LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Ilona2

Re: annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae

Ongelezen bericht door Ilona2 »

Sting schreef:
sunshines schreef:Ik heb net de politie gebeld, omdat ik nog aangifte wil doen.
Zij kunnen echter met dit laatste bericht niks meer uithalen.
Als het bedrijf zelf aan geeft dat ze op een faillissement zitten, dan is het geen echt geval van oplichting meer. Zucht...
Dus als [naam verwijderd door Moderator] iedereen die hij in zijn database heeft staan een mail stuurt waarin hij zegt dat 'wij op dit moment de faillissementsprocedure zijn ingegaan' wordt dat meteen door de politie voor waar aangenomen. Bovendien is de conclusie dat 'ze op een faillissement zitten en dat het dan geen geval van oplichting meer is' wel erg kort door de bocht. Waarom zou een faillissement geen onderdeel kunnen zijn van een oplichtingspraktijk. En wie weet komt tijdens een onderzoek wel iets boven tafel dat te kwalificeren valt als een economisch delict. Ik heb er een hekel aan als aan het loket strafzaken op deze manier worden afgedaan.
Helaas is het wel waar, ook ik heb net contact met politie gehad en zij laten de aangifte vervallen nu zij die email hebben verstuurd en volgens zeggen de faillissementsprocedure zijn ingegaan. Quote van de agente: "Het gaat in dat geval om civiel recht. Als u een advocaat heeft kunt u die inschakelen, maar gezien de kosten moet u zelf een afweging maken of het wel aantrekkelijk genoeg is. U kunt ook de krachten van meerdere gedupeerden bundelen en bijvoorbeeld een ombudsman inschakelen.." Dus Sting, ik ben het met je eens, het gaat heerlijk kort door de bocht.... :-(

Sting

Ongelezen bericht door Sting »

dammetje schreef:Voor ons geldt idd ook hetzelfde! Ik heb net maar mijn rechtsbijstand gebeld, maar doordat wij slechts 2 kaartjes hebben gekocht, ligt de aanschafwaarde te laag voor hen om te bemiddelen. Zij vond het wel heel vreemd dat er al een dergelijke mail wordt verstuurd terwijl er nog geen faillissement is uitgesproken!
Zij adviseerde om vooral contact te blijven zoeken met de organisator, maar als ik het forum zo lees, heeft dat weinig zin, want [naam verwijderd door Moderator] reageert toch nergens meer op...
Ik kan ook best een mail naar vrienden en kennissen sturen dat ik mijn faillissement aan ga vragen. Wie houdt mij tegen. De heer [naam verwijderd door Moderator] is nog niet failliet en mag dus namens WeRockU mailtjes versturen. Dat wordt anders wanneer de rechtbank een curator heeft aangewezen. In dat geval moet ie zich van dit soort berichten onthouden. Mijn rechtsbijstandverzekering vond aanvankelijk het schadebedrag ook te laag. De grens ligt bij hen op € 200,-. Na wat aandringen hebben ze de zaak toch nog in behandeling genomen. Daarbij heb ik aangevoerd dat inmiddels de schade hoger was dan €165,- omdat ik kosten heb gemaakt (reiskosten naar politiebureau, portokosten voor de aangetekende brieven). En ik heb aangegeven dat ik niet de enige benadeelde was in deze casus. Misschien moet je ze toch nog maar eens bellen. Kijk voor de goede orde ook even in je polisvoorwaarden of daar een grensbedrag in staat en of op jouw verzekering een afkoopregeling van toepassing is.
Laatst gewijzigd door Sting op 12 mei 2011 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

lilarane

Ongelezen bericht door lilarane »

Helaas ben ook ik de dupe van dit hele spel.

Eerst krijg ik het volgende mailtje en stuur ik netjes mijn kaartjes terug.
15-3-2011 (dit is 25 dagen voor het concert)
Beste,

U heeft een of meerdere kaarten gereserveerd voor het concert van Vanessa Mae. Helaas moeten wij u mededelen dat het concert met Vanessa Mae niet zal plaatsvinden. Reden hiervan zijn de contractuele afspraken, waarbij deze niet overeenkwamen tussen onze agent en de agent van Vanessa. Wij betreuren deze zaak ernstig en hebben helaas het concert hierdoor moeten cancelen.

Indien u uw kaarten naar ons retourneert, zullen wij z.s.m. uw betaling terugstorten.
Het adres waarnaar u kunt retourneren:
We Rock U BV

Als speciale eenmalige actie willen wij u tegemoet komen, en uw tickets van Vanessa Mae omruilen naar die van Tito Jackson (op 18 juni 2010). Per ticket van Vanessa Mae ontvangt u dan van ons 2 Tito Jackson kaarten.
Indien u hier gebruik van wil maken en uw tickets wilt 'omruilen' kunt u hiervoor een e-mail sturen naar: [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
werocku ticketing

Nadat ik mijn kaartjes heb terug gestuurd heb ik een week gewacht en een mailtje gestuurd om te vragen wanneer ik het geld kan verwachten.
(het concert van tito jackson is ook geannuleerd)

Een week later krijg ik onderstaand mailtje.

29-03-2011
Beste,

Wij worden op dit moment overspoeld met tickets en e-mails over het afgelaste concert van Vanessa Mae.
Daarom willen wij iedereen graag op deze wijze gerust stellen wat betreft de terugbetaling.

Wij hebben een grote toestroom van tickets die verwerkt moet worden. Hierdoor kan het soms even duren voordat uw ticket verwerkt is.
Zodra wij uw ticket verwerkt hebben en de terugbetaling hebben voltooid, stellen wij u hiervan per e-mail op de hoogte.

Uiteraard streven wij er naar om zo snel mogelijk de tickets te verwerken.
Mocht u op 24 april nog niets van ons gehoord hebben, vragen wij u om nog even contact op te nemen.
Tot die tijd willen wij u vragen ons gelieve niet te bellen of te mailen inzake de Vanessa Mae ticket afhandeling.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
werocku ticketing

Op 13-04-2011 had ik nog niets ontvangen en heb dus nogmaals een mailtje gestuurd ook hier geen reactie op dus op 24-04-2011 weer een mailtje gestuurd ook geen reactie. Hierna nog een keer gebeld ook geen reactie op 04-05-2011 weer een mailtje gestuurd en ook geen reactie tot ik vandaag een mailtje heb ontvangen

Beste ,

Wij willen u allereerst onze excuses aanbieden voor de radiostilte. Wij beseffen ons de ernst van de zaak, en vonden het besluit om het concert te annuleren niet een makkelijk maar wel noodzakelijk besluit. Er is veel geld uitgegeven aan promotie en waren er ook al betalingen gedaan aan Vanessa Mae. Helaas liep de ticketverkoop enorm slecht. Door laten gaan van het concert had We Rock U BV diep in de schulden gebracht. Wij hebben er verstandig aan gedaan het concert te annuleren, helaas resulteerde dat bij We Rock U BV in een fiasco en is dit niet meer te houden.

Hierbij stellen wij u officieel ervan op de hoogte dat We Rock U BV niet meer aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen. Wij delen u hierbij mede dat wij op dit moment de faillissementsprocedure zijn ingegaan en bekijken wij de mogelijkheden voor een mogelijke doorstart.

Wij zullen u op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen. Wij zullen u ook tijdig informeren welke stappen gezet dienen te worden, en welke curator verantwoordelijk zal zijn voor dit faillissement.

Hoogachtend,

[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]

Met dit mailtje krijg ik nu dus een tweede reden waarom het concert niet is doorgegaan; erg ongeloofwaardig.
Zeker omdat er gemeld wordt dat er betalingen zijn gedaan naar Vanessa Mae, wanneer de beide agenten een concert annuleren zullen ook de betaalde bedragen van die kant terug moeten komen. Die kosten zullen dus niet bij de gedupeerde klanten terecht moeten komen.
In de eerst mail na de mailing dat het concert is geannuleerd worden de gedupeerden gerust gesteld dat het wel even kan duren maar het geld wordt zeker terug gestort een valse belofte dus.

Als ik nu kijk op hun website (http://www.werocku.nl/index.php) is er niets te vinden over een faillissement en er staat zelfs nog een vacature op de site...

Wordt hier nou gewoon een spel gespeeld om snel aan geld te komen over de rug van anderen of is dit verhaal wel geloofwaardig, wat mij betreft niet.

[Bericht aangepast door Moderator. Reden: persoonsgegevens verwijderd]

Sting

Ilona2 schreef:Helaas is het wel waar, ook ik heb net contact met politie gehad en zij laten de aangifte vervallen nu zij die email hebben verstuurd en volgens zeggen de faillissementsprocedure zijn ingegaan. Quote van de agente: "Het gaat in dat geval om civiel recht. Als u een advocaat heeft kunt u die inschakelen, maar gezien de kosten moet u zelf een afweging maken of het wel aantrekkelijk genoeg is. U kunt ook de krachten van meerdere gedupeerden bundelen en bijvoorbeeld een ombudsman inschakelen.." Dus Sting, ik ben het met je eens, het gaat heerlijk kort door de bocht.... :-(
Ik geef je gelijk. Het is inderdaad waar dat agenten zo nu en dan onzin uitkramen. Maar daarmee is het nog niet zo dat als iets 'civiel recht' is, het strafrecht terugtreedt. Het zijn rechtsgebieden die los staan van elkaar. Het is geen keuze-menu!. Wat een onzin-redenering. Daar maak ik mij kwaad om. En wat zou een ombudsman moeten doen? Bellen met een afgesloten nummer of mailen naar een emailadres waar niemand meer serieus op reageert. Een ombudsman is volstrekt 'tandeloos' en kan, als ie [naam verwijderd door Moderator] al te spreken krijgt 'foei, [naam verwijderd door Moderator]' zeggen.
Laatst gewijzigd door Sting op 12 mei 2011 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

janena

Ongelezen bericht door janena »

Ik had al lang een vreemd gevoel bij deze organisatie, kan het niet goed uitleggen maar erg professioneel kwamen ze niet over. Om deze reden hebben wij ook besloten om pas kaarten voor Tito Jackson aan te schaffen op het laatste moment, dit hebben we uiteindelijk dus niet gedaan vanwege het annuleren.

Balen dat er zoveel mensen gedupeerd zijn.

Lees ik het goed dat ze geprobeerd hebben om Vanessa Mae-liefhebbers kaartjes voor Tito Jackson aan te smeren? Jeetje wat een kansloze actie zeg.

Sumpi

Ongelezen bericht door Sumpi »

Hier nog een gedupeerde. Heb 2 VIP tickets gekocht in December, toen ik de advertenties in de krant zag staan. Was namelijk het perfecte verjaardagscadeau! Helaas ging het niet door, en ik heb zoals de mail verzocht de kaartjes terug gestuurd. Helaas geen kopie van de kaartjes gemaakt, want ik was zo naïef om te denken dat het een legitiem bedrijf was.

En nu, weken later, ook geen geld terug. Wel het vage mailtje ontvangen zoals de rest hier. Ik heb weken lang meerdere malen geprobeerd te bellen, maar helaas geen gehoor. Ook diverse mails gestuurd, wederom geen reactie.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, hoop niet dat ik kan fluiten naar m'n geld. 165 euro is een hoop geld voor een student...

nononsensewim

Ongelezen bericht door nononsensewim »

ik stel voor een collectief te vormen voor dit.

het meest bijtende is natuurlijk een vermeende doorstart , waar ongetwijfeld geld voor nodig is, hetgeen niet naar de gedupeerden toegaat.

Knittel

Ongelezen bericht door Knittel »

Bij een bedrijf dat failliet gaat valt inderdaad nog maar weinig te halen, maar we kunnen -hopelijk gezamenlijk- [naams verwijderd door Moderator] wel persoonlijk aansprakelijk blijven stellen voor het geld dat hij nu op een onfrisse manier heeft verkregen. Hij is kaartjes gaan verkopen voor een concert zonder dat er kennelijk sluitende afspraken waren met management en de zaal. Dat kun je op z'n minst slordige bedrijfsvoering noemen en uitleggen als oplichting. Daar mee weg komen en een nieuw bedrijfje beginnen zal toch niet gebeuren?

Martijn1976

Ongelezen bericht door Martijn1976 »

Hier nog een "we rock u" slachtoffer.....

Ik ontving vandaag ook de mail over het faillisement. Zal in de gaten houden wie de curator blijkt te zijn. Hopen dat ik langs die weg m'n geld terug kan krijgen, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Misschien een idee om een "gedupeerden-lijst" samen te stellen? Kunnen we gezamenlijk ons geld terug eisen...

adriejorna

Ongelezen bericht door adriejorna »

Een lijst maken is een goed idee ik hoop dat Radar hier aan mee wil helpen en het landelijk bekent maakt.

erlou

Ongelezen bericht door erlou »

Je mag ook zeker op mij rekenen..
Ik ga er nu alles aan doen mijn geld terug te krijgen al is het voor het idee...

Ik voelde de laatste mail al aankomen, zachtjes uitgedrukt ben ik woedend!!!

[Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd bericht]

Jjenn

Ongelezen bericht door Jjenn »

Naast mensen die kaartjes voor Vanessa Mae en Tito Jackson hebben gekocht, blijken er NOG meer gedupeerden te zijn. Namelijk die van het Classic Rock Festival met Cinderella en Stryper. Kaartjes daarvoor blijken ineens niet geldig (?)

http://classicrockfestival.web-log.nl/c ... 40c53f970c

Het ziet er naar uit dat de lijst met gedupeerden héél lang kan worden!

Wat ik ook vreemd vindt is dat WeRockU in de mailing naar bezoekers van het Classic Rock Festival aangeeft, dat de concerten van Vanessa Mae en Tito Jackson zijn geanulleerd omdat er te weinig belangstellende waren. Maar ik kan me ook nog mails van WeRockU / [naam verwijderd door Moderator] herinneren dat het concert bijna was uitverkocht!!!!

nononsensewim

Inmiddels krijg ik bericht van een Hongaarse collega die vraagt om zijn gegevens ivm het vermeende cancellen van de tour van P.O.D.

Hij heeft voor de tour van deze group alle voorschotten geind, het zou gaan om 16 shows in heel europa en azie.

ook hier gaat het om substantiele bedragen.
[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]

seb89

Ongelezen bericht door seb89 »

En ja hoor! Hier is nog een slachtoffer.. Ik wilde mijn kleine zusje (die zelf viool speelt en een fan is van Vanessa Mae) verassen en heb 2 kaarten voor het concert gekocht.. Later hadden we mijn andere zus die het eerst niet zag zitten (omdat het te duur was) ook nog eens overgehaald en een kaart voor haar besteld + betaald via Ideal! Dit alles voor niets! Weg €181,50!

Ik heb 16 maart 2011 gelijk de twee kaarten die ik ontvangen had gekopieerd voor mezelf en teruggestuurd met een bijgevoegde brief. De derde kaart hadden we nog niet ontvangen. Na een tijdje niets gehoord te hebben nog 2 dreigmailtjes verzonden naar het volgende email adres: [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]. Maar geen reply!
Later kreeg ik het mailtje waarin werd gezegd dat ze ''overspoeld werden met mailtjes en brieven'' en ik heb netjes gewacht zoals aangegeven in de mail.

Op 11 mei 2011 heb ik echter nog een dreigmailtje gestuurd, omdat ik het wachten zat ben en het tijd is dat mijn bankrekening wordt aangezuiverd!!
Tot mijn grote verassing kreeg ik dit keer wel een snelle reactie: 12 mei 2011 05.06AM. Het is hetzelfde mailtje dat de meeste mensen op dit forum hebben ontvangen - de aankondiging van het faillissement!
Erg onprofessioneel dat er niets staat over het faillissement op de website.

Ik hoop echt dat we ons geld nog ooit terugkrijgen (al betwijfel ik het)..

CHijlkema

Ongelezen bericht door CHijlkema »

[Link verwijderd door Moderator]

nononsensewim

Jammer dat de journalist niet iets dieper gaat, hij mist een paar knallers.

ariebart

Ongelezen bericht door ariebart »

Ook ik had kaartjes voor classic rock met stryper en cinderella.
4*49 euro
moet ik nu aangifte doen bij de politie?

is er een kans dat we iets terug krijgen?

ab. imthorn

nononsensewim

ik ben bang dat je weinig kunt doen.

je geld is zeer waarschijnlijk in lucht opgegaan.

enige wat hier gedaan kan worden is gezamelijk een advocaat in de arm te nemen die alle gedupeerden vertegenwoordigd.

eerlijk gezegd geef ik het dan nog weinig kans van slagen. de man verstopt zich achter "legale " procedures en bv's

hannusss

Ongelezen bericht door hannusss »

Zojuist een reactie gehad van [naam verwijderd door Moderator]:

"Hans,

Toevallig draag ik dezelfde naam als [naam erwijderd door Moderator] omdat hij mijn neef is.
Ik heb een marketing bureau en verzorgde in het verleden het printen van de tickets en de e-mail marketing.

Aangezien ik afstand heb gedaan van de zaken met zijn bedrijf werocku bv en ook geen werkzaamheden meer voor hem verricht, distantieer ik mij volledig van deze situatie.

[Naam verwijderd door Moderator]

Een medeplichtige die zich nu ineens heeft gedistantieert. Mensen doe me een plezier en neem deze naam ook gewoon even mee in de aangifte!

Sting

hannusss schreef:
Een medeplichtige die zich nu ineens heeft gedistantieert. Mensen doe me een plezier en neem deze naam ook gewoon even mee in de aangifte!
De heer [Naam verwijderd door Moderator]heeft opdrachten verricht voor We Rock U BV en is noch bestuurder van We Rock U BV noch van MZ Beheer BV. Van laatstgenoemde bv is [Naam verwijderd door Moderator] de enige eigenaar/bestuurder. MZ Beheer BV is vervolgens eigenaar/beheerder van We Rock U BV. Mijn aangifte bij de politie richt zich primair tegen We Rock U BV, niet tegen personen in het bijzonder. Als mijn aangifte door de politie wordt opgepakt en men start een onderzoek dan komen ze vanzelf bij de eigenaar/bestuurder uit (ook die van MZ Beheer BV) en wellicht nog bij andere mensen die zich schuldig gemaakt hebben aan strafbare feiten. Voor mij gaat het veel te ver om [naam verwijderd door Moderator] als verdachte/dader te melden of te noemen; ik heb van hem slechts een enkel mailbericht ontvangen waarop ik geen gram verdenking jegens hem persoonlijk kan baseren.

Eerlijk gezegd zou ik al blij zijn als de politie de diverse aangiften op gaat pakken en deze zaak aan een goed onderzoek onderwerpt.

Gesloten