LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Olifant82
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 19:39

Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Olifant82 »

Hallo ik heb in Februari een reis geboekt voor 3 personen naar Mallorca. Alles leuk en aardig maar er gaat nu 1 persoon niet mee wegens omstandigheden. Nu heb ik dus meerdere malen gebeld naar Sunweb om voor die ene persoon te annuleren. Dat wil dus niet lukken omdat Sunweb op moment slecht te bereiken is.(staat ook op hun site) Daar staat tevens een ander tijdelijk telefoonnummer bij. Dus ik die maar bellen maar dat nummer schakelt je automatisch door naar het andere huidige nummer. Na herhaaldelijk bellen wordt steeds de verbinding verbroken of is er een storing. Hoge telefoonrekening voor mij dus. Dan maar een e-mail sturen denk je dan. Eerst annuleringsformulier ingevuld en op het moment dat je het wil verzenden gaat dat dus niet want de mail kan niet verstuurt worden. Dan maar een gewone klacht e-mail sturen. Vervolgens krijg je een standaard mail van Sunweb terug dat je mail is ontvangen en dat het ongeveer 5 dagen zal duren voor je antwoord krijgt. Niet dus. :x . Want tot nu toe nog niets van hun vernomen ( maand geleden.) Mooie bende dus daar want ik moet een reis voor iemand annuleren als ik dat dus niet op tijd doe dan moet de reis van diegene ook nog betaald worden. Ik wordt erg moe van Sunweb. Hoe ga ik dit nu oplossen.
Mijn vraag is dus:
Hebben meerdere mensen dit soort problemen met Sunweb en hoe hebben jullie dat opgelost??

Alvast bedankt.
Mvg Olifant82

mahams
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2007 12:34

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door mahams »

Wij hebben op maandag 14 mei 2007 een reis geboekt naar Griekenland en ook gelijk betaald.
Sunweb stuurt een bevestigingsmail, maar geen ticket. Stuurt een nota om te betalen. Ik probeer hun te bellen, maar zoals olifant het schrijft met dezelfde resultaat.
Op mijn mail krijg ik geen antwoord en telefonisch zijn ze onbereikbaar.
Vrijdag 18 mei 2007 moeten wij vertrekken, maar woensdag 16 mei om 12.43 nog steeds geen antwoord.
Donderdag hemelvaart zijn ze gesloten, dus wij wachten maar af wat er gaat gebeuren.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door rene117 »

sunweb stuur via de mail de tikets
om dat ik dat ook heb ge had via de mail
en ik gaq al jaren met ze op vankantie en nog nooit problemen mee ge had en ja ze zijn op dit moment slecht te berijken
om dat ze aan het overhuisen zijn

brunette
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jan 2006 22:08

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door brunette »

ik heb ook pas bij sunweb geboekt had zelf een verkeerde geboorte datum ingetikt heb een mail gestuurd maar keurig antwoord terug gehad en ze hadden het veranderd ben al meerder keren met sunweb geweest altijd goed geweest en als ik bel krijg ik ze ook gewoon aan de lijn groetjes brunette

wim-hoogezand
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jun 2006 06:50

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door wim-hoogezand »

@rene17 en brunette

Er zijn hier 2 mensen die een probleem melden en een oplossing willen

Jullie schrijven direct hoe goed jullie sunweb wel niet vinden...dat lost die mensen hun probleem niet op..
Ik denk dat jullie iets met sunweb hebben te maken...anders reageren jullie niet op die manier..

Sunweb zal idd wel iets goed doen anders hebben ze geen recht van bestaan
maar voor mij hebben ze ook afgedaan na een akkefietje vorig jaar..

brunette
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jan 2006 22:08

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door brunette »

wim ik heb niks met sunweb te maken maar er wordt gezegt er wordt niet op mail gereageerd en ik zeg dat het bij mij wel gebeurt.er zal overal wel eens wat gebeuren maar ik heb nog nooit problemen met ze gehad brunette

scooter1967
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2007 22:49

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door scooter1967 »

Wij hebben ook slechte ervaring met sunweb die tevens marysol en jiba voor haar rekening neemt. Ze hadden verkeerde vertrektijden op de tickets staan en verzuimd dit aan de mensen te melden. Het gevolg was dat alle passagiers bijna 9 uur extra heeft moeten wachten.

Een klacht indienen werd geweigerd door de sunweb hostess. Ze was verder ook moeilijk te bereiken. volgens een eigenaar van een appartementencomplex was ze wel in de bar te vinden.

Op de terug reis wederom 4 uur vertraging. De sunweb hostess ( Suzanne ) was hier van op de hoogte maar deelde dat pas mede nadat iedereen al in de transfer bus zat en mensen sms hadden ontvangen vanuit nederland.

Als je geen problemen hebt met onaangename verassingen, slechte service en vertragingen en geen prijs stelt op een leuke vakantie dan zit je bij sunweb goed.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door brieziet »

Ik verbaas me over de negatieve verhalen. Wij gaan jaarlijks 2 x op reis met sunweb en nog nooit enig probleem gehad.
1x had ik zelfs de verkeerde datum geboekt. Een mail gestuurd en direct de dag er op een bevestiging dat het was omgeboekt (gratis)
Deze week overigens keurig een antwoord gehad op een via e-mail gestelde vraag.

Wie weet hebben wij dan altijd geluk gehad. Hopelijk deze week weer want donderdag gaan we ook weer met sunweb op reis.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Mr1 »

Sunweb is what you see is what you get....je betaald weinig en je krijgt weinig. Dit wil niet zeggen slechte vakanties, maar over het algemeen wel mindere service....ieder zijn eigen keuze......Nadeel is dat het niet via een reisburo verloopt als je bij sunweb boekt, dus als er klachten zijn of er is een probleem you are on your own....en bij dit soort grote logge organisaties hoef je meestal op niets te rekenen.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door rene117 »

maar jiba is geen onderdeel van sunweb hoor geloof me maar is een onderdeel van corendon jiba

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door G7 »

Ik denk dat je dat toch echt mis hebt hoor rene117. Sunweb en Jiba zijn wel degelijk samen gegaan.

lodej01
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:59

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door lodej01 »

Afgelopen maand juni met Sunweb op vakantie geweest naar Rhodos.
Inderdaad slechte afhandeling m.b.t. betaling etc. Heb direct alles in één keer betaald, maar kreeg tot 3 x een factuur. Ook reispapieren 3 x gekregen, zodat je op een gegeven moment niet meer weet wat je moet gebruiken.
Bovendien telefonisch waardeloos bereikbaar.
Maar.... emailafhandeling oke, fantastisch hotel en verder alles prima geregeld. Al onze wensen m.b.t. ligging appartement, kinderbedje etc. zonder problemen uitgevoerd.
Ik adviseer gewoon nog eens te mailen, ze laten je vast niet vertrekken voordat het is opgelost.

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Ballie »

Sunweb en Jiba zijn idd samen gegaan. Corendon daarentegen heeft niets met Jiba te maken.

CarloVeringmeier
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007 19:30

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door CarloVeringmeier »

Jeetje rené jij gaat een berg op vakantie als je het mij vraagt ....

haha lekker man :)

heuvelsa
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2007 17:39

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door heuvelsa »

Wij zijn dit jaar met sunweb op vakantie geweest naar Turkije. Op het vliegveld in Turkije kregen we te horen dat er ons hotel minimaal 2 mensen besmet waren geraakt met legionella. We konden kiezen voor ons geboekte hotel ( terwijl er in de informatie die we kregen stond dat ze dit hotel niet meer aan konden bieden. ) of een alternatief hotel. Hiervan hadden ze geen informatie. Het geboekte hotel was erg smerig en we hadden een vermoeden dat het wel eens zou kunnen zijn dat er legionella was en we hebben daarom gekozen voor het alternatieve hotel. Achteraf bleek dit hotel een ster minder te zijn, het eten was erg slecht en we hebben dus buiten de deur moeten eten terwijl we all-in hadden. Hier kwamen we gelukkig nog in turkije achter en konden een klachtenformulier invullen. Het klachtenformulier werd beantwoord door sunweb met excuses en waarom er zo gehandelt was. Er werd niet ingegaan op de klacht. Ook in Turkije zijn we slecht behandelt door de reisleidster van Sunweb. Nu nog steeds bezig met de klacht... hopelijk lossen ze het op een nette manier op anders ga ik in ieder geval nooit meer met Sunweb op vakantie... slechte service!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Henri42 »

bestaat sunweb nog ??? failliet geweest toch ?

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Nee joh,
Sunweb is een van de grootste ( zoniet DE grootste) online touroperator. Er zijn wel wat dingetjes over de kop gegaan, maar dat zijn reisorganisaties die klein waren en voornamelijk Turkije aanboden.

Ik heb ook geen problemen gehad met Sunweb, prima vakantie en reisleiding!

jammer dat je de ervaring hebt gehad...

8)

lionlady
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2007 22:40

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door lionlady »

In de zomervakantie aug. 2007 heb ik voor 2 weken een appt. geboekt voor 2 pers. in Torremolinos, Carihuela Park Bij aankomst bleek dat onze kamer was overgeboekt. We moesten van een 2 pers. naar een 1 pers. appartement. De kamer was vies en het badkleedje was nat met nog schaamhaar van andere vakantiegangers er aan. Ter compensatie kregen we een tegoedbon om in het buffetrestaurant te gaan eten. De volgende dag ben ik gaan klagen bij de hostess en ik moest een klacht indienen bij sunweb. Na twee dagen moesten we naar een ander appt. en toen zakte mijn broek helemaal af. De elektrische kookplaat deed het niet goed. Van de 3 was er nog 1 die een beetje warm werd en het duurde minimaal een half uur tot 3 kwartier voordat het water warm werd. Best balen als je bij het ontbijt een bakkie koffie wilt. Er was geen ventilatie in de badkamer, al de damp ging in de kleding zitten die opgehangen was in de kast, de ventilator werkte op halve kracht en de buren waren een groep jongeren die tot vroeg in de ochtend aan het feesten waren. Ik heb al meerder malen een klacht ingedient bij sunweb, maar tot nu toe geen reactie ontvangen. Het ging voornamelijk om de overboeking omdat wij niet de enige waren. Het gebeurde nl. dagelijks. En mijn negatieve reactie wilde sunweb niet op hun site plaatsen. Zo kan ik ook een goed cijfer halen voor een accomodatie. Is dit normaal tegenwoordig.
Gr. lionlady[/b] :evil:

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door kpndrama »

In principe hoort de hostess die problemen op te lossen. Wij zijn dit jaar met sunweb naar Malgrat De Mar geweest. De hostess ter plekke deed ook niets. Bleek een studente te zijn die stage liep en meer als lokaal matras diende. Ze had het snachts dus erg druk en overdag was ze een duf konijn die niets wilde regelen als ze al bereikbaar was.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Bleek een studente te zijn die stage liep en meer als lokaal matras diende
Lekker 'geslapen' :lol: [/url]

Gesloten