LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wijziging eTticket van Mrs. naar Mr. kost 128€.
Wijziging eTticket van Mrs. naar Mr. kost 128€.
Heeft iemand ervaring met wijziging geslacht in e-ticket?
Door onverklaarbare reden is de vertaling van "geslacht" van bookingsite naar Etihad wat fout gegaan. Bookig begin maart, flight einde juli 2013.
Voor de wijziging van Mrs. naar Mr. vraag men 128€, dit is toch overdrijven?
Bij de bestelling is 100% zelfservice en direct betaling met iDeal.
Airline ticketfee 20€/pers. Administratiekosten 20€ is reeds betaald bij de booking.
Heeft iemand zulke ervaring?
Zijn er alternatieve oplossing?
"Etihad is ook bereid om het geslacht op het ticket aan te passen, hiervoor worden er een aantal kosten berekend. Deze kosten worden berekend omdat uw ticket al is uitgegeven. Etihad berekent 75USD (€58.00) voor het aanpassen plus administratiekosten van € 25.00. Daarnaast berekend XXX.nl bij een wijziging te allen tijde € 45.00. De totale wijzigingskosten komen neer op € 128.00"
Door onverklaarbare reden is de vertaling van "geslacht" van bookingsite naar Etihad wat fout gegaan. Bookig begin maart, flight einde juli 2013.
Airline ticketfee 20€/pers. Administratiekosten 20€ is reeds betaald bij de booking.
"Etihad is ook bereid om het geslacht op het ticket aan te passen, hiervoor worden er een aantal kosten berekend. Deze kosten worden berekend omdat uw ticket al is uitgegeven. Etihad berekent 75USD (€58.00) voor het aanpassen plus administratiekosten van € 25.00. Daarnaast berekend XXX.nl bij een wijziging te allen tijde € 45.00. De totale wijzigingskosten komen neer op € 128.00"
Laatst gewijzigd door fransang op 07 mar 2013 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wijziging eTticket van Mrs. naar Mr. kost 128€.
Wijzig even dat 'na' in je topictitel in 'naar' want het staat heel gek.
En verder: staat het in de voorwaarden? Heb je daarvoor getekend (of geklikt...)? Zo ja, dan is het jammer. Dan had je het kunnen weten.
Ik geef toe dat het veel geld is maar je moet ook een béétje zelf opletten hoor.
En verder: staat het in de voorwaarden? Heb je daarvoor getekend (of geklikt...)? Zo ja, dan is het jammer. Dan had je het kunnen weten.
Ik geef toe dat het veel geld is maar je moet ook een béétje zelf opletten hoor.
Het staat er toch!
Dat is normaal, aangezien je gegevens na boeken in diverse systemen in aparte ketens ingevoerd worden, oa die van de luchtmaatschappij zelf, de grondsystemen van de luchthavens van vertrek en aankomst en zo verder. Dat allemaal wijzigen is een aardige klus, waarvoor ze graag betaald willen worden.fransang schreef:Heeft iemand ervaring met wijziging geslacht in e-ticket?
Dat is niet even zo simpel als hier een eigen post redigeren ofzo.
Er is geen alternatieve oplossing, aangezien niemand anders dan zij in/bij die systemen kunnen, dus je kan kiezen, betalen voor het oplossen van wat toch echt je eigen fout is, of niet gaan. Met een ticket waarop het verkeerde geslacht staat, kom je niet de lucht in, aangezien alle persoonlijke gegevens moeten matchen met het gebruikte reisdocument.
gewijzigd, bedankt Miepje1.
@sjohie: ik kan me niet voorstellen. Je hoef maar 1x in bron-systeem wijzigen, doels-ystemen (vlieghaven vertrek en aankomst) worden op de hoogtegesteld, mutatie gaat automatisch. Nogmaals flight in juli.
@sjohie: ik kan me niet voorstellen. Je hoef maar 1x in bron-systeem wijzigen, doels-ystemen (vlieghaven vertrek en aankomst) worden op de hoogtegesteld, mutatie gaat automatisch. Nogmaals flight in juli.
Laatst gewijzigd door fransang op 07 mar 2013 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
fransang schreef:gewijzigd, bedankt Miepje1.
Maar voordat al die systemen (soms zelfs wereldwijd) automatisch mutaties kunnen verwerken moet je eerst ontzetten veel investeren voordat dat allemaal werkt. En als er ergens een systeem gewijzigd moet worden moet de hele keten weer worden doorgetest. En met die wijzigingsfee's moeten die kosten worden terugverdiend.fransang schreef:
De het aanvinken van de algemene vooraarden ga je akkoord met deze regels. Het is bekend dat dit soort wijzigingen erg duur zijn. Dit doen ze om de lage ticketprijzen te compenseren.
-
Zoek even het forum door en u komt net zoveel mensen tegen als u!!!
Die ook een domme fout gemaakt hebben,......helaas .
Ja er zijn dus heel wat mensen die of geslacht of initialen of meisjes naam verkeerd invullen....
En sommige maatschappijen vragen nog veel meer!
Doe eens onder zoeken u vraag invullen kijk eens hoeveek topics er naar boven komen
Helaas hoop geld maar toch fijne vakantie!!
Die ook een domme fout gemaakt hebben,......helaas .
Ja er zijn dus heel wat mensen die of geslacht of initialen of meisjes naam verkeerd invullen....
En sommige maatschappijen vragen nog veel meer!
Doe eens onder zoeken u vraag invullen kijk eens hoeveek topics er naar boven komen
Helaas hoop geld maar toch fijne vakantie!!
Tsja, dat jij als leek het je niet voor kan stellen, wil niet zeggen dat het niet zo is natuurlijk. Een reisbureaumedewerkster heeft het me ooit eens geschetst, aan de hand van een presentatie voor klm-grondstewardessen, in de jaren 90, lang voor het online boeken en inchecken, en dat waren toen al meerdere systemen. Tel daar nu de online infrastructuur etc bij op, en je kan ze niet meer op 1 hand tellen.fransang schreef:gewijzigd, bedankt Miepje1.
Ik weet wel als je een ticket naar Amerika hebt geboekt, dan kun je hem 24 uur nadat je de ticket hebt geboekt gratis annuleren of wijzigen.
Deze regel geldt niet alleen voor Amerikaanse maatschappijen maar ook voor alle overige airlines die naar of vanaf een VS bestemming vliegen. Zij hebben zich moeten committeren aan de eisen die de DOT heeft geformuleerd. Officieel heten deze ‘Enhancing Airlines Passengers Protection (EAPP#2)’.
Wat kan hiermee een voordeel zijn?
Je reisplannen blijken toch te moeten gewijzigd, binnen 24 uur kun je je reisschema dan aanpassen (andere datum, tijd, maatschappij of bestemming)
Je hebt je naam verkeerd gespeld (in dat geval kun je annuleren en opnieuw een boeking maken, of de airline past de naam op verzoek gratis aan)
Een andere maatschappij biedt opeens een lager tarief aan (je kunt dan makkelijk overstappen)
Bron Ticketspy.nl
Maar u vliegt met Ethiad, en dan zal uw vlucht waarschijnlijk naar Afrika / Azie gaan.
Ik zou die 123 Euro maar betalen want, anders ben je je ticket kwijt.
De KLM wijzigt trouwens ook nog dingen als je het binnen 24 uur aangeeft.
Deze regel geldt niet alleen voor Amerikaanse maatschappijen maar ook voor alle overige airlines die naar of vanaf een VS bestemming vliegen. Zij hebben zich moeten committeren aan de eisen die de DOT heeft geformuleerd. Officieel heten deze ‘Enhancing Airlines Passengers Protection (EAPP#2)’.
Je reisplannen blijken toch te moeten gewijzigd, binnen 24 uur kun je je reisschema dan aanpassen (andere datum, tijd, maatschappij of bestemming)
Je hebt je naam verkeerd gespeld (in dat geval kun je annuleren en opnieuw een boeking maken, of de airline past de naam op verzoek gratis aan)
Een andere maatschappij biedt opeens een lager tarief aan (je kunt dan makkelijk overstappen)
Bron Ticketspy.nl
Maar u vliegt met Ethiad, en dan zal uw vlucht waarschijnlijk naar Afrika / Azie gaan.
Het zou fijn zijn als her vermeld wordt, wat de kosten zijn i.g.v. verkeerde invoersjoegel schreef:De het aanvinken van de algemene vooraarden ga je akkoord met deze regels. Het is bekend dat dit soort wijzigingen erg duur zijn. Dit doen ze om de lage ticketprijzen te compenseren.
Het gaat om Azië, bedankt voor je waardevolle info.Qqkoll schreef:Ik weet wel als je een ticket naar Amerika hebt geboekt, dan kun je hem 24 uur nadat je de ticket hebt geboekt gratis annuleren of wijzigen.
Bron Ticketspy.nl