KatieB schreef:
Dat zou je als ondernemer mogen weten en zeker als het volgende op je website te lezen staat: "Reacties en ervaringen van klanten vinden wij erg belangrijk. Daarom vernemen wij graag uw suggesties, opmerkingen en eventuele klachten.
Ideeën hoe de Landbouwwinkel.nl Webstore verder verbeterd kan worden? Of bent u niet tevreden over uw ervaringen met Landbouwwinkel.nl?
Help ons dan de service en dienstverlening verder te verfijnen."
Maar goed, dat gaat dus over "klanten". Hoe ze aan die klanten komen, is me een raadsel...
Nou nou, vind ik een beetje een overhaaste "conclusie". Ik weet niet hoeveel medewerkers deze webshop heeft, maar dit was m.i. een medewerker met een slechte ondernemersgeest en slechte communicatieve vaardigheden.
Ik zou dat klachtenformulier toch invullen en eens kijken of daar een positieve reactie op komt.
René Rademaker van Landbouwwinkel.nl is zeer (potentieel) klantonvriendelijk in zijn reactie.
Geef gewoon antwoord en indien mogelijk geef dan die service die de andere winkel niet gaf zodat de klant er een positief gevoel over heeft en wellicht de volgedne keer echt klant kan worden.
Mij zullen ze in ieder geval nooit als klant hebben daar met zo'n mentaliteit.
weetnietveel schreef:
Nou nou, vind ik een beetje een overhaaste "conclusie". Ik weet niet hoeveel medewerkers deze webshop heeft, maar dit was m.i. een medewerker met een slechte ondernemersgeest en slechte communicatieve vaardigheden.
Ik zou dat klachtenformulier toch invullen en eens kijken of daar een positieve reactie op komt.
De eerste reply was ondertekend met "Rene Rademaker" en het overkoepelende bedrijf achter landbouwwinkel.nl heet Rademaker Mechelen waarvan, jawel, Rene Rademaker blijkbaar de eigenaar is.
Tenzij een of andere nozem heeft ondertekend met de naam van zijn grote baas, vrees ik dus het ergste...
In plaats van mijn pijlen te richten op landbouwwinkel.nl (waar ik overigens geen enkele binding mee heb, voor we die opmerking zodadelijk gaan krijgen) waar TS geen enkele zakelijke band/transactie mee heeft zou ik me concentreren op de webwinkel van Makro, zij zijn de enige die TS aan een handleiding en de evt. ontbrekende onderdelen moeten helpen
weetnietveel schreef:Nou ik vind die eerste reactie wel goed. Het is maar hoe je het opvat. Ik lees het als een leuke en goede opmerking, een beetje met een (knipoog). De 2de mail van ts kan ik ook lezen als normaal.
Maar dan vind ik, gaat de webwinkel toch flink de mist in. Waardeloos voor een bedrijf (medewerker) dat neem ik aan nog langer dan vandaag een goede webwinkel wil runnen.
Precies. Die eerste replies van hen stoorden me ook niet zo heel erg, al had ik liever een ander antwoord gehad. Ik heb aanvankelijk dus ook op dezelfde ietwat ludieke manier gereageerd, zoals je kunt zien. Wat daarna volgde, ging wat mij betreft over de schreef. Maar dat is misschien niet iedereen met me eens... Al zal toch niemand durven te beweren dat dit goeie communication policy is.
Het eerste antwoord was al 3 x niks, geef daar dan alsnog indien mogelijk de handleiding bij of een antwoord in de trant van 'wij kunnen u niet van dienst zijn' of iets dergelijks.
Aan 'had maar' alleen heeft niemand wat, dan hadden ze de mail beter helemaal niet kunnen beantwoorden.
bprosman schreef:In plaats van mijn pijlen te richten op landbouwwinkel.nl (waar ik overigens geen enkele binding mee heb, voor we die opmerking zodadelijk gaan krijgen) waar TS geen enkele zakelijke band/transactie mee heeft zou ik me concentreren op de webwinkel van Makro, zij zijn de enige die TS aan een handleiding en de evt. ontbrekende onderdelen moeten helpen
Ben ik uiteraard ook mee bezig. De communicatie met MAKRO webshop België loopt sinds het moment van de bestelling uitermate moeizaam en evenzeer onprofessioneel, dus heb ik ook nog wel wat pijlen af te schieten daar...
Wij zijn al meer dan 7 jaar klant bij de Landbouwwinkel en worden altijd keurig en netjes geholpen. Vorig jaar hebben we onder garantie nog een nieuw frame voor onze kruiwagen gehad omdat er na een half jaar een paar roestplekjes op zaten. Binnen een paar dagen stond er een nieuwe op de stoep. Ik ben ook al een paar keer spullen bij ze gaan ophalen. Ze zijn altijd heel open en vriendelijk en nemen ook alle tijd om je te helpen of om iets uit te leggen.
Ik kan de kritiek dan ook niet goed begrijpen, maar vind het ook een beetje wereldvreemd als je bij een winkel waar je niets hebt gekocht gaat vragen voor de service, terwijl je bij een ander bedrijf je spullen hebt gekocht. Als ik dan ook nog de sarcastische reactie van de klant KatieB en de beledigende toon van KatieB lees (over de "intellectuele vermogens" van die verkoper van de winkel) dan kan ik wel begrijpen dat iemand geïrriteerd raakt. Het is een beetje raar dat je dan met een paar mensen een bedrijf dat je niet eens zelf kent zo gaat omlaag halen op internet. Dat wou ik toch even kwijt .