LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geldigheid dinerbon

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
roos80

geldigheid dinerbon

Ongelezen bericht door roos80 »

Hallo,

ik heb een vraagje over een dinerbon.
Mijn schoonmoeder heeft een dinerbon ter waarde van €50,- gekregen van haar zoon.
Deze heeft hij gekocht in september 2007.
Nu wil mijn schoonmoeder deze te gelde maken, maar zegt de nieuwe eigenaar van deze zaak dat hij deze niet accepteert.
De bon is namelijk verkocht in de tijd dat hij nog niet de eigenaar was van deze zaak. Dus mijn schoonmoeder heeft gewoon pech volgens hem.
Kan hij dit zomaar doen?
Op de bon staat trouwens dat hij geldig tot en met september 2008.

Ik hoop dat iemand mij hier wat over kan vertellen.

Groeten Roos.

Big-V

Re: geldigheid dinerbon

Ongelezen bericht door Big-V »

Nee, zo werkt het niet. De bon kan in principe gewoon ingeleverd worden.
Als je een bedrijf overneemt, neem je ook alle openstaande schulden (wat die bon in feite is) over. Zowel de lasten als de lusten.

Maar.. is het niet al "medio september 2008" geweest? Daar kun je dan wel weer over discussiëren.

roos80

Re: geldigheid dinerbon

Ongelezen bericht door roos80 »

Dat klopt, het is al medio september 2008 geweest.
Mijn schoonmoeder is de dinerbon een tijdje kwijt geweest en heeft hem onlangs weer terug gevonden.
Mijn schoonmoeder heeft in februari van dit jaar al eens met de eigenaar over de bon gesproken, toen was ze hem nog niet kwijt.
Hij zei toen dat ze hem gewoon kon gebruiken.
En nu in september zegt hij ineens van niet.
En dat ze er dan wel een mooi prijsje van maken, om haar tegemoet te komen.
En nu wisten ze niet wat ze er moesten en hoorde ik dit verhaal vorige week van haar. En toen dacht ik misschien weet iemand het op het forum van tros radar. Vandaar dat het hier staat.
Maar bedankt voor je reactie.

Gesloten