niet geinformeerd over het tijdelijk niet aangesloten zijn bij de SGR. Volgens mij heb je als consument ook nog een soort van onderzoeksplicht. Geen van de 250 gedupeerden heeft erbij nagedacht om ook eens te kijken of GT daadwerkelijk nog wel aangesloten was bij de SGR. Iets wat eigenlijk niemand doet (of deed) omdat het logo vermeld stond op de site en infoboekjes.
In zoverre zijn zij dus ook nalatig geweest en daarom vrees ik dat er weinig te halen valt.
Is het SGR verantwoordelijk voor het controleren van de inschrijvingen die gemaakt zijn in een periode waarin GT niet aangesloten was bij deze organisatie? Ik denk van niet, maar weet niet hoe dit officieel is geregeld. De verantwoordelijkheid ligt weer bij GT, maar GT is failliet. Iedereen is woedend op de SGR, maar ik hoor niemand over de echte oplichters GT.