LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Ik had voor vrijdag 17 december 2010 twee tickets gekocht voor de dinershow Dreamslive in Hilversum. Er stond die dag al vrij vroeg dat de show te allen tijde doorging, en dat iedereen maar met een langere reistijd rekening moesten houden.
Het was echter onverantwoord op weg te gaan; Er was een verkeers- en weeralarm afgegeven waarbij iedereen werd opgeroepen zoveel mogelijk te blijven. De weersomstandigheden waren extreem, en er stond een urenlange file op de route, met de voorspelling dat er 'ook 's avonds en 's nachts nog veel sneeuw zou vallen.
Ik vond het niet verantwoord om te gaan, en ik vraag mij af wie ervaring heeft met een soortgelijke situatie. Wat zijn de mogelijkheden om toch een beroep te kunnen doen op de extreme situatie afgelopen vrijdag? Zoals Dreamslive het nu verwoordt op de site, betekent in feite dat elk risico bij de koper van een kaartje wordt gelegd. Dat lijkt mij strijdig te kunnen zijn met algemene dingen als redelijkheid en billijkheid.
Ik heb Dreamslive al een paar keer gebeld, maar ik heb nog niemand aan de lijn weten te krijgen en op mijn reacties per mail is ook nog niet gereageerd.
Het was echter onverantwoord op weg te gaan; Er was een verkeers- en weeralarm afgegeven waarbij iedereen werd opgeroepen zoveel mogelijk te blijven. De weersomstandigheden waren extreem, en er stond een urenlange file op de route, met de voorspelling dat er 'ook 's avonds en 's nachts nog veel sneeuw zou vallen.
Ik vond het niet verantwoord om te gaan, en ik vraag mij af wie ervaring heeft met een soortgelijke situatie. Wat zijn de mogelijkheden om toch een beroep te kunnen doen op de extreme situatie afgelopen vrijdag? Zoals Dreamslive het nu verwoordt op de site, betekent in feite dat elk risico bij de koper van een kaartje wordt gelegd. Dat lijkt mij strijdig te kunnen zijn met algemene dingen als redelijkheid en billijkheid.
Ik heb Dreamslive al een paar keer gebeld, maar ik heb nog niemand aan de lijn weten te krijgen en op mijn reacties per mail is ook nog niet gereageerd.
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Ja het is denk ik heel erg rot om te horen maar ik denk niet dat ze iets voor u kunnen betekenen.
De dinershow is tenslotte gewoon doorgegaan en het is Uw keuze geweest om niet te gaan.
De dinershow is tenslotte gewoon doorgegaan en het is Uw keuze geweest om niet te gaan.
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Kansloos! Je neemt zelf de beslissing om niet te gaan, wil je die verantwoordelijkheid bij een ander leggen?
Dacht het niet!
En de kosten van de Dinnershow lopen gewoon door, ook zonder jouw aanwezigheid, danseresjes en bedienend personeel moeten ergens van betaald worden...
Verbazingwekkend dat er nog steeds dit soort stupide vragen worden gesteld....
Dacht het niet!
En de kosten van de Dinnershow lopen gewoon door, ook zonder jouw aanwezigheid, danseresjes en bedienend personeel moeten ergens van betaald worden...
Verbazingwekkend dat er nog steeds dit soort stupide vragen worden gesteld....
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Er kan ook wel iets milder gereageerd worden! TS stelt maar een vraag of er iemand tips heeft.
Maar helaas heeft u in mijn ogen ook pech, doordat de show gewoon doorging en dit ook duidelijk is gecommuniceerd. U hebt zelf besloten om niet te gaan. Of dit erg coulant/klantvriendelijk is van de organisatie is een andere vraag, maar wacht daarvoor eerst hun antwoord af.
Maar helaas heeft u in mijn ogen ook pech, doordat de show gewoon doorging en dit ook duidelijk is gecommuniceerd. U hebt zelf besloten om niet te gaan. Of dit erg coulant/klantvriendelijk is van de organisatie is een andere vraag, maar wacht daarvoor eerst hun antwoord af.
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Dit heeft niks met klantvriendelijk te maken. De organisatie maakt nou eenmaal ook kosten, je kiest er zelf voor om niet te gaan. Die mogelijkheid heb je namelijk gewoon wel!kooskoekedoos schreef:Of dit erg coulant/klantvriendelijk is van de organisatie is een andere vraag, maar wacht daarvoor eerst hun antwoord af.
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
mee eensBartSBB schreef:Dit heeft niks met klantvriendelijk te maken. De organisatie maakt nou eenmaal ook kosten, je kiest er zelf voor om niet te gaan. Die mogelijkheid heb je namelijk gewoon wel!kooskoekedoos schreef:Of dit erg coulant/klantvriendelijk is van de organisatie is een andere vraag, maar wacht daarvoor eerst hun antwoord af.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Zo kun je inderdaad denken maar dan weet je zeker dat de klant niet meer terugkomt. Bouw je liever een goede relatie met de klant op zodat hij terug blijft keren of positieve word of mouth creëert zijn dit juist de momenten dat je je kunt onderscheiden.
Goed voorbeeld vorig jaar van Pathe: Vooraf 4 bioscoop kaarten gekocht voor een voorstelling in de kerstvakantie. Avond ervoor ook extreme sneeuwval dus 's ochtends besloten dat het voor ons te gevaarlijk was de weg op te gaan. Pathe hierover een mailtje gestuurd en de week erna ontvingen wij 4 vrijkaarten, te besteden wanneer wij maar wilden. En dat zonder weer alarm
Dat maakt in mijn ogen nou net het verschil. Je kunt koppig je poot stijf houden en alles volgens de regeltjes doen, of enige vorm van klantvriendelijkheid tonen en de menselijke kant laten zien.
Goed voorbeeld vorig jaar van Pathe: Vooraf 4 bioscoop kaarten gekocht voor een voorstelling in de kerstvakantie. Avond ervoor ook extreme sneeuwval dus 's ochtends besloten dat het voor ons te gevaarlijk was de weg op te gaan. Pathe hierover een mailtje gestuurd en de week erna ontvingen wij 4 vrijkaarten, te besteden wanneer wij maar wilden. En dat zonder weer alarm
Dat maakt in mijn ogen nou net het verschil. Je kunt koppig je poot stijf houden en alles volgens de regeltjes doen, of enige vorm van klantvriendelijkheid tonen en de menselijke kant laten zien.
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Ik kan me vinden in wat je zegt, maar daarbij vind ik het verschil tussen bioscoopkaartjes en een dinershow nou net iets te groot.kooskoekedoos schreef:Zo kun je inderdaad denken maar dan weet je zeker dat de klant niet meer terugkomt. Bouw je liever een goede relatie met de klant op zodat hij terug blijft keren of positieve word of mouth creëert zijn dit juist de momenten dat je je kunt onderscheiden.
Goed voorbeeld vorig jaar van Pathe: Vooraf 4 bioscoop kaarten gekocht voor een voorstelling in de kerstvakantie. Avond ervoor ook extreme sneeuwval dus 's ochtends besloten dat het voor ons te gevaarlijk was de weg op te gaan. Pathe hierover een mailtje gestuurd en de week erna ontvingen wij 4 vrijkaarten, te besteden wanneer wij maar wilden. En dat zonder weer alarm
Dat maakt in mijn ogen nou net het verschil. Je kunt koppig je poot stijf houden en alles volgens de regeltjes doen, of enige vorm van klantvriendelijkheid tonen en de menselijke kant laten zien.
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Ik kan me voorstellen dat u er van baalt (het is een hele mooie show, 13 nov. geweest) maar mijns inziens heeft u gewoon pech. U besluit zelf om thuis te blijven.
Enne Pathe bioscoopkaartjes of dinershowkaartjes verschillen nogal in prijs hoor, vandaar dat mevr/meneer geen compensatie krijgt.
Enne Pathe bioscoopkaartjes of dinershowkaartjes verschillen nogal in prijs hoor, vandaar dat mevr/meneer geen compensatie krijgt.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
@Bart
Zit inderdaad een verschil tussen (Bios was 4x 10 eur, dinershow is denk ik 2x 60?of kost zoiets nog meer?)
Beter voorbeeld had ik niet
Ben alleen van mening dat er veel bedrijven zijn die over dit soort zaken soms beter kunnen nadenken. Mits de reden gegrond is namelijk (en bij een afgegeven weeralarm vind ik deze gegrond).
@TS
valt er niet iets met uw verzekering te regelen? Kennis van mij had namelijk 4 kaarten voor Tarzan tegen toendertijd het top tarief (+/- 75 eur per kaart). Alleen zijn moeder die mee zou gaan werd die dag ontzettend ziek. Hij heeft toen via de verzekering nieuwe kaarten gekregen. Heb alleen geen idee onder welke verzekering dit viel, iemand een idee?
Zit inderdaad een verschil tussen (Bios was 4x 10 eur, dinershow is denk ik 2x 60?of kost zoiets nog meer?)
Beter voorbeeld had ik niet
Ben alleen van mening dat er veel bedrijven zijn die over dit soort zaken soms beter kunnen nadenken. Mits de reden gegrond is namelijk (en bij een afgegeven weeralarm vind ik deze gegrond).
@TS
valt er niet iets met uw verzekering te regelen? Kennis van mij had namelijk 4 kaarten voor Tarzan tegen toendertijd het top tarief (+/- 75 eur per kaart). Alleen zijn moeder die mee zou gaan werd die dag ontzettend ziek. Hij heeft toen via de verzekering nieuwe kaarten gekregen. Heb alleen geen idee onder welke verzekering dit viel, iemand een idee?
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Veel annuleringsverzekeraars vergoeden kaartjes van bijv. schouwburg, als men niet kan gaan.
Maar dan wel om bepaalde redenen. Ik ben bang dat (onverwachts) slecht weer hier niet onder valt, maar je kunt het altijd proberen.
Maar dan wel om bepaalde redenen. Ik ben bang dat (onverwachts) slecht weer hier niet onder valt, maar je kunt het altijd proberen.
Re: Dinershow en extreem weer; de koper de pineut?
Gewoon voortaan bij alles een slecht weer verzekering afsluitenRoosje1957 schreef:Veel annuleringsverzekeraars vergoeden kaartjes van bijv. schouwburg, als men niet kan gaan.
Maar dan wel om bepaalde redenen. Ik ben bang dat (onverwachts) slecht weer hier niet onder valt, maar je kunt het altijd proberen.
Een beetje verzekeraar moet daar nu op inspringen zou je zeggen. Genoeg mensen die erin trappen.