LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing: webwinkel Alles voor Tuinen

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
eelco74

Waarschuwing: webwinkel Alles voor Tuinen

Ongelezen bericht door eelco74 »

Op 22 november 2015 een tweetal picknicktafels hier besteld, te weten een Junior Picknicktafel en een picknicktafel Laura.
Aangezien we de Junior voor een verjaardag nodig hadden besloten dit exemplaar te bestellen omdat de levertijd 2 tot 3 dagen was. Voor deze tafel moesten, naast de bezorgkosten a € 9,95 ook nog een toeslag betaald worden van € 39,90.
Aangezien dit een behoorlijk percentage is op een tafel van € 79,95 besloten een grote tafel te bestellen omdat er dan maar een keer een toeslag betaald diende te worden.
Ook deze tafel (Laura) had een aangegeven levertijd van 2 tot 3 dagen.

Na 5 dagen nog geen tafels geleverd en ook niets gehoord. Mailtje gestuurd met de vraag waar de bestelling bleef.
Antwoord dat de Junior volgende week of de weer daarop zou worden bezorgd. De laura was niet op voorraad.
Toen begonnen we al te balen, want we haalden de datum voor de verjaardag niet. Hier was uiteraard wel overheen te komen, maar dan hadden we net zo goed de goedkopere variant (€ 65,00 zonder bezorgtoeslag met een levertijd van twee weken) kunnen bestellen.

Na een kleine 1,5 week werd de Junior bezorgd.
Geen idee waarom hier een toeslag voor moet dienen, want stelt helemaal niets voor.

Over de Laura bleef het vervolgens oorverdovend stil.
Hier diverse malen over moeten vragen. Bleek opeens dat het hout niet goed was en de tafel voorlopig uit het assortiment was gehaald.
Geld zou worden teruggestort.
Twee later nog geen geld en wederom mail gestuurd met de vraag waar het geld bleef en een berekening gemaakt wat ik terug wilde hebben.
Ondertussen bleef de Laura gewoon op de site staan met een levertijd van twee tot drie dagen.

Hen hierop gewezen en aangegeven dat ik weinig vertrouwen meer had in hun bedrijfsvoering en zij zich schuldig maken aan misleiding.
Daarom wilde ik ook mijn betaalde toeslag terug, ondanks dat de Junior was bezorgd.

Ik had ondertussen ook op een ander forum (Trustpilot) recensies gelezen met soortgelijke verhalen.

Uiteindelijk gedreigd met het inzetten van een incassobureau als ik niet voor 1 februari 2016 mijn geld terug zou zien.
Geld inderdaad teruggestort gekregen met uitzondering van de toeslag.

Hier nog een mail aan gespendeerd, echter kreeg te horen dat die was betaald voor de geleverde tafel.

Om het geheel samen te vatten.
Er is sprake van een belabberde communicatie. Je moet zelf overal achteraan lopen, want van het bedrijf hoor je niets.
Klantvriendelijkheid is een begrip wat ze niet kennen (blijven overigens verder wel netjes en correct aan de telefoon).
Oplossingsbereidheid kennen ze in het geheel niet en voor je geld moet je een hoop werk verzetten om het terug te zien.

Meest erge in het geheel is dat ze de wetenschap hebben dat bepaalde goederen niet binnen de gestelde termijnen geleverd kunnen worden, maar dit wel zo op de site laten staan.
Dit is gewoon misleiding en neigt naar oplichting.

Sylvia233

Re: Waarschuwing: webwinkel Alles voor Tuinen

Ongelezen bericht door Sylvia233 »

Ik heb op 20 april jl. via deze website een tuinschaar besteld en betaald..... en toen werd het stil.....
Geen bevestiging van de bestelling, op twee e-mails wordt niet gereageerd en de telefoon wordt niet opgenomen. Op internet nog wat onderzoek gedaan en uitgekomen bij Hoveniersbedrijf Alexander Westland, gevestigd op hetzelfde adres in Huizen en vallende onder dezelfde Holding en ook zijn telefoonnummer wordt gelinkt aan allesvoortuinen.nl. Hij ontkent dat hij bij hetzelfde bedrijf hoort, maar ik geloof het niet zo erg. Tot op heden nog niets ontvangen.

Gesloten