LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Sep 2004 12:20 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Of een bioscoopje goedkoop is.
Mensen zeur toch niet. Als je een bioskoopkaartje kan betalen kan je ook wel een paar euri voor consumpties uitgeven.
O ja???? Fijn dat JIJ in mijn portemonnee kan kijken en GELUKKIG dat jij niet kunt bepalen hoe en waar ik mijn geld aan uit moet geven.

Lucifer

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Lucifer »

euri is de term voor kleingeld in centen dus.we hebben het hier over (pl)euro's.LUCIFER :twisted:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Als je uit gaat kost het nu eenmaal geld.
Dus vind je het te duur blijf thuis en zeur niet

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 03 Sep 2004 09:49 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Als je uit gaat kost het nu eenmaal geld.
Dus vind je het te duur blijf thuis en zeur niet
Mmm, zeker vergeten dat je hier op 'n consumentenforum zit!
Waarom moeten er toch altijd van die paljassen zijn die vinden dat iemand zeurt als ie ergens een mening over heeft?
Gast 09:49 uur zal wel niets anders kunnen dan dergelijke reacties geven.

dollyperquin

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door dollyperquin »

de horeca is echt heel erg duur
gulden prijzen zijn euro prijzen geworden
kunnen we niet massaal de hereca boycotten,
zodat ze hun prijzen aanpassen?

Dolly Perquin

wietske

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door wietske »

vorige week waren we een weekje in scheveningen en betaalden bij één van de strandtenten 5.60 voor twee ijsthee, reken dat maar eens om, dat loopt echt de spuigaten uit.

marc1

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door marc1 »

We zijn weer terug van vakantie,

Heb je eens vergeleken wat je daar kwijt bent in de horeca, of je nu naar Spanje gaat of frankrijk Belgie of duisland. in de meeste eeg landen is de horeca een stuk duurder als in nl. En de kwalitijd heb je hier eens naar gekeken. Mij viel het gewoon op dat de horeca in het buitenland duurder en slechter is dan hier in het zuiden in Maasticht eet je goed en lekker voor een redelijke prijs. Uiteten kan ook hier voor €10.00 euro. Tuurlijk je kunt ook €100.00 uitgeven. Laten we nu eens stoppen met dat geklaag, ben je niet tevee in een bepaalde zaak, dan kom er niet meer en ga ergens anders. Of haal dat kratje bij ..... euroshopper bier 4.25 voor een hele krat en nodig je vrienden uit lol.

Choucroute
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2003 08:43

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Choucroute »

Ik betaalde in Les Sables d'Olone (frankrijk) 3.75 voor een kop koffie met melk, dat was de eerste en de laatste keer dat ik in die tent een kopje koffie gedronken heb.

Hercules

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Hercules »

Elke ondernemer is vrij om de prijs van zijn artikel te bepalen.
Zo ook in de horeca. Het overgrote deel van de nederlanders vinden de prijzen in de horeca veel te hoog. Het is gewoon niet leuk meer om een avondje uit te gaan, de hoge rekening is toch een teleurstelling van de avond.
Zolang we alleen maar klagen en niet de horeca boycotten( wat een macht hebben wij als consument), zullen de prijzen hoog blijven.
Er hoeven maar een paar horecabedrijven de prijzen verlagen of, net als bij de supermarkten, de andere zullen moeten volgen.
Dus consument: DOE ER EENS WAT AAN ! :wink:

Mark Franken

Floris Jan

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Floris Jan »

Het is afschuwelijk met de prijzen in de horeca!! :(
Van mij krijgen ze niets meer, ik maak zelf mijn kopje koffie met tosti!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Het overgrote deel van de nederlanders vinden de prijzen in de horeca veel te hoog.
Valt wel mee, de meeste mensen blijven gewoon uitgaan en die hoge prijzen betalen.
Zolang we alleen maar klagen en niet de horeca boycotten( wat een macht hebben wij als consument), zullen de prijzen hoog blijven.
Inderdaad, zolang iedereen klaagt maar blijft kopen geloof ik nog niet zo erg dat men die prijzen echt te hoog vindt.

Zo lang men dergelijke prijzen blijft betalen blijven de prijzen hoog.

stefke7

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door stefke7 »

Gewoon uit de horeca wegblijven met die belachelijke hoge prijzen. Lekker een goedkoop biertje in de supermarkt halen en thuis genieten met een paar vrienden. Dan zal HORECA nederland het echt wel een keer leren. Ging van de week naar de bioscoop en bestelde 2 biertjes, een cola en een MM's, moest ik ff 14 euro betalen (bijna 30 gulden). Heb ik de entree nog niet eens genoemd. BELACHELIJK
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :x :x :x :x

stefke7

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door stefke7 »

PS : wanneer komt er een landelijke GEEN HORECA VANDAAG actie, ik doe mee. Misschien zullen ze het dan wel een keertje leren

brimini37

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door brimini37 »

Hallo,
Ik ben het met iederéén eens dat de prijzen van tegenwoordig de spuigaten uitlopen. Probeer als gezin van twee groten en drie kinderen maar eens rond te komen van een maandloon van 1350,00 euro! :cry:
Uit eten gaan is er dan al helemaal niet bij, een keertje een happymeal bij mc donalds en daarmee heb je het wel gehad.Maar jullie hebben het hier alleen maar over de horeca!?!Heb je wel eens gezien hoe de kleding en schoenenprijzen gestegen zijn, das helemaal fraai.
Kocht ik met de gulden nog een compleet stel kleren met één paar schoenen tegenwoordig ben ik toch echt wel minimaal 100 euro kwijt!!!!! :x :evil: :evil: :!: .En wat te zeggen van boodschappen zoals vlees en groente , "vroeger kocht ik toch echt geen bloemkool als die 5 gulden koste,nu kost een bloemkool gewoon 2 tot 3 euro, dus het is altijd weer wachten op de aanbiedingen.En zo zal de discussie nooit eindigen want degene die zeggen dat de "dingen niet duurder zijn geworden en dat we het ons allemaal maar verbeelden dat de prijzen verdubbeld zijn hebben zelf gewoon geld zat.En dus niks te klagen.

Berrie

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Berrie »

Het is gewoon zo dat de prijzen in guldens één op één zijn overgegaan in euro's!!! Dank u wel kabinet Zalm!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Horeca in Tsjechie: een walhalla

Hoofdmaaltijd + 2 drankjes omgerekend € 5 pp
fris (1/2 liter, dus geen 0,2l glaasje zoals hier vaak): € 1
Zeer groot toetje € 1,50

(Entree in de Praagse dierentuin 4 personen € 10)

Maar ja ik kijk hier natuurlijk met Nederlandse prijskennis (en salaris) tegenaan. Als de € daar komt dan zal het ook wel de verkeerde (dure) kant opgaan.

In Nederland is het salaris nu ook niet evenveel € als ƒ terwijl inderdaad veel prijzen dat wel zijn....

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

In welke laats in Tjechie was dat?
Ben een aantal jaren geleden in Praag geweest. Prijzen waren wel lager als in Ned., maar echt spotgoedkoop nou ook weer niet.

pareltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2004 12:57

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door pareltje »

Stop met omrekenen!! De gulden is niet meer.
Kun je je voorstellen dat een pakje marlboro f 8.59 kost en een bezoekje aan een openbaar toilet f 1.10 een frietje zonder ruwweg
f 3.30. Een parkeerplaatsje (1 jaar) f 3239.45, Een treinkaartje enkele reis afstand 30 k.m f 9.91.
Even ter geheugen opfrissing voor januari 2002 deze zelfde producten resp. 3.35 - 0.25 - 1.70 - 1280 - 4.50.
Conclusie euro is 1 op 1 gulden geworden en echt niet alleen in de horeca. Moeten we dan maar stoppen met alle dingen die het leven aan genaam maken. Ik denk van niet

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

gewoon niks meer drinken

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt schande die prijzen met de euro.
Het is toch niet meer op te brengen en maar steeds meer bezuinigen en aan de andere kant wordt met geld gesmeten.
Neem Betuwe route. Een flop.
Ik weet wel je kan steeds minder doen met hetgeen je verdient.

Gesloten