LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geanuleerde kaartjes toch ontvangen.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
sjorsjanssuh

Geanuleerde kaartjes toch ontvangen.

Ongelezen bericht door sjorsjanssuh »

Hallo

Vanmidag heb ik voor het festival Hardbass 8 kaartjes besteld. Na wat problemen met de betaling: (rabobank deed het af en toe niet) kwam ik uiteindelijk toch door de betaling en heb de 470 euro overgemaakt.
nadat ik een klein half uurtje gewacht heb, kreeg ik uiteindelijk een email dat de bestelling geanuleerd was. Het bedrag was echter wel van mijn rekening afgescheven dus ik besloot de ticketservis te bellen. Naar 2x 10 min wachten a 0,40 p.m. had ik ze nog steeds niet aan de lijn en ik besloot opnieuw 8 kaartjes te bestellen omdat ik bang was dat ze anders uitverkocht zouden raken.
Dus opnieuw besteld en de kaartjes ontvangen.
Een uur later heb ik nogmaals de ticketservis proberen te bellen. Dit maal kreeg ik wel iemand aan de lijn. Toen ik vroeg waneer ik mijn geld kon terugverwachten kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat de kaartjes toch opgestuurd zouden worden en dat ik mijn geld niet terug kreeg.
Op dit moment zit ik dus met 16 kaartjes, waarvan 8 teveel t.w.v. 470,-

Heeft iemand enig idee of die zomaar kan? Of heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
De tickets heb ik op dit moment op marktplaats gezet. maar dan moet ik nog maar zien dat ik ze kwijt ben voordat het feest is. Alvast bedankt voor de info.

Starr

Re: Geanuleerde kaartjes toch ontvangen.

Ongelezen bericht door Starr »

Je hebt zwart op wit dat de bestelling is geannuleerd.

Het zal misschien wat moeite kosten, maar gelijk heb je. Zou ook gelijk de telefoonkosten op ze verhalen.

Ik zou ze een brief sturen met verzoek kosten plus belkosten terug te storten, met daarbij een verwijzing naar en kopie van de betreffende e-mail.

sjorsjanssuh

ik citeer de email:

Your order has been cancelled‏
Your order for Hard Bass has been cancelled. There was no payment started or completed for this order. You can place a new order at our ticketshop for: Hard Bass. If you did finish your payment, please contact the Paylogic Customer Service.

Je bestelling is geannuleerd
Je bestelling voor Hard Bass is geanuleerd. Er is geen betaling gestart of afgerond voor deze bestelling.
Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen in de ticketshop voor: Hard Bass. Als je betaling wel is afgerond, neem dan contact op met de Paylogic klanten service.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hallo, *
* Aan dit advies kunt u geen rechten ontlenen.

U kunt de volgende brief versturen:

Onderwerp: ingebrekestelling

Geachte heer, mevrouw,

Op [datum] heb ik om [tijd] bij u acht kaartje besteld en betaald voor [evenement]. Om [tijd] heb ik een mail ontvangen dat de bestelling geannuleerd was. Daarop heb ik om [tijd] opnieuw acht kaartjes besteld en betaald, zoals aangegeven in de annuleringsmail.

Ik beschouw het onterecht versturen van de annuleringsbrief als een oneerlijke handelspraktijk van uw kant. Als gevolg hiervan bent u gehouden om de de schade van 470 euro aan mij te vergoeden. Maar telefonisch heeft u kenbaar gemaakt dat de betaling voor de eerste set kaartjes niet terug betaald zal worden.

Met deze brief stel ik u in gebreke en zal u tot [14 dagen in de toekomst datum] gunnen om de 470 euro aan mij te vergoeden door middel van overboeking op [nummer] bankrekening. Ik zal me beraden op stellen indien het bedrag op die datum niet op deze bankrekening is bijgeschreven.

Dit moet vermeerderd worden met de wettelijke rente ende incassokosten. De laatste bedragen tot op heden [bedrag] euro.

Ik verzoek u vriendelijk om binnen een week een ontvangstbevestiging te sturen.

Met vriendelijke groet,
[uw naam]

N.B. Indien u geen ontvangstbevestiging dan moet de brief nog een keer versturen, maar dit keer aangetekend.

N.B. U kunt direct incassokosten inrekening brengen, omdat een oneerlijke handelspraktijk een onrechtmatige daad is. U mag zelf het bedrag kiezen, mits dit niet de maximale kosten van 70.50 euro overstijgen. Als u nu een incassobureau inhuurt kan dit bedrag verhoogt worden met de BTW. Op het moment dat ze de vordering inhoudelijk betwisten dan mag u de kosten m.i. niet mer verhogen en moet u naar de rechter.

N.B. De annuleren heeft m.i. geen rechtsgevolg. En zelf ontbinden op grond van de koop op afstand gaat m.i. ook niet.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 17 nov 2012 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

sjorsjanssuh schreef:ik citeer de email:

Your order for Hard Bass has been cancelled. There was no payment started or completed for this order. You can place a new order at our ticketshop for: Hard Bass. If you did finish your payment, please contact the Paylogic Customer Service.

Je bestelling voor Hard Bass is geanuleerd. Er is geen betaling gestart of afgerond voor deze bestelling.
Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen in de ticketshop voor: Hard Bass. Als je betaling wel is afgerond, neem dan contact op met de Paylogic klanten service.
Tegen het advies in heeft u geen contact opgenomen met paylogic ?

In alle redelijkheid zou de ticketshop gewoon die tweede order moeten cancellen. Wanneer u 16 kaartjes had willen hebben had u die wel de eerste keer besteld.

Starr

Ongelezen bericht door Starr »

crazyme schreef:
sjorsjanssuh schreef:ik citeer de email:

Tegen het advies in heeft u geen contact opgenomen met paylogic ?
In alle redelijkheid zou de ticketshop gewoon die tweede order moeten cancellen. Wanneer u 16 kaartjes had willen hebben had u die wel de eerste keer besteld.
Ja, dat lijkt me ook niet erg slim, maar wel enigszins te begrijpen als je voor veertig cent per minuut maar steeds niemand te spreken krijgt.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef: In alle redelijkheid zou de ticketshop gewoon die tweede order moeten cancellen. Wanneer u 16 kaartjes had willen hebben had u die wel de eerste keer besteld.
Je kan er maar 9 tegelijkertijd bestellen dus het is volstrekt logisch dat als TS 16 tickets had willen bestellen er 2 orders geplaatst worden... De ticketshop heeft dus geen enkele reden om op eigen initiatief de tweede order te cancellen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De eerste bestelling was wel op initiatief van de ticketshop geannuleerd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

GJvdZ schreef:Je kan er maar 9 tegelijkertijd bestellen dus het is volstrekt logisch dat als TS 16 tickets had willen bestellen er 2 orders geplaatst worden... De ticketshop heeft dus geen enkele reden om op eigen initiatief de tweede order te cancellen.
En toch heeft Crazyme een punt. TS wilde de tweede set kaartjes niet bestellen en vanwege de annuleringsmail mocht de aanbieder er niet op vertrouwen dat TS dat wel wilde. De tweede overeenkomst is dan nietig.

sjorsjanssuh

Hallo Allemaal
Bedankt voor de informatie. Ik heb het verhaal zoals hier bescheven in begin van het topic verstuurd naar paylogic. Zojuist heb ik van hun een mail terug ontvangen. in mijn ogen een standaartmail die naar iedereen verstuurd is die problemen had met de rabobank betalingen. Echter op mijn vragen is niet gereageerd. Zojuist heb ik een mailtje terug gestuurd zoals alfatrion bescheven had. Dus nu is het wachten op een reactie van hun zijden.

Gesloten