LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer slechte ervaring Booking.com
Zeer slechte ervaring Booking.com
Wij hebben een zeer slechte ervaring met Booking.com.
Wij zijn ingegaan op een hotelaanbieding via hun site, maar het htotel kon niet leveren wat ons was aangeboden; namelijk 2 kamers voor 5 personen. Wat een moeite wij hebben moeten doen om onze creditcardbetaling terug te krijgen leest u hieronder.
Voor onze vakantietrip naar Noorwegen met ons gezin van 5 personen, wilden we een aantal overnachtingen in een hotel in Oslo reserveren. Gezien de hoge hotelkosten in Oslo wilden we met 5 personen op 2 kamers verblijven. Op de gewenste data waren er veel mogelijkheden om uit te kiezen. We kozen voor het Scandic Vulcan hotel; een hotel wat een redelijk gunstige prijs/kwaliteit verhouding had. We kregen 2 kamers aangeboden door Booking.com, 1 voor 3 en 1 voor 2 personen en besloten de reservering af te ronden. We hebben er expliciet bij vermeld dat de reservering uitsluitend door zou gaan als er in 1 van de kamers een extra bed voor de 3e persoon bijgeplaatst kon worden.
Van Booking.com kregen wij een bevestiging van de reservering van 2 kamers voor 4 personen en een vermelding dat er bij het hotel gevraagd was om bijplaatsing van het derde bed. Vrij vlot daarna kregen we van het hotel een mail dat zij geen enkele kamer voor 3 personen hebben. Vervolgens kregen we dezelfde mededeling van Booking.com zelf. Er werd door hen geen oplossing aangedragen waar de 5e persoon zou mogen verblijven.Wij hebben direct daarna laten weten dat de reservering niet door zou gaan nu het hotel niet kan leveren wat wij wilden hebben en wat ons ook was aangeboden. Wij hebben Booking.com gevraagd ons te bevestigen dat het hotel kostenloos geannuleerd kon worden zodat wij een vervangend hotel konden gaan boeken.
Vervolgens ontstond er een ellenlange mailwisseling met zowel Booking.com als het hotel zelf om onze betaling terug te krijgen. (Direct na de reservering was onze creditcard belast voor het volledige bedrag). Zonder overdrijving hebben we hier meer dan 2 maanden op moeten wachten en zelfs bewijs moeten leveren dat er inderdaad de kosten van 2 kamers afgeboekt waren!
Inmiddels zijn de kosten onder aftrek van 2 keer bankkosten terugbetaald en hebben wij van Booking.com geen enkele vorm van genoegdoening gekregen. Na onze mail dat we behalve met een enorme kater ook nog met niet terugbetaalde bankkosten zitten, werd ons verzocht bewijs te leveren dat er bankkosten in mindering zijn gebracht.
Na rond de 50 mails over deze zaak, ben ik er klaar mee. Ik wil iedereen waarschuwen; weet waar je aan begint als je met Booking.com in zee gaat.
Wij zijn ingegaan op een hotelaanbieding via hun site, maar het htotel kon niet leveren wat ons was aangeboden; namelijk 2 kamers voor 5 personen. Wat een moeite wij hebben moeten doen om onze creditcardbetaling terug te krijgen leest u hieronder.
Voor onze vakantietrip naar Noorwegen met ons gezin van 5 personen, wilden we een aantal overnachtingen in een hotel in Oslo reserveren. Gezien de hoge hotelkosten in Oslo wilden we met 5 personen op 2 kamers verblijven. Op de gewenste data waren er veel mogelijkheden om uit te kiezen. We kozen voor het Scandic Vulcan hotel; een hotel wat een redelijk gunstige prijs/kwaliteit verhouding had. We kregen 2 kamers aangeboden door Booking.com, 1 voor 3 en 1 voor 2 personen en besloten de reservering af te ronden. We hebben er expliciet bij vermeld dat de reservering uitsluitend door zou gaan als er in 1 van de kamers een extra bed voor de 3e persoon bijgeplaatst kon worden.
Van Booking.com kregen wij een bevestiging van de reservering van 2 kamers voor 4 personen en een vermelding dat er bij het hotel gevraagd was om bijplaatsing van het derde bed. Vrij vlot daarna kregen we van het hotel een mail dat zij geen enkele kamer voor 3 personen hebben. Vervolgens kregen we dezelfde mededeling van Booking.com zelf. Er werd door hen geen oplossing aangedragen waar de 5e persoon zou mogen verblijven.Wij hebben direct daarna laten weten dat de reservering niet door zou gaan nu het hotel niet kan leveren wat wij wilden hebben en wat ons ook was aangeboden. Wij hebben Booking.com gevraagd ons te bevestigen dat het hotel kostenloos geannuleerd kon worden zodat wij een vervangend hotel konden gaan boeken.
Vervolgens ontstond er een ellenlange mailwisseling met zowel Booking.com als het hotel zelf om onze betaling terug te krijgen. (Direct na de reservering was onze creditcard belast voor het volledige bedrag). Zonder overdrijving hebben we hier meer dan 2 maanden op moeten wachten en zelfs bewijs moeten leveren dat er inderdaad de kosten van 2 kamers afgeboekt waren!
Inmiddels zijn de kosten onder aftrek van 2 keer bankkosten terugbetaald en hebben wij van Booking.com geen enkele vorm van genoegdoening gekregen. Na onze mail dat we behalve met een enorme kater ook nog met niet terugbetaalde bankkosten zitten, werd ons verzocht bewijs te leveren dat er bankkosten in mindering zijn gebracht.
Na rond de 50 mails over deze zaak, ben ik er klaar mee. Ik wil iedereen waarschuwen; weet waar je aan begint als je met Booking.com in zee gaat.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Als je bij Booking.Com een hotel reserveert hoef je toch pas bij het inchecken bij het hotel te betalen en kun je kosteloos annuleren tot 24 uur voor aankomst? (no show)???
Heb zelf nl. een hotel via Booking.Com in Rome gereserveerd voor eind mei en ik heb niet betaald, staat zelfs op het printje van Booking.Com.
Dus aan wie heb jij dan al betaald: aan het hotel rechtstreeks?
Heb zelf nl. een hotel via Booking.Com in Rome gereserveerd voor eind mei en ik heb niet betaald, staat zelfs op het printje van Booking.Com.
Dus aan wie heb jij dan al betaald: aan het hotel rechtstreeks?
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Nee, helaas was dit een aanbieding waarbij restitutie niet mogelijk is en die blijkbaar direct van je creditcard wordt afgeschreven.
Het was ook onze bedoeling om die 2 kamers te reserveren voor die dagen, maar dan wel voor alle 5 de personen en niet voor 4.
De creditcard is belast door het hotel.
Het was ook onze bedoeling om die 2 kamers te reserveren voor die dagen, maar dan wel voor alle 5 de personen en niet voor 4.
De creditcard is belast door het hotel.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ja, dan is het idd balen!
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Heb ook al vaker daar geboekt en gelukkig nog nooit
een slechte ervaring mee hoeven maken met hun.
een slechte ervaring mee hoeven maken met hun.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Tot nu toe hadden wij ook geen probemen met booking.com.
Dit waren hotels waarbij je ter plekke betaalde bij het inchecken.
Deze reservering is echter direct afgeschreven ondanks dat hetgeen wij wilden en ons werd geoffreerd, nl. de 2 kamers voor 5 personen, niet mogelijk bleek in dit hotel.
Booking.com had meteen zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en ons niet de dupe moeten laten worden van een hotel waarbij het terugkrijgen van je geld een lijdensweg werd.
Onze ervaring met Expedia voor het vervangende hotel was wel prima.
Voor ons nooit meer Booking.com.
Dit waren hotels waarbij je ter plekke betaalde bij het inchecken.
Deze reservering is echter direct afgeschreven ondanks dat hetgeen wij wilden en ons werd geoffreerd, nl. de 2 kamers voor 5 personen, niet mogelijk bleek in dit hotel.
Booking.com had meteen zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en ons niet de dupe moeten laten worden van een hotel waarbij het terugkrijgen van je geld een lijdensweg werd.
Onze ervaring met Expedia voor het vervangende hotel was wel prima.
Voor ons nooit meer Booking.com.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
een slechte ervaring mee hoeven maken met hun.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Booking.com is in dit geval heel coulant geweest. De aanbiedingen waarbij geen restitutie wordt verleend zijn zeer scherp. Er staat ook uitdrukkelijk bij dat deze boeking niet kan worden geanulleerd. Je had van te voren contact moeten zoeken of aan je voorwaarden kon worden voldaan. Booking is nu heel soepel en daarom vind ik je reactie richting booking zeer ongepast.
Ik heb ook al heel wat bij hun geboekt en tot volle tevredenheid.
Geert
Ik heb ook al heel wat bij hun geboekt en tot volle tevredenheid.
Geert
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Maar eens een positief bericht dan.....!
Samen met mijn zoon ga ik elk jaar 1 of 2 keer naar Ierland, soms toeren we rond, dan weer zitten we in Dublin of Galway.
Altijd boeken we onze 'logeer-adressen' via Booking.com. Of het nu een
hotel, hostel, of B&B betreft.
Onze ervaringen over de afgelopen jaren zijn uitermate positief. Alles klopte altijd en we hebben niet één keer een klacht gehad.
In maart een keertje in eigen land geboekt (Noordwijk), ook dit verliep vlekkeloos. Voor ons is en blijft het Booking.com!
Samen met mijn zoon ga ik elk jaar 1 of 2 keer naar Ierland, soms toeren we rond, dan weer zitten we in Dublin of Galway.
Altijd boeken we onze 'logeer-adressen' via Booking.com. Of het nu een
hotel, hostel, of B&B betreft.
Onze ervaringen over de afgelopen jaren zijn uitermate positief. Alles klopte altijd en we hebben niet één keer een klacht gehad.
In maart een keertje in eigen land geboekt (Noordwijk), ook dit verliep vlekkeloos. Voor ons is en blijft het Booking.com!
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
we gaan elk jaar, soms twee keer naar de Holiday Inn Express in Quedgeley, Gloucestershire en boeken dan altijd via Booking.com, geen problemen en alles prima geregeld. Het is wel zo dat het verschuldigde bedrag direct van mijn creditcard wordt afgehaald..
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik ook heb slechte ervaringen met booking.com.
De revieuws over de hotels kloppen van geen kant.
Volgens mij worden deze gemanipuleerd.
Hotels die booking.com meer betalen komen hoger in de ranglijst met goede revieuws (slechte worden geweerd), hotels die minder betalen komen lager in de ranglijst met slechte revieuws(goede worden geweerd)
Ik heb meerdere malen geboekt bij hotels met slechte revieuws, die mij uitstekend bevielen (dus de revieuws klopten helemaal niet)
Ook geboekt bij hotels met goede revieuws, die erg teleurstellend waren
Volgens hoteleigenaren die ik gesproken heb, hebben ze bij booking.com nog nooit gehoord van
"HOOR EN WEDERHOOR" i.v.m. de revieuws
Door de hoge provisies die booking.com rekent, betaald de klant uiteindelijk veel te veel ca.25%
Dus nu boek ik rechtstreeks naar de hotels waar ik wens te verblijven, dit scheelt mij aanmerkelijk in de kosten. En ik oordeel zelf over de kwaliteit van het hotel
De revieuws over de hotels kloppen van geen kant.
Volgens mij worden deze gemanipuleerd.
Hotels die booking.com meer betalen komen hoger in de ranglijst met goede revieuws (slechte worden geweerd), hotels die minder betalen komen lager in de ranglijst met slechte revieuws(goede worden geweerd)
Ik heb meerdere malen geboekt bij hotels met slechte revieuws, die mij uitstekend bevielen (dus de revieuws klopten helemaal niet)
Ook geboekt bij hotels met goede revieuws, die erg teleurstellend waren
Volgens hoteleigenaren die ik gesproken heb, hebben ze bij booking.com nog nooit gehoord van
"HOOR EN WEDERHOOR" i.v.m. de revieuws
Door de hoge provisies die booking.com rekent, betaald de klant uiteindelijk veel te veel ca.25%
Dus nu boek ik rechtstreeks naar de hotels waar ik wens te verblijven, dit scheelt mij aanmerkelijk in de kosten. En ik oordeel zelf over de kwaliteit van het hotel
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Via Booking.com hotel augusta valles in Granollers geboekt,prijs 110 Euro
Ter plekke bleek de prijs(ook via booking.com) 68-75 Euro
Hotel verwijst naar booking, booking verwijst naar Hotel en doet niets
Voor ons nooit meer tevoren boeken via booking.com, maar geowwn adres noteren en rechtstreeks naar hotel
Is goedkoper voor Hotel en voor klant
Wat een starre klant onvriendelijke organisatie
Ter plekke bleek de prijs(ook via booking.com) 68-75 Euro
Hotel verwijst naar booking, booking verwijst naar Hotel en doet niets
Voor ons nooit meer tevoren boeken via booking.com, maar geowwn adres noteren en rechtstreeks naar hotel
Is goedkoper voor Hotel en voor klant
Wat een starre klant onvriendelijke organisatie
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 feb 2014 16:38
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ook slechte ervaring gehad. Na het boeken van een hotel via Booking.com was mijn partner in staat om voor ruim 150 EUR minder hetzelfde hotel te boeken rechtstreeks bij het hotel. Vervolgens direct Booking.com hiervan op de hoogte gesteld en gevraagd om dit bedrag te laten compenseren middels hun garantie verzekering (ben de naam effe kwijt).
Enfin, mijn vraag zou in behandeling worden genomen maar op grond van hun spelregels zouden we recht hebben op dit prijsverschil.
Bij aankomst blijkt Booking.com het hotel helemaal niet (meer) geboekt te hebben. Zij probeerden hiermee onder die 150 EUR uit te komen. Immers, er was geen sprake van een boeking. Daar sta je dan met al je koffers. Degene die ons hielp maakte dit regelmatig mee bij Booking.com. Met andere woorden: een bevestiging wil niet zeggen een bevestiging bij het betreffende hotel!
Uiteindelijk, heeft Booking.com de 150 EUR uit 'coulance' vergoed maar duidelijk werd dat ze alles hebben geprobeerd om hier ten koste van de klant onderuit te komen. Dit terwijl we eerder vele goede ervaringen hadden met Booking.com.
Enfin, mijn vraag zou in behandeling worden genomen maar op grond van hun spelregels zouden we recht hebben op dit prijsverschil.
Bij aankomst blijkt Booking.com het hotel helemaal niet (meer) geboekt te hebben. Zij probeerden hiermee onder die 150 EUR uit te komen. Immers, er was geen sprake van een boeking. Daar sta je dan met al je koffers. Degene die ons hielp maakte dit regelmatig mee bij Booking.com. Met andere woorden: een bevestiging wil niet zeggen een bevestiging bij het betreffende hotel!
Uiteindelijk, heeft Booking.com de 150 EUR uit 'coulance' vergoed maar duidelijk werd dat ze alles hebben geprobeerd om hier ten koste van de klant onderuit te komen. Dit terwijl we eerder vele goede ervaringen hadden met Booking.com.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik schreef een review over mijn verblijf bij het hotel Bakung San Resort and Spa(Kuta Bali).
Nadat onze kamer schoon was gemaakt,bleek er € 50,-- uit mijn koffer te zijn gepakt. Het zelfde overkwam een Russisch stel in december. Toen werden er 120 dollars ontvreemd.(dit staat tot nu toe op de site vermeld).
De manager had geen tijd om ons te woord te staan. Hij was aan het lunchen. Ook moest ik betalen om
bij de politie een rapport op te laten maken. Na alles te hebben vermeld, waren dit de enige woorden die over mijn review zijn geplaatst: "Er zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling."
Negatieve opmerkingen worden dus niet vermeld!
Nadat onze kamer schoon was gemaakt,bleek er € 50,-- uit mijn koffer te zijn gepakt. Het zelfde overkwam een Russisch stel in december. Toen werden er 120 dollars ontvreemd.(dit staat tot nu toe op de site vermeld).
De manager had geen tijd om ons te woord te staan. Hij was aan het lunchen. Ook moest ik betalen om
bij de politie een rapport op te laten maken. Na alles te hebben vermeld, waren dit de enige woorden die over mijn review zijn geplaatst: "Er zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling."
Negatieve opmerkingen worden dus niet vermeld!
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik kijk ook altijd even op andere sites om ervaringen/recensies te lezen.
Ook kijk ik of rechtstreeks boeken goedkoper/duurder is.
Trivago is een goede vergelijkingssite. Alleen daar moet je goed opletten: bij de kleine lettertjes staan de bijkomende kosten vermeld: b.v. ontbijt e.d.
Dan kan het zomaar zijn dat het uiteindelijk allemaal dezelfde prijs is.
Een hotel betaal ik sowieso altijd achteraf. Nooit vooraf en zeker niet met een credit card.
Ook kijk ik of rechtstreeks boeken goedkoper/duurder is.
Trivago is een goede vergelijkingssite. Alleen daar moet je goed opletten: bij de kleine lettertjes staan de bijkomende kosten vermeld: b.v. ontbijt e.d.
Dan kan het zomaar zijn dat het uiteindelijk allemaal dezelfde prijs is.
Een hotel betaal ik sowieso altijd achteraf. Nooit vooraf en zeker niet met een credit card.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
De review van het Russische stel is al weggehaald.
Bedankt voor het doorgeven van deze review. We hadden deze inderdaad ook gevonden, en aan ons reviews team doorgegeven om ook te verwijderen.
Bedankt voor het doorgeven van deze review. We hadden deze inderdaad ook gevonden, en aan ons reviews team doorgegeven om ook te verwijderen.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
@mika21
Trivago gebruik ik ook.
Soms betaal ik wel een hotel vooraf. Als het ECHT een goede aanbieding is.
Maar meestal vind ik een paar dagen voor aankomst dan toch nog een betere aanbieding
Ik betaal met credit card. Is altijd goed gegaan. Je kan altijd een betaling betwisten.
Trivago gebruik ik ook.
Soms betaal ik wel een hotel vooraf. Als het ECHT een goede aanbieding is.
Maar meestal vind ik een paar dagen voor aankomst dan toch nog een betere aanbieding
Ik betaal met credit card. Is altijd goed gegaan. Je kan altijd een betaling betwisten.
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik bedoelde: ik betaal nooit vooraf met een credit card, wel ter plekke.holandarob schreef:@mika21
Trivago gebruik ik ook.
Soms betaal ik wel een hotel vooraf. Als het ECHT een goede aanbieding is.
Maar meestal vind ik een paar dagen voor aankomst dan toch nog een betere aanbieding
Ik betaal met credit card. Is altijd goed gegaan. Je kan altijd een betaling betwisten.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 mei 2014 06:17
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Ik heb de reacties gelezen de goede en de slechte en zie dat het reacties zijn van mensen die via booking.com een hotel boeken met goede en slechte ervarngen.
Ik sta aan de andere kant van de medaille, ik ben een hoteleigenaar met een klein hotel, ook ik heb heel slechte ervaringen met booking.com.
Ik weit dat aan het systeem dat men hanteerd dat er ook voor zorgd dat van de boekers kant ook allerlei problemen ontstaan zeker als dat terugstortingen van reeds afgeschreven betalingen betreft.
Booking,com fungeert uitsluitend als een intermediair tussen de boeker en het hotel, heeft niets te maken met de betalingen dat laten ze over aan boeker en hotel.
Ze claimen boek nu en betaal later maar uit de klachten blijkt al dat dat een wassen neus is veel klagers hebben al reeds vooruit betaald of moeten betalen.
Booking.com kan dan gaan bemiddelen als ze dat al willen maar succes is niet verzekerd.
Het hele systeem valt en staat met de goede wil van zowel de boeker als het hotel.
Dat gaat vaak goed maar niet altijd er zullen altijd mensen of hotels zijn die misbruik maken van de geboden fraudulose mogelijkheden van dit systeem.
De klachten van boekers tonen dat aan en aan de andere kant staan dan de hotel eigenaren die het slachtoffer worden van niet serieuse boekers met kwade bedoelingen.
Ik zal u een paar voorbeelden geven:
Van de reserveringen die ik ontvang via booking.com komt 25 tot 30% niet opdagen Noshows dus, dat is uiterst vervelend en kost ook nog eens geld omdat die reserverngen het andere poteniele bookers onmogelijk maakt in die periode te boeken en als de persoon in kwestie dan niet komt opdagen.
En dan kan je een hotel polecy opstellen met boetes bij no show en niet of laat cancelen van een kilometer dat helpt dus geen zier omdat je niet de mogelijkheid hebt om dat af te dwingen te innen.
Dus het zekeren van de reservation middels de creditcard van de klant is ook al een wassen neus.
Praktijk voorbeeld 1
Een man reserveerd een week voor ariveren, belt mij op en vraagd hoe hij er het beste kan komen, op de dag van ariveren bel ik hem nogmaals, hij is nooit gekomen de volgende dag krijg ik een annulering, sta ik dus met lege handen geen geld geen andere boekers en uren wachten op iemand die niet komt.
Praktijk voorbeeld 2
Een man reserveerd in mei voor een verblijf van 2 dagen in december (Hoogseizoen hier) indachtig vorige slechte ervaringen schrijf ik verzoek aan hem om vooruitbetaling van deze reservering (1000Bth =25v euro) twee dagen later krijg ik een annulering.
Er zijn nu eenmaal mensen die weten precies hoe de site van booking.com werkt en dat ze rustig kunnen boeken als ze willen en vervolgens niet opdagen omdat er toch geen financiele sanctie tegenover staat.
En booking.com laat je dan vervolgens in de kou staan of komt met het advies je bookings voorwaarden aan te passen of je advieseren van die mensen een vooruitbetaling te verlangen wat alleen helpt bij een lange vooruit reserveringring niet als die 2 dagen van te voren gedaan word.
Al met al niet alleen ontevreden boekers maar ook hoteleigenaren die slachtoffer worden.
Ik advieseer dan ook een andere bookingsite te gebruiken die meer zekerheden bied voor zowel de boeker als de hoteleigenaar zoals de site van agoda waar ik deze problemen in het geheel niet heb is ook een totaal ander systeem van bv betalingen.
R P Cap
Ik sta aan de andere kant van de medaille, ik ben een hoteleigenaar met een klein hotel, ook ik heb heel slechte ervaringen met booking.com.
Ik weit dat aan het systeem dat men hanteerd dat er ook voor zorgd dat van de boekers kant ook allerlei problemen ontstaan zeker als dat terugstortingen van reeds afgeschreven betalingen betreft.
Booking,com fungeert uitsluitend als een intermediair tussen de boeker en het hotel, heeft niets te maken met de betalingen dat laten ze over aan boeker en hotel.
Ze claimen boek nu en betaal later maar uit de klachten blijkt al dat dat een wassen neus is veel klagers hebben al reeds vooruit betaald of moeten betalen.
Booking.com kan dan gaan bemiddelen als ze dat al willen maar succes is niet verzekerd.
Het hele systeem valt en staat met de goede wil van zowel de boeker als het hotel.
Dat gaat vaak goed maar niet altijd er zullen altijd mensen of hotels zijn die misbruik maken van de geboden fraudulose mogelijkheden van dit systeem.
De klachten van boekers tonen dat aan en aan de andere kant staan dan de hotel eigenaren die het slachtoffer worden van niet serieuse boekers met kwade bedoelingen.
Ik zal u een paar voorbeelden geven:
Van de reserveringen die ik ontvang via booking.com komt 25 tot 30% niet opdagen Noshows dus, dat is uiterst vervelend en kost ook nog eens geld omdat die reserverngen het andere poteniele bookers onmogelijk maakt in die periode te boeken en als de persoon in kwestie dan niet komt opdagen.
En dan kan je een hotel polecy opstellen met boetes bij no show en niet of laat cancelen van een kilometer dat helpt dus geen zier omdat je niet de mogelijkheid hebt om dat af te dwingen te innen.
Dus het zekeren van de reservation middels de creditcard van de klant is ook al een wassen neus.
Praktijk voorbeeld 1
Een man reserveerd een week voor ariveren, belt mij op en vraagd hoe hij er het beste kan komen, op de dag van ariveren bel ik hem nogmaals, hij is nooit gekomen de volgende dag krijg ik een annulering, sta ik dus met lege handen geen geld geen andere boekers en uren wachten op iemand die niet komt.
Praktijk voorbeeld 2
Een man reserveerd in mei voor een verblijf van 2 dagen in december (Hoogseizoen hier) indachtig vorige slechte ervaringen schrijf ik verzoek aan hem om vooruitbetaling van deze reservering (1000Bth =25v euro) twee dagen later krijg ik een annulering.
Er zijn nu eenmaal mensen die weten precies hoe de site van booking.com werkt en dat ze rustig kunnen boeken als ze willen en vervolgens niet opdagen omdat er toch geen financiele sanctie tegenover staat.
En booking.com laat je dan vervolgens in de kou staan of komt met het advies je bookings voorwaarden aan te passen of je advieseren van die mensen een vooruitbetaling te verlangen wat alleen helpt bij een lange vooruit reserveringring niet als die 2 dagen van te voren gedaan word.
Al met al niet alleen ontevreden boekers maar ook hoteleigenaren die slachtoffer worden.
Ik advieseer dan ook een andere bookingsite te gebruiken die meer zekerheden bied voor zowel de boeker als de hoteleigenaar zoals de site van agoda waar ik deze problemen in het geheel niet heb is ook een totaal ander systeem van bv betalingen.
R P Cap
Re: Zeer slechte ervaring Booking.com
Is dat een telefonische reservering?Peterruud505i schreef:... een lange vooruit reserveringring ...