LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae
annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae
Concerttickets aangekocht en ontvangen via Werocku voor concert 8 april jl van Vanessa Mae te Apeldoorn. Op 15 maart van de organisator e-mail ontvangen: concert geannuleerd. Tickets kunnen worden omgeruild worden voor tickets voor concert Tito Jackson (inmiddels ook geannuleerd) of terugstorting van aankoop door de tickets per post naar een postbus in Haarlem te verzenden.
Ik heb tickets geretourneerd, echter betaling blijft tot op heden uit.
Ondervinden meer mensen problemen mbt de terugbetaling?Ik heb de
organisator gisteren gemaild hierover en ik heb geen reactie hierop gehad.
Ik heb tickets geretourneerd, echter betaling blijft tot op heden uit.
Ondervinden meer mensen problemen mbt de terugbetaling?Ik heb de
organisator gisteren gemaild hierover en ik heb geen reactie hierop gehad.
-
Re: annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae
Nee, de meeste bedrijven reageren niet binnen 1 dag op een mail.
Wat is de termijn die volgens de algemene voorwaarde geldt voor het terugboeken van het geld?
Wanneer is u gezegd dat er terugbetaald zou worden (nadat u de tickets retour had gestuurd) en hoe ver in die termijn zit u nu?
Iets meer informatie is wel nodig.
Wat is de termijn die volgens de algemene voorwaarde geldt voor het terugboeken van het geld?
Wanneer is u gezegd dat er terugbetaald zou worden (nadat u de tickets retour had gestuurd) en hoe ver in die termijn zit u nu?
Iets meer informatie is wel nodig.
Stuur een ingebrekenstellen, aangetekend nu de tegenpartij niet reageert.
Inderdaad heb ik ook een probleem met de terugbetaling van de kaartjes voor het geannuleerde concert van Vanessa Mae. Mijn eerste mailtjes werden nog wel beantwoord maar op die van de afgelopen dagen heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Eergisteren heb ik gebeld maar dan krijg je een telefoniste aan de telefoon die zegt dat ze niet kan doorverbinden en slechts belooft dat ze de boodschap zal doorgeven. Inmiddels zijn ruim zeven weken verstreken sinds ik de kaartjes retour heb gestuurd. Ik heb er best begrip voor dat het wat tijd kost om terug te betalen maar na zeven weken moet het toch wel voor elkaar zijn. Ik heb WeRockU tot morgen (30-4) de tijd gegeven om het bedrag op mijn rekening te storten. Als ik de betaling dan nog niet binnen heb dan gaan er een aangetekende brief naar We Rock U BV.
[Bericht aangepast door moderator: persoonsgegevens verwijderd]
-
Ja, zeven weken is belachelijk.
Dan is het inderdaad tijd om aangetekend een schrijven die kant op te doen en te sommeren dat uw geld ASAP wordt gestort.
Dan is het inderdaad tijd om aangetekend een schrijven die kant op te doen en te sommeren dat uw geld ASAP wordt gestort.
De tickets zijn voor eind maart geretourneerd. Van de organisator heb ik een e-mail ontvangen op 29 maart.
citaat hieruit:
....."Uiteraard streven wij er naar om zo snel mogelijk de tickets te verwerken.
Mocht u op 24 april nog niets van ons gehoord hebben, vragen wij u om nog even contact op te nemen.
Tot die tijd willen wij u vragen ons gelieve niet te bellen of te mailen inzake de Vanessa Mae ticket afhandeling"
Bedankt voor het adres van Werocku. Ik had alleen het postbusnr.
Ik denk dat de adviezen opvolg en binnenkort een aangetekende brief verstuur.
citaat hieruit:
....."Uiteraard streven wij er naar om zo snel mogelijk de tickets te verwerken.
Mocht u op 24 april nog niets van ons gehoord hebben, vragen wij u om nog even contact op te nemen.
Tot die tijd willen wij u vragen ons gelieve niet te bellen of te mailen inzake de Vanessa Mae ticket afhandeling"
Bedankt voor het adres van Werocku. Ik had alleen het postbusnr.
Ik denk dat de adviezen opvolg en binnenkort een aangetekende brief verstuur.
-
Ook ik heb tot nu toe mijn geld voor de kaartjes van het geannuleerde concert van Vanessa Mae van 8 april 2011 nog niet terug ontvangen, nadat ik ze keurig netjes per post heb getourneerd naar Haarlem. Werocku stuurde in de tussentijd een emailbericht met het verzoek pas na 24 april te reageren mocht het bedrag nog niet teruggestort zijn. Ook ik heb me keurig aan deze datum gehouden, echter zonder resultaat.
Ik heb dus exact dezelfde ervaring als de andere berichtgevers hier op dit forum.
Je krijgt geen enkel contact met Werocku over terugbetaling.
Telefonisch contact met Werocku in Haarlem, verloopt zonder resultaat: dhr. (organisator van Werocku) krijg je niet aan de lijn. Ook op mijn emailbericht wordt niet gereageerd.
Wat ik wel kan mededelen is dat ICEPAY het onlinebetalingsverkeer voor Werocku regelt maar dat zij niet over de tegoeden van Werocku beschikken en daarom geen geld kunnen overmaken.
Hoe krijg ik mijn geld ooit terug?
Ik heb dus exact dezelfde ervaring als de andere berichtgevers hier op dit forum.
Je krijgt geen enkel contact met Werocku over terugbetaling.
Telefonisch contact met Werocku in Haarlem, verloopt zonder resultaat: dhr. (organisator van Werocku) krijg je niet aan de lijn. Ook op mijn emailbericht wordt niet gereageerd.
Wat ik wel kan mededelen is dat ICEPAY het onlinebetalingsverkeer voor Werocku regelt maar dat zij niet over de tegoeden van Werocku beschikken en daarom geen geld kunnen overmaken.
Hoe krijg ik mijn geld ooit terug?
Meld het ook op fansites van Vanessa mae. Dan zal er ook vanuit de kant van de artiest wellicht druk uitgeoefend worden.huisjeboompjebeestje schreef: Hoe krijg ik mijn geld ooit terug?
Of Vanessa Mae zich druk zal maken over het niet terugbetalen van kaartjes vraag ik mij af. Natuurlijk staat het iedereen vrij om boodschappen op de fansite te plaatsen maar volgens mij is het handiger om We Rock U BV rechtstreeks aan te spreken. Morgen gaan mijn aangetekende brieven de deur uit naar het adres in Velserbroek en naar de postbus in Haarlem. W
We Rock U BV is 100% eigendom van MZ Beheer BV. Wellicht dat ik ook aan laatstgenoemde BV een aangetekende brief stuur. Beide ondernemingen zijn op 13 juli 2010 opgericht; erg jong dus. Het gegeven dat zowel het concert van Vanessa Mae als het concert van Tito Jackson zijn afgelast, beide door We Rock U georganiseerd, stemt mij niet gerust en ik ben er nog helemaal niet zeker van of ik mijn geld nog zal terugzien. Overigens een klein lichtpuntje: noch We Rock U BV noch MZ Beheer BV zijn op dit moment bekend in het insolventieregister (faillissementen en surseances).
We Rock U BV is 100% eigendom van MZ Beheer BV. Wellicht dat ik ook aan laatstgenoemde BV een aangetekende brief stuur. Beide ondernemingen zijn op 13 juli 2010 opgericht; erg jong dus. Het gegeven dat zowel het concert van Vanessa Mae als het concert van Tito Jackson zijn afgelast, beide door We Rock U georganiseerd, stemt mij niet gerust en ik ben er nog helemaal niet zeker van of ik mijn geld nog zal terugzien. Overigens een klein lichtpuntje: noch We Rock U BV noch MZ Beheer BV zijn op dit moment bekend in het insolventieregister (faillissementen en surseances).
Het management van een artiest zou toch moeten negatieve publiciteit te voorkomen.Sting schreef:Of Vanessa Mae zich druk zal maken over het niet terugbetalen van kaartjes vraag ik mij af.
Wanneer van Marco Borsato bekend zou worden dat hij concerten afblaast en vervolgens met de poen ervandoor gaat is zijn management toch de aangewezen partij om die zaak recht te zetten.
Uiteraard is het de aangewezen weg om de direct verantwoordelijke aan te spreken, maar de kosten daar incasseren is zinloos. De schade weegt gewoonweg niet op tegen de potentiële kosten. (Bij bundeling van zaken kan dat natuurlijk weer anders uitpakken uiteraard)
Ik weet niet om welke reden de concerten van Vanessa Mae en van Tito Jackson niet zijn doorgegaan. Is een zaak van het management van de betreffende artiesten en We Rock U BV. Best mogelijk dat We Rock U BV als gevolg van die annuleringen in de problemen is gekomen. Feit is dat ik, en met mij een aantal andere liefhebbers van Vanessa Mae, een toezegging hebben van We Rock U BV en dat die toezegging tot op heden niet is nagekomen. Terecht merkt 'crazyme' op dat de verhaalkosten de individuele schades zullen gaan overstijgen. Vandaar dat rechtsbijstandverzekeringen meestal niet staan te trappelen om zich voor dit soort beperkte claims in te zetten. Dit weerhoudt mij er echter niet van om We Rock U formeel ingebreke te stellen. Als We Rock U na de redelijke termijn verzuimd heeft om zijn verplichtingen na te komen zal ik dat wederom duidelijk maken. Dat ik daardoor mijn geld nog niet terug heb realiseer ik mij best wel maar mijn juridische positie is in ieder geval voldoende geborgd en ik heb voldoende 'voorgesorteerd' om eventuele verdere stappen te ondernemen.
Uiteraard hoop ik dat meerdere gedupeerden zich zullen melden op dit forum en dat Radar de nodige aandacht aan dit onderwerp zal gaan besteden. Ik neem aan dat We Rock U BV en MZ Beheer BV niet zitten te wachten op negatieve publiciteit.
Uiteraard hoop ik dat meerdere gedupeerden zich zullen melden op dit forum en dat Radar de nodige aandacht aan dit onderwerp zal gaan besteden. Ik neem aan dat We Rock U BV en MZ Beheer BV niet zitten te wachten op negatieve publiciteit.
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb een toezegging gekregen dat mijn geld voor de drie tickets van Vaneesa Mea teruggestort zou worden maar sindsdien geen geld en geen contact meer kunnen krijgen met de mensen van Werocku. Rondgebeld en uiteindelijk bij ICEPAY terechtgekomen die het onlinebetalingsverkeer voor Werocku regelt. Helaas zagen zij het bijzonder somber in. Zij gaven mij het advies om in ieder geval aangifte te doen. Verder weet ik niet wat ik moet doen naast aangifte te doen en me hier bij RADAR te melden.
Goedemiddag, helaas hetzelfde hier: vier kaartjes van Vanessa Mae gekocht en ook nog geen geld terug gekregen.
Vorige week nog telefonisch iemand van We Rock U (WRU) gesproken en de toezegging gekregen dat ik teruggebeld zou worden. Sinds vandaag wordt de telefoon van WRU niet meer opgenomen. Ook het mobiele nummer dat op de website van WRU staat, bestaat niet meer. Volgens IcePay, het bedrijf dat de betalingen heeft geregeld, geven zij dit dossier snel uit handen aan een jurist, want ook zij krijgen nog geld van WRU.
Ook het concert van Tito Jackson dat WRU heeft georganiseerd is geannuleerd en ook van dat concert wachten de mensen nog op terugbetaling van de kaartjes.
Zie ook:
- http://www.jackson-source.com/news/454- ... tito-dutch
- http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... icahal.htm
Het is een toestand.
Vorige week nog telefonisch iemand van We Rock U (WRU) gesproken en de toezegging gekregen dat ik teruggebeld zou worden. Sinds vandaag wordt de telefoon van WRU niet meer opgenomen. Ook het mobiele nummer dat op de website van WRU staat, bestaat niet meer. Volgens IcePay, het bedrijf dat de betalingen heeft geregeld, geven zij dit dossier snel uit handen aan een jurist, want ook zij krijgen nog geld van WRU.
Ook het concert van Tito Jackson dat WRU heeft georganiseerd is geannuleerd en ook van dat concert wachten de mensen nog op terugbetaling van de kaartjes.
Zie ook:
- http://www.jackson-source.com/news/454- ... tito-dutch
- http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... icahal.htm
Het is een toestand.
Hierbij nog een gedupeerde. Ik heb de kaarten teruggestuurd op 16 maart, een dag na de annulering (2 vip tickets, a 150 euro).
Helaas het geld niet ontvangen. Op mail wordt inderdaad niet meer gereageerd en op het mobiele nummer wordt niet opgenomen. Het vaste nummer lijkt afgesloten, gaat namelijk maar 1 keer over.
Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. het gaat namelijk om veel geld en hoop dat ik dit nog ontvang, maar ik vrees het ergste. Ik ga ook aangifte doen, hoop dat het iets oplevert.
Helaas het geld niet ontvangen. Op mail wordt inderdaad niet meer gereageerd en op het mobiele nummer wordt niet opgenomen. Het vaste nummer lijkt afgesloten, gaat namelijk maar 1 keer over.
Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. het gaat namelijk om veel geld en hoop dat ik dit nog ontvang, maar ik vrees het ergste. Ik ga ook aangifte doen, hoop dat het iets oplevert.
In mijn eerdere reactie gaf ik aan dat We Rock U BV en MZ Beheer BV nog niet bekend zijn in het insolventieregister. Wel blijkt uit dit register dat de heer eerder bij een faillissement betrokken is geweest. Het betrof destijds Liberty Music. Uit het register kan ik niet opmaken of het hier een rechtspersoon betrof. Vermoedelijk was Liberty Music een eenmanszaak van de heer. Het faillissement is op 12 juli 2005 uitgesproken en het einde van de schuldsanering viel op 3 april 2009. Vanaf dat moment gold dat de heer met een schone lei verder kon.
En dat heeft ie gedaan. Op 20 april, nota bene op de dag dat in het faillissement van zijn vorige onderneming rekening en verantwoording is afgelegd, wordt de onderneming We Rock U opgericht (waarschijnlijk toen nog niet als rechtspersoon). Later, op 13 juli 2010 vindt de oprichting plaats twee besloten vennootschappen van MZ Beheer BV en We Rock U BV. Op dezelfde dag wordt MZ Beheer BV enig aandeelhouder van We Rock U BV. Op zich niets mis mee; de constructie waarbij de ene B.V. alle aandelen van een werkmaatschappij bezit komt wel vaker voor. De combinatie met het eerdere faillissement en het niet nakomen van verplichtingen door We Rock U BV geeft mij echter een vieze smaak in de mond. Nu bij We Rock U BV, zowel op het 'landnummer' als op het mobiele nummer, niet meer wordt opgenomen denk ik dat het naast de civiele ingebrekestelling de moeite waard is om aangifte te gaan doen bij de politie.
De mailbox op de site van We Rock U BV werkt nog wel. Op mijn mededeling dat ik nog wat tegoed heb van We Rock U kreeg ik onmiddellijk het volgende antwoord: Dear Sting, Thank you for your Quick Question. We will reply as soon as possible. WEROCKU Management. De server leeft dus nog maar ik denk dat ik moet wachten tot mijn lichaamsgewicht 100 gram is voordat ik een echt antwoord zal mogen ontvangen. En mijn geld.....
En dat heeft ie gedaan. Op 20 april, nota bene op de dag dat in het faillissement van zijn vorige onderneming rekening en verantwoording is afgelegd, wordt de onderneming We Rock U opgericht (waarschijnlijk toen nog niet als rechtspersoon). Later, op 13 juli 2010 vindt de oprichting plaats twee besloten vennootschappen van MZ Beheer BV en We Rock U BV. Op dezelfde dag wordt MZ Beheer BV enig aandeelhouder van We Rock U BV. Op zich niets mis mee; de constructie waarbij de ene B.V. alle aandelen van een werkmaatschappij bezit komt wel vaker voor. De combinatie met het eerdere faillissement en het niet nakomen van verplichtingen door We Rock U BV geeft mij echter een vieze smaak in de mond. Nu bij We Rock U BV, zowel op het 'landnummer' als op het mobiele nummer, niet meer wordt opgenomen denk ik dat het naast de civiele ingebrekestelling de moeite waard is om aangifte te gaan doen bij de politie.
De mailbox op de site van We Rock U BV werkt nog wel. Op mijn mededeling dat ik nog wat tegoed heb van We Rock U kreeg ik onmiddellijk het volgende antwoord: Dear Sting, Thank you for your Quick Question. We will reply as soon as possible. WEROCKU Management. De server leeft dus nog maar ik denk dat ik moet wachten tot mijn lichaamsgewicht 100 gram is voordat ik een echt antwoord zal mogen ontvangen. En mijn geld.....
Laatst gewijzigd door Sting op 02 mei 2011 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt mij tijd om de krachten te bundelen.
Mijn advies (na een bezoek aan het politiebureau): doe melding via mijnpolitie.nl
Hoe meer mensen dat doen, des te eerder zal een strafrechtelijk onderzoek ingesteld gaan worden. Daarnaast blijft het natuurlijk nodig om de nalatige partij ingebreke te stellen.
Hoe meer mensen dat doen, des te eerder zal een strafrechtelijk onderzoek ingesteld gaan worden. Daarnaast blijft het natuurlijk nodig om de nalatige partij ingebreke te stellen.
Ik heb mijn geld dus wel terug gekregen(ongeveer 2/3 weken nadat ik 2 kaarten had retour gezonden, op 4 april voor de volledigheid). Wel moet ik zeggen dat de reacties over dit onderwerp me niet verbazen. Eigenlijk direct nadat ik een mail kreeg dat het concert was afgelast begon ik al nattigheid te voelenen ook mailtjes die werden verstuurd om 10 uur in de avond en 6 uur in de ochtend alsmede telefoontjes die niet werden beantwoord maakten mij er niet geruster op. Maar een beetje zoeken op internet levert soms telefoonnummers op die bruikbaar zijn. Ik ben gewoon met hulp van hyves en al die dingen maar eens gaan zoeken naar [naam verwijderd door Moderator] maar daar kom je geen stap verder mee. Telefoonnummers die niet in gebruik zijn etc etc etc. In het annuleringsmailtje, die jullie ook hebben gehad, stond idd de naam [naam verwijderd door Moderator] afzender en die heb ik dus uiteindelijk wél een aantal maal gesproken en gesmst. De verhalen van hem waren uiterst ongeloofwaardig en dat heb ik hem ook laten weten. Elke keer was er een andere smoes maar ik heb me door hem niet laten afbluffen. Ik heb geëist dat ik mijn geld terug kreeg binnen een week en dat gebeurde dus ook. Ik heb geen idee waarom ik mijn geld wel heb gehad en andere leden van dit forum niet maar het kan te maken hebben gehad met het feit dat ik nogal duidelijk ben geweest en tot vervelens toe heb gesmst. Iniatieven die worden gestart om het geld terug te krijgen ondersteun ik van harte!
-
Ook wij hebben helaas ondervonden na annulering van het concert van Vanessa Mae dat wij het geld nog steeds niet retour hebben ontvangen.
Wij hebben 28 februari 2 kaarten gekocht voor het concert en ook wij hebben een email op 15 maart ontvangen dat het concert is geannuleerd. Wij hebben meteen gereageerd middels een email.
Echter wij konden niks retour zenden omdat wij ook al hadden aangeven nog geen kaartjes te hebben ontvangen. We hebben 16 maart meteen gebeld met het nummer dat vermeld staat op hun site, we kregen toen [naam verwijderd door Moderator] aan de telefoon. Zij gaf aan dat, dat geen probleem was en wij middels betalingsbewijzen we gewoon ons geld terug kregen. En we zouden worden terug gebeld.... maar natuurlijk tot op heden nog niet gebeurt.
Na heen en weer gemail krijgen we sinds vorige week geen reactie meer en is het nummer waarschijnlijk afgesloten. Ik heb een adres kunnen achterhalen in Velserbroek [adres verwijderd door Moderator] waar ik deze week een aangetekende brief met ingebrekestelling heen zal sturen (handtekening retour). Maar tja of dat zal helpen is maar de vraag.
Heeft iemand al een brief gestuurd en een handtekening retour ontvangen??
We zullen ondanks dat het om een relatief laag bedrag gaat voor een rechtsbijstandverzekering, het daar neerleggen met de vraag of zij ons kunnen helpen. Natuurlijk hoop ik ook dat Radar hier aandacht aan zal besteden. Want er zijn denk ik veel gedupeerde zeker nu het concert van Tito Jackson ook is geannuleerd.
Ik blijf hopen... dat het goed afloopt en mijn 121 euro terug ontvang.
Wij hebben 28 februari 2 kaarten gekocht voor het concert en ook wij hebben een email op 15 maart ontvangen dat het concert is geannuleerd. Wij hebben meteen gereageerd middels een email.
Echter wij konden niks retour zenden omdat wij ook al hadden aangeven nog geen kaartjes te hebben ontvangen. We hebben 16 maart meteen gebeld met het nummer dat vermeld staat op hun site, we kregen toen [naam verwijderd door Moderator] aan de telefoon. Zij gaf aan dat, dat geen probleem was en wij middels betalingsbewijzen we gewoon ons geld terug kregen. En we zouden worden terug gebeld.... maar natuurlijk tot op heden nog niet gebeurt.
Na heen en weer gemail krijgen we sinds vorige week geen reactie meer en is het nummer waarschijnlijk afgesloten. Ik heb een adres kunnen achterhalen in Velserbroek [adres verwijderd door Moderator] waar ik deze week een aangetekende brief met ingebrekestelling heen zal sturen (handtekening retour). Maar tja of dat zal helpen is maar de vraag.
Heeft iemand al een brief gestuurd en een handtekening retour ontvangen??
We zullen ondanks dat het om een relatief laag bedrag gaat voor een rechtsbijstandverzekering, het daar neerleggen met de vraag of zij ons kunnen helpen. Natuurlijk hoop ik ook dat Radar hier aandacht aan zal besteden. Want er zijn denk ik veel gedupeerde zeker nu het concert van Tito Jackson ook is geannuleerd.
Ik blijf hopen... dat het goed afloopt en mijn 121 euro terug ontvang.
-
Ik kom er net achter dat ze nu actief zijn met concerten organiseren in Zuid Afrika. Misschien al oud nieuws maar toch.