LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
rupicola

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door rupicola »

denk dat de Nederlandse corrupte en vooral burocratische maatschappij nog de grootste boosdoener is. Werden we al massaal vernaggeld door de komst van de euro krijg je ook nog de verstikkende onduidelijke en trage regelgeving waar we met z'n allen in verstrikken.

Horeca voorbeeld:
De keuringsdienst van waren keurt een werkvloer af i.v.m. hygiene.
de vloer moet een glad oppervlakte hebben.
de vloer wordt vervangen.
de arbeidsinspectie komt vervolgens de vloer afkeuren,
omdat deze te glad is.

een bedrijf dat 6 maanden op een stroomaansluiting moet wachten????
Inconsequent beleid t.a.v. allerlei vergunningen!

DAAAAAAAAG DEN HAAAAAAAAAAAAG!

Verder denk ik dat alles vooral zo duur is geworden, omdat Nederland BV een beetje topzwaar is van al die vage managers, chefjes en vele nergens aan bijdragende lijstje-invullers!

Get real!

Mikado

Ongelezen bericht door Mikado »

Maar jongens, wij doen het zelf, laten we eens colectief iets doen, wat in nederland moeilijk is uiteraard, maar laten we het duitse voorbeeld volgen en een maand uit de horica blijven, dan krijg je het volgende, een weekend naar duitsland toe, twee avonden stappen en uitteraard 2 overnachtingen en eten, voor de prijs van 2 keer stappen in nederland, ja jongens dat is duitsland, voor het uit gaan, kom naar duitsland, veel en veeeeeeel goedkoper, en wat ook belangrijk is, minder agresie

Grtx, Mika

bert.bouws

Ongelezen bericht door bert.bouws »

:D Wij blijven lekker thuis .
Zal de horeca leren met zijn prijzen .
Vroeger guldens , bij de meeste staat er nu een euro teken voor.
Geen gezeur over gestegenkosten of wat dan ook.
Meer winst is het eerder . Service is ook niet altijd je van het.
De enigste die in mijn ogen nog positief tevoorschijn komt ( ook niet altijd hoor ) is Van de Valk met zijn hotels en restaurants.
Toch wel een goede kwaliteit en niet duur.
Dus cafe,s en hotels kijk nog beter naar je Concurent.
Ook ken ik nog wel eetcafe,s waar het wel mee valt.
Wij komen daar dan ook regelmatig , echter deze bevinden zich niet in het centrum van amsterdam waar het werkelijk de spui gaten uitloopt. Amsterdam is daarom ook een stad met een centrum die langzaam dood gaat,en dit te wijten heeft aan een bepaald gemeente bestuur maar vooral aan zich zelf met zijn belachelijke prijzen.
De leuke uitgaans mogelijkheden met redelijkeprijzen richting Hoorn , Alkmaar.
Maar om de prijzen in het algemeen naar beneden te krijgen is een BOYCOT van de horeca.
IK wed met pl. 3 weken GEEN maar dan ook echt GEEN cafe bezoek
zullen zij wel merken dat het zo niet langer kan., En dus de concument zal ook snel een mindere prijs betalen.

Willem_V

Ongelezen bericht door Willem_V »

Wist U wat een horecazaak betaald voor een liter bier?
1,44 euro. (bron: Kon. Horeca NL) Dit is exclusief BTW dus 1,71 euro per liter. Uiteraard is dit een gemiddelde prijs. Laten we het ruim nemen, hiervoor kunnen 4 glazen bier verkocht worden van 25 cl. hoewel je ook vaak 20 cl. ziet.
0,43 ct is dus de inkoopprijs voor een pilsje.
Dit gaat dus minimaal 3 maar vaak 4 of 5 keer 'over de kop'. Onlangs betaalde ik zelfs 2,80 euro voor een schraal biertje en een chagrijnige bediening.
Waarom klaagt de Horeca eigenlijk? Geef eens service in de vorm van een vriendelijke bediening voor de 2 euro die er gemiddeld bovenop gezet wordt.
Uiteraard moet de bediening hiervan nog betaald worden en het pand gehuurd maar nog steeds wordt er dan grof verdiend.

mk

Ongelezen bericht door mk »

:D
try euro cafes in amsterdam
bier 1 euro......
wijn 1 euro

party time.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

jullie moeten niet zo zeuren ,karbo waren 15 jaar geleden misschien
F 2.50 per kilo, bedenk als de gulden er nog was ,dat de prijzen nu ook veel hoger waren ,we zijn tenslotte wel 4 jaar verder, wees realisties!!!!! Toos

brota

Ongelezen bericht door brota »

Ik vind wewl dat de horeca te duur is.Met de overgang naar de euro hebben vele horecabedrijven maar ( flink) naar boven afgerond
Echter ik wil hierbij wel een kanttekening plaatsen. Immers alle prijsverhogingen van de overheid, de bakker de slager de groenteboer en noem maar op komen tezamen bij de horeca. De horeca moet dit dus iwel n hun prijsstelling meenemen.

caatje

Ongelezen bericht door caatje »

betaalde laatst €4,70 voor 2 glazen bier........het moet niet gekker worden toch?
is gewoon alleen het gulden teken vervangen... en maar klagen die cafe houders... vind je het gek.ze prijzen zichzelf zo toch uit de markt?

hjfhsduhrkj

Ongelezen bericht door hjfhsduhrkj »

jullie moeten niet zo zeuren dan blijf je toch lekker thuis !!!
jullie kunnen het misschien ook eens van de anderse kant bekijken,
de horeca moet aan al meer eisen voldoen die een hoop geld kosten.
en ook de inkoop wordt al duurder dus moeten de prjzen ook wel mee omhoog.
en sinds de euro er is is niet alleen de horecaprijzen omhoog gegaan kijk ook maar eens naar de reiswereld, en de supermarkten.

Gast

Jat natuurlijk reizen de prijzen de pan uit tegenwoordig. Hier in Etten/Leur (noord/brabant vlakbij Breda) betaal je 1.75 euro voor een pilsje of iets fris (cola, 7up enz) toch 3.85 ouderwetse guldens ! Wat je echter niet moet vergeten is dat die dikke nekken in Den Haag hier ook veel invloed op hebben door de heffing van de meest stomme accijnzen. Ook deze accijnzen gaan volgens mij minimaal 1 keer per jaar omhoog (elke keer weer met een andere nieuwe `gezonde` smoes). Wellicht dat iemand uit de horeca dit kan bevestigen. En ook de horeca-uitbater zijn kosten zullen ongetwijfeld omhoog geschoten zijn met de invoering van de Euro. Staat wel tegenover dat hij best wel eens wat meer aan zijn klanten mag denken door b.v. speciale bier/avonden. Dat is in mijn stam-kroeg wel goed geregeld (laatst nog een palm-avond gehad (1.25 euro per glas ! 2.75 ouderwetse guldens vindt ik heel goedkoop !). Nogmaals bedankt voor die gezellige en lekker goedkope avond ! Verder, we kunnen natuurlijk met zijn allen thuis gaan kaarten spelletjes spelen of tv gaan kijken met een goedkoop supermarkt pilsje, maar de echte daders van die hoge prijzen vang je er niet mee. Die zitten in Den Haag en krijgen nu gewoon van de supermarkten meer (alcohol)accijns binnen en van de horeca wat minder. ik geloof niet dat de politiek (die bedoel ik met die dikke nekken in Den Haag) het een zorg zal zijn waar die alcohol/accijnzen nu vandaan komen, uit de horeca of de supermarkt. Helemaal geen alcohol gebruiken gedurende twee weken of langer zal ze misschien wakker maken, maar ja wie gaat dat doen ?

coronadoro

Ongelezen bericht door coronadoro »

heb zelf een lunchroom in wassaenaar bij mij betaal je 1.45 voor een uitstekende espresso daar moeten dus ook allee kosten zoals huur pand personeel of is er iemand in nederland nog wil werken voor uur lonen zoals in de gulden tijd die zijn ook omhoog gegaan ook ook de inkoop van groenten is enorm gestegen misschien wel 100% de horeca is gemiddeld 8% gestegen in de prijs tegen over wat ik eerder aangaf
ik hoor niemand over groentenboeren of supermarkten .
kap er nauw eens mee om de horeca de schuld te geven als wij een monteur laten komen word er 75 euro per uur gerekend wij verdienen dat nog steeds niet .
fred janssen ,
wassenaar .

Istar

Ongelezen bericht door Istar »

Moet je kijken als straks heel het oostblok erbij komt. Ze doen zo moeilijk over Turkije, maar het oostblok is hartstikke arm en daar gaan dan al onze dure eurootjes naar toe. Vreemd dat daar niemand moeilijk over doet. En wij met z'n allen maar dokken aan Brussel.
Ministers in het volgende kabinet die straks een verhoging van hun salaris krijgen van 22 % terwijl onze salarissen al 'n paar jaar stilstaan. :twisted:

MATTHEU SCHROEN

Ongelezen bericht door MATTHEU SCHROEN »

ik ben zelf int chauffeur en als de de prijzen ziet ,dan denk ik bij me zelf ze moesten allemaal geen klanten meer krijgen dus de horeca is de tweede regering van nederland. de mensen uitkleden dat kunnen ze.IK gun dat ze de tent maar moeten sluiten. wil europa er weer boven op komen dan moeten ze het anders aan pakken. en niet zo [ bedrijven gaan sluiten ontslagen enz, dus mensen maak alles maar duurder ????? wil europa er weer goed bovenop komen dan is de derde wereld oorlog de oplossing.LET MAAR OP DIE KOMT ER..[/b]

Gast

heb zelf een lunchroom in wassaenaar bij mij betaal je 1.45 voor een uitstekende espresso daar moeten dus ook allee kosten zoals huur pand personeel of is er iemand in nederland nog wil werken voor uur lonen zoals in de gulden tijd die zijn ook omhoog gegaan ook ook de inkoop van groenten is enorm gestegen misschien wel 100% de horeca is gemiddeld 8% gestegen in de prijs tegen over wat ik eerder aangaf
wat heb je het toch slecht he 1,45 euro voor een espresso waar je alles van moet betalen.
dat is omgerekend 3,20 gld ik dronk voor de euro een espresso bij een luchnroom voor 1,50 gld dus hoezo niet duurder.

vind dat geen 8% maar een verdubbeling van 100%

alle winkels en horeca etc grijpen de euro mooi aan als melkkoe, en zeg niet ik moet er alles van betalen want dat moeten wij als klant ook van ons loon.

ter info zoveel kosten omgerekend per kopje heb je niet, ik heb zelf bij de mc gewerkt en ik kan je zeggen een bigmac als vb kost incl personeelskosten, huur pand etc en alle ingredienten compleet 0,35 ct in guldens dus tel uit wat de winst is.
jullie roepen allemaal wel maar 3/4 van de verhogingen verdwijnt rechtstreeks in jullie zak

wilm

Ongelezen bericht door wilm »

Het probleem is ook dat in de horeca te veel proleten zitten. Die zouden ze met prijs plafonds eens de les moeten lezen. Ik heb helemaal geen zin om voor hun porsche te betalen.

JACQUES

Ongelezen bericht door JACQUES »

Ik vind het schadalig wat men tegenwoordig in de horeca berekend.

Een voorbeeld voor een broodje ei moet ik €1,70 neertellen

Omgrekend Fl.3,75

Ik denk dat er hiervan nog wel legio voorbeelden zijn.

Jacques

Gast

ter info zoveel kosten omgerekend per kopje heb je niet, ik heb zelf bij de mc gewerkt en ik kan je zeggen een bigmac als vb kost incl personeelskosten, huur pand etc en alle ingredienten compleet 0,35 ct in guldens dus tel uit wat de winst is.
jullie roepen allemaal wel maar 3/4 van de verhogingen verdwijnt rechtstreeks in jullie zak
Je verhaal klopt van geen kant, maar ja je zal ook wel geen Hogere Hotelschool hebben gevolgd, gelet op het feit dat je bij een hamburgerketen hamburgers staat te bakken !

Mraco138

Ongelezen bericht door Mraco138 »

Ik vind de prijzen in veel horecagelegenheden erg hoog. Voor 1 mager kopje koffie (zonder iets er bij) moest ik onlangs éuro 2.10 betalen. De horeca prijst zichzelf uit de markt. Als ik nu op pa ga, neem ik voor mij en mijn vrouw een termoskan koffie en brood mee. :(

Gast

en dan krijg je nog haagse koffie ook

Rilopi

Ongelezen bericht door Rilopi »

theatercafe in Rotterdam naast de Doelen kost 2 koffie verkeerd euro 4,40. Dit is één voorbeeld maar ik maak het dagelijks mee, en Zalm maar zeggen dat het niet zo is. Hij heeft geld genoeg blijkelijk. Reken het niet om naar de gulden beste mensen want je wordt ziek van de prijs. Ik reken alles om, het gevolg is dat ik bijna niets meer koop, alleen het echt hoognodige.
Wij kunnen alleen maar hopen dat Duitsland of Frankrijk weer teruggaat naar hun eigen muntsoort. Wij (de regering) zullen het in iedergeval nooit doen.

Gesloten