LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Keukenpipo

Re: zwarte lijst :luchtvaartmaatschappijen met 'categorie 3'

Ongelezen bericht door Keukenpipo »

Valt mij weer mee die score.
Lijkt mijn ops-check wel.
het is inmiddels 17 jaar geleden dat ik mijn B1 heb afgerond, en ik doe het op mijn boerenverstand, maar dat terzijde.
:D

robxa

Ongelezen bericht door robxa »

Zo dus jij bent een piloot nou dan weet je ongeveer wel de salarissen dan weet je ook dat deze piloot niet zonder geld of creditcard zit want iedere piloot heeft wel extra cash of een card bij zich en weet je ook dat de rekening nooit rechtstreeks naar de crew gaat maar eerst via de maatschappij zelf ook al ben je ontslagen.
en geloof mij dit was echt niet de enige reden van zijn ontslag. volgens mij val ik in herhaling maar ja dat moet soms als simpele zielen het niet begrijpen

osseworst

Ongelezen bericht door osseworst »

Zo dus jij bent een piloot nou dan weet je ongeveer wel de salarissen ...
Robxa, als jij daadwerkelijk piloot bent, dan zou je deze opmerking nooit gemaakt hebben. Dan zou je weten dat veel van je collega's, door het overschot aan piloten, werken voor een hongerloontje, waarmee ze ook hun torenhoge schulden moeten afbetalen (150.000 euro voor studie + typerating). Ik weet niet wat piloten bij Fly Air verdienen, maar gezien het feit dat het gaat om een Turkse prijsvechter, zal het zeker geen vetpot zijn.
En na zijn ontslag heeft hij echt wel zijn company creditkaart per direct in moeten leveren.

robxa

Ongelezen bericht door robxa »

lijkt mij sterk dat hij geen eigen pas zal hebben

en jij bent echt een osseworst hoor je bij diegene die geen baan hebben jammer voor je maar met deze houding kom je niet ver in het leven

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

Mijn ervaring, ten tijde dat ik in de luchtvaart werkte is dat de piloten (en dan met name de co-piloten) inderdaad een karig loon kregen.
Daar staat tegenover dat vooral op de ietwat langere afstanden de crew inderdaad een creditcard oid meekregen.
Maar goed, het bedrijf waar ik voor werkte is dan wel failliet. Weet niet of dat wat wil zeggen.

osseworst

Ongelezen bericht door osseworst »

Robxa, ik ben werkelijk diep ontroerd door je warme belangstelling, maar je hoeft je over mij echt geen zorgen te maken, ik heb een zeer goede baan.

Dutchie

Ongelezen bericht door Dutchie »

Een piloot zal atijd (moet) teveel brandstof meenemen voor het geval het toestel moet uitwijken naar een ander veld of langdurig in de hold wordt gezet voor het aan de beurt is om te landen.
Als je minder brandstof meeneemt, is het toestel lichter en zal minder brandstof verbruiken. Minder brandstof is dus goedkoper, maar ook minder veilig. Er moet dus een goed (veilig) gemiddelde worden gevonden: niet te veel en niet te weinig. Als een maatschappij hierop gaat bezuinigen, dan brengt het de veiligheid in gevaar, en is zo'n maatschappij onverantwoord bezig. Ik denk dat Keukenpipo hierop doelt
Gisteren de krant gelezen :(

lotje46

Ongelezen bericht door lotje46 »

Ik dacht dat dit een forum was om problemen met luchtvaartmaatschappijen te bespreken maar waar men mee bezig is
om iemand te veroordelen of te beoordelen of hij nou wel of niet piloot is. Waar is dat nou voor nodig??Iemand moet zichzelf bewijzen door aan te geven of hij bepaalde vliegtermen kent. Belachelijk.

Overigens wat de luchtvaartmaatschappijen betreft: door de hoge kerosineprijs nemen ze minder brandstof mee.
Al namen vernomen welke maatschappijen dat zijn? Vooral niet meer mee gaan vliegen hoor!!

Ik vlieg vrij regelmatig. Ben net terug van een vlucht via Holland International met Inter Express Airlines. Prima vlucht, goede service.
In juni en juli met Onur Air gevlogen. Geen problemen gehad. Ook
goede service en wat belangrijk is: de vleugels zaten er nog aan.

Als je zoveel kritiek hebt, neem dan een lijnvlucht met Turkish Airlines
of andere maatschappij. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Het effect wordt bereikt als je de goedkopere luchtvaartmaatschappijen en de goedkope reizen links laat liggen en voor duurder gaat.

Dat voel je wel in je portemonnee!!

Niet zo zeuren. De beslissing ligt bij jezelf!!

Lotje

Gesloten