LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.

service is er niet meer bij in de horeca

waar.
8
33%
wordt minder.
8
33%
niet waar.
8
33%
 
Totaal aantal stemmen: 24

jf050
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2005 20:28

Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door jf050 »

Hallo,
afgelopen week was ik bij eetcafé "De Stadtlander"in de stad Groningen.
En kreeg door een ongeluk van één van de bediendes en dienblad met 2 glazen bier en 2 glazen fris over mij heen. Nu is dit natuurlijk een ongeluk (ahum). Maar waar heb je als klant recht op in zo'n situatie?
Wij moesten zelfs het rondje zelf nog betalen. En als ik de stomerij kosten vergoed wilde krijgen moet ik zelf maar eerst contact met de uitbater op nemen. Ik vind dit een zeer mager en erg makkelijk om je er zo van af te maken. Het enige wat ze zeggen is sorry en daarmee is de kous af.
Ik wil het er op deze marnier zeker niet bij laten zitten.
Wie heeft er goede tips?
Ja ik ga natuurlijk niet weer naar eetcafé "De Stadtlander" in Groningen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi
Stomerij gaat me iets te ver!
De uitbater heeft hier weet van? .
Of heeft u alleen 1 van de personeelsleden hier op aangesproken.

jf050
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2005 20:28

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door jf050 »

Kosten voor het vergoeden van reinigen zou wel vanzelfsprekend zijn.
Mijn kleding is vies, stinkt en dan moet je nog uit eten in een ander restaurant. Het was immers de schuld van de bediende. Nou schuld een ongelukje. maar meer als sorry wordt er niet gezegt.
Uitbater was weg.
Alle op dat momend aanwezige personeels leden kwamen even om het hoekje kijken(sneaky).

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door inxsnl »

Er is ook nog iets van humaan gedrag.
U geeft zelft toe dat het een ongelukkie was.
Alhoewel u avond verpest was ,zou ik toch de uitbater er op aan spreken.
En dan pas een oordeel vellen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer jij door toedoen van de kelner kosten hebt moeten maken om je kleding te reinigen, dan dienen ze die gewoon te vergoeden. Stomerij of geen stomerij, ze moeten je gewoon schadeloos stellen.

Uit puur fatsoen hadden ze bovendien kunnen zeggen dat de bestelde consumpties van het huis zouden zijn.

JIJ treft toch geen blaam? Of voeren ze aan dat jij maar niet in de ''loop'' van de kelner had moeten gaan zitten? Als de fout erkend wordt, is de uitbater degene die dit moet oplossen.

jf050
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2005 20:28

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door jf050 »

Ik ben het voledig met jou eens. maar daar denken ze bij de Stadtlander in Groningen anders over.
Maar ik denk ook dat het komt door de vele personele wisselingen bij dit café. En dat men geen ervaring heeft. Het was mij al opgevallen dat er de laatste tijd veel mis ging in deze kroeg.

Ik zat al 2 uur op dezelfde plek dus als ze gaan aanvoeren dat ik in de loopzit. Dan stuur ik ze in ieder geval eerst door naar Hans Anders.
Maar goed ik zal er binnenkort even heen gaan om het één en het ander te bespreken.
maar iedereen reageert met de mond open omdat we idd zelf de consumpties nog moesten betalen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het vergoeden van de reinigingskosten lijkt me inderdaad nog wel het minste waar je recht op hebt. En dat je de drankjes alsnog moet betalen is natuurlijk helemaal van de zotte.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door NAK »

En kreeg door een ongeluk van één van de bediendes en dienblad met 2 glazen bier en 2 glazen fris over mij heen.
Maar waar heb je als klant recht op in zo'n situatie?
Een nat pak :lol:

Sarjenka
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jul 2006 10:47

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door Sarjenka »

het verspilde drinken had je niet hoeven betalen, lijkt mij...

kleren vies? Niet zo zeuren: gewoon thuis in de wasmachine doen; bier vlekt niet!

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door HvdC »

jf050, waarom zou je ineens je kleren willen stomen???????

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik snap dat je een beetje geirriteerd ben over dit voorval, maar om nu gelijk de HELE horeca te bestempelen als klantonvriendelijk...nou nee.

EFG
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2006 17:33

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door EFG »

Kom op mensen, zo erg is het toch niet? Wees blij dat je uberhaupt een leven hebt waarin je gebruik kan en mag maken van de horeca! Wees gewoon tevreden met de heerlijke sapjes die je nuttigt wanneer je eens een terrasje pakt en begin niet gelijk te piepen wanneer je maximaal 1x in het jaar wat vloeistof over je heen krijgt. Dat was je er toch zo weer uit en zo niet, nou ja, het zijn maar kleren!

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door hbwoz »

Kom op mensen, zo erg is het toch niet? Wees blij dat je uberhaupt een leven hebt waarin je gebruik kan en mag maken van de horeca!
....ik mag de horeca gebruiken .... HOERA !!! :(

Je draait de zaken om. De horeca mag blij zijn dat er klanten komen.

EFG
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2006 17:33

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door EFG »

Tuurlijk, wij zijn niet verwend, het is normaal dat we in deze extreme luxe leven, dat is immers waar we voor geboren zijn niet? Iedereen moet blij zijn dat wij veel geld hebben en dat uitgeven en niet andersom, uhu, alsof dat ergens op slaat. We zijn blijkbaar met z'n allen zo verwend geraakt dat zelfs luxe gelegenheden niet goed genoeg kunnen zijn...

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door hbwoz »

We zijn blijkbaar met z'n allen zo verwend geraakt dat zelfs luxe gelegenheden niet goed genoeg kunnen zijn...
Ik kom regelmatig in restaurant Parkheuvel en dit bevalt me uitstekend. Er zijn dus wel goede horecagelegenheden.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------------------------------------------------------------
Wees blij dat je uberhaupt een leven hebt waarin je gebruik kan en mag maken van de horeca!
-------------------------------------------------------------

Mag???

Als ik me in een horecatent begeef kom ik daar om geld te spenderen.
Ik betaal dus geld voor hun diensten.
Voor dat geld verwacht ik een bepaalde service.
Als er een ongelukje gebeurd is dat geen probleem.
Zal niet express zijn gegaan denk ik dan maar.
Vervelend maar niets aan te doen.

Wel vind ik dat de service achteruit gaat.
Inmiddels een paar keer gehad dat ik niet opgemerkt werd in een groot restaurant en er niemand kwam om op te nemen.
Toen ik na 45 min iemand bijna liet struikelen werd ik een keer geholpen.
Het over het algemeen jonge personeel heeft vaak niet geleerd 1 oog in de zaal te houden om te zien wat er zoal binnenkomt en dat is essentieel.

Toen ik 2 maanden later nog is terug kwam gebeurde hetzelfde echter heb ik het toen maar niet afgewacht en ben vertrokken naar een andere toko die wel wat wilde verdienen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door eeliane »

Wij hebben restaurant en mocht er ook maar een druppel op een klant terecht komen dan biedt je aan de kleding te laten reinigen.Altijd!!!
Natuurlijk hoort dat zo, zijn ze nou helemaal!! Wat een service zeg en ook al was je die vlekken er uit, alhoewel colaatje, rode wijn, casis en nu noem ik er nog maar een paar nou krijg je er echt niet zelf uit hoor. Dus een beetje zaak regelt een stomerijbon en anders ben je gewoon een baas van niks. Als ik u was ging ik er nooit meer heen...

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door Fabel »

maar hoe is dit nu afgelopen?
k heb zelf namelijk bij mijn AH melk op mijn kleding gekregen toen bleek dat het pak melk lekte, dus eigenlijk een beetje hetzelfde.
Ik (en mijn kleding) was er zuur van!
Ik kreeg dan wel een extra Smurf voor het ongemak, maar ja, da's achteraf gezien niet echt veel...

GOOOZERRR
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:20

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door GOOOZERRR »

was het moppersmurf die je gekregen hebt? die mis ik nog

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Dienblad met bier/fris over mij heen gekregen.

Ongelezen bericht door MLF »

Ik vind het redelijk als je het rondje niet hoeft te betalen.
Stomerij lijkt me niet nodig, de wasmachine thuis is ook goed.
Een een sorry had wel gemogen.

Gesloten