LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijzigende vliegtijden Corendon: Can they get away it?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sprookje

Re: Wijzigende vliegtijden Corendon: Can they get away it?

Ongelezen bericht door sprookje »

Wel wel in 2007 was er al gezeur over de vertrektijden en nu 4 jaar later is dat nog zo.Wij vertrekken in okt naar Tunesie en onze reistijden zijn vertrek naar Tunesie om 5 uur s'morgen,terug om 19.00 uur.Zijn wij daar blij mee NEE maar we zeuren niet.Te vroeg en te laat thuis!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sprookje schreef:Wij vertrekken in okt naar Tunesie en onze reistijden zijn vertrek naar Tunesie om 5 uur s'morgen,terug om 19.00 uur.Zijn wij daar blij mee NEE maar we zeuren niet.Te vroeg en te laat thuis!
Sommigen vinden dit soort tijden eerst helemaal geweldig en gaan dan na de vakantie piepen dat de kamer bij aankomst nog niet klaar was of dat ze om 12u de kamer moeten verlaten :mrgreen:

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Tja....dan kan ik wel weer zeggen van, je had het kunnen weten door met Corendon op reis te gaan. Zij hebben nu eenmaal die tactiek, van eerst zien dat we de kisten vol krijgen voor die dag en dan zien we wel hoelaat we vliegen.

Als voorbeeld geef ik even... ze zouden vandaag 2 x op Bodrum vliegen, kisten niet helemaal vol, dan combineren naar 1 vliegtuig, of met een overstap en dat kan voor velen dan weer heel vervelend uit vallen. Maar wat anderen en zijzelf ook zeggen.... het MAG! Leuk is wat anders. :x

Nogmaals... ik ben in de afgelopen 2 jaar, 3 keer met hen op vakantie geweest, waarvan 1 keer de terugtijd gewijzigd is van half twaaf s'morgens, naar kwart twaalf s,avonds en dan moet je dat nog zelf in de gaten houden ook, door middel van het infobord in je accomodatie. Maar alles word je verteld bij aankomst in de transferbus en het info uurtje bij aankomst, waar velen niet naar luisteren. Althans, dat is mijn ervaring.

Ik denk echt helaas Chris 123, het is niet anders. Volgende keer toch maar weer bij de concurent boeken, alsof het daar niet kan gebeuren. :idea:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nu moet ik wel zeggen dat de vluchttijden in het geval van Chris123 wel erg (te) gunstig gepresenteerd waren. De vertrektijd van 10u ín de ochtend zorgt ervoor dat je aankomt in het hotel ongeveer net nadat de kamers klaar zijn en je er waarschijnlijk direct opkan en nog een nuttige halve middag en avond overblijft. Bij 13u in de middag vertrekken voor de terugreis wordt je op tijd opgehaald van het hotel voordat je van de kamer af moet en kun je wel nog op een acceptabele tijd opstaan en ontbijten.
G7 schreef: Nogmaals... ik ben in de afgelopen 2 jaar, 3 keer met hen op vakantie geweest, waarvan 1 keer de terugtijd gewijzigd is van half twaaf s'morgens, naar kwart twaalf s,avonds en dan moet je dat nog zelf in de gaten houden ook, door middel van het infobord in je accomodatie. Maar alles word je verteld bij aankomst in de transferbus en het info uurtje bij aankomst, waar velen niet naar luisteren. Althans, dat is mijn ervaring.
De info mbt de terugreis moet men zeker zelf in de gaten houden. Er is wel meer op vakantie dat je toch echt zelf zou moeten doen. Bij al mijn reizen met verschillende touroperators wordt tijdens de infopraatjes aan het begin altijd gezegd dat je aan het eind van je vakantie het infobord of -klapper in de gaten moet houden voor info over de terugreis. Inmiddels ga ik niet meer naar die infopraatjes maar ik weet wel dat ik aan het eind altijd even die info moet checken. Ik ga zeker niet als je na een lange reis pas om 23u in de avond aankomt en ze dat praatje zo nodig om 9u de volgende ochtend moeten doen.
G7 schreef: Ik denk echt helaas Chris 123, het is niet anders. Volgende keer toch maar weer bij de concurent boeken, alsof het daar niet kan gebeuren. :idea:
Bij andere chartermaatschappijen kan en mag het zeker ook gebeuren en gebeurt het soms ook. Het valt wel op dat het bij sommigen wat vaker gebeurt :mrgreen:

Lubavon

Ongelezen bericht door Lubavon »

Corendon blijft dit gewoon doen, bij het boeken hadden wij de keuze uit een aantal vluchten met daarbij de tijden van vertrek. wij hebben daarop de vluchten geselecteerd en inderdaad, ook wij worden geconfronteerd met totaal verschillende, ongunstige tijden. in de praktijk dus bijna twee dagen korter vakantie. Corendon zegt de goedkoopste te zijn maar ben gewaarschuwd, in de praktijk krijg je minder vakantie dan waarvoor je geboekt denkt te hebben. laatse keer Corendon voor ons.

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Lubavon schreef:Corendon blijft dit gewoon doen, bij het boeken hadden wij de keuze uit een aantal vluchten met daarbij de tijden van vertrek. wij hebben daarop de vluchten geselecteerd en inderdaad, ook wij worden geconfronteerd met totaal verschillende, ongunstige tijden. in de praktijk dus bijna twee dagen korter vakantie. Corendon zegt de goedkoopste te zijn maar ben gewaarschuwd, in de praktijk krijg je minder vakantie dan waarvoor je geboekt denkt te hebben. laatse keer Corendon voor ons.
U heeft altijd 2 reisdagen bij een Europese reis. bij een 8 daagse reis zijn dat 6 dagen en 2 reisdagen.

Choco2009

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Wij hebben afgelopen Zondag avond een zeer goede vlucht gehad met Corendon Dutch Airlines.
Hebben gelukkig de tijden gevlogen die ook op het ticket stonden.
Route Heraklion Kreta- Amsterdam.

Gesloten