LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
ferry34

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door ferry34 »

Die horeca is echt heel erg duur. Ik was gisterenavond op een terrasje in Amersfoort en daar kostte een kopje koffie €2,70. Dat is fl.6,-. mensen, voor een gewoon kopje koffie!!!
De schuld ligt bij Balkenende en Zalm. Die hadden een wet moeten maken bij de invoering van de euro, waardoor het verboden zou moeten zijn de prijzen met meer dan 3% per jaar (het normale gemiddelde) te laten stijgen voor een periode van bijv. 5 jaar. Dan was je overal vanaf geweest. Maar nee zeiden ze, de markt zou zichzelf wel regelen, nou dat hebben we gezien! De euro is heel handig, het is alleen weer zeer amateuristisch ingevoerd!

Joepie!

Ongelezen bericht door Joepie! »

:oops: De Horeca is inderdaad veel te duur, de meesten likken dan ook m.i. terecht hun wonden. En waar is het wel druk? Juist , bij de echte Horeca ondernemers die wel hun hersens gebruiken, maar dat zijn er helaas nog veel te weinig. Maar wat te denken van de tankstations!! Daar verbleekt de Horeca helemaal bij.
Als ik bij de supermarkt € 0,79 voor een sixpack bronwater betaal en voor een sixpack bronwater bij een tankstation € 4,50 moet betalen dan heb je het hier toch over het soort ondernemer die verdient om naar de ratsmedee te gaan! Van de ratten besnuffeld toch? Pure oplichting O ja, het was nog een aanbieding ook!!!!!!!!!!!! Oplossing? Kopersstaking. Wij als consument hebben een grote macht. Vergeet u dat nooit!

Olga

Ongelezen bericht door Olga »

Een eetcafé in Den Bosch: €2,65 voor een kopje koffie. Máár....dan krijg je er wel een likeurtje bij! Met slagroom. Gewoon spontaan zonder dat je ernaar vraagt. Gemak dient de mens...en de beurs.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dan heb je er toch lekker wel voor betaald!

Gast

Is Olga een beetje blond?
Of betalen ze in Den Bosch nog met Bosche Gulden! Hahahahaha

Gast

Aan joepie

jammer dat wij die macht niet gebruiken maar dat is bij alles zo
kijk alleen maar naar de benzine prijzen

Gast

In Dordrecht betaal je op een terras in het centrum nog € 1,60 voor een kopje koffie en een koekje erbij (van eigen deeg) Maar ja, Dordt staat dan ook op nr. 1 van de goedkoopste terrassen en is de beste evenementenstad van Nederland! Zie je met Dordt Monumenteel as. weekend! Doeiiiiiiiiiiii

libra5

Ongelezen bericht door libra5 »

en niet alleen rijzen de prijzen van het biertje en de koffie de pan uit,
ook betaalde ik laatst voor een frietje mayo 1,70 euro (=3,75 gulden!!)
Dat is toch te gek voor woorden, dat mag toch niet meer kosten dan maximaal 1 euro (en dat is al goed betaad.. :wink: )

robert schrader

Ongelezen bericht door robert schrader »

een zonnige zaterdagmiddag op een terras in Hattem....2x een ziekefonds tosti...7 pleuro!!!! dat is dus F 15,45....maak van de eigenaar maar een tosti ....!!!

Siep

Ongelezen bericht door Siep »

Gewoon met z'n allen een volle maand niet naar de horeca. Dan is het in 1 klap afgelopen met die idiote prijzen. Ik ben alvast begonnen...

redunual

Ongelezen bericht door redunual »

Beste Nederlanders, ik ben Belg. Ook bij ons is het duur. Maar waarom daarover zeuren, wie niet betalen wil, die gaat gewoon niet op restaurant. Ieder zijn mening.
Als mijn portemonnee het niet toelaat, dan blijven wij lekker thuis en koken zelf. 't Is overal in Europa duur tegenwoordig.
Ja de goeie tijden zijn voorbij.

Youri

Ongelezen bericht door Youri »

Ik ben pas 18 jaren jong en werk pas 3,5 jaar in de Horeca (heb dus ook de euro-omschakeling "live" meegemaakt), maar weet volgens mij precies hoe het gaat.

De meeste mensen denken dat het allemaal bij de horeca-ondernemer ligt, maar dat is voor het grootste deel niet waar.

Wat dacht u van de kosten die de omschakeling van NLG naar EURO met zich mee heeft gebracht voor de horeca (eurovriendelijk maken van kassasystemen, sigarettenautomaten, speelautomaten, kassageld).

En naar mijn mening zijn de hoge prijzen een kettingreactie op wat er in Den Haag gebeurd: Als de regering beslist dat iets 10% duurder wordt, dan moet de ondernemer deze 10% procent ook doorvoeren.

En dan worden de CAO-lonen nog eens verhoogd. ook dit moet doorgevoerd worden om de kosten te kunnen dekken. En zo werkt ook met de huur/hypotheek van het pand, inkoop van grondstoffen/machines/enzovoorts.

Ik ben ook wel eerlijk om te zeggen dat de prijzen wel naar beneden kunnen bij sommige bedrijven. Want €2,25 voor een kopje koffie hoef je niet te rekenen. Volgens mij kun je er maximaal €1,50 voor vragen.

Ik hoop op enige reacties om mijn standpunt te verbeteren.

Met vriendelijke groeten,
Youri

dutchman

Ongelezen bericht door dutchman »

:x

Dehoreca is de afgelopen jaren inderdaad fors duurder geworden.
Een eerlijk vergelijk echter met de landen om ons heen (dat kan heel goed na de vakantie) leert dat Nederland helemaal niet zo duur is!
Drink eens een kopje koffie en Milaan, Parijs of Londen. Ga eens naar een discotheek in Zuid Frankrijk of Italie. Daar betaal je een veelvoud van de prijzen in A'dam.

De prijsverhogingen zijn ook zeker niet pure zakkenvullerij van de horekaffers. Wat zij voor hun kiezen krijgen aan nieuwe wettelijke-, gemeentelijke-, millieu- en hygieneeisen is gygantisch. Allemaal uit het niets gekomen en moet worden dus doorbelast.
De ondernemers zullen natuurlijk wel waar voor jou geld moeten bieden.
Bezoekers mogen kritisch zijn en kunnen gelukkig steeds beter een prijs-kwalitiets verhouding beoordelen.

Voor veel mensen ziet horeca eruit als een uit de hand gelopen hobby.
Lol en gezelligheid, feesten eten en drinken, wie wil dat niet?
De zaak een dag dicht wordt gezen als pure luxe! 2 weken vakantie, geen wonder dat dat pilsje zo duur is!

De horeca een week mijden?!
In veel plaatsen en straten zal het een dode boel worden.

Misschien moet de horeca een keer een week dicht!
Om dat hollandse gezeur de mond te snoeren en te laten zien dat men elkaar hard nodig heeft om 1001 redenen.

Laten we het gezellig houden. Proost!

:P

Siep

Ongelezen bericht door Siep »

Zeg dutch

Ik was in de vakantie met mijn 3 kids voor de lunch in een uitspanning. 3 uitsmijters en een bordje frites, 3 mini cola's en een biertje. Ik was 45 euro lichter. Wat dacht je wat. En ik zat echt niet onder de Eiffeltoren.
Siep

Gizzy

Ongelezen bericht door Gizzy »

ik snap jullie reacties best, het is allemaal verschrikkelijk duur.
laats toen was ik in den haag, en daar bestelde ik 2 biertje op een terras in de binnenstad.
het waren 2 grote biertjes en dat koste me 10 euro!!!
het bier was niet te zuipen, het leek wel alsof ze een blik euroshopper in een glas hadden gegoten.

maar toevalig studeer ik dus in de Horeca.
je moet je wel realiseren dat die bedrijven hun kosten terug moeten verdienen.
personeels kosten zijn namelijk de hoogste kosten die een bedrijf heeft.
verder moet de ondernemer nog een pand huren.
een pand in de binnen stad is uiteraard niet goedkoop.
dus dat is een van de redenen dat de prijzen zo hoog zijn.
maar als je bv een rustig terrasje zoekt op een afgelegen plek, dan zul je zien dat alles een stuk goedkoper word...
alleen of dit nou ook zo gezellig is...

verder kreeg ik bij marketing te horen, dat het dus slecht gaat met de horeca.
de horeca heeft al zon 30% van al zij gasten verloren.
de domme fout die ondernemers dan maken is dat ze de prijs verhogen als ze minder gasten krijgen.
dit heeft een negatief effect op hun bedrijf en dan gaan ze dus failliet.
maar het zou inderdaad wel een goed idee zijn om de horeca eens een tijdje te boycotten.
dit heeft alleen wel het gevolg dat een hoop mensen geen geld verdienen, en zo werkeloos worden.
maarja er blijven altijd wel mensen naar horeca gelegenheden gaan, dus echt effect zal het niet hebben.

paultjuhh1987

Ongelezen bericht door paultjuhh1987 »

Ik werk bij een horeca bedrijf die feesten organiseert, maar de prijzen vallen best mee hoor! 2 ton voor een groot feest is toch niet zoveel? (is de duurste die bij ons voorkomt hoor) tsja, en verder kost het ongeveer € 75.000,- ofzo! VALT ALLEMAAL MEE! :lol:

Barkruk

Ongelezen bericht door Barkruk »

Ongetwijfeld zal menig horeca exploitant misbruik van de euro hebben gemaakt. Ik ken echter genoeg plaatsen (die zitten nooit op de 'dure' locaties) waar de prijzen 'normaal' zijn gebleven.
Echter ook die ontkomen niet aan extreme prijsverhogingen op sommige producten omdat met name bierproducenten en juist de overheid hun tarieven verdrievoudigd hebben. De overheid houd zich stil!

Gast

De schuld ligt bij Balkenende en Zalm. Die hadden een wet moeten maken bij de invoering van de euro,
Zeg beste Ferry34,

Hoe dom kun je zijn? De euro werd ingevoerd op 1 januari 1999, en toen was Wim Kok premier.

Op 1 januari 2002 kwamen de biljetten en munten in omloop, en toen was Wim Kok premier.

Pas later werd Balkenende premier.

Klolo

Ongelezen bericht door Klolo »

Wat wij doen is gewoon lekker thuis indrinken, en drank voor onderweg meenemen en in de auto verder opdrinken hahahha, best geodkoop binnen ff een pislje pakken om niet met lege handen binnen te zitten en als we meer willen drinken terug de auto in en daar verder drinken, ok is wel veel gedoe maar ja, we zijn ook maar studenten met weinig geld..

fredkost

Ongelezen bericht door fredkost »

ik vind het dapper van onze radar redactie om ook eens een gevoelig onderwerp als de horeca in de chat-schappen op te nemen. ik ben zelf alweer 3 jaar gescheiden en hou best van een 'amsterdammertje' op zijn tijd. dat het weinig uitmaakt of heineken, grolsch of oranjeboom

Gesloten