Goedkoop wandelen in Nederland (tips gevraagd)
-
J. Deltoer
Goedkoop wandelen in Nederland (tips gevraagd)
Ik hou van wandelen in de Nederlandse natuur. Maar vaak is dat niet te betalen vanwege dure horeca, parkeergelden en zelfs entreegelden voor natuurgebieden.
Ik zag ergens van iemand een tip over Franeker/Friesland... wie heeft meer tips?
Ik zag ergens van iemand een tip over Franeker/Friesland... wie heeft meer tips?
- Ron5300
Beste antwoord
Gekozen door J. Deltoer
Re: Goedkoop wandelen in Nederland (tips gevraagd)
Promoten van een provincie is niet hetzelfde als reclame maken maar terzijde.
U doet hetzelfde door 'kom wandelen in België' aan te halen en promoot daarmee België als wandel land.
Uiteraard gaat u weer breed uit proberen uit te leggen dat promoten gelijk is aan reclame maken en ik door de provincie waar ik woon promoot de huisregels niet naleef.
U doet hetzelfde door 'kom wandelen in België' aan te halen en promoot daarmee België als wandel land.
Uiteraard gaat u weer breed uit proberen uit te leggen dat promoten gelijk is aan reclame maken en ik door de provincie waar ik woon promoot de huisregels niet naleef.
Zoek eens op "trage tochten". In mijn ervaring zijn dat hele mooie wandeltochten. Broodjes en een fles water/ koffie mee: niets meer aan doen.
wikop
vindt dit leuk
-
witte angora
Kijk eens op wandelnet.nl. Daar kun je duizenden wandeltochten vinden. Trage tochten, NS-wandelingen, noem maar op.
wikop
vindt dit leuk
Komoot, maakt niet uit waar je bent, altijd tochten in overvloed.
wikop
vindt dit leuk
Echt? Stap naar buiten en wandel. Wat heeft dure horeca met wandelen te maken? Te beroerd om je eigen brood en drank mee te nemen? Het maakt helemaal niks uit waar u woont. Toegang tot natuurgebieden heb ik nog nooit ergens hoeven betalen om te genieten van waar ik loop.
Get a life!
Get a life!
Consumenneke
en wikop
vinden dit leuk
-
J. Deltoer
Ik heb eens gekeken op trage tochten, maar dan moet ik er meteen een abonnementje bij pakken ad 13,49 per jaar. Uiteraard wil ik extra kosten an abo's zo veel mogelijk vermijden.
Dat valt toch ook wel weer mee, flesje water mee, parkeergeld heb ik echt nog nooit gezien bij een wandelgebied en entreegeld evenmin. Misschien op hele speciale locaties.J. Deltoer schreef: ↑01 jun 2025 12:54Ik hou van wandelen in de Nederlandse natuur. Maar vaak is dat niet te betalen vanwege dure horeca, parkeergelden en zelfs entreegelden voor natuurgebieden.
Consumenneke
en wikop
vinden dit leuk
99% van de wandelgebieden zijn gratis toegankelijk. Staatsbosbeheer kan je gratis parkeren, Natuurmonumenten moet betaald worden.
www.wandelzoekpagina.nl/dagwandelingen/ staan 6586 wandeltochten.
www.wandelnet.nl staan veel wandelroutes op
https://www.anwb.nl/wandelen/wandelroutes/zoeken staan veel wandelroutes
www.weekendhike.nl/wandelagenda/ kan je wandelen met een groepje. Om de website te runnen wordt een vergoeding voor gevraagd
www.geocaching.com spel die je tijdens het wandelen kan doen. Je gaat op zoek naar "schatten". Je schrijft je naam erop als bewijs dat je gevonden hebt. Basis is gratis en daar kom je heel erg ver mee.
Horeca is duur. Maar je kunt zelf drinken meenemen.
www.wandelzoekpagina.nl/dagwandelingen/ staan 6586 wandeltochten.
www.wandelnet.nl staan veel wandelroutes op
https://www.anwb.nl/wandelen/wandelroutes/zoeken staan veel wandelroutes
www.weekendhike.nl/wandelagenda/ kan je wandelen met een groepje. Om de website te runnen wordt een vergoeding voor gevraagd
www.geocaching.com spel die je tijdens het wandelen kan doen. Je gaat op zoek naar "schatten". Je schrijft je naam erop als bewijs dat je gevonden hebt. Basis is gratis en daar kom je heel erg ver mee.
Horeca is duur. Maar je kunt zelf drinken meenemen.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 01 jun 2025 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
wikop
vindt dit leuk
https://wandelgidszuidlimburg.com/
Bijna 1900 wandelingen Limburg + (verdere) omgeving.
Startpunt bij horeca, maar met gps of routebeschrijving kun je overal instappen.
Wij voorzien ons zelf gewoon muv dagtrips eventueel.
Bijna 1900 wandelingen Limburg + (verdere) omgeving.
Startpunt bij horeca, maar met gps of routebeschrijving kun je overal instappen.
Wij voorzien ons zelf gewoon muv dagtrips eventueel.
wikop
vindt dit leuk
-
Methusalah
Tja, ik wandel om te wandelen dus dat houd in dat ik niet bij de horeca ga zitten. Wandelen is de goedkoopste sport op aarde.
Klaarlicht
, Moneyman
, wikop
en Consumenneke
vinden dit leuk
-
Klaarlicht
Precies, wandelen is zo goedkoop als je het zelf maakt. Geen horeca, gewoon een thermoskan en wat snacks inpakken.Methusalah schreef: ↑01 jun 2025 15:18Tja, ik wandel om te wandelen dus dat houd in dat ik niet bij de horeca ga zitten. Wandelen is de goedkoopste sport op aarde.
Je kunt er ook parkeren.....
wikop
vindt dit leuk
-
witte angora
Soms wordt er inderdaad toegang gevraagd. Met name in de duingebieden, zoals de AWD of ergens in Noord-Holland. Maar ik meen elders ook wel. Gelukkig blijven er genoeg andere duingebieden over.
Veerpontjes vragen doorgaans 1 tot 1 1/2 euro voor voetgangers. Dat je dat ook maar even weet. Maar wel leuk om te doen.
Doorgaans neem ik inderdaad brood en water mee, in een rugzak. Kost enkel een broodtrommel en een geschikte fles, maar dat is bij de Action allemaal niet zo spannend, qua prijs.
Veerpontjes vragen doorgaans 1 tot 1 1/2 euro voor voetgangers. Dat je dat ook maar even weet. Maar wel leuk om te doen.
Doorgaans neem ik inderdaad brood en water mee, in een rugzak. Kost enkel een broodtrommel en een geschikte fles, maar dat is bij de Action allemaal niet zo spannend, qua prijs.
wikop
vindt dit leuk
Ik heb er nog nooit een cent voor betaald.J. Deltoer schreef: ↑01 jun 2025 14:17Ik heb eens gekeken op trage tochten, maar dan moet ik er meteen een abonnementje bij pakken ad 13,49 per jaar. Uiteraard wil ik extra kosten an abo's zo veel mogelijk vermijden.
wikop
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
En hoe lukt u dat? Zelfs voor een pdf file van een wandeltocht ontkom ik niet aan zo'n duur abonnementje.
Bij mij in de omgeving kun je gratis wandelen in de bossen en de uiterwaarden langs de ijssel. Ook het parkeren is gratis, zelf wat te eten en drinken meenemen.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Je moet echt moeite doen om van wandelen en fietsen een dure hobby te maken. Mijn ervaring is dat wandelen en fietsen in onze prachtige gratis natuur een goede remedie is tegen zwartkijken en doemdenken. Zelfs in de stad is dat een goedkope manier om je omgeving te verkennen...
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik heb tot nu toe altijd gegoogeld op de routes die ik wilde lopen, en kwam dan altijd wel de route tegen.J. Deltoer schreef: ↑01 jun 2025 19:44En hoe lukt u dat? Zelfs voor een pdf file van een wandeltocht ontkom ik niet aan zo'n duur abonnementje.
Is wandelen in de natuur niet het ontdekken van al het moois wat Nederland te bieden heeft.
Op de Veluwe zijn wandelpaden genoeg te vinden die nog heel ouderwets met paaltjes in de grond worden aangegeven.
Bezoek tijdens het wandelen ook eens de kleine dorpjes die de Veluwe rijk is en als u toch van een kop koffie met bijbehorende appeltaart met slagroom wil genieten in de lokale horeca bent u welkom.
Op de Veluwe zijn wandelpaden genoeg te vinden die nog heel ouderwets met paaltjes in de grond worden aangegeven.
Bezoek tijdens het wandelen ook eens de kleine dorpjes die de Veluwe rijk is en als u toch van een kop koffie met bijbehorende appeltaart met slagroom wil genieten in de lokale horeca bent u welkom.