LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
peet

Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet »

Vinden jullie die horeca nou ook zo duur, of ben ik de enige.

Bv voor 2 bakkie's koffie en een pannekoekhuis betaalde ik onlangs 4.50 euro :( , voor mij is dat altijd nog 10 piek.

Als ik vroeger 2 koffie moest afrekenen durfde men toch geen 10 gulden te vragen?

Voor een pilsje ( 3 slokken bier en 4 cm schuim) 2.25 euro
dat is 5 piek voor 3 slokjes bier

Is dat nou normaal :?:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is tegenwoordig normaal ja.

En zolang de meeste mensen dit blijven betalen gaan de prijzen niet omlaag.

nwgast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door nwgast »

inderdaad, gast, als mensen de horeca blijven bezoeken, blijven de prijsen buitensporig hoog. Wij eten sinds begin 2003 niet meer buiten de deur. Zelf koken en mensen thuis uitnodigen is net zo leuk. ik ben een naked chef geworden! We eten 3 maal zo lekker en het kost de helft minder. waar haal je zo'n rendement. Voor iedere euro die je naar de horeca brengt moet je er tenslotte 2 verdienen!

peet

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet »

Zullen we met z'n alle eens een weekje of twee thuis blijven.

s'Avonds gezellig een potje kaarten ofzo
met een lekker pilsje (á 40 eurocent).
Een goed gesprek mag natuurlijk ook altijd.

Misschien dan ze dan de prijzen weer normaal maken.

veronique

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door veronique »

Ja het loopt de spuigaten uit. maar het ligt er ook aan welk deel van het land geloof ik. het lijkt wel of de achterhoek iets goedkoper is dan de randstad enzo. Hier kost een koffie 1.40-tot 1.60.
Maar ik ga inderdaad al wel minder ergens eten enzo. Is me veel te duur geworden.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

peet schreef:Bv voor 2 bakkie's koffie en een pannekoekhuis betaalde ik onlangs 4.50 euro , voor mij is dat altijd nog 10 piek.

Ik vind €4,50 voor twee bier en een pannekoekenhuis niet zo duur. Waar vind je nog een huis voor die prijs?

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

De prijzen van huizen zijn bij ons veel hoger.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Hier zijn de prijzen ook uitzonderlijk hoog, vandaar dat je de een na de ander hoort klagen dat het zo slecht gaat met hun zaak.
Maar ja mijn antwoord weet je al, te duur, een pot bier voor 1 euro 90, of zelfs voor 2 euro 25, gooi je de prijzen maar omlaag.
Waarop de heren eigenaren weer zecht (nee dat doen wij niet, dan gaan we op de vles) JAJA
De horeca heeft ons lekker zitten uitmelken vanaf eind 1999 toen men alles afronde naar boven toe, en later nog eens extra erbij omdat alles duurder werdt.
Jaja horeco nederland ga maar lekker zo door, blijven er straks steets meer mensen thuis zitten lekker met een pot bier uit de aldi.
Goedkoper kan het tegenwoordig niet.
Ook wij zitten lekker thuis en soms met wat vrienden, lekker een kaartje leggen of even risken of een ander bord spel.
Maar daartegen zijn de winkeliers wel terug gekomen op hun prijzen, vandaar dat we in leeuwarden de laatste tijd continue, uitverkopen hebben.
Nu hebben we profijt van de euro, een breedbeeld tv 100 Hz voor 223, euro actieprijs.
Of wat dacht je van een trui voor 2 euro 50, of een spijker broek voor 5 euro.
Ik loop de laatste tijd de koopjes af en bespaar me een hele hoop de laatste paar maanden, en kan zelfs sparen!!
Maar ja nu de rest van nederland nog, zodat een ander er ook van kan meegenieten.

Roenie

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Roenie »

Het eerste wat ik heb gedaan is de fooi niet meer als gewoonte beschouwen, maar meer als een middel om waardering te uiten. Helaas voor de horeca, is niet alleen de prijs omhooggegaan, maar ook de service naar beneden.

Theo vD

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Theo vD »

In Nederland is het inderdaad bizar duur. In Antwerpen, toch een grote stad, heb je op de Groenplaats, recht onder de O-L-V Kathedraal, een HALVE LITER bier voor 1.50 Euro, terwijl je in Nederland voor dat geld niet eens een gewoon biertje hebt.

Peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Peet. »

Kijk dat is nog eens een goeie tip, daar heb je wat aan. :D

Daar kan de nederlandse horeca eens een voorbeeld aan nemen.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Vertel mij eens wat tegenwoordig niet duur is geworden alles wat je nodig hebt is toch duurder maar ja er zit dan ook op de brandsttof hoge accijnzen op de drank trouwens ook het roken is ook duurder en noem maar op :mrgreen:

Anonim

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Anonim »

De enige die nog zo´n beetje de oude prijs vroeg was een Bios kaartje,maar die is met ingang van 01 Januari ook verhoogd naar 10,00 voor zaal 1 en 8,50 voor zaal 2 terwijl het voorheen € 7,70 was welke zaal je ook ging.
Als waren betaalje nu dus voor blokbusters (Harry Potter,LOTR) 22,00 oude guldens. Voor een film van meer dan 2,5uur is het al best veel,maar moet je je dus voorstellen dat je naar een film gaat van 1,5 uur in zaal 1.
Jammer van Thusinki ik zat er altijd erg graag,maar ga denk ik nu naar City dat want die vraagt nog de oude prijs.

pw

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door pw »

Wat alleen jammer van de bios is, is dat de prijzen van de consumpties zo hoog zijn :shock:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

nou ik was laats in een cafe wat aan het drinken en ik kreeg 2 cola in een klein glaasje en de helft was nog ijs ook en ik moest 3 euro 70 betalen
nou dat heb ik nooit betaald voor die tijd dat weet ik echt zeker
het is gewoon niet normaal meer sommige dingen
zoals kleding ik heb nooit voor een broek meer dan 100 piek betaald maar nu een broekl vinden die minder is dan 50 euro valt me heel erg moeilijk
ach jah ik heb het ook zo moeilijk whaha

DannyIII

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door DannyIII »

Nederland is duur en zoals mijn voorgangers op deze pagina hebben vermeld gewoon lekker thuis bieren en gewoon lekker thuis koken en dan weet je ook nog eens wat je eet.ik vind het een heel goed idee om de horeca links te laten liggen dit doe ik al sinds de invoering van de euro(pleuro)als we dit gewoon met z'n allen volhouden komt er vanzelf wel een einde aan die idiote horeca prijzen en sinds de euro geef ik nooit meer fooien(die zitten al in de prijs die ik betaal) 8)

peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet. »

Net terug uit Duitsland (wintersport) 8)

Het voordeel van dat alles hier zo duur is,
is dat je de consumptie's in het buitenland goedkoop vindt. :wink:

Dat is dan ook het enige positieve wat ik kan bedenken.

Nika

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Nika »

Ik dacht ook al van, waar is Peet toch? Maar je was lekker op vakantie! Maar je bent er weer! 8)
Nika.

peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet. »

Ach ja je moet er af en toe maar eens tussen uit gaan.

Een paar dagen op de lange latten is best wel geinig en dat op slechts 400 km hier vandaan en niet te vergeten voor een redelijke prijs :wink:

Nika

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Nika »

Nou dat bedoel ik maar! :)

Gesloten