LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer slechte ervaring Booking.com
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Beetje triest om iemand die de moeite neemt zijn verhaal hier neer te zetten en wel serieus iets aan dit topic probeert bij te dragen WEER meteen af te gaan zitten branden....
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Nou ja, het is nog maar de vraag of dat ook zo is. Bovendien is dit een consumentenforum. Dus hoe hoteleigenaars werkelijk denken is hier niet zo van toepassing. En goede beheersing van de Nederlandse taal, dat wordt tegenwoordig ook van een eierraper en poepschepper verwacht.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Volgens mij kan en mag iedereen die een topic interessant vindt en denkt daaraan iets bij de kunnen dragen zijn of haar mening geven. Ook al is dit niet altijd een consument, soms is het volgens mij wel goed om een zaak eens vanuit een andere partij te bekijken.
En ongeacht wie er reageert, als je ziet dat iemand zijn best doet zijn of haar verhaal neer te zetten lijkt het mij niet nodig om daar meteen als een schoolmeester bovenop te duiken en zonder aandacht aan de inhoud te besteden diegene enkel op zijn/haar taalniveau aan te spreken. Op een forum als dit mag m.i. iedereen reageren en niet alleen mensen met een perfecte taalbeheersing.
Ik kan me ook zo voorstellen dat als iemand met een wat lager taalniveau dit zo leest wel 2x nadenkt om zich hier ook aan te wagen, terwijl dit juist wel heel zinvol had kunnen zijn voor een ander.
Eerlijk gezegd zie ik persoonlijk ook liever een bijdrage in wat minder goed Nederlands waar iemand iets aan heeft dan elke dag en op elk onderwerp van die niets zeggende reacties van dezelfde persoon die meent beter te zijn dan een ander en blijkbaar niets anders te doen heeft dan een forum vol te zeveren en alles wat een ander zegt in twijfel te trekken.
Wellicht is voor diegene een mooie carrière als leraar Nederlands weggelegd. Worden er uiteindelijk misschien toch nog mensen door geholpen, want m.i. gaat het er hier tegenwoordig steeds negatiever aan toe.
Maar goed, on-topic maar weer verder zou ik zeggen.
P.S. Voel je vrij om mijn fouten te verbeteren hoor.
En ongeacht wie er reageert, als je ziet dat iemand zijn best doet zijn of haar verhaal neer te zetten lijkt het mij niet nodig om daar meteen als een schoolmeester bovenop te duiken en zonder aandacht aan de inhoud te besteden diegene enkel op zijn/haar taalniveau aan te spreken. Op een forum als dit mag m.i. iedereen reageren en niet alleen mensen met een perfecte taalbeheersing.
Ik kan me ook zo voorstellen dat als iemand met een wat lager taalniveau dit zo leest wel 2x nadenkt om zich hier ook aan te wagen, terwijl dit juist wel heel zinvol had kunnen zijn voor een ander.
Eerlijk gezegd zie ik persoonlijk ook liever een bijdrage in wat minder goed Nederlands waar iemand iets aan heeft dan elke dag en op elk onderwerp van die niets zeggende reacties van dezelfde persoon die meent beter te zijn dan een ander en blijkbaar niets anders te doen heeft dan een forum vol te zeveren en alles wat een ander zegt in twijfel te trekken.
Wellicht is voor diegene een mooie carrière als leraar Nederlands weggelegd. Worden er uiteindelijk misschien toch nog mensen door geholpen, want m.i. gaat het er hier tegenwoordig steeds negatiever aan toe.
Maar goed, on-topic maar weer verder zou ik zeggen.
P.S. Voel je vrij om mijn fouten te verbeteren hoor.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Het verhaal van de hoteleigenaar lijkt mij tamelijk onzinnig, en in ieder geval niet strokend met wat de voorwaarden van booking.com zijn (en ook niet strokend met mijn ervaringen als klant). Bij een no show kan de hotelier namelijk gewoon de boete, in casu de prijs van de (eerste) overnachting, van de opgegeven credit card afschrijven. Daar kan de klant niets tegen doen, want hij heeft het nummer van zijn credit card opgegeven en de toestemming om zo'n afschrijving te doen.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
De beheersing van de Nederlandse taal lijkt mij toch een vereiste van een hotel eigenaar. Hij zal ook buitenlandse gasten te woord moeten staan.
En als het zo belabberd is: hoe zal zijn correspondentie gaan?
Als ik zo'n slechts Nederlands opgestelde bevestiging zou ontvangen: nee, dan ga ik niet naar dit hotel.
(en on-topic is ook geen Nederlands didi1).
En als het zo belabberd is: hoe zal zijn correspondentie gaan?
Als ik zo'n slechts Nederlands opgestelde bevestiging zou ontvangen: nee, dan ga ik niet naar dit hotel.
(en on-topic is ook geen Nederlands didi1).
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Niet iedereen heeft dezelfde mening en dat is alleen maar goed.
Waar het mij hier om gaat is dat mensen die een oprechte poging doen iets bij te dragen hier regelmatig onderuit gehaald worden en dat daar heel dikwijls dezelfde personen bij betrokken zijn die het hele forum volgooien met dit soort berichten, maar uiteindelijk zelf niet bepaald een bijdrage leveren.
Ik vind dat gewoon jammer.
Uiteraard hoeft u het ook hier niet mee eens te zijn, maar ik heb nu gezegd wat ik op mijn lever had en daar laat ik het verder bij.
Waar het mij hier om gaat is dat mensen die een oprechte poging doen iets bij te dragen hier regelmatig onderuit gehaald worden en dat daar heel dikwijls dezelfde personen bij betrokken zijn die het hele forum volgooien met dit soort berichten, maar uiteindelijk zelf niet bepaald een bijdrage leveren.
Ik vind dat gewoon jammer.
Uiteraard hoeft u het ook hier niet mee eens te zijn, maar ik heb nu gezegd wat ik op mijn lever had en daar laat ik het verder bij.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik heb onlangs nog een zeer slechte ervaring gehad.
Ik had 3 appartementen geboekt in Istanboel voor 12 personen, voor 8 dagen. Voor ik boekte keek ik bij de recensies, en zag niets schokkends er tussen. Kostte 1500+ euro.
We zijn zeer onheus bejegend door de hoteleigenaar (alles op de 1ste dag vooruit betalen voor je je kamer in mag, en een contract ondertekenen in het Turks; beide geweigerd). De appartementen waren miserabel. Alles half stuk en zo ongelofelijk veel schimmel in de badkamer, dat je er misselijk van werd. Een Amsterdamse huisjesmelker kon hier nog een punt aan zuigen.
Eenmaal terug een uitgebreide recensie geschreven. Deze bleef een paar dagen bij Booking.com op de moderatie-lijst, en werd daarna simpelweg niet geplaatst. Alleen mijn naam en een cijfer werden gepubliceerd.
Ik werd hier enorm kwaad over. Maar een boze brief en telefoontje naar Booking mocht ook niet helpen. Ze zouden het onderzoeken en contact opnemen met het hotel om hen 'tips' te geven. Maar de beloofde terugkoppeling heb ik nooit gekregen. [EDIT Ik neem net mijn mail door en zie ik dat ik 4 dagen terug wel terugkoppeling heb gehad. Helaas heeft Booking.com alsnog niet mijn recensie geplaatst.]
Dus je wordt niet in de gelegenheid gesteld om anderen te behoeden van hetzelfde probleem. En ik ben zelf waarschijnlijk de dupe van Booking omdat ze wellicht een ander z'n recensie ook hebben tegengehouden. Anders wist ik wel beter, en had ik daar niet geboekt.
Voor dit geval had ik 3 keer eerder geboekt met Booking en was er geen vuiltje aan de lucht. Maar dat is omdat ik steeds bij de goedaardige hotels boekte. Booking is blijkbaar te beroerd om de slechte hoteleigenaren tegen te (laten) werken. (Want dat is blijbkaar ook gewoon omzet voor ze.)
Ik had 3 appartementen geboekt in Istanboel voor 12 personen, voor 8 dagen. Voor ik boekte keek ik bij de recensies, en zag niets schokkends er tussen. Kostte 1500+ euro.
We zijn zeer onheus bejegend door de hoteleigenaar (alles op de 1ste dag vooruit betalen voor je je kamer in mag, en een contract ondertekenen in het Turks; beide geweigerd). De appartementen waren miserabel. Alles half stuk en zo ongelofelijk veel schimmel in de badkamer, dat je er misselijk van werd. Een Amsterdamse huisjesmelker kon hier nog een punt aan zuigen.
Eenmaal terug een uitgebreide recensie geschreven. Deze bleef een paar dagen bij Booking.com op de moderatie-lijst, en werd daarna simpelweg niet geplaatst. Alleen mijn naam en een cijfer werden gepubliceerd.
Ik werd hier enorm kwaad over. Maar een boze brief en telefoontje naar Booking mocht ook niet helpen. Ze zouden het onderzoeken en contact opnemen met het hotel om hen 'tips' te geven. Maar de beloofde terugkoppeling heb ik nooit gekregen. [EDIT Ik neem net mijn mail door en zie ik dat ik 4 dagen terug wel terugkoppeling heb gehad. Helaas heeft Booking.com alsnog niet mijn recensie geplaatst.]
Dus je wordt niet in de gelegenheid gesteld om anderen te behoeden van hetzelfde probleem. En ik ben zelf waarschijnlijk de dupe van Booking omdat ze wellicht een ander z'n recensie ook hebben tegengehouden. Anders wist ik wel beter, en had ik daar niet geboekt.
Voor dit geval had ik 3 keer eerder geboekt met Booking en was er geen vuiltje aan de lucht. Maar dat is omdat ik steeds bij de goedaardige hotels boekte. Booking is blijkbaar te beroerd om de slechte hoteleigenaren tegen te (laten) werken. (Want dat is blijbkaar ook gewoon omzet voor ze.)
Laatst gewijzigd door k2p op 20 mei 2014 22:47, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 okt 2012 10:05
- Contacteer:
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Beste k2p en Peterruud505i,
Het spijt mij jullie ontevredenheid te moeten waarnemen. Graag wil ik jullie beiden uitnodigen om mij een e-mail met vermelding van dit forum te sturen op [email protected]. Ik los graag jullie problemen op.
Daarnaast worden alle positieve en negatieve reviews geplaatst, zolang deze geen grof taalgebruik bevatten of over politie gerelateerde onderwerpen gaan.
Ik kijk uit naar jullie e-mails.
Met vriendelijke groet,
Angela van Bragt
Booking.com Customer Service Team
Het spijt mij jullie ontevredenheid te moeten waarnemen. Graag wil ik jullie beiden uitnodigen om mij een e-mail met vermelding van dit forum te sturen op [email protected]. Ik los graag jullie problemen op.
Daarnaast worden alle positieve en negatieve reviews geplaatst, zolang deze geen grof taalgebruik bevatten of over politie gerelateerde onderwerpen gaan.
Ik kijk uit naar jullie e-mails.
Met vriendelijke groet,
Angela van Bragt
Booking.com Customer Service Team
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Je realiseert je wel dat je er nu zelf een "pot verwijt de ketel"-discussie van gaat maken he? Ik laat het maar gaan, ik blijf me irriteren aan management dat slecht Nederlands bezigt. Het kan niet en het staat ongelooflijk dom. Of heb je weleens een contract in MSN- en/of Turbo-taal gehad?Didi1 schreef:Volgens mij kan en mag iedereen die een topic interessant vindt en denkt daaraan iets bij de kunnen dragen zijn of haar mening geven. Ook al is dit niet altijd een consument, soms is het volgens mij wel goed om een zaak eens vanuit een andere partij te bekijken.
En ongeacht wie er reageert, als je ziet dat iemand zijn best doet zijn of haar verhaal neer te zetten lijkt het mij niet nodig om daar meteen als een schoolmeester bovenop te duiken en zonder aandacht aan de inhoud te besteden diegene enkel op zijn/haar taalniveau aan te spreken. Op een forum als dit mag m.i. iedereen reageren en niet alleen mensen met een perfecte taalbeheersing.
Ik kan me ook zo voorstellen dat als iemand met een wat lager taalniveau dit zo leest wel 2x nadenkt om zich hier ook aan te wagen, terwijl dit juist wel heel zinvol had kunnen zijn voor een ander.
Eerlijk gezegd zie ik persoonlijk ook liever een bijdrage in wat minder goed Nederlands waar iemand iets aan heeft dan elke dag en op elk onderwerp van die niets zeggende reacties van dezelfde persoon die meent beter te zijn dan een ander en blijkbaar niets anders te doen heeft dan een forum vol te zeveren en alles wat een ander zegt in twijfel te trekken.
Wellicht is voor diegene een mooie carrière als leraar Nederlands weggelegd. Worden er uiteindelijk misschien toch nog mensen door geholpen, want m.i. gaat het er hier tegenwoordig steeds negatiever aan toe.
Maar goed, on-topic maar weer verder zou ik zeggen.
P.S. Voel je vrij om mijn fouten te verbeteren hoor.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Beste Angela,Booking.com Team schreef:Beste k2p en Peterruud505i,
Het spijt mij jullie ontevredenheid te moeten waarnemen. Graag wil ik jullie beiden uitnodigen om mij een e-mail met vermelding van dit forum te sturen op [email protected]. Ik los graag jullie problemen op.
Daarnaast worden alle positieve en negatieve reviews geplaatst, zolang deze geen grof taalgebruik bevatten of over politie gerelateerde onderwerpen gaan.
Ik kijk uit naar jullie e-mails.
Met vriendelijke groet,
Angela van Bragt
Booking.com Customer Service Team
Ik heb u zojuist gemaild. Ik kijk er naar uit om alsnog mijn recensie (desnoods ingekort) online terug te zien.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
encore schreef: Je realiseert je wel dat je er nu zelf een "pot verwijt de ketel"-discussie van gaat maken he? Ik laat het maar gaan, ik blijf me irriteren aan management dat slecht Nederlands bezigt. Het kan niet en het staat ongelooflijk dom. Of heb je weleens een contract in MSN- en/of Turbo-taal gehad?
Het is 'geïrriteerd worden door', niet 'aan'. 'Irriteren' is een wederkerend werkwoord
Inderdaad, het Nederlands in de post waar het hier om gaat, is niet zo best. Maar als je het hardop leest, hoor je hoe dat komt. Volgens mij komt 95% van de Nederlanders tegenwoordig van school met de gedachte om maar zo snel mogelijk alles wat ze geleerd hebben op het gebied van taal, te vergeten.
En verder ben ik ook een fan van Booking.com. Wél altijd eerst het gekozen hotel zelf even opzoeken en de prijzen vergelijken. Maar tot nu toe was ik bij Booking altijd goedkoper uit (ik reis ongeveer 4-5 keer per jaar, vooral zakelijk).
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik wil niet inhoudelijk op de post van @peterruud505i ingaan, maar hem wel complimenteren met z'n schrijven.
Ja, ik zie spellingfouten en een foutieve interpunctie, maar verder een helder, goed te lezen verhaal.
Ja, ik zie spellingfouten en een foutieve interpunctie, maar verder een helder, goed te lezen verhaal.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
In november 2013 een reservering gemaakt bij booking.com voor twee kamers voor 3 nachten in augustus 2014. Echter kreeg ik 8 maanden later en dus 4 weken voor verblijf een mailtje dat de prijs niet goed was vermeld en er 1/3 van de totale prijs bijkwam. (Reservering was reeds zoals gezegd in november 2013 door hun en mij besvestigd en de prijs die ik betaalde was geen vreemd laag bedrag maar normale prijs voor de kamers en de periode van verblijf) Na veel op en neer gemail moest ik uiteindelijk mij zeer gelukkig prijzen volgens booking .com omdat zij dan onwijs culant waren en de helft van wat ik moest bijbetalen zouden vergoeden nadat ik eerst zelfs alles zou hebben betaald aan het hotel en dan vervolgens de nieuwe rekening aan het hotel moest vragen en na verblijf indienen bij booking.com.die dan dat deeltje terug naar mij zouden betalen (??) Booking.com had reeds mijn creditcardnummer maar ik moest plots direct aan het hotel zelf betalen via paypal (?).
Naar mijn mening heeft het hotel of booking.com meer geld willen vangen m.b.t. het hoogseizoen en was voor hun mijn vroegboekingprijs aan de voor hun lage kant. Echter weten zij ook dat nu kort voor verblijf er in dezelfde omgeving geen alternatieven zijn. Al met al geen gewenste praktijken.
Naar mijn mening heeft het hotel of booking.com meer geld willen vangen m.b.t. het hoogseizoen en was voor hun mijn vroegboekingprijs aan de voor hun lage kant. Echter weten zij ook dat nu kort voor verblijf er in dezelfde omgeving geen alternatieven zijn. Al met al geen gewenste praktijken.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Hier ook slechte ervaringen met booking.
In Januari was mijn hotel in Praag overboekt.
En mijn hotel in Venetië was gesloten. Ik kwam er pas ter plaatse achter.
Het hotel in Venetië was gewoon te boeken op dezelfde dag nog. Werd toen in een ander hotel geplaatst waardoor ik met een boot erheen moest. Kosten krijg ik niet vergoed. Alleen ellende mee gehad.
In praag zag ik ook verder weg dan wat ik geboekt had. Daar heb ik niet over geklaagd omdat mijn reisgenootje dat geboekt had.
In Januari was mijn hotel in Praag overboekt.
En mijn hotel in Venetië was gesloten. Ik kwam er pas ter plaatse achter.
Het hotel in Venetië was gewoon te boeken op dezelfde dag nog. Werd toen in een ander hotel geplaatst waardoor ik met een boot erheen moest. Kosten krijg ik niet vergoed. Alleen ellende mee gehad.
In praag zag ik ook verder weg dan wat ik geboekt had. Daar heb ik niet over geklaagd omdat mijn reisgenootje dat geboekt had.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
jessinha schreef:Hier ook slechte ervaringen met booking.
In Januari was mijn hotel in Praag overboekt.
En mijn hotel in Venetië was gesloten. Ik kwam er pas ter plaatse achter.
Het hotel in Venetië was gewoon te boeken op dezelfde dag nog. Werd toen in een ander hotel geplaatst waardoor ik met een boot erheen moest. Kosten krijg ik niet vergoed. Alleen ellende mee gehad.
In praag zag ik ook verder weg dan wat ik geboekt had. Daar heb ik niet over geklaagd omdat mijn reisgenootje dat geboekt had.
maar dan gaan we hier maar door met klagen, het boeken bij dit soort commerciele firma,s vraagt om problemen
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Twee weken geleden nog uitstekend overnacht in Barcelona, geboekt via Booking.com.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik moet dit jammer genoeg formeel tegenspreken.Booking.com Team schreef:Beste k2p en Peterruud505i,
Daarnaast worden alle positieve en negatieve reviews geplaatst, zolang deze geen grof taalgebruik bevatten of over politie gerelateerde onderwerpen gaan.
Ik kijk uit naar jullie e-mails.
Met vriendelijke groet,
Angela van Bragt
Booking.com Customer Service Team
Wij reizen zo'n 6 weken per jaar, en over al die jaren had ik één ontzettend negatieve ervaring, deze zomer. Ik heb in mijn review de feiten weergegeven zoals ze gebeurd zijn, en niks daarvan heb ik teruggevonden. Enkel m'n positieve reviews omtrent andere plaatsen. Nochtans vond ik de situatie zo erg dat je als mogelijke klant moet ingelicht zijn over de praktijken in dat hotel. Waarom heb je anders een uitwisseling van gegevens?
Tegenover een aantal jaren geleden is de service bij booking.com sterk achteruitgegaan, heb ik ervaren bij dat incident, toen ik booking.com telefonisch kontakteerde. Het valt me ook steeds meer op dat als je een gewone kamer reserveert via booking.com je gewoon de slechtst gelegen kamer krijgt. Dit wijst voor mij op een slechte relatie met hotels in een aantal landen.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik heb die ervaring niet. Zit nu in een hotel wat ik via B geboekt had, kamer aan de zwembadkant gereserveerd vanwege het lagere tarief, bij aankomst geupgrade naar kamer zeezijde met volledige zithoek en eethoek, meer een suite eigenlijk. Ik heb eigenlijk de ervaring dat het de hotels niet echt uitmaakt hoe er geboekt is maar dat er geboekt is.Willem99 schreef:Het valt me ook steeds meer op dat als je een gewone kamer reserveert via booking.com je gewoon de slechtst gelegen kamer krijgt. Dit wijst voor mij op een slechte relatie met hotels in een aantal landen.