LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goudvis in de vijver?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ik heb 1 goudvis in een best groot (koud water) aquarium. Alle andere vissen die er ook in zaten zijn ondertussen overleden en deze goudvis blijft maar groeien.
Ergens vind ik het ook een beetje sneu dat ie daar zo alleen zit.
Kan de vis in de vijver in de tuin bij mijn andere vissen? Of is het mogelijk dat de goudvis allemaal ziektes met zich mee draagt waardoor alle vissen in de vijver sterven? Ik heb al wel op google gezocht maar verschillende antwoorden helaas.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door prem »

Het is toch een koudwatervis? Probeer het eens, pas wel op voor reigers.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door tenormin »

sweet-devil schreef:Ik heb 1 goudvis in een best groot (koud water) aquarium. Alle andere vissen die er ook in zaten zijn ondertussen overleden en deze goudvis blijft maar groeien.
Ergens vind ik het ook een beetje sneu dat ie daar zo alleen zit.
Kan de vis in de vijver in de tuin bij mijn andere vissen? Of is het mogelijk dat de goudvis allemaal ziektes met zich mee draagt waardoor alle vissen in de vijver sterven? Ik heb al wel op google gezocht maar verschillende antwoorden helaas.

Natuurlijk kan de goudvis in de vijver - wat een geluk dat u de vijver al heeft -. Kan de vis daar nog groter worden. Waarschuwing voor reigers zijn denkelijk niet nodig, u heeft immers al ervaring met buitenvissen?

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door sweet-devil »

tenormin schreef:
sweet-devil schreef:Ik heb 1 goudvis in een best groot (koud water) aquarium. Alle andere vissen die er ook in zaten zijn ondertussen overleden en deze goudvis blijft maar groeien.
Ergens vind ik het ook een beetje sneu dat ie daar zo alleen zit.
Kan de vis in de vijver in de tuin bij mijn andere vissen? Of is het mogelijk dat de goudvis allemaal ziektes met zich mee draagt waardoor alle vissen in de vijver sterven? Ik heb al wel op google gezocht maar verschillende antwoorden helaas.

Natuurlijk kan de goudvis in de vijver - wat een geluk dat u de vijver al heeft -. Kan de vis daar nog groter worden. Waarschuwing voor reigers zijn denkelijk niet nodig, u heeft immers al ervaring met buitenvissen?
Er zit een elektrische draad over gespannen dus de reigers weten wel beter. Ik was alleen bang dat goudvis Remy alle vijvervissen kon infecteren met ziektes waar zij geen weerstand tegen hebben

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door wieder »

Tja, daar kom je pas achter als je Remy in de vijver laat zwemmen. In mijn vijvers had ik alleen maar goudvissen. Omdat andere soorten dood gingen. Geen idee waarom. Alleen de goudvissen overleefden het . En elk jaar weer een bult aan nageslacht. Begonnen met 3, geëindigd met 43. Verkocht voor 60 euri. En de grootste was 26 cm lang.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ik ga Remy in een zakje met aquariumwater laten wennen in de vijver, laat ik 'm vervolgens vrij. Bedankt allen :D

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door prem »

wieder schreef:Tja, En de grootste was 26 cm lang.
Valt vies tegen ....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door tenormin »

Als goudvis "Remy" er gezond uitziet, geen witte plekken en geen uitpuilende ogen zal die best wel gezond zijn, toch? Ziet men toch ook altijd wel als er een zieke vis tussen zit in de vijver. Suc6.

Janine75
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2015 07:27

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door Janine75 »

Wij hebben ooit ook een goudvis in de vijver buiten gedaan en die heeft alle vissen overleefd en werd de grootste van allemaal.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Janine75 schreef:Wij hebben ooit ook een goudvis in de vijver buiten gedaan en die heeft alle vissen overleefd en werd de grootste van allemaal.
Helaas was dit niet hetzelfde succes verhaal... Twee dagen heb ik de vis in de gaten gehouden en heeft het eenzaam rondgezwommen en nu is 'ie foetsiej :(
Mochten meer mensen nog willen weten of je een goudvis vanuit de kom in een vijver kan doen; nee dit kan niet altijd :roll:
Jeetje baal er wel een beetje van, wilde 'm niet vermoorden...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ach, arme Remy, je moet maar denken: je hebt er wel je best voor gedaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn ouders hebben goudvissen (heel klein) vanuit Intratuin in de vijver gedaan. Gaat op zich prima , ook met andere vissen. En ja... er sneuvelt er wel eens een maar er komen ook nieuwe bij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door moederslink »

@sweet-devil , hoe bedoel je " foetsie " ? Echt foetsie of dood? Heeft een kat zitten vissen?

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door sweet-devil »

moederslink schreef:@sweet-devil , hoe bedoel je " foetsie " ? Echt foetsie of dood? Heeft een kat zitten vissen?
Nee dat kan denk ik niet met een stenen muurtje en stroomdraad. Foetsiej als in; denk dat ie dood op de bodem ligt, verstopt onder de plantjes.
Laatst gewijzigd door sweet-devil op 24 apr 2015 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:@sweet-devil , hoe bedoel je " foetsie " ? Echt foetsie of dood? Heeft een kat zitten vissen?
Nee, foetsie betekent dood. En katten zijn niet zulke goede vissenvangers als reigers. Maar we hadden, niet zo mooi maar wel veilig, en zwart net over de vijver gespannen. Koi karpers zijn nogal duur. En goudvissen overleven normaliter best in vijvers, groeien groot. Denk dat Remy vanuit zijn kleine bewegingsruimte naar grote(re) vijver niet heft overleefd vanwege stress. Zou ik ook zijn vanuit "krot" naar "paleis". :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door tenormin »

sweet-devil schreef:
moederslink schreef:@sweet-devil , hoe bedoel je " foetsie " ? Echt foetsie of dood? Heeft een kat zitten vissen?
Nee dat kan denk ik niet met een stenen muurtje en stroomdraad. Foetsiej als in; denk dat ie dood op de bodem ligt, verstopt onder de plantjes.
Lees net je bericht. Onze dooie vissen kwamen meestal bovendrijven. Buikie naar boven. Nou ja, tijd om nieuwe goudvissen te kopen, die "doen" het wel weer (zonder batterij) :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door moederslink »

tenormin schreef:
moederslink schreef:@sweet-devil , hoe bedoel je " foetsie " ? Echt foetsie of dood? Heeft een kat zitten vissen?
Nee, foetsie betekent dood. En katten zijn niet zulke goede vissenvangers als reigers. Maar we hadden, niet zo mooi maar wel veilig, en zwart net over de vijver gespannen. Koi karpers zijn nogal duur. En goudvissen overleven normaliter best in vijvers, groeien groot. Denk dat Remy vanuit zijn kleine bewegingsruimte naar grote(re) vijver niet heft overleefd vanwege stress. Zou ik ook zijn vanuit "krot" naar "paleis". :mrgreen:
sweet-devil schreef:
moederslink schreef:@sweet-devil , hoe bedoel je " foetsie " ? Echt foetsie of dood? Heeft een kat zitten vissen?
Nee dat kan denk ik niet met een stenen muurtje en stroomdraad. Foetsiej als in; denk dat ie dood op de bodem ligt, verstopt onder de plantjes.

Foetsie is toch ---weg---pleite---?
Misschien komt ie " als hij is bijgekomen vd verhuizing " toch wel weer tevoorschijn...want een dode vis komt boven drijven

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door sweet-devil »

In het aquarium zakten ze juist vaak naar de bodem, maar nu ik er over nadenk kwamen de vijvervissen vaak bovendrijven als ze dood waren ja!
Dus wie weet zie ik 'm nog

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Goudvis in de vijver?

Ongelezen bericht door bprosman »

In het aquarium zakten ze juist vaak naar de bodem, maar nu ik er over nadenk kwamen de vijvervissen vaak bovendrijven
Dat is bij verdronken mensen niet anders , die zakken in eerste instantie ook naar de bodem.

Gesloten