Onze dochter van 17 heeft afgelopen jaar hard gewerkt en gespaard om in december op bezoek te kunnen gaan bij haar zus die een half jaar stage loopt in Curaçao en die zij vreselijk mist. Het is haar gelukt om het bedrag bij elkaar te krijgen en ze verheugt zich enorm om er heen te gaan! Wij hebben op 1 juli bij D-Reizen Heerlen de reis naar Curaçao geboekt mét vliegticketgarantie en zij zou 26/12 a.s. vliegen met Air Berlin.
Helaas vraagt Air Berlin 15 augustus uitstel van betaling aan en wordt uiteindelijk failliet verklaard.
Wij hebben ons 21 augustus gemeld bij D-Reizen.
D-Reizen zegt 9 oktober (!) een schadeclaim namens ons te hebben ingediend bij Allianz Global Assistance, samen met de claims van nog andere gedupeerden.
Allianz zegt echter dat zoiets als een uitkering bij faillissement niet onder hun vergoedingen valt, we moeten ons maar melden bij de D-Reizen winkel en die moet contact opnemen met het hoofdkantoor.
Bij D-Reizen krijgen wij met geen mogelijkheid duidelijkheid over de terugbetaling van de tickets. Steeds worden we gesust en moeten we nog even geduld hebben. We zijn al minstens 7x bij het reisbureau geweest, hebben vele telefoontjes gepleegd en met diverse mensen gesproken maar niemand kan ons zeggen óf, wannéér en hoevéél we terug krijgen voor onze tickets. D-Reizen is een ontransparante en voor ons ondoordringbare organisatie.
Kan Radar ons alstublieft op enige manier hierbij helpen want we zijn radeloos.
We hebben inmiddels een nieuwe reis geboekt (weer bij D-Reizen Heerlen) in de hoop dat er tóch nog op tijd uitgekeerd wordt en omdat met langer wachten de tickets alsmaar duurder worden.
Op die reis hebben we € 200 aanbetaald. D-Reizen heeft op vraag van ons de rest van het ticket betaald (zeggen ze) als tegemoetkoming voor ons, maar uiterlijk 4 weken vóór vertrek (27 november) moet dit restantbedrag betaald worden: ófwel doordat de verzekering uitkeert ófwel we betalen opnieuw uit eigen zak.
Lukt dit niet dan wordt de reis geannuleerd en worden de € 200 gebruikt als annuleringskosten en die zijn we dan dus ook nog kwijt.
We zijn gefrustreerd doordat het er sterk op lijkt dat onze dochter haar spaargeld kwijt is terwijl we voldoen aan de voorwaarden die D-Reizen op haar website stelt bij vliegticketgarantie.
De vraag is nu wélke verzekering moet dit gaan uitkeren? D-Reizen en Allianz blijven naar elkaar wijzen.
Communicatie naar ons vindt niet plaats.
Uit eigen zak betalen gaat niet lukken omdat we daar de financiële middelen niet voor hebben.
Wanneer iemand ons kan helpen of ons de juiste weg kan wijzen om hier duidelijkheid in te krijgen dan zou dat voor ons geweldig zijn.
Aangezien [naam verwijderd] door toedoen van Radar haar geld reeds terug heeft voor een reis die ze pas in februari zou maken, richten wij ons nu ook tot Radar met de vraag om ook in ons geval te bemiddelen of de procedure te bespoedigen zodat onze dochter alsnog naar haar zusje kan in december.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie moet terugbetalen? D-Reizen of Air Berlin
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 nov 2017 20:35
Wie moet terugbetalen? D-Reizen of Air Berlin
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2017 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, naam verwijderd
Reden: Onderwerp aangepast, naam verwijderd
Re: Wie moet terugbetalen? D-Reizen of Air Berlin
......D-Reizen is een ontransparante en voor ons ondoordringbare organisatie.......We hebben inmiddels een nieuwe reis geboekt (weer bij D-Reizen Heerlen).......Ingrid Derksen schreef:Onze dochter van 17 heeft afgelopen jaar hard gewerkt en gespaard om in december op bezoek te kunnen gaan bij haar zus die een half jaar stage loopt in Curaçao en die zij vreselijk mist. Het is haar gelukt om het bedrag bij elkaar te krijgen en ze verheugt zich enorm om er heen te gaan! Wij hebben op 1 juli bij D-Reizen Heerlen de reis naar Curaçao geboekt mét vliegticketgarantie en zij zou 26/12 a.s. vliegen met Air Berlin.
Helaas vraagt Air Berlin 15 augustus uitstel van betaling aan en wordt uiteindelijk failliet verklaard.
Wij hebben ons 21 augustus gemeld bij D-Reizen.
D-Reizen zegt 9 oktober (!) een schadeclaim namens ons te hebben ingediend bij Allianz Global Assistance, samen met de claims van nog andere gedupeerden.
Allianz zegt echter dat zoiets als een uitkering bij faillissement niet onder hun vergoedingen valt, we moeten ons maar melden bij de D-Reizen winkel en die moet contact opnemen met het hoofdkantoor.
Bij D-Reizen krijgen wij met geen mogelijkheid duidelijkheid over de terugbetaling van de tickets. Steeds worden we gesust en moeten we nog even geduld hebben. We zijn al minstens 7x bij het reisbureau geweest, hebben vele telefoontjes gepleegd en met diverse mensen gesproken maar niemand kan ons zeggen óf, wannéér en hoevéél we terug krijgen voor onze tickets. D-Reizen is een ontransparante en voor ons ondoordringbare organisatie.
Kan Radar ons alstublieft op enige manier hierbij helpen want we zijn radeloos.
We hebben inmiddels een nieuwe reis geboekt (weer bij D-Reizen Heerlen) in de hoop dat er tóch nog op tijd uitgekeerd wordt en omdat met langer wachten de tickets alsmaar duurder worden.
Op die reis hebben we € 200 aanbetaald. D-Reizen heeft op vraag van ons de rest van het ticket betaald (zeggen ze) als tegemoetkoming voor ons, maar uiterlijk 4 weken vóór vertrek (27 november) moet dit restantbedrag betaald worden: ófwel doordat de verzekering uitkeert ófwel we betalen opnieuw uit eigen zak.
Lukt dit niet dan wordt de reis geannuleerd en worden de € 200 gebruikt als annuleringskosten en die zijn we dan dus ook nog kwijt.
We zijn gefrustreerd doordat het er sterk op lijkt dat onze dochter haar spaargeld kwijt is terwijl we voldoen aan de voorwaarden die D-Reizen op haar website stelt bij vliegticketgarantie.
De vraag is nu wélke verzekering moet dit gaan uitkeren? D-Reizen en Allianz blijven naar elkaar wijzen.
Communicatie naar ons vindt niet plaats.
Uit eigen zak betalen gaat niet lukken omdat we daar de financiële middelen niet voor hebben.
Wanneer iemand ons kan helpen of ons de juiste weg kan wijzen om hier duidelijkheid in te krijgen dan zou dat voor ons geweldig zijn.
Aangezien [naam verwijderd] door toedoen van Radar haar geld reeds terug heeft voor een reis die ze pas in februari zou maken, richten wij ons nu ook tot Radar met de vraag om ook in ons geval te bemiddelen of de procedure te bespoedigen zodat onze dochter alsnog naar haar zusje kan in december.
Prima dat u het halve priveleven van uw minderjarige dochter hier openbaar deelt, maar is niet van enige waarden voor uw vraag/bericht/probleem.
De voorwaarden van de Vliegticketgarantie staan hier: https://media2.d-reizen.nl/wcms/83185/v ... rantie.pdf zeer duidelijk omschreven. Maar verzekeringszaken lopen vaak lang. Heb je aan alle voorwaarden voldaan, lees ze zeer goed door, slechts dan zal er uitgekeerd worden. Zeven keer langs het reisburo gaan in 30 dagen lijkt me wat overdreven in deze, daar versnel je het verzekeringsproces echt niet mee.
Laatst gewijzigd door Brahms op 12 nov 2017 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie moet terugbetalen? D-Reizen of Air Berlin
A: Uw probleem is in behandeling. Dus time will come.
B: Wie moet terugbetalen? D-Reizen of Air Berlin? Één ding is zeker, Air Berlin is failliet, dus daar valt niets te halen.
B: Wie moet terugbetalen? D-Reizen of Air Berlin? Één ding is zeker, Air Berlin is failliet, dus daar valt niets te halen.