LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
marijeb1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:00

[b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door marijeb1 »

Wij hadden afgelopen juli een heel slechte ervaring bij attractiepark Toverland in Sevenum.

Het bleek, dat zij voor kinderen vanaf 90 cm lengte de volledige entreeprijs, eur 19,50 vragen :shock: .

Wij hebben een zoontje van 1,5 jaar oud, die net loopt, en toevallig erg groot voor zijn leeftijd is, nl. 92 cm.

Wij hadden, echt heel naief, geen kaartje voor hem gekocht, want wij kwamen voor onze twee oudste kinderen van 6 en 8 jaar.

Hij werde er bij de entree uit zijn kinderwagen gevraagd, moest bij het bordje gaan staan, en bleek inderdaad meer dan 90 cm lang te zijn.
Dus hij mocht er niet in. WIj moesten eerst 19,50 betalen, en wij waren echt woest. Maar volgens het park zou hij al in een aantal attracties kunnen...een kind, dat net loopt.
Na heel veel zeuren hebben we wat tegoedbonnen ontvangen, maar dit kan toch niet?
Op onze klachtenbrief twee weken geleden hebben wij nog geen reactie ontvangen.

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door haka10 »

Nee, heb hier nog geen problemen mee gehad, maar vindt wel dat Toverland zich erg kinderachtig opstelt.

Ik denk dat ik maar weer gewoon naar de Efteling ga met mijn dochter van 9 want Toverland lijkt me wel erg kinderachtig (in ieder geval het personeel bij de kaartjes controle).

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door cybertomaat »

vind t ook erg laag ...
aan de andere kant ... moesten jullie (de ouders) niet ook gewoon
betalen ??? neem aan dat jullie ook niet in de atracties gaan ...
al zouden jullie dat misschien wel kunnen .

Begrijp me niet verkeerd maar ... als je moet betalen om het park te betreden moet je idd ook voor die iets te grote kleine betalen.

Zou ze zieren als ze een uitzondering maken ... of nog beter ...
de regel aanpassen MAAR dat HOEVEN ze NIET te doen .

>cybertje<

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Toverland.

Tsja, weet u dat.......

Dit in de Algemene Voorwaarden moet staan?
Dat deze algemene voorwaarden zichtbaar bij de ingang te lezen moet zijn of; bij een vooruitbestelling die bevestiging deze AV behoort te bevatten?

't Is nu achteraf praten maar als deze voorwaarden alleen zijn meegedeeld door de kaartjesverkoper dan is Toverland goed fout bezig.

Ik zou, als dit het geval is geweest hen per brief daarop wijzen en verzoeken om terugstorting van het teveel betaalde.

Maar...... het is de toon die de muziek maakt.
En,,,,,,,,,, niet geschoten altijd mis.

en zo ken ik er nog wel een paar.

Maar..... het zo weer mooi weer worden, dus....

Grootvader

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door magel725 »

Toverland.

Tsja, weet u dat.......

Dit in de Algemene Voorwaarden moet staan?
Dat deze algemene voorwaarden zichtbaar bij de ingang te lezen moet zijn of; bij een vooruitbestelling die bevestiging deze AV behoort te bevatten?

't Is nu achteraf praten maar als deze voorwaarden alleen zijn meegedeeld door de kaartjesverkoper dan is Toverland goed fout bezig.

Ik zou, als dit het geval is geweest hen per brief daarop wijzen en verzoeken om terugstorting van het teveel betaalde.

Maar...... het is de toon die de muziek maakt.
En,,,,,,,,,, niet geschoten altijd mis.

en zo ken ik er nog wel een paar.

Maar..... het zo weer mooi weer worden, dus....

Grootvader
Uw post is moeilijk te lezen en niet erg samenhangend, maar ik constateer toch enige fouten. U beweert nogal stellig dat Toverland zijn Algemene Voorwaarden bij de ingang moét hebben hangen, maar dat is een grove leugen. De Algemene Voorwaarden moeten opvraagbaar zijn voor een ieder die daar interesse in heeft. In deze Algemene Voorwaarden hoeft tevens géén tarief van de kaarten te staan.

Toverland mag prijzen hanteren die ze zelf willen, ook al bent u het er niet mee eens.

ST

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door ST »

De voorwaarden waren duidelijk, onder de 90cm gratis entree, groter dan 90cm betalen.. jammer maar helaas.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door MLF »

ik vind de prijs wel erg hoog
boycotten die handel

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Jij boycot wel erg gauw he.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door MLF »

mensen laten zich teveel in de maling nemen
als ik iets te duur vind gan ga ik niet
als toverland 100 euro entree vraagt gaan de mensen ook en klagen ze ook achteraf

mevrouw had ook naar huis kunnen gaan en niet klagen
en de regels beter door nemen

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De regels hangen in de inkomhal en staan op de flyers welke daar vrij mee te nemen liggen.

En tja...het is de toon die de muziek maakt; zoals kanovaarder al zei.
Hoe klaag je of vraag je?

En uiteindelijk heb je altijd nog de keus niet naar binnen te gaan.

Oinkie
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2007 19:33

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door Oinkie »

Mevrouw heeft wel degelijk gelijk en terecht haar ongenoegen geuit over de schandalige wijze waarop het personeel van "Toverland" haar regeltjes hanteerdt...

Tis mij wel duidelijk dat het hier om "marionetjes" gaat die niet capabel genoeg zijn geweest om voor zichzelf uit te kunnen maken of deze kleine wel "groot" genoeg is geweest om als dusdanig beschouwd te worden...

Want ja:

het zijn toch de regeltjes die ons schaapjes bij elkaar en op dezelfde lijn moeten houden ?

Voor zichzelf hoefden ze in ieder geval niet hard te maken want het loon staat toch al vast....

Kleinburgerlijk vertoon allemaal...

Spongez
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2011 10:09

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door Spongez »

Iets of wat aan het verhaal klopt niet.

De entree voorkinderen tussen 90 en 120 c bedraagt e14,50.
Dit staat ook overal aangegeven, dus ze zullen jullie echt geen 19,50 vragen.

Toverland moet ergens de grens stellen en dit is bij 90 cm dus iedereen die groter is betaalt entree, omdat ze ook gebruik mogen maken van attracties.

Kinderen onder de 90cm mogen maar van een paar attracties gebruik maken.

In attractieparken wordt met lengtes gewerkt i.p.v. leeftijd. Dit is verzekeringstechnisch.

Dat jullie tegoedbonnen hebben gekregen vind ik al heel nejes, omdat jullie klagen over iets wat wel in orde is.

Wat btreft die AV, die zullen ze vast wel bij de receptie hebben liggen.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: [b]Toverland[/b], volle prijs voor kind van 1,5 jaar

Ongelezen bericht door masterslave »

Spongez schreef:Iets of wat aan het verhaal klopt niet.

De entree voorkinderen tussen 90 en 120 c bedraagt e14,50.
Dit staat ook overal aangegeven, dus ze zullen jullie echt geen 19,50 vragen.

Toverland moet ergens de grens stellen en dit is bij 90 cm dus iedereen die groter is betaalt entree, omdat ze ook gebruik mogen maken van attracties.

Kinderen onder de 90cm mogen maar van een paar attracties gebruik maken.

In attractieparken wordt met lengtes gewerkt i.p.v. leeftijd. Dit is verzekeringstechnisch.

Dat jullie tegoedbonnen hebben gekregen vind ik al heel nejes, omdat jullie klagen over iets wat wel in orde is.

Wat btreft die AV, die zullen ze vast wel bij de receptie hebben liggen.

Wij hebben een zoontje van 1,5 jaar oud, die net loopt, en toevallig erg groot voor zijn leeftijd is, nl. 92 cm.
Zoontje is nu al +/- 5 jaar oud, dus duidelijk over de 90 cm! :wink:

Gesloten