LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete bij videoland, na 49 dagen pas bericht hiervan?!
-
Boete bij videoland, na 49 dagen pas bericht hiervan?!
Heeft iemand een idee wat ik met het volgende moet doen?
Gistermiddag werd ik opgebeld door Videoland in Utrecht dat ik een DVD nog niet had ingeleverd en dat de boete inmiddels van 49 dagen te laat 98 euro is. Ik was totaal verbaasd, de DVD had ik immers in de dropbox gedaan! Een dropbox is een brievenbus waar je de film na sluitingstijd in kan doen. Maarja videoland zegt dus de film nooit gezien te hebben. Ikzelf heb natuurlijk geen bewijs dat ik hem heb ingeleverd. En nu komen ze na 49 (!) dagen aanzetten met de mededeling dat ik even 100 euro moet gaan betalen! Hebben ze het recht de boete tot in oneindig door te laten lopen? Ik vind dit alle redelijkheid voorbij gaan.
Omdat de DVD dus ook kwijt is moet ik die ook nog betalen a 35 euro.
Volgens mij is het zo dat als je bij de bibliotheek een boek te laat inleverd de boete nooit hoger kan zijn dan een nieuw boek. Is toch raar dat ik nu 135 euro moet betalen?
En daarbij wat mij nog het meest stoort is dat ze pas na 49 dagen contact met me opnemen! Even bellen na 5 dagen lijkt me toch niet zo moeilijk.
Maargoed, heeft u tips wat ik moet doen? laat het me weten.
Met een vriendelijke groet.
Gistermiddag werd ik opgebeld door Videoland in Utrecht dat ik een DVD nog niet had ingeleverd en dat de boete inmiddels van 49 dagen te laat 98 euro is. Ik was totaal verbaasd, de DVD had ik immers in de dropbox gedaan! Een dropbox is een brievenbus waar je de film na sluitingstijd in kan doen. Maarja videoland zegt dus de film nooit gezien te hebben. Ikzelf heb natuurlijk geen bewijs dat ik hem heb ingeleverd. En nu komen ze na 49 (!) dagen aanzetten met de mededeling dat ik even 100 euro moet gaan betalen! Hebben ze het recht de boete tot in oneindig door te laten lopen? Ik vind dit alle redelijkheid voorbij gaan.
Omdat de DVD dus ook kwijt is moet ik die ook nog betalen a 35 euro.
Volgens mij is het zo dat als je bij de bibliotheek een boek te laat inleverd de boete nooit hoger kan zijn dan een nieuw boek. Is toch raar dat ik nu 135 euro moet betalen?
En daarbij wat mij nog het meest stoort is dat ze pas na 49 dagen contact met me opnemen! Even bellen na 5 dagen lijkt me toch niet zo moeilijk.
Maargoed, heeft u tips wat ik moet doen? laat het me weten.
Met een vriendelijke groet.
Re: Boete bij videoland, na 49 dagen pas bericht hiervan?!
Mijn nichtje heeft eens juist hetzelfde gehad,zij is eerst gaan praten met de uitbater en heeft toen aangegeven klacht neet te leggen bij de politie want normaal moet er een opname zijn van alle video en filmen die in de box gestopt worden.De uitbater heeft toen beslist alles te laten zoals het was en er is geen boete en geen film betaalt.Dus mischien dat je dit ook kan proberen uiteindelijk is het woord tegen woord.En ander klacht neerleggen bij politie dat ze dan maar eens bewijzen dat jij de film niet in de filmbox hebt gestopt!
groetjes dia
groetjes dia
-
Videoland is verantwoordelijk voor de dropbox en voor de dvd's die er in zijn gedaan. Zou het inderdaad zo zijn dat videoland moet aantonen dat ik de dvd er NIET in heb gedaan, terwijl ik zeg dat wel gedaan te hebben? Want dan ligt de bal bij videoland en sta ik in mijn recht.
Bedankt voor de tip in ieder geval, en als iemand anders nog iets weet. Let us know.
Bedankt voor de tip in ieder geval, en als iemand anders nog iets weet. Let us know.
Zo kan iedereen zeggen dat de video is ingeleverd en intussen heeft iedereen zijn DVD thuis liggen.
Ik denk dat ze hebben lopen klooien bij videoland, hebben ze denk ik vergeten in het systeem te zetten dat is ingeleverd.
Nog iets anders: ja de boete kan hoger zijn dan de DVD (of boek) heeft gekost.
Ik denk dat ze hebben lopen klooien bij videoland, hebben ze denk ik vergeten in het systeem te zetten dat is ingeleverd.
Nog iets anders: ja de boete kan hoger zijn dan de DVD (of boek) heeft gekost.
-
Gister was de filiaal manager terug van vakantie en heb ik hem opgezocht. Hij had begrip voor de situatie en gaf toe dat die 49 dagen veel te veel was. Ook stopte de boete met doorlopen toen ik had aangegeven dat de DVD niet meer in mijn bezit was. Dus in het systeem stopte de boete voor te laat inleveren bij die 49 dagen.
Met de manager heb ik een compromie gevonden, ik heb 40 euro betaald voor het vervangen van de DVD en een beetje boete. In ieder geval geen 135 euro. Dus mocht u ook zo'n probleem hebben, ga gewoon de discussie aan met de manager.
Bedankt voor de reacties!
Gegroet.
Met de manager heb ik een compromie gevonden, ik heb 40 euro betaald voor het vervangen van de DVD en een beetje boete. In ieder geval geen 135 euro. Dus mocht u ook zo'n probleem hebben, ga gewoon de discussie aan met de manager.
Bedankt voor de reacties!
Gegroet.
Nou, dat lijkt me een schuldbekentenis. Iemand die werkelijk zijn DVD's heeft ingeleverd, betaalt natuurlijk nooit 40 euro om een DVD te vervangen die niet eens door zijn of haar toedoen is kwijtgeraakt.Met de manager heb ik een compromie gevonden, ik heb 40 euro betaald voor het vervangen van de DVD en een beetje boete. In ieder geval geen 135 euro. Dus mocht u ook zo'n probleem hebben, ga gewoon de discussie aan met de manager.
In de winkel kost ie 5 euro
-
Wie blijft hier nu lid van?
Snel opzeggen en nooit meer lid worden van deze club.
Snel opzeggen en nooit meer lid worden van deze club.
Als ik tegenwoordig een film wil zien dan download ik hem wel. Ben al meer dan een jaar niet meer bij de videotheek binnen geweest. Tis als je het uitrekend belachelijk duur zo'n videotheek. €7.50 voor een nieuwe film en €5.00 voor een oude.
-
ja krijg je als je bij een keten wilt huren. ga is bij een particulier huren die niet bij een keten zit dat scheelt je veel geld. ik betaal maar 4,50 of 11 euro voor 3 nieuwe of 3 voor 5,= een hele week van de wat oudere.