LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleen naar Mooi weer de Leeuw als je lid word van de Vara..

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
stiphout74

Alleen naar Mooi weer de Leeuw als je lid word van de Vara..

Ongelezen bericht door stiphout74 »

Heb zo rond november vorig jaar op de site van mooi weer de leeuw ingevuld dat ik graag een keer bij de show aanwezig zou willen zijn. Midden december werd ik gebeld door een vriendelijke jongeman die aangaf dat de shows voor dat jaar vol zaten en dat ik me begin januari opnieuw in moest schrijven om een plaats te kunnen bemachtigen, ik zou dan zo ongeveer bovenaan de wachtlijst komen te staan en zeker zijn van een plekje dit seizoen. Hoe vroeg tijdens dat gesprek ook aan me of ik lid wilde worden van de Vara, maar heb daar voor bedankt. Zo geschiede zo gedaan, 4 januari heb ik me opnieuw ingeschreven op de site. Half februari kreeg ik een telefoontje van mooi weer de leeuw dat ik die zaterdag aanwezig kon zijn bij de show, fantastisch natuurlijk. De medewerkster vroeg of ik fan was van Paul, en ze vertelde hoe leuk het was om bij een show aanwezig te zijn. Ze vroeg of ik lid was van de Vara, nee dus. Of ik dan misschien lid wilde worden, nee bedankt. Toen ging het hele feest dus niet door. Met (naar mijn mening) een smoes dat deze betreffende zaterdag alleen was voor Vara-leden ging mijn bezoekje aan mooi weer de leeuw dus niet door. Ronduit belachelijk. Kan dit zomaar?

mvw1975

Re: Alleen naar Mooi weer de Leeuw als je lid word van de Vara..

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Opzich is het niet netjes hoe het gegaan is, maar ik vind het van de Vara wel terrecht dat Vara-leden voor gaan op niet leden.

Volgens mij gaat het niet alleen bij de Vara zo. Voor bv. het concert van U2 hebben leden van de wereldwijde fan-club voorrang door ze pre-sale kaarten aan te bieden.

Voetbalkaartjes idem, etc. etc.

stiphout74

Ongelezen bericht door stiphout74 »

klopt, ben ik het ook helemaal mee eens, vind het niet raar dat leden voorrang krijgen, vind het alleen niet correct dat het word gebruikt om leden te werven, dat is volgens mij niet de bedoeling. Het zou toch vreemd zijn als je elke keer als je een tv-uitzending wil bezoeken lid moet worden van de desbetreffende omroep.....

Miss M

Ongelezen bericht door Miss M »

Waarschijnlijk kunnen ze dit doen, omdat er genoeg belangstelling is voor tickets. Lid worden van de omroep kost overigens (volgens mij) nog geen zes euro per jaar, dus je zou kunnen afwegen of je dat waard is... Een gemiddeld bezoek aan bioscoop of theater kost al tien keer meer. En tja, aangezien de omroepen op dit moment ieder lid kunnen gebruiken...

Heb ook wel eens gehoord dat voor veel tv programma's nauwelijks publiek te vinden is. Dan worden mensen ingehuurd via een castingbureau om in het publiek te zitten. Die krijgen dus geld...

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Heb ook wel eens gehoord dat voor veel tv programma's nauwelijks publiek te vinden is. Dan worden mensen ingehuurd via een castingbureau om in het publiek te zitten. Die krijgen dus geld...
klopt helemaal
noemen ze ook wel klapvee :lol:

Kijk maar eens naar Night of the Proms, die mensen die je vooraan in beeld ziet zijn ingehuurd om vooral te laten zien hoe gezellig het is.
Deze mensen worden alleen ingehuurd als er een tv opname is.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tja, was bij De Lama's ook zo, 2 kaarten voor De Lama's (de tv opnames) en een jaarlidmaatschap van BNN voor € 30,-.
Je moet maar zo denken: hoe graag wil je er naartoe?
De Lama's in het theater kostten toen € 27,50 per kaartje, dus was dit goedkoper.

Gesloten