LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wijzigingskosten Ryanair

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
puppie57
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2010 15:13

wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door puppie57 »

Ongelooflijk de wijzigingskosten van ryanair, als je (zelfs op lange termijn) je vlucht wilt wijzigen kost dat 35 pp enkele reis. (in dit geval een ticket londen wat voor 2 pers. op 130 euro kwam) wat nu ineens 270 gaat kosten en erger nog de naamswijziging, er is niets geprint nog van tickets dat doe je zelf, kosten 100 pp dat heeft geen enkele touroperator die kosten. Is er dan geen instantie die deze extreme kosten binnen de perken kan houden?

joycedg
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:47

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door joycedg »

een dringende vraag: ik heb twee tickets geboekt bij Ryan Air vanaf vliegveld Weeze. Ik heb de juiste voornaam en achternaam gebruikt, alleen heb ik slechts bij beide personenen de eerte voornaam gebruikt en niet de 2e en 3e. Is dit voldoende. Ik vernam ik dit forum dat ze in Weeze veel strenger zijn dan op andere vliegvelden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik dacht namelijk dat het zo was dat wanneer je een ticket boekt de eerste voornaam voldoende was, maar nu keek ik terug op de site van Ryanair.com en daar staat inderdaad": alle pasagiersnamen moeten overeenkomen met die in het paspoort". Vervolgens staan er twee invulvakken : "voornaam" en "achternaam". Dit schepte verwarring;- moeten we nu alle voornamen invullen of slechts de eerste??? Wie o wie kan mij helpen?!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door gerland »

@joycedg

Hebt u wellicht ook een nuttig antwoord op de vraag van topicstarter?
Anders kunt u wellicht beter een eigen vraag stellen c.q. topic starten.
Nu lijkt het wel of u het topic van puppie57 kaapt voor uw eigen doeleinden.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door Zante »

joycedg schreef:een dringende vraag: ik heb twee tickets geboekt bij Ryan Air vanaf vliegveld Weeze. Ik heb de juiste voornaam en achternaam gebruikt, alleen heb ik slechts bij beide personenen de eerte voornaam gebruikt en niet de 2e en 3e. Is dit voldoende. Ik vernam ik dit forum dat ze in Weeze veel strenger zijn dan op andere vliegvelden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik dacht namelijk dat het zo was dat wanneer je een ticket boekt de eerste voornaam voldoende was, maar nu keek ik terug op de site van Ryanair.com en daar staat inderdaad": alle pasagiersnamen moeten overeenkomen met die in het paspoort". Vervolgens staan er twee invulvakken : "voornaam" en "achternaam". Dit schepte verwarring;- moeten we nu alle voornamen invullen of slechts de eerste??? Wie o wie kan mij helpen?!
Voor de zekerheid zou ik contact opnemen met Ryan Air, maar volgens mij is het een algemene regel dat alleen de eerste voornaam volgens paspoort gehanteerd wordt. Overige namen worden niet genoemd (wat overigens ook wel logisch is, want er zijn ook mensen met wel vier voornamen en dat past natuurlijk nooit allemaal op het ticket).

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door Zante »

gerland schreef:@joycedg

Hebt u wellicht ook een nuttig antwoord op de vraag van topicstarter?
Anders kunt u wellicht beter een eigen vraag stellen c.q. topic starten.
Nu lijkt het wel of u het topic van puppie57 kaapt voor uw eigen doeleinden.
U geeft anders ook geen antwoord op de vraag van de topicstarter?

Goed, zal ik dan is een poging wagen. Naar mijn idee is het algemeen bekend dat luchtvaartmaatschappijen erg streng zijn in het wijzigen van gegevens (vertrekdata, namen etc.). Bij een lijndienst is het zelfs zo dat je een nieuw ticket kunt kopen indien je een naam verkeerd hebt doorgegeven. Ik vind 35 euro dus vrij schappelijk, zeker als je je bedenkt dat Ryan Air een low fare luchtvaartmaatschappij is. Voor niets gaat de zon op!

puppie57
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2010 15:13

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door puppie57 »

Het is voor n low budget maatschappij hoog 35 euro voor enkele reis he dus 70 per persoon wijziging is voor deze vlucht hoger dan ticket zelf en voor lijndiensten is t soms maar 27.50 je betaald bij transavia zelfs maar 27.50 dus ryan air vult gewoon zijn zakken ook met overgewicht 20 euro per kilo dat betaal je zelfs niet bij n lijndiensten

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door meniles »

@Puppie dan vlieg je toch lekker met een nationale carrier voor 300 euro per retour naar London. Ipv 20-30 euro....Dan mag je heel misschien wel gratis je naam wijzigen, maar betaal je nog steeds pieken voor overbagage...

Vlieg overmorgen voor de 9e keer dit jaar met FR en heb dit jaar nog niet 1 keer vertraging gehad en geen andere problemen whatsoever...

Ryanair is 1 mijn optiek nog steeds de beste keus voor een bestemming binnen Europa... Jammer dat mensen die niet kunnen lezen of altijd wat te zeuren hebben (lees mensen die ook op hun eerste vakantiedag al naar "red mijn vakantie" bellen omdat hun hotel waar ze 300 E voor een week incl. vlucht en transfer zwarte randjes in de badkamer heeft)...

I rest my case..

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door Juist ja »

meniles schreef:@Puppie dan vlieg je toch lekker met een nationale carrier voor 300 euro per retour naar London. Ipv 20-30 euro....Dan mag je heel misschien wel gratis je naam wijzigen, maar betaal je nog steeds pieken voor overbagage...

Vlieg overmorgen voor de 9e keer dit jaar met FR en heb dit jaar nog niet 1 keer vertraging gehad en geen andere problemen whatsoever...

Ryanair is 1 mijn optiek nog steeds de beste keus voor een bestemming binnen Europa... Jammer dat mensen die niet kunnen lezen of altijd wat te zeuren hebben (lees mensen die ook op hun eerste vakantiedag al naar "red mijn vakantie" bellen omdat hun hotel waar ze 300 E voor een week incl. vlucht en transfer zwarte randjes in de badkamer heeft)...

I rest my case..
Amen.

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door vanhaut »

hier ook alleen maar positieve ervaringen met RA. Als je gaat boeken staat er heel duidelijk wat je moet doen en waar je op moet letten qua namen invullen etc. Ticket printen en boardingpass is ideaal. Ik boek altijd priority erbij, dan kan je eerder het toestel in. Weeze is streng maar niet strenger dan elders. Heathrow is ook streng. Vertragingen heb ik nog niet gehad (ik heb nu 8 keer op een bestemming gevlogen met RA) en als er al vertraging was, is het keurig opgelost door RA..

Dus lees de site goed door en boek dan pas je ticket, kan het niet mis gaan.

Jerade
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2010 21:06

Re: wijzigingskosten Ryanair

Ongelezen bericht door Jerade »

meniles schreef:@Puppie dan vlieg je toch lekker met een nationale carrier voor 300 euro per retour naar London. Ipv 20-30 euro....Dan mag je heel misschien wel gratis je naam wijzigen, maar betaal je nog steeds pieken voor overbagage...

Vlieg overmorgen voor de 9e keer dit jaar met FR en heb dit jaar nog niet 1 keer vertraging gehad en geen andere problemen whatsoever...

Ryanair is 1 mijn optiek nog steeds de beste keus voor een bestemming binnen Europa... Jammer dat mensen die niet kunnen lezen of altijd wat te zeuren hebben (lees mensen die ook op hun eerste vakantiedag al naar "red mijn vakantie" bellen omdat hun hotel waar ze 300 E voor een week incl. vlucht en transfer zwarte randjes in de badkamer heeft)...

I rest my case..
Ach zo'n nonsens ik vlieg vaak met Lufthansa en Swiss en ik heb nog nooit 300 euro betaald voor vluchten naar Londen of Bazel. Wie vroeg boekt vliegt voor 90 a 120 euro met een volwaardige airline. Kwestie van vroeg boeken. Trouwens kan ik mij niet herinneren ooit met 20 euro klaar te zijn bij Ryanair. Even een opsomming: Stel ik wil met Ryanair naar Dublin vanaf Eindhoven.

De heenvlucht kost € 19,99.- (12-12-10)
De terugvluchtkost € 12,- (15-12-10)
-----------------------------------
subtotaal € 31,55.-

Online inchecken: € 5.-
-------------------------------------
subtotaal € 36,55.-
Kleine koffer € 30.-
--------------------------------------
Subtotaal: € 66.55.-
Eerder instappen € 8
---------------------------------------
totaal: € 74.55.-

Nu Aer Lingus van Amsterdam naar Dublin

Heen: € 34.99.- (12-12-10)
Terug: € 38.48.- (15-12-10)
---------------------------------
totaal € 73.47.-
administratiekosten € 10.-
----------------------------------
totaal € 83.47.-

Conclusie: Ryanair is maar 10 euro goedkoper. Aer Lingus een staatsluchtvaartmaatschappij heeft geen verborgen kosten. Ryanair wel. Nu,ik weet het wel.

(let op dit is een momentopname. Dit niet wetenschappelijke vergelijk is op 22/09/10 gemaakt.

Gesloten