LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor het toiletgebruik?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Gast

Re: Betalen voor het toiletgebruik?

Ongelezen bericht door Gast »

ja met carnavan lekker zuipe en dan ook nog ervoor betalen ech k*t :twisted: :oops:

Gast

Het probleem is dat de meeste mensen denken dat een restaurant/cafe een openbaar toilet is ofzo, vandaar dat u moet betalen zodat passanten dat ook moeten doen.
Heel normaal, vind t weer holland op z'n smalst, dat er zoveel pagina's ge **** is over een paar centen bij een wc.
Je geeft tientallen euro's uit aan het eten/drinken en dan z eur je over niets...
Dit kan alleen maar holland zijn!!!

Gast

Dan ben je zeker nog nooit in het buitenland geweest :lol:

Gast

in t buitenland ook hoor, bijna bij iedere wc die je ziet...
alleen zie er daar ook wc's waar geen geld voor gevraagd wordt. 'U bent gewaarschuwd' staat er nog net niet op de deur geschreven.

Gast

Als je ergens van het toilet gebruik maakt zonder er een consumptie te nuttigen ben je gewoon een aso als je weg loopt zonder te betalen. Waarom niet, je maakt gebruik van iets van een ander dus betaal je daar voor.
Als je in een restaurant eet en het toilet wordt schoongemaakt door een toiletjuf die daar dan ook zit en haar werk doet dien je gewoon te betalen.

Gast

Dat doe ik in Kijkduin ook omdat je nergens anders kan schijten zonder wat te gebruiken .
In Kijduin zijn er dan ook geen openbare toiletten.Wel op het strand maar dat is alleen in het seizoen en dan moet je helemaal naar beneden.

Gast

het gaat niet alleen om betalen voor toiletgebruik zonder consumtie maar ga hier op do t/m zondag maar ff uit en ga ergens willekeurig naar toe al zuip jij daar voor 100 euro per avond op de wc kost je nog 0,50 euro kijk dat vind ik naaierij voor een vieze plee.

als er wat te doen is hier huurt mc donalds een toiletwagen en rekent idd ook 0,50 ct en dat is echt om de alleen pissers buiten te houden maar dan praat je ook over een plein met 2 dgn vol met ± 15.000 man

maar de cafes ed rekenen het gewoon alle dagen.
je maakt mij niet wijs als iemand moet pissen dat ie bv een cafe ingaat en een half uur gaat wachten voor een plee.
dus dat ze daarom geld rekenen is gewoon kul

Gast

dat je voor het toiletgebruik moet betalen is zo erg niet , wat wel erg is , is het feit dat ze dan nog niet schoon zijn. :?

Gast

Niet naast de pot piesen hoor !!!

Lieveheersbeestje

Ongelezen bericht door Lieveheersbeestje »

Ik heb het gepresteerd bij het uitgaans leven om te ontsnappen om te betalen. Bij de eerste tent stond de toiletvrouw te praten met iemand :) en bij de andere tent waar ik wel entree had betaald en waar je 1,10 moest betalen voor je jas maar omdat ik nog een spijkerjasje wou ophangen weer 1,10 en allebei aan 1 hanger had ik zoiets van hier betaal ik been wc geld!

3 x geweest en heb niet betaald. ik werd ook niet tegen gehouden ofzo en dat hadden ze ook niet hoeven doen.

Vind het belachelijk vroeger was het 0.50 guldencent dat je moest betalen en het is nu gewoon 1 gulden 10 wat je moet betalen en zien de wc's goed schoon uit? Nou nee echt niet.

Mrs X

Ongelezen bericht door Mrs X »

Het gebruik maken van een toilet valt onder het kopje "diensten". Net zoals een tramkaartje of een bioscoopkaartje en hoort dus vooraf betaald te worden. Ik hoor al mensen lachen om deze "onzin" maar zo is het wel. Een dienst is namelijk niet terug te vorderen zoals een artikel dat wel is. Natuurlijk is het wel belachelijk als je een hoge entreeprijs betaald of ergens gaat eten ook nog eens voor het toilet te moeten betalen. Gebruik je echter niets in een restaurant iod dat vind ik het lochisch dat er betaald moet worden. Ook het "exploiteren" van een toilet kost geld.

Gast

leuk gezegd

maar het raakt wal nog kant.

1. wc wordt 9 van de 10 keer gebruikt door klanten die al binnen zitten of door vaste bezoekers die weten waar de plee zit.

2. 9 van de 10x moet je blij zijn dat je niet over je nek gaat hoe goor die plee eruitziet en je moet er wel 50ct voor neertellen.

3. een klant die nu ff alleen komt pissen omdat ie nodig moet kan je morgen ook 100 euro opleveren hou dat ook eens in je achterhoofd.

4. het is een service, waar je wel klanten mee kunt houden.

5. ik heb zelf een bruin kaffee en heb dagelijks mensen over de vloer ook daarbij komt er weleens 1 pissen maar meestal wordt er wel wat besteld.

6. vr/za zijn topavonden en die klanten die je dan hebt kunnen doordeweeks ook weleens komen en soms alleen om te pissen.

7. het kost je niet veel als ondernemer een plee te hebben want schijten doen ze bijna nooit pissen des te meer maar ook deze kosten zitten doorberekend in bv het biertje of wat dan ook.

8. elke klant is er 1 en vandaag een pisser weigeren omdat ie niks besteld kost je in de loop van de tijd veel omzet.

ik zie het hier op het plein veel ondernemers weigeren die klanten maar er zijn er al 3 gesloten omdat ze geen ruk meer omzetten, alles gaat naar de concurentie waar men wel kan en mag pissen

angela25

Ongelezen bericht door angela25 »

hahaha ik ben het niet helemaal eens met je manier van taalgebruik maaaar je hebt wel gelijk!
een tent waar je gerust even mag "plassen"ga je sneller terug dan waar je moet betalen is gewoon zo!
je denkt dan sneller:nou die kroeg heeft goede service!

Gast

Als je moet betalen voor een toiletbezoek en je wilt dit eigenlijk niet, vraag dan aan de toiletjuffrouw een kassabon met BTW-nummer !!! Laat ze maar werken in plaats van puzzeltjes op te lossen.

Gast

Het is toch schandalig dat het volk al in 2003 in opstand is gekomen en dat er nog steeds niets is gebeurd in de horeca.

Gast

Nou nou, wat en drukte om helemaal niets. Luitjes hier, ga eens wat nuttigs doen, als de wc vies was betaal je gewoon toch niet! en dat meld je er dan gewoon bij. Dat je niet betaalt voor zoiets ranzigs!!!

Gast

tuurlijk is de wc gratis als je daar maar een consumptie neemt of anders wat geld geven.
Als er bij jou iemand iemand aanklopt laat je hem toch ook niet van je wc gebruik maken
Alleen de zon gaat voor niks op
erm, de schaarse keren dat er iemand bij mij heeft aangebeld en me heeft gevraagd of ze gebruik mocht maken van mijn toilet zei ik anders gewoon ja....

tzal wel aan de limburgse gastvrijheid liggen ofzo, maar ik ga mensen die hoognodig moeten pissu of schijtu niet zeggen dat ze t maar moeten ophouden tot ze thuis zijn;

Domi

Ongelezen bericht door Domi »

Juist naar de Asta (club) geweest in Den Haag, waar je moet betalen (er staat een bordje) voor een ongekuist toilet (geen papier om je handen te drogen/zeep/...).
Dat weigerde ik en ik werd prompt buiten gegooid.
Ik moest een privé-feest verlaten waarvoor ik €10 entré had betaald en €30 aan drank.

Kan iemand mij uit een Nederlands wets-artikel citeren waarmee ik mij de volgende keer kan bewapenen?

Gast

Toiletbezoek is een vorm van serviceverlening, maar serviceverlening is allang al geen tactiek meer in de Nederlandse zakenwereld.

Gast

ik betaal alleen mee, voor een schone plee. Is hij smerig en vies, dan plas ik graties.

Gesloten