LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eci 50 boekengeld

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Hetiswat
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2008 17:18

eci 50 boekengeld

Ongelezen bericht door Hetiswat »

Ik ben al een paar jaar lid van eci en kocht kort geleden het boek''het lot van de familie meijer'' voor 22,50.Nu las ik in het eci clubblad dat wanneer je hetzelfde boek met zelfde isbn nummer ergens anders goedkoper vind, je 50 euro boekengeld in ontvangst kan nemen.

En ik vond het zelfde boek op de boekhandel.nl voor 19,95 en heb meteen met een eciwinkel gebeld in leeuwarden...daar zouden ze het nakijken en terugbellen.Dat gebeurde ook maar toen ik na een paar dagen keek op boekhandel.nl was de prijs aangepast naar 25 euro en bij eci vertelde ze me dat er een wettelijke boekenprijs geld en dat andere boekhandels daar niet onder mogen verkopen behalve eci...dus daarom kunnen ze de laagste prijsgarantie geven en deze boekhandel was in overtreding en zelfs strafbaar...ze hadden van eci contact opgenomen met deze boekhandel.

Maar ik liet het er niet bij zitten en vond nog vijf andere boeksites die ook voor de lagere prijs dit boek aanboden.
Weer gebeld en weer nul op het rekest want het was een aanbieding geweest en deze boekhandels hadden vergeten de prijs aan te passen...en via het hoofdkantoor van eci kreeg ik te horen dat ik beter eerst het boek had kunnen bestellen en dan met de factuur naar een eci winkel had moeten gaan...maar in het blad staat duidelijk dat je alleen maar hoeft aan te tonen dat hij ergens anders goedkoper ligt.

Ik heb de sites doorgegeven aan de betreffende eci winkels...en waarschijnlijk krijg ik niets meer te horen...vreemde zaak

Ik snap er niets meer van.

Hetiswat

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: eci 50 boekengeld

Ongelezen bericht door tinne »

ECI is zeker niet de goedkoopste, nooit geweest ook. heb na ca. 15 jaar lidmaatschap datzelfde lidmaatschap opgezegd, waarom? ik had en heb een enorme hekel wat ze je als kwartaalaanbieding sturen als je niets besteld had. DAT is inmiddels veranderd, het schijnt niet meer te hoeven. MAAR : als er nieuwe boeken zijn? ECI heeft ze pas na een maand of 6. Het lot van de familie Meijer? heb ik ongeveer 8 maanden geleden gekocht.. en uitgelezen en uitgeleend aan een vriendin. Overigens gekocht voor 19.99....

Fantastisch boek trouwens.

Mvrgr. Tinne

Mark Eggermont
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:08

Re: eci 50 boekengeld

Ongelezen bericht door Mark Eggermont »

Mevrouw 'Hetiswat' heeft m.i. gelijk. Ik ben werkzaam bij ECI en de 'ECI-laagste prijs garantie' is juist in het leven geroepen voor deze situaties. ECI is absoluut de goedkoopste! Dit heeft te maken met de wet op de vaste boekenprijs. ECI mag daar als enige korting op geven omdat onze leden minimaal 4 keer per jaar bij ons een boek kopen.
Als een boek - met hetzelfde ISBN-nummer in dezelfde periode - elders toch goedkoper wordt aangeboden dan heeft mevrouw dus gewoon recht op de beloning. Ze mag dan voor € 50 boeken uitzoeken uit ons clubassortiment. We zijn blij met de opmerkzaamheid van onze leden en hebben deze garantie in het leven geroepen om dit te stimuleren. Er is hier sprake van een misverstand. Dat de prijs elders is aangepast is terecht maar dit betekent niet dat mevrouw geen recht heeft op de beloning. Inmiddels is er contact opgenomen met mevrouw en als het goed is heeft zij inmiddels voor € 50 boeken mogen uitzoeken.

Hetiswat
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2008 17:18

Re: eci 50 boekengeld

Ongelezen bericht door Hetiswat »

Hallo,

Het klopt...ik heb het boekengeld in ontvangst mogen nemen.
Eci is toch de slechtste niet.

Bedankt ECI!

Tot ziens.

Mevr. Brakels

Hetiswat.

geachteKlant
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2009 13:14

Re: eci 50 boekengeld

Ongelezen bericht door geachteKlant »

Het mag dan zo zijn dat het voor Mevr. Brakels alsnog geregeld is,
maar ook bij andere klanten houdt de ECI zich niet aan de prijsgarantie.

In augustus ging ik ook naar een ECI winkel (nl. in Apeldoorn) met de mededeling dat ik een boek ergens anders goedkoper had gezien.
Nog voordat ik kon zeggen om welk boek het ging en bij welke winkel ik het had gezien, zei de medewerkster dat ik dan twee kassabonnen moest laten zien.
Eén kassabon van ECI waarop staat dat ik het boek gekocht heb en één kassabon van de andere winkel.
Dat bleef ze beweren, ook nadat ik haar wees op de voorwaarden, waarin staat dat het aantonen voldoende is en je het boek niet gekocht hoeft te hebben en zeker niet 2 keer.
De medewerkster in de winkel is duidelijk niet op de hoogte van de voorwaarden. En wilde me verder ook niet helpen.

In december (het kwartaal erna) zag ik weer een boek ergens anders goedkoper.
Toen heb ik ECI de vraag gemaild hoe ik gebruik kan maken van de prijsgarantie, als men in de winkel niet meewerkt. (Volgens de voorwaarden moet je het namelijk in de winkel regelen.)

Hierop heb ik tot op de dag van vandaag geen antwoord gekregen.
Ze reageren gewoon niet.

Mijn conclusie: de laagste prijsgarantie is slechts een wassen neus.
Ik zeg mijn lidmaatschap op.

Teleurgestelde klant.

rama119
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:16

Re: eci 50 boekengeld

Ongelezen bericht door rama119 »

ik heb mijne al opgezegd

en mevrouw 'hetiswat' is wel snel tevreden

Gesloten