LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geluid in bioscoop

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Wil2121
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 21:24

Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Wil2121 »

Vrijdag 15 mei ben ik naar de bioscoop Minerva in Maastricht geweest. Het was geen ontspanning maar een kwelling vanwege het keiharde geluid. Ik vraag me af of dit normaal is. Ik had mijn oren volgestopt met papier en nog was het geluid te hard. Als ditl normaal is, ga ik niet meer naar een bioscoop. :?:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tja Wil, in de bioscoop staat het geluid inderdaad erg hard.
Ik raad je aan om voortaan lekker thuis de dvd te huren, is goedkoper, je kunt pauseren wanneer je wilt etc. etc.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Fabel »

nam pathe hier maar een voorbeeld aan...altijd veel te zacht hier in Amsterdam!

Lordpoofs
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:49

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Lordpoofs »

Je had toch tijdens de vertoning even personeel kunnen aanschieten ipv te blijven zitten, jezelf te pijnigen en achteraf hier te komen posten?
Naar welke topfilm ben je geweest trouwens?

larvekar
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:00

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door larvekar »

Je had gewoon een medewerker kunnen vertellen dat jij het geluid te hard vond. Achteraf klagen heeft nooit nut.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door cliff »

In een bioscoop staat het geluid altijd hard (Dolby Surround)
Daarvoor ga je naar een bios he.!
Lekker thuis maar kijken als het je niet aan staat ipv hier klagen.

Echt zielig dit

stofzuigertje

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zoek een plek in midden want de speakers hangen vooral in de hoeken!

Verder mag ik gezien de huisregels van Radar U niet adviseren via Mininova of Pirate Bay iets te downloaden en thuis dit gratis te bekijken!

Een goede TV en via PC en 5.1 set aangesloten heeft U meestal als je niet de Bart **** aanbieding koopt een goed geluid en meer plezier.

Goed geluid hoeft niet hard te staan, maar dit is meestal voor de chips eters achter U noodzakelijk.

Dus thuis minder gekraak en daarom lopen ze zo slecht.
Een bios is duur en ik kom er niet meer, 70.000 inwoners en alle 3 zalen zijn gesloten!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door MLF »

ja, de film is echt duur maar een bios is toch leuker dan thuis filmpie kijken

cocojane
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 dec 2009 12:22

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door cocojane »

Ja maar als je gaat zeuren over het geluid dan kun je maar beter wel thuis filmpje kijken.
Het is een of het ander.

Ik vind het verhaal een beetje overdreven.....
Dat geluid zo hard staat dat je papier in je oren moet doen om het (tevergeefs) dragelijk te maken.
Kan ik me niet voorstellen.

Als ik naar de film ga dan denk ik in het begin ook van zo goeiemorgen wat een herrie.
Word je wakker van,haha.
Kort daarna heb ik er geen last meer van.
En heb verder nooit iemand horen klagen.

Nankyoku
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2010 13:47

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Nankyoku »

Jawel hoor, er wordt echt wel meer over geklaagd.

Zelf had ik ook zo'n ervaring in Eindhoven. Naar zo'n IMAX film. Geluid is gewoon niet fijn. En nadat ik gesproken heb met iemand van het personeel bleek dat er veel meer mensen klagen.

Blijkbaar moet je tegenwoordig ook doof worden als je wil genieten van een film...

Vroeg me eigenlijk af of bioscopen eigenlijk wel ooit gecontroleerd worden op geluid niveaus want ik las op internet dat werkgevers verplicht zijn om bij geluid niveaus van 80 dB(a) voor gehoor bescherming moet zorgen, hier in de bios stond het geluid op 85 dB(a). (wat ze overigens niet eens konden veranderen omdat IMAX dat instelt en ze er zelf niet bij kunnen.)

Mr.Sunshine1
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2010 15:47

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Mr.Sunshine1 »

Imax stelt het geluid in :lol:

Vandaar dat thuis mijn tv altijd zo hard aanstaat, dat komt omdat Philips dat zo heeft ingesteld :lol:

Nankyoku
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2010 13:47

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Nankyoku »

Haha, jah stom he? Dat vertelde ze, want in andere zalen stond het geluid wel zachter. (Omdat ze het daar wel aan kunnen passen.)

DeLaptopper
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 15:39

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door DeLaptopper »

Laat AT5 hier een nieuwsitem over doen!

Stem hier op:

http://at5.uservoice.com/forums/60387-j ... ?ref=title


Wat ik heb begrepen van Postbus 51 is dat er geen overheidsinstantie is die hierop controleert.

Overigens schijnt het volgens dit artikel niet schadelijk te zijn, wel onaangenaam!

http://www.troskompas.nl/index.php?id=7 ... e6fb1d5371

Maar het zijn vooral de IMAX films met een hard geluid, dus zijn deze zalen wel getest?

Ik heb zojuist contact opgenomen met de IMAX corporatie en die vertellen mij dat bioscopen het geluid van IMAX wel gewoon kunnen aanpassen.

Nu ook een reactie van Pathé bioscoop:

"Het klopt dat het geluid bij IMAX voorstellingen harder staat afgesteld dan bij reguliere films. Het geluidniveau is door IMAX bepaald, dit gaat volgens strikte normen. [...] Wanneer u in ons theater te gast bent en tijdens de voorstelling het geluid dermate hard vind dat u hier last van ondervind kunt u ons hier altijd van op de hoogte stellen via onze sms-alert service zodat wij meteen actie kunnen ondernemen."

Nou voor alle Pathé bezoekers: we kunnen in ieder geval sms'en! Volgend keer maar eens proberen!

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door poespas »

Wij waren vorige week zaterdag in pathe Den Haag Buitenhof, ben nu nog doof :shock: :evil:

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door EnyaMae »

Ja hoor, dat is normaal dat het geluid zo hard staat. Pathe adviseert haar bezoekers ook altijd een setje oordoppen mee te nemen. :roll:

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Remster »

Bij Pathe Groningen staat het geluid ook belachelijk hard. Nergens voor nodig.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mr.Sunshine1 schreef:Imax stelt het geluid in :lol:

Vandaar dat thuis mijn tv altijd zo hard aanstaat, dat komt omdat Philips dat zo heeft ingesteld :lol:
Dat van IMAX klopt. Een IMAX film moet volgens de IMAX regels worden vertoond, dus inclusief voorgeschreven geluidsniveau.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door Remster »

Dat van IMAX klopt. Een IMAX film moet volgens de IMAX regels worden vertoond, dus inclusief voorgeschreven geluidsniveau.
Hoe wordt dat gemeten?
Het lijkt me dat een aanvaardbaar geluidsniveau sterk afhankelijk is van bijvoorbeeld het formaat van de zaal.

johanzwet
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2011 11:29

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door johanzwet »

Vandaag ben ik na 20 minuten Kuifje de bioscoop uitgelopen. (Pathe Schouwburgplein, Rotterdam) Het geluid was, zelfs met handen voor mijn oren, niet uit te houden. Ik heb nog wel een medewerker aangesproken, maar die kwam met het IMAX-verhaal. Dat dit het zachtste is was mag. En: "dit is wat het publiek wil".
Maar lieve Pathe-mensen: ik was het hele publiek. Ik zat er alleen. Dus het voltallige publiek is bij deze voorstelling weggejaagd door het geluid. Terwijl het toch mogelijk moet zijn het ietsje zachter te zetten?

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Geluid in bioscoop

Ongelezen bericht door duiner »

johanzwet schreef:Vandaag ben ik na 20 minuten Kuifje de bioscoop uitgelopen. (Pathe Schouwburgplein, Rotterdam) Het geluid was, zelfs met handen voor mijn oren, niet uit te houden. Ik heb nog wel een medewerker aangesproken, maar die kwam met het IMAX-verhaal. Dat dit het zachtste is was mag. En: "dit is wat het publiek wil".
Maar lieve Pathe-mensen: ik was het hele publiek. Ik zat er alleen. Dus het voltallige publiek is bij deze voorstelling weggejaagd door het geluid. Terwijl het toch mogelijk moet zijn het ietsje zachter te zetten?
door de klachten van veel 55-plussers, zijn gelukkig de Pathe-55-plus films , aangepast

ik denk , helaas, dat je zal moeten wachten, tot je 55-plus bent, de jeugd vindt het " stoer" zo hard ( nog wel )
.

Gesloten