Dit gemaild naar McDonalds Nederland en kreeg de volgende reactie :
Hierop weer naar McDonalds gemaild :Geachte heetr Vering,
Hartelijk dank voor uw email over de Collectors Menu Campagne.
De Coca Cola Can glazen worden alleen gratis meegegeven bij aankoop van een groot menu. Dit geldt dan zowel voor de grote salades menu als de algemene grote menu's.
Wij betreuren het dat hier een misverstand over is ontstaan. Op http://www.mcdonalds.nl/ons ( Site bestaat niet eens, moet http://www.mcdonalds.nl/ zijn) promotiemateriaal, op de TV/schermen in de restaurants en in de media wordt aangegeven dat de actie alleen geldt voor een Collectors Menu of Collectors Salade menu.
De actie loopt van maandag 28 juli 2008 tot en met zondag 24 augustus 2008.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Vriendelijke groeten,
McDonald's Nederland
Astrid Houtkamp
Afdeling Gastenrelaties
Hierop het volgende antwoord gekregen :Geachte Astrid Houtkamp
Dat de glazen alleen bij een Collectors Menu of Collectors Salade menu werden weggegeven is overal bekend. Alleen nergens staat dat een Collectors Menu of Collectors Salade menu een groot menu is. Daarin is de communicatie naar de klant toe slecht of niet duidelijk.
Nu is mij na een gesprek met de bedrijfsleiding van het restaurant is Hengele Wetsremaat duidelijk geworden dat de aangepaste stickers en promotiemateriaal onderweg is en op dit moment nog nergens aanwezig is. Te laat dus !!!
Ik ben dus niet eens met U uitleg van dit probleem en verzoek hierop u reactie.
Met vriendelijke groet,
Marco Vering
Maar dit probleem is tot op heden niet opgelost. Volgens mij is dit toch een vorm van misleiding van de consument. Iets belofen bij een menu en later zeggen dat dit geldt bij het grote menu.Geachte heer Vering,
Hartelijk dank voor uw email betreffende de Coca-Cola Can glazen actie. Wij ontvangen regelmatig reacties met zowel vragen als suggesties.
Al deze bevindingen/informatie geven wij door aan onze afdeling Marketing, zodat zij hier in de toekomst rekening mee kunnen houden.
Het spijt mij dat u zich niet kunt vinden in de gegeven reactie.
Nogmaals, wij betreuren het dat het misverstand is ontstaan.
Vriendelijke groeten,
McDonald's Nederland
Astrid Houtkamp
Afdeling Gastenrelaties
Gaarne een reactie van iemand anders. Alvast bedankt.